Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Hele, chlapi, odmyslete si "eko aspekt" a vemte to čistě jako mašinu. Kdo z vás se na něčem takovém svezl? V USA už jsou dvě firmy, které vyrábějí elektrické sériovky. Jedna dělá naháče a endura v ekvivalentu 300-600ccm biků, druhá dělá supersport se 160k (a 160NM!!!). Ceny jsou vyšší, ale třeba ekvivalent 600ccm naháče tam stojí podobně, jako benzínová předloha. Co je klíčové jsou baterie - rok od roku umí lepší, aktuálně se tyhle mašiny pohybují s dojezdem kolem 250km, a dobou nabíjení na přímé nabíječce do 30 minut. Na dojíždění z periferie, nebo naopak polet v zatáčkách kolem komína už to začíná dávat smysl. Je potřeba si ale uvědomit jeden zásadní rozdíl. Elektrobike není o vůni benzínu, chraplání laďáku, pocit živého zvířete pod sebou, které člověk musí umět zkrotit. Naopak, tahle jízda je jen a jen o jízdě. Nic vás neruší, jste to jen vy, silnice, kola a výkon na nich mezi tím. Žádné propady v křivce výkonu, žádné podřazování o 3 kvalty, prostě jen instantní maximální výkon v režii pravého zápěstí. Je to obrovský rozdíl - neřešíte motorku, řešíte jen svojí jízdu a motorka je k tomu tichým ale účinným prostředkem. Kdo to nezkusil nepochopí a dokáže jedině blbě kritizovat. K tomu provoz - žádné pohyblivé díly motoru s ročním servisem, výměnami náplní, filtrů, svíček, seřizování ventilů, karburátorů. Já dojíždím celkem dálku, takže čekám na příští generaci, až vylezou s nějakým ekvivalentem cendura, a pak do toho jdu. Běžná motorka mi oproti autu na dojíždění výhodu nepřináší, auto mi žere 5l nafty a provozní náklady má nižší (kromě amortizace). Elektrická motorka je něco jiného. Na druhou stranu - gsx by mi v garáži stejně zůstalo, vůni benzínu miluju a na víkendové poježdění bych stejně bral gsx, nicméně elektrické motorky své misto mají a plivat na ně může jen ten, kdo o nich nic neví. https://www.youtube.com/watch?v=W1CSdYsJIWQ
O kolik se motorka zlevní, když nebude mít kapotáž ?
O deset tisíc ? A nezkrátí se zhoršením aerodynamiky dojezd ?
Pravda. Kdybychom měli příjmy jako Němci nebo Američané, tedy čtyřnásobné, tak by ta cenovka nevypadala tak hrozivě.
Ona ta debata je pánové o dost složitější než jen "ekoteroristi" versus poptávka a nabídka... versus dejme tomu "konzervativní přístup" strejdů ze stodol, co tam mají zaparkovaný svoje 2t stroje... ale to zde nemá cenu řešit Jinak motorka to je hezká a jsem si jist, že taková je budoucnost, ač benzín je benzín!
MAHO ... jo a z ceho se vyrabi elektricka energie?? Pokud vim tak spalovanim cerneho uhlí v tep.elektrarnach ... a take jsou tu jaderne elektrarny, proti kterym všichni broji, takže to vypadá dost na docasnost. ...ted mi rekni co je na tom ekologickeho a nevycerpatelneho??? Navic kdyz vsichni budou jezdit na elektrinu, jak dlouho potrva nez ji neuveritelne zdraží a zdani? ?
Jak jsem psal několikrát, elektrobika bych bral hned jak to bude dostupnější, spočítejte si náklady na 100km.. . Elektrickou energii lze získávat i pasivně a je nevyčerpatelná, ropa ne. V podstatě jsem pro jakýkoli eko pohon. Protože to někomu nedává smysl neznamená, že je to špatně.
Petta> precti si meho oblibeneho Jiriho Kulhanka, knizku Dobrak. Pak pochopis o cem Dekker pise! Ja uz dnes protahnul svuj 2T s M2T 1;25 naprotest proti temhle ekos@ackam!
Až se z těhlech hrůz stanou "motorky", co budeme potkávat denně, tak vytáhnu fichtla a trošku mu přileju víc oleje a půjdu na truc přispívat k tvoření ozonových děr.
134koní = necelých 100kW.
Akumulátor 11,7kWh, to znamená využívat cca 16 koní hodinu, 32 koní půl hodiny, 64 koní čtvrt hodiny a 128koní 7,5minuty.
A to nepočítám nelineárnost baterie, která to ještě podstatně zhorší.
Tak k čemu to je???
sered: za tohle nemůžou ani ekoteroristi. Za tohle může fejzbuková zteplalá generace, která kupuje tyhle ekosr@čky. Kde by nebyla poptávka, nebyla by ani nabídka.
Mimochodem, naháč a 3 metry čtvereční kapot? Pod pojmem naháč si fakt lze představit cokoliv.
Hezky. Ale streetfighter by asi měl dělat v ulicích pořádný hluk. Takto se lidi za jezdcem nebudou otáčet A taky se divím, že to vypadá klasicky, řetěz a tak. Že to nemá třeba plochý elektromotor v zadním kole.
Hele, chlapi, odmyslete si "eko aspekt" a vemte to čistě jako mašinu. Kdo z vás se na něčem takovém svezl? V USA už jsou dvě firmy, které vyrábějí elektrické sériovky. Jedna dělá naháče a endura v ekvivalentu 300-600ccm biků, druhá dělá supersport se 160k (a 160NM!!!). Ceny jsou vyšší, ale třeba ekvivalent 600ccm naháče tam stojí podobně, jako benzínová předloha. Co je klíčové jsou baterie - rok od roku umí lepší, aktuálně se tyhle mašiny pohybují s dojezdem kolem 250km, a dobou nabíjení na přímé nabíječce do 30 minut. Na dojíždění z periferie, nebo naopak polet v zatáčkách kolem komína už to začíná dávat smysl. Je potřeba si ale uvědomit jeden zásadní rozdíl. Elektrobike není o vůni benzínu, chraplání laďáku, pocit živého zvířete pod sebou, které člověk musí umět zkrotit. Naopak, tahle jízda je jen a jen o jízdě. Nic vás neruší, jste to jen vy, silnice, kola a výkon na nich mezi tím. Žádné propady v křivce výkonu, žádné podřazování o 3 kvalty, prostě jen instantní maximální výkon v režii pravého zápěstí. Je to obrovský rozdíl - neřešíte motorku, řešíte jen svojí jízdu a motorka je k tomu tichým ale účinným prostředkem. Kdo to nezkusil nepochopí a dokáže jedině blbě kritizovat. K tomu provoz - žádné pohyblivé díly motoru s ročním servisem, výměnami náplní, filtrů, svíček, seřizování ventilů, karburátorů. Já dojíždím celkem dálku, takže čekám na příští generaci, až vylezou s nějakým ekvivalentem cendura, a pak do toho jdu. Běžná motorka mi oproti autu na dojíždění výhodu nepřináší, auto mi žere 5l nafty a provozní náklady má nižší (kromě amortizace). Elektrická motorka je něco jiného. Na druhou stranu - gsx by mi v garáži stejně zůstalo, vůni benzínu miluju a na víkendové poježdění bych stejně bral gsx, nicméně elektrické motorky své misto mají a plivat na ně může jen ten, kdo o nich nic neví. https://www.youtube.com/watch?v=W1CSdYsJIWQ
Alimadmax: z mého příspěvku: Elektrickou energii lze získávat i pasivně a je nevyčerpatelná, ropa ne.
O kolik se motorka zlevní, když nebude mít kapotáž ?
O deset tisíc ? A nezkrátí se zhoršením aerodynamiky dojezd ?
Pravda. Kdybychom měli příjmy jako Němci nebo Američané, tedy čtyřnásobné, tak by ta cenovka nevypadala tak hrozivě.
Ona ta debata je pánové o dost složitější než jen "ekoteroristi" versus poptávka a nabídka... versus dejme tomu "konzervativní přístup" strejdů ze stodol, co tam mají zaparkovaný svoje 2t stroje... ale to zde nemá cenu řešit Jinak motorka to je hezká a jsem si jist, že taková je budoucnost, ač benzín je benzín!
MAHO ... jo a z ceho se vyrabi elektricka energie?? Pokud vim tak spalovanim cerneho uhlí v tep.elektrarnach ... a take jsou tu jaderne elektrarny, proti kterym všichni broji, takže to vypadá dost na docasnost. ...ted mi rekni co je na tom ekologickeho a nevycerpatelneho??? Navic kdyz vsichni budou jezdit na elektrinu, jak dlouho potrva nez ji neuveritelne zdraží a zdani? ?
Jak jsem psal několikrát, elektrobika bych bral hned jak to bude dostupnější, spočítejte si náklady na 100km.. . Elektrickou energii lze získávat i pasivně a je nevyčerpatelná, ropa ne. V podstatě jsem pro jakýkoli eko pohon. Protože to někomu nedává smysl neznamená, že je to špatně.
Jojo, na protest proti ekosrackam vypustime do vzduchu sracky..
Volové, když většina lidí přejde na elektrobiky a auta, tak nás budou Arabáši ještě prosit, abysme jim za litr benzínu dali aspoň 5 korun
Petta> precti si meho oblibeneho Jiriho Kulhanka, knizku Dobrak. Pak pochopis o cem Dekker pise! Ja uz dnes protahnul svuj 2T s M2T 1;25 naprotest proti temhle ekos@ackam!
Dekker: nejdřív jsem ti chtěl něco napsat, ale radši si přečti ještě jednou, co jsi napsal a dej si facku, ať se probereš..
Eva? Tak příští model bude Wall-e
Až se z těhlech hrůz stanou "motorky", co budeme potkávat denně, tak vytáhnu fichtla a trošku mu přileju víc oleje a půjdu na truc přispívat k tvoření ozonových děr.
134koní = necelých 100kW.
Akumulátor 11,7kWh, to znamená využívat cca 16 koní hodinu, 32 koní půl hodiny, 64 koní čtvrt hodiny a 128koní 7,5minuty.
A to nepočítám nelineárnost baterie, která to ještě podstatně zhorší.
Tak k čemu to je???
sered: za tohle nemůžou ani ekoteroristi. Za tohle může fejzbuková zteplalá generace, která kupuje tyhle ekosr@čky. Kde by nebyla poptávka, nebyla by ani nabídka.
Mimochodem, naháč a 3 metry čtvereční kapot? Pod pojmem naháč si fakt lze představit cokoliv.
Hezky. Ale streetfighter by asi měl dělat v ulicích pořádný hluk. Takto se lidi za jezdcem nebudou otáčet A taky se divím, že to vypadá klasicky, řetěz a tak. Že to nemá třeba plochý elektromotor v zadním kole.
Trošku v to vidím tuono...
clanek za to nemuze!!! Jen ty ekoteroristi me se*ou. A tak jdu natocit vsechny svy dvoutakty s M2T a oddavat se inhalaci modryho koure.