ktm_unor




Nové SR/F je nejsilnější Zero historie

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
IvanDvoutakťák (5115) napsal 18.03.2019 v 12:33

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/v-cesku-je-jen-400-dobijecich-stanic-babis-a-spol-v-mlade-boleslavi-resi-jak-podporit-elektromobily-68562?dop-ab-variant=8&seq-no=1&source=hp

prochi20 (26) napsal 15.03.2019 v 12:03

V roce 50 mi nebude ani sedmdesát, takže jezdit na moto v tý době by ještě mělo jít Vsadim se, že krom veteránů se se spalovákem nesvezeš (a krom zemědělský techniky). Naopak se obávám, aby v tý době nebyly silnice pro člověka zcela uzavřeny. Takže ikdybych sázku vyhrál, tak si tu motorku budu moct dát leda do obýváku
Se zbytkem souhlasím. No vidiš, jak jsme se nakonec pěkně domluvili
To jádro je smutnej příběh: 9 z 10 technicky vzdělanejch lidí ti řekne jádro OK (a troufám si tvrdit i v Německu). Bohužel politiku dělaj převážně doktoři, právníci a sociologové. V tomhle zastoupení je jádro out!

Jacob82 (142) napsal 15.03.2019 v 11:37+2

prochi20: Zakázat spalováky nelze asi příštích 10-20 let ani v Německu.. Vsadim jednu svojí motorku na to, že do roku 2050 nebude v ČR úplný zákaz vjezdu na pozemní komunikace se spalovacím motorem!

Ale s tou nesmyslností některých rádoby ekologických řešení plně souhlasím. Fotovoltanika je docela kravina (teda alespoň ve velkym, na plachetnici je to třeba úplně supr na dobíjení). Biomasa je o efektivitě, ale moc ekologický to taky neni, ale třeba to jádro je docela dobej směr (jako přestup na něco dalšího od ropy). Povolenky jsou suprkravina, stejně jako celá ta honba na ušetření emisí v soukromym sektoru (auta, motorky atd). Ale třeba lodě a letadla sou fakt peklo a často zbytečně.. Vozíme kraviny sem a tam, jenom kvůli "papírům" a nebo ceně.. Bohužel to čemu se dneska říká ekoligie neni vůbec to co to slovo znamená, je to zase jenom převlečenej business..

No a baterky sou taky jenom přestup, to prostě nebude do budoucna dlouho fungovat.. Ale díky vývoji (zaplacenym z velký části zákaznkem) je alespoň možný, dostat se dál, k něčemu jinýmu.. Nelze prostě jezdit donekonečna s motory, které nemají ani 20% efektivitu na brutálně vydrancovaný zdroje, který nám všem ještě navíc jednou pořádně "zatopí"..

P.S. často se říká ONI tohle ONI támhleto, ale to jsme nakonec MY. My volíme, my kupujem, my s tim nic neděláme, my na to kašlem a my si necháme líbit a pak remcáme..

prochi20 (26) napsal 15.03.2019 v 09:32

Cca třetina ale velmi ekologická a stabilní. Pokud pomineme odkud nakupujeme uran... Jinak ty OZE nemusí být vždy tak úplně OZE, viz biomasa. Elektrárna na biomasu někde ve skandinávii (mimochodem ohromný byznys s emisníma povolenkama) si nechává vozit tu biomasu z Kanady loděma. Už se nepamatuju ten poměř výkonů motorů těch lodiček a výkonů elektrárny, ale asi tušíš, že takhle by se to dělat nemělo. U nás se má stavět MVE na řece. Ohromná nevole ze všech stran krom investora. Jen o trochu méně nevole je vzhledem k větrným. No a panely postavené nad úrodnou hnědozemí, to už je úplně k pláči...

prochi20 (26) napsal 15.03.2019 v 09:21

Hele chápu to (tě) s tím oponováním ale i to se musí dělat rozumně a oponent nesmí sklouznout k opačnému extrému, jinak se oba tábory poslouchat nikdy nebudou. To že říkáš, že budou oba motory koexistovat dlouho spolu je právě s velkou pravděpodobností nesmysl a toho se lidi bojej. Každýmu je jedno, kdo si co koupí a na čem jezdí a kydat špínu na novou technologii může opravdu jen omezenec. Nicméně ta obava je oprávněná. Až se vychytají mouchy na baterkách a až si lidi začnou zvykat, budeš si moct benzínovej motor nastartovat leda u sebe na dvorku a možná ani to ne. Viz kotle. Ta změna je pomalá nicméně trend jasný. První na řade jsou auta, pak kotle, pak cigára, pak motorky, příští bude omezování konzumace alkoholu, omezení konzumace masa a sladkostí, prohibice, zákaz chovu hsopodářských zvířat, zákaz řízení vozidel na silnicích. A nakonec přijdou i ty sociální kredity. Jako mě když zakážou spalováky tak je mi to vlastně jedno (ikdyž mám taky čtyři bajky ) protože mám spoustu jiných koníčků. Ale jde mi o princip, protože pokud se tenhle trend rozjede ve velkým dopadneme třeba hůř než Čína.

Jacob82 (142) napsal 15.03.2019 v 09:18

prochi20: A je pravda, že ta čísla jsou smutně malá.. Ale když se nic nezmění, tak to bude ještě smutnější.. V r.1950 nebyla produkce el. energie z obnovitelných zdrojů téměř žádná, dnes je to pár procent a za 20 let to může být klidně 10% nebo i více.. Za 50 let už to ale bude muset být víc a za 100 už bude benzín luxus za spoustu pěněz a jestli se na něco nepřejde, tak nevim kde to palivo teda budeme brát.. Fakt nechci, aby výroba začínala na poli (jako např. řepka). Osobně bych to nejradši viděl na jádro, ale dokud nebudeme "umět fúzi" tak je to o ničem...
https://ourworldindata.org/grapher/global-primary-energy
P.S: opravuji, u nás je produkce z "jádra" jen asi na třetině (né skoro polovna jak jsem si špatně myslel a neověřil )

Jacob82 (142) napsal 15.03.2019 v 08:55+1

prochi20: Můžeme si klidně tykat.. Nebo třeba i někam společně vyjet a pokecat.. Já teda žádnej elektrobajk nemám, ale neskrývám, že bych taky jeden chtěl.. Ale to nebude ani druhej ani třetí.. Zatim mám Benellku na "hraní" a Kawu na trochu toho ostřejšího ježdění. Rád bych si koupil krosku (to je pro mě panenská oblast) a pak ještě klasiku (sem úplně hotovej z Yamahy SR400).. Elektriku si asi koupim až tak za 10let, až bude "vychytaná" a bude lepší infrastruktura.. Už jsem připravil maželku na to, že budu motorky "sbírat"
Jinak já sem píšu takovou lehkou oponenturu, když vidim ty až extrémní přístupy a nenávist k něčemu novýmu/jinýmu, vlastně většinou ani nepoznanýmu. Kdybych nejel na CEvolution, tak si asi ani nedovolim něco sem psát, ale vzhledem k tomu, že je to fantastická zkušenost a fakt dobrá, a úplně jiná zábava, tak sem si nemohl pomoci (a to je blbej skútr, který já moc nemusim).
Prostě kroutim hlavou nad tim, jak se tady kope do redakce a do celýho toho novýho segmentu, když vlastně spousta těch argumentů je omezená neznalostí, neschopností změny paradigmatu a někdy zavánějící i překrucováním faktů a demagogií..
Je přeci evidentní, že oba světy (fosílie a baterky) budou existovat paralelně minimálně několik dekád. A taky se strašně divim tomu, jak se kvůli šmejdům, co celou tu iniciativu změny k lepšímu ohnuli pro svůj prospěch, změnil názor "veřejnosti" na ekologii jako takovou. Já mám dvě krásný holčičky a nechci aby svůj život prožily ve spálený zemi, jenom proto, že my jsme na to všichni kašlali a dělali si to, co je nám nejpohodlnější a nejpříjemnější. Před dvaceti lety každej remcal, že už tady dávno měli bejt alternativy a dneska, když tady jsou, tak skoro všichni obrátili a chtěj aby všechno zůstalo při starym..
Nakonec jsem ale rád, že ke mě většina nepřistupuje s nenávistí, když tady napíšu jinej názor..
Díky

prochi20 (26) napsal 15.03.2019 v 07:46+1

Nevím proč vykání, ale tak dobře. Gratuluji k úrovni angličtiny - rodilý mluvčí. Nicméně i kdyby člověk neuměl ani slovo v Aj, tak není žádný problém si najít, jak jsou jednotlivé OZE zastoupeny v en. mixu v ČR, celé Evropě a na světě. A ta čísla jsou fakt smutně malá, v případě vodní energie už mají jen minimální potenciál růst. Slunce a vítr je pravda v naší představě "nevyčerpatelným zdrojem", ale také značně nestabilním (viz. koef. ročního využití). Jo a ještě elektřina není zdroj energie, nýbrž je to nosič energie. Elektřina se nedá těžit, sklízet ani množit. Lze jí ale snadno transformovat na jiné druhy energií... Přeji Vám hezký den a pohodové ježdění na sterilním a pseudoekologickém e-biku.

Jacob82 (142) napsal 14.03.2019 v 20:46

Medvidek1: Hustý Tohle je asi jedna z opravdovejch nevýhod Tak mě napadlo, když se na benzínce nesmí ani telefonovat, bude elektrobiker vůbec smět zajet na pumpu (s kámošema na "klasikách")? Nebo bude muset čekat naproti "na hanbě"?

Medvidek1 (24) napsal 14.03.2019 v 19:15

já to nebyl
https://www.garaz.cz/clanek/vsechny-elektricke-motocykly-motoe-znicil-pri-testech-pozar-21001345?dop-ab-variant=9&seq-no=2&source=hp

Jacob82 (142) napsal 14.03.2019 v 15:37

prochi20: No vidíte, to už začíná znít i jako myšlenky... Já jsem o konspiracích vůbec nechtěl mluvit.. Taky jsem tam dal jedno slovíčko, které podstatně mění význam - "nejspíš".. Ale to nemělo být o tom, co se vlastně neví, ale o tom co je vymyšlený a daný: Tesla chtěl elektřinu pro lidi, ne na kšeft.. To je jediný co jsem měl na mysli (takže nakonec nemelu?).. Nesmysly si prosím ušetřete, pokud chcete vést konstruktivní debatu.. Možná si také najděte nějaké materiály o historii elektřiny, protože když se řekne Tesla, tak se Vám nejdřív vybaví Elon Musk a potom po dlouhém koumání možná nějaká konspirace o tajných plánech ukradených a ukrytých před veřejností.. Divim se, že ještě neprobíráme mimozemšťany
K zdrojům: Obnovitelné energie jsou v dnešním pojetí a chápaní: sluneční energie, větrná energie, vodní energie, geotermální energie, biomasa v podobě biopaliv a další zdroje jako např. energie přílivu atd. Teoreticky dojde k "vyčerpání" úplným zničením těchto fenoménů, což by znamenalo zásah velikosti cca likvidace slunce, ale svým způsobem máte pravdu, protože i planety a hvězdy mají svůj začátek a tak i konec.. To je ale demagogie..
P.S. Škola mě fakt nenaučila, to co dnes vím, jen tomu dala základ.. Já se osobně vzdělávám celoživotně a to v mnoha oblastech, protože člověk nikdy neví dost.. Mluvím anglicky stejně jako česky, takže zdrojů fakt nemám nedostatek

prochi20 (26) napsal 14.03.2019 v 14:35

Jasný, Tesla vymyslel jak levně vyrobit elektřinu a zadarmo ji přesunout na druhý konec světa, ale ropný šejkové to mají v trezoru. Taky tam maj výkresy od perpeetum mobile a od teleportu, maj tam Svatý grál a recept na česnečku od mojí babičky.
Tak třeba jen stručně k těm OZE, nějaký pojmy jako instalovaný výkon, skutečný výkon, koeficient využití, záloha atd. Ne skutečně, elektřina nevzniká v zásuvce a ani neroste na stromech a v současné době lidského aktuálního poznání se o ní nedá mluvit jako o neomezené...

Jacob82 (142) napsal 14.03.2019 v 14:14

Medvidek1: Jj, NSDAP se jmenovala ta kancelář, než to trošičku přehnali

Medvidek1 (24) napsal 14.03.2019 v 13:38

Jacob82
Jo, slyšel jsem o nich. Měli takový šikovný teréní cestovní motocykly (s kulometem)
Měla je jedna cestovní kancelář. Až do Ruska s tou moto dojeli a pak tychle zpět. ;)

Audi (Horch, AutoUnion) má také letitou tradici a stačil jeden prográmek a reputace v zámoří byla trochu pošramocená.

Jacob82 (142) napsal 14.03.2019 v 12:18+1

Medvidek1: BMW, slyšel jste to někdy, ne? Bayerische Motoren Werke je tady už 90 let, je to jedna z největších auto-moto společností na světě, ale to zabalí kvůli reklamaci baterek a schovají se pod zem

prochi20: Nevíte kdo je Nicola Tesla (1856 - 1943)? Ani na čem pracoval? Tak prozraďte, jak a z čeho se vyrábí elektřina, když to teda nevím... A taky prosím popište co limituje/omezuje výrobu a na kolik konkrétně (řadíte ji tedy mezi vyčerpatelné zdroje)? Vážně sem nekde napsal, že můžu mít neomezenej odběr ze sítě? Kde? Tohle je jenom pokus strhnout debatu do osobních útoků.. Ne, díky, to je pod moji úroveň, asi teda jiná škola než ta Vaše..

SuperSic58 (1314) napsal 14.03.2019 v 12:18

Tak pro ekopozéry to bude jako masírka do města, do kavárničky, barber shopu a večír do gayclubu. Na normální ježdění asi nic moc praktický a drahý až hanba. Do hajzlu s tim

prochi20 (26) napsal 14.03.2019 v 11:16-1

Jacob82:
Hele tys přišel z parlamentu EU ne? Jakej Tesla, co to meleš Víš vůbec, jak se vyrábí elektřina? Asi ne, když si myslíš, že můžeš mít neomezenej odběr ze sítě. Lidi tvýho typu schvalujou energetické koncepce, co máš za školu? Ale jinak si to Zero kup, víc benzínu bude pro mě!

Medvidek1 (24) napsal 14.03.2019 v 10:57

Jacob82
Záruky?
Stačilo jak se hrdě čelem postavila ke své kauze VW + Audi diesel-gate. Amerika ANO/ evropa NE.
Další osobně: 4x kamera Opexia, Baťa, Braun, Philips, Liebherr...
Jedna nejmenovaná oknařská výrobní firma z Plzně slibovala 10let a pak krach a mrtvej brouk.
Další stavební firma se radši přejmenovala na M...2
Kolegovo pravé “české” auto z asie má 3x reklamace škubání spojky a škube dál.

S tou baterií mobilu buďte rád.
V nahryzaném ovoci 4roky a výdrž půl dne. (+další 2lidi hůř)
Rodičů 3x Nokia hned po záruce na polovic.

O obcházení mnohdy nesmyslných zákonů se bavit nemusíme.

Jacob82 (142) napsal 14.03.2019 v 10:05+1

Medvidek1: Ještě k tomu optimismu, samozřejmě, že budou spalováky v útlumu, tak jako byla pára a tak jako budou jednou baterky. Tak to je snad jasný ne? Důvodů je mnoho. Když necháme stranou ty ekologický, tak je tu mimo jiné:
- problém se zásobami (jsou tak na pár dekád a pak se bude muset investovat do složitějších řešení, aby se dala ropa extrahovat a nezapomeňte na to kolik číňanů a dalších dříve pěších/cyklistických národů si bude chtít příští rok koupit auto).
- problém bezpečnostní (když se Rusák Amík a Čmoud dohodnou, že zejtra bude barel za 2x tolik, tak sme všichni v kosočtverci, možná Vám to nedochází, ale kdo má ropu, ten má všechny v hrsti - nechtěl bych bejt třeba Ukrajinec v zimě)
- problém dopravy (elektrika jede po drátu skoro rychlostí světla, benzínek nám musejí nejdříve vytěžit, rafinovat, a pak dopravit z daleka, hodně daleka).
- problém výroby - Z řepky tu srajdu nechci a na poli bych radši teda viděl jídlo. Ale proud se dá vyrobit různými způsoby (a víte že u nás je to z půlky jádro?) Tady u toho bodu se ještě musim trochu zasmát TopSBKovi: "vysát příkon" to je trochu jako vypít vodovod, ne? Je fakt, že je to zdroj a teda je potřeba ho někde "vyrábět/čerpat", ale ještě jsem neslyšel třeba hlášku že by "došla elektrika". Ta se dá vyrábět donekonečna. A nebejt sviní, tak jí máme nejspíš všichni zadarmo (viz Nicola Tesla)..
- souhlas ale s tím, že elektrika není nejlepší z řešení. Je to to, co si elity vybrali na to, aby ještě nechutněji zbohatli, protože se to dobře "marketuje"...

Já se aspoň snažim najít něco dobrýho tom špatným aneb jak se říká na Novém Zélandu: Tak the best of the bad brunch...

Jacob82 (142) napsal 14.03.2019 v 09:32

Medvidek1:
- je to trochu jako tvrdit, že 12ti válcovej desetilitrovej spalovák má jenom deset koní a palivo se nikde nedá koupit (rok 1900).. Za 50 let to bude jinde a za sto úplně..
- moje motorky mají dojezd cca 300 a 450km na nádrž, ale že bych tankoval 2x za den se mi moc často nestává.. Když pojedu na dovču (třeba 500 denně) tak si nevezmu si elektriku, ne?
- můj mobil je starej přes tři roky (China - Xiaomi) a baterka drží skoro stejně jako nová (měla 4000mAh). Má za sebou zatim jenom asi 500 cyklů. Prostě nekupuju si nic, u čeho nejsou rozumný podmínky záruky ne? (BMW is one of the few EV manufacturers that offer a clear battery capacity loss warranty, and has guaranteed at least 70% capacity for 8 years or 100,000 miles. The stated usable capacity for the 2014 i3 is 18.8 kWh. Therefore, the battery would need to degrade to 13.15 kWh to trigger a warranty claim)
Chcete to přeložit? 8 let záruka na 70% kapacity - jinak to de za nima..
- souhlasím s tím, že tzv "ekoligie" je zprofanovaná a brutálně se zvrtla, ono se taky neni čemu divit, co se dneska neohejbá? Důvod je jednoduchý: MONEY! Až budou mít lidi jinej cíl než je jejich vlastní prospěch (nikdy), tak se můžeme bavit o něčem co má smysl..
- no a nakonec ten nesmyslný strach, že nám zítra zakážou jezdit: Německo neřešim, to sou blázni (kdo chce kam..). Všimněte si ale prodlevy směrem na východ. Tak třeba zákaz kouření v hospodách byl už v Irsku v r.2007, když sem tam žil. Tady přišel kdy? Minulej rok (p.s. nesouhlasim s nim). Myslíte, že v hospodě nekouříme? Ještě si pořád můžu koupit ojetej dvoutakt a dát si ho tak do kupy, že bude v podstatě novej (dokonce zvažuju, že to udělám dokud to ještě půjde, vždycky sem chtěl 125 Mito ) Navíc zákazy nebudou, radši na to uvalej daně, aby se mohli víc napakovat (nejsme Německo)! No a až nám to fakt zakážou (to už tady možná nebudete) tak máme tratě, okruhy, louky, pole, soukromý pozemky, veterány, všemožný akce a nakonec i prostředníček ne?

TopSBK (86) napsal 14.03.2019 v 07:19-1+1

Hlásím se do klubu odpíračů elektro motorek. Ne kvůli technickýmu vývoji a evoluci, ale kvůli eko nesmyslnosti. Až si naše celá ulice pořídí elektro vozítka, vysajeme příkon celýho města, jestli to ovšem dráty vydrží. Bohužel jsem navíc z regionu, kde máme 5 uhelných elektráren na dohled. Takže příznivce na druhé straně republiky vlastně chápu, páč ti asi netuší, že se elektřina musí někde vyrobit.

Medvidek1 (24) napsal 14.03.2019 v 06:47

Jacob82
A Váš optimismus s tím výběrem pohonu z dlouhodobějšího horizontu bohužel moc nesdílím. Tuším že nejen VW ohlásil “budovatelské” plány na další “pětiletku”
A mluvilo se tam spíše o útlumu a záhubě spalováků.

Co se týká zpátečnictví, zajímala by mě ta “mikrovlnka” místo svíčky. Nebo osud jejího vynálezce. (zda už neplave s radiátorem v pomyslném Orlíku) ;)

Medvidek1 (24) napsal 14.03.2019 v 05:58

Jacob82
Ono s tím dojezdem se to má asi takto. Můj krám má reálný dojezd 210-220km na plnou.(po 15let stálý) Elektro krám má ideální dálniční 159km /256po městě za předpokladu že baterie je fungl nová, ideálně a správně dobitá. Za rok až dva je na půlce? (Jako mobil?) Po 15letech si koupíte tu baterii v ceně 1/2-2/3 motocyklu kolikrát?

On někdo zpochybňoval emise?
Ne, pouze to, jak se provádí měření emisí úmyslně “jinak” než je pak reálný provoz.
Výroba se tomuto nesmyslu podřizuje (ubereme válec a přidáme 2-3turba) dáme očůrávací VW prográmek...
Včetně zákazů a měření na rušných silnicích německých měst, když se prý mělo měřit v obytných zónách.
A s těmi emisemi souvisí i elektro-cosi, kdy se v některých “odborných” studiích a článcích započítává do uhlíkové stopy jen to co se hodí do krámu. (např. bez těžby a likvidace)

Tatom (16) napsal 14.03.2019 v 05:30

Kde to má krásný svody a lauf? Je to charakterem dvouvál,nebo tříhrnek,nebo čtyřválec? Všechny pohony budou na stejný brdo.Doufám, že do konce mýho života stihnu ještě jezdit jen se spalovacím motorem, že to nezakáží.

jirizelva (9) napsal 14.03.2019 v 00:54

Už se vidím...dám si dvakrát Buchláky, baterka prázdná. Zajedu k Trampovi na kafe a poprosím obsluhu, zda by nevytáhla ze zásuvky friťák, že bych si potřeboval dobít motorku, abych dojel aspoň domů...

Petřičák (184) napsal 13.03.2019 v 23:09+1

Nemůžu si pomoct, ale podobné články ve mě vyvolávají pocity ve smyslu musíme si splnit svoji propagandistickou povinnost, ale protože už jsme pochopili, že nám to nebaštíte, nebudeme to extra hrotit. Článek je samozřejmě oslavný, aby byl zadavatel spokojen, na druhou stranu je tam dost technických údajů na to, aby si motorkář při smyslech řekl, že za takovou blbost do své peněženky nikdy nesáhne. Prostě a jednoduše předražená dvoukolka jejíž doba nabíjení bude konstantní, ale dojezd se s degradací baterie průběžně snižuje. Nešťastníkům, kteří si ji přesto koupí, se rozhodně nebude zdůrazňovat, že fukce rychlonabíjení automaticky aktivuje také rychlodegradaci baterie.

Jacob82 (142) napsal 13.03.2019 v 21:50-2+1

Medvidek1: To já už sem tady na indexu Vaší inkvizice, protože nesouhlasím se zpátečnictvím a konzervatizmem.. Navíc, protože mám z toho, že budu mít na výběr víc žánrů a víc pohonů radost, tak jsem nejspíše vnímán jako nepřítel a/nebo hlupák, protože jsem asi nepochopil, že mi chtěj vzít benzínovou motorku a už mi jí nedovolej.. A když na nějaký náhodou pojedu, tak mě za to strašlivě potrestaj.. Jo a navíc mě donutěj jezdit na tý hnusný, nebezpečně silný, tichý a skrytě neekoligický lednici, kvůli který vlastně taky umírají žáby i lední medvědi a korály A navíc za to chtěj zaplatit! a hodně (protože je to nový) takže takhle už to bude vždycky! Sice jezdim většinou do sto kiláků, ale až pojedu někam daleko, tak budu muset čekat (protože normálně nikdo po třech stech kilácích nezastavuje aby si protáhl záda, vychcal se a napojil/najedl.). Je to nechutný.. To takovej Shell, BP a Petronas, to jsou zlatíčka, za ty roky to maj vychytaný a ta infrastruktura tam už je tak co.. A ty skleníkový plyny sou stejně vlastně vymyšlený, aby se prodávaly ekopíčoviny. Oxidy dusíku sou taky blbost a občas nějaká ta malá skvrnka z potopenýho tankeru nevadí.. Nakonec ten benzín je hovno proti plastům, který sou taky z ropy, tak proč jebou do nás, ať si podaj někoho jinýho

Guzo (221) napsal 13.03.2019 v 21:31

"Ještě než začnete hartusit, jak moc je to peněz, podívejte se na konkurenci. Energica EsseEsse 9, kterou jsme měli v testu a která nabízí srovnatelné parametry, stojí 660 tisíc, novinka od H-D LiveWire má předpokládanou cenovku po přepočtu cca 870 000 korun."

Ja si myslím,že konkurenciou pre tieto elektrá sú aj bežné motorky ,ktoré ich cenami a asi aj všetkým ostatným drvia.
A nemôžem sa ubrániť dojmu,že nám tieto "zázraky" nasilu podsúvate. Ako keby ste to dostali príkazom z vyšších kruhov.

deluxa (347) napsal 13.03.2019 v 21:22

JoskaH nj ospravedlnujem sa zle som to precital...

Targus (429) napsal 13.03.2019 v 19:38

Tak já si mám, coby potenciální spotřebitel, zvykat na moto za šest set litrů a přídavnou záastrčku za třináctku...
Fakt nevím, komu tady hráblo...

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist