yamaha_demo_tour




Energica Eva je svlečený elektrický supersport Ego

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
MatyxCZ (7) napsal 18.11.2014 v 09:25+2

Hele, chlapi, odmyslete si "eko aspekt" a vemte to čistě jako mašinu. Kdo z vás se na něčem takovém svezl? V USA už jsou dvě firmy, které vyrábějí elektrické sériovky. Jedna dělá naháče a endura v ekvivalentu 300-600ccm biků, druhá dělá supersport se 160k (a 160NM!!!). Ceny jsou vyšší, ale třeba ekvivalent 600ccm naháče tam stojí podobně, jako benzínová předloha. Co je klíčové jsou baterie - rok od roku umí lepší, aktuálně se tyhle mašiny pohybují s dojezdem kolem 250km, a dobou nabíjení na přímé nabíječce do 30 minut. Na dojíždění z periferie, nebo naopak polet v zatáčkách kolem komína už to začíná dávat smysl. Je potřeba si ale uvědomit jeden zásadní rozdíl. Elektrobike není o vůni benzínu, chraplání laďáku, pocit živého zvířete pod sebou, které člověk musí umět zkrotit. Naopak, tahle jízda je jen a jen o jízdě. Nic vás neruší, jste to jen vy, silnice, kola a výkon na nich mezi tím. Žádné propady v křivce výkonu, žádné podřazování o 3 kvalty, prostě jen instantní maximální výkon v režii pravého zápěstí. Je to obrovský rozdíl - neřešíte motorku, řešíte jen svojí jízdu a motorka je k tomu tichým ale účinným prostředkem. Kdo to nezkusil nepochopí a dokáže jedině blbě kritizovat. K tomu provoz - žádné pohyblivé díly motoru s ročním servisem, výměnami náplní, filtrů, svíček, seřizování ventilů, karburátorů. Já dojíždím celkem dálku, takže čekám na příští generaci, až vylezou s nějakým ekvivalentem cendura, a pak do toho jdu. Běžná motorka mi oproti autu na dojíždění výhodu nepřináší, auto mi žere 5l nafty a provozní náklady má nižší (kromě amortizace). Elektrická motorka je něco jiného. Na druhou stranu - gsx by mi v garáži stejně zůstalo, vůni benzínu miluju a na víkendové poježdění bych stejně bral gsx, nicméně elektrické motorky své misto mají a plivat na ně může jen ten, kdo o nich nic neví. https://www.youtube.com/watch?v=W1CSdYsJIWQ

Maho (33) napsal 13.11.2014 v 20:48

Alimadmax: z mého příspěvku: Elektrickou energii lze získávat i pasivně a je nevyčerpatelná, ropa ne.

Opatrný (29) napsal 13.11.2014 v 09:32

O kolik se motorka zlevní, když nebude mít kapotáž ?
O deset tisíc ? A nezkrátí se zhoršením aerodynamiky dojezd ?
Pravda. Kdybychom měli příjmy jako Němci nebo Američané, tedy čtyřnásobné, tak by ta cenovka nevypadala tak hrozivě.

Diaboluss (42) napsal 11.11.2014 v 18:32-2+1

Ona ta debata je pánové o dost složitější než jen "ekoteroristi" versus poptávka a nabídka... versus dejme tomu "konzervativní přístup" strejdů ze stodol, co tam mají zaparkovaný svoje 2t stroje... ale to zde nemá cenu řešit Jinak motorka to je hezká a jsem si jist, že taková je budoucnost, ač benzín je benzín!

AliMadMax (0) napsal 11.11.2014 v 16:49

MAHO ... jo a z ceho se vyrabi elektricka energie?? Pokud vim tak spalovanim cerneho uhlí v tep.elektrarnach ... a take jsou tu jaderne elektrarny, proti kterym všichni broji, takže to vypadá dost na docasnost. ...ted mi rekni co je na tom ekologickeho a nevycerpatelneho??? Navic kdyz vsichni budou jezdit na elektrinu, jak dlouho potrva nez ji neuveritelne zdraží a zdani? ?

Maho (33) napsal 11.11.2014 v 14:40+1

Jak jsem psal několikrát, elektrobika bych bral hned jak to bude dostupnější, spočítejte si náklady na 100km.. . Elektrickou energii lze získávat i pasivně a je nevyčerpatelná, ropa ne. V podstatě jsem pro jakýkoli eko pohon. Protože to někomu nedává smysl neznamená, že je to špatně.

Petta (377) napsal 11.11.2014 v 12:04

Jojo, na protest proti ekosrackam vypustime do vzduchu sracky..

Redguy (116) napsal 11.11.2014 v 12:04+1

Volové, když většina lidí přejde na elektrobiky a auta, tak nás budou Arabáši ještě prosit, abysme jim za litr benzínu dali aspoň 5 korun

sered (113) napsal 11.11.2014 v 11:08

Petta> precti si meho oblibeneho Jiriho Kulhanka, knizku Dobrak. Pak pochopis o cem Dekker pise! Ja uz dnes protahnul svuj 2T s M2T 1;25 naprotest proti temhle ekos@ackam!

Petta (377) napsal 11.11.2014 v 10:54+1

Dekker: nejdřív jsem ti chtěl něco napsat, ale radši si přečti ještě jednou, co jsi napsal a dej si facku, ať se probereš..

Majki (678) napsal 11.11.2014 v 10:37+1

Eva? Tak příští model bude Wall-e

Dekker.dave (15) napsal 11.11.2014 v 10:34+2

Až se z těhlech hrůz stanou "motorky", co budeme potkávat denně, tak vytáhnu fichtla a trošku mu přileju víc oleje a půjdu na truc přispívat k tvoření ozonových děr.

ZZR1200 (127) napsal 11.11.2014 v 10:01+1

134koní = necelých 100kW.
Akumulátor 11,7kWh, to znamená využívat cca 16 koní hodinu, 32 koní půl hodiny, 64 koní čtvrt hodiny a 128koní 7,5minuty.
A to nepočítám nelineárnost baterie, která to ještě podstatně zhorší.
Tak k čemu to je???

seikos (975) napsal 11.11.2014 v 08:41+2

sered: za tohle nemůžou ani ekoteroristi. Za tohle může fejzbuková zteplalá generace, která kupuje tyhle ekosr@čky. Kde by nebyla poptávka, nebyla by ani nabídka.

Mimochodem, naháč a 3 metry čtvereční kapot? Pod pojmem naháč si fakt lze představit cokoliv.

Davilak (-1) napsal 11.11.2014 v 08:06

Hezky. Ale streetfighter by asi měl dělat v ulicích pořádný hluk. Takto se lidi za jezdcem nebudou otáčet A taky se divím, že to vypadá klasicky, řetěz a tak. Že to nemá třeba plochý elektromotor v zadním kole.

honzabiker (5) napsal 11.11.2014 v 06:50

Trošku v to vidím tuono...

sered (113) napsal 11.11.2014 v 05:43-1+5

clanek za to nemuze!!! Jen ty ekoteroristi me se*ou. A tak jdu natocit vsechny svy dvoutakty s M2T a oddavat se inhalaci modryho koure.




TOPlist