globalmoto_duben_nolan




Volt 220 od Volt motorcycles

Trefnější název si irský výrobce motorek a skútrů na elektrický pohon už sotva mohl vymyslet. Doposud poměrně neznámá firma se o uplynulém víkendu prezentovala na výstavě v Dublinu hned pěti modely najednou, a vypadá to, že na scénu elektrobiků vstupuje nový významný hráč. Ještě zajímavější je informace, že se jedná o zcela nezávislou firmu dvou mladíků.

Vlajkovou lodí modelové řady Volt Motorcycles je bezesporu Volt 220 se vzhledem i komponenty moderního supersportu. Základní technické údaje ale poněkud zaostávají za designem -  nejvyšší konstrukční rychlost je limitována hodnotou 100 km/h, a ani dojezd 120 km na jedno nabití akumulátoru není žádnou převratnou cifrou, která by nízkou maximálku vysvětlovala. 
Výrobce sice slibuje možnost příplatkového doladění stroje, ale to se týká pouza kapacity akumulátoru. S dražší baterií se dojezd prodlouží na 200 kilometrů při plném zatížení motoru, jinými slovy motorka vydrží jet na plný plyn stovkou rovné dvě hodiny. Spekulace o tom, že označení 220 vychází z maximálního dojezdu na jedno nabití, se tedy nepotvrdily. V názvu je pouze zakódovaná informace, že akumulátor motocyklu lze nabíjet doma nebo v práci z běžné 220V zásuvky. Doba nabití je v rozmezí mezi 4 a 8 hodinami. 
"Registrujeme značný zájem ze strany jezdců, kteří hledají levné řešení pro každodenní cesty do práce", uvedl k tomu generální ředitel společnosti Colin Darby. "Když si spočítáte, že průměrná denní trasa měří zhruba 20 kilometrů a provoz elektrického motocyklu bude ročně stát 200 EUR, celé to najednou dává smysl. Nesnažíme se nahradit tradiční motocykly, ale chceme dát lidem alternativu s dlouhodobě nízkými náklady. Přitom bychom chtěli zachovat  samozřejmě i faktor zábavy a vzrušení z jízdy."
Další z mála technických informací, které výrobce k modelu Volt 220 uvedl, je 115 kilogramů pohotovostní hmotnosti. Tohle číslo vypadá hodně zajímavě, a je příslibem hbitého ovládání. Elektrický pohon má navíc nástup masivního točivého momentu hned od nulových otáček, což by mělo v kombinaci s nízkou hmotností zaručit přinejmenším hodně svižné rozjezdy. ABS je součástí standardní výbavy stejně jako LED světla.
Zaměření značky Volt Motorcycles na městský a příměstský provoz naznačují i další představené modely. Jedná se o čtyři skútry, odstupňované podle dojezdu od přibližovadla City 60 přes větší modely Volt 70 a 80 až po maxiskútr Volt 90. 
"Každý, kdo si pořídí některý z našich strojů, pozná jeho výhody okamžitě. Už nikdy nemusí kupovat benzín, měnit olej nebo řešit nákladnou údržbu spalovacího motoru. Kromě toho jsou tady nulové emise, takže jezdci na motocyklech značky Volt přispívají k čistějšímu životnímu prostředí ve městech", uzavírá Colin Darby.
K tomu, abychom mohli posoudit jak moc bude provoz elektrických motocyklů Volt výhodný, chybí jedna podstatná informace. Zatím nepadlo ani slovo o cenách, a ty jsou zatím řádově vyšší než u tradičních benzínových motorek a skútrů.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (13x):



TOPlist