Výstava Motocykel 2007 v Bratislavě

Jen pár týdnů po náročné pražské výstavě Motocykl jsme se vypravili podívat na Slovensko na výstavu Motocykel 2007. Zajímalo nás, jaké uvidíme rozdíly, no a také jsme se těšili, že si výstavu užijeme jenom jako hosté bez odpovědnosti vystavovatelů.

Výstava Motocykel 2007 v Bratislavě

Okamžitě po příjezdu jsme začali našim východním sousedům dost závidět, protože Incheba má v Bratislavě poblíž centra obrovský moderní areál. Velké dvoupatrové pavilony, dostatek parkovacích ploch, to vše těsně u sjezdu z dálnice. Vše v moderní prosklené architektuře, která krásně ladí s technikou a motorkami.


Výstava Motocykel měla letos do jisté míry premiéru, protože v předchozích šesti ročnících se vždy konala společně s výstavou aut. Takže letos poprvé samostatně, i když ne tak docela, protože se k motorkám ještě přidaly lodě, rybaření a sport/dovolenka. Rybaření a sport jsem nenavštívil, ale lodě mě docela zaujaly, přeci jen k obrovským motorovým jachtám si my suchozemci zas tak často nepřičuchneme.





Ale zpět k motorkám - expozice motocyklů je o hodně menší než na pražské výstavě. Celková plocha vyhrazená motocyklům je odhadem přibližně třetinová a to samé zhruba platí pro stánky jednotlivých značek. Není divu, Slovensko má poloviční počet obyvatel a ekonomická síla místních zákazníků také v průměru bude o něco málo nižší než u nás. Přesto se ale dá říci, že v Bratislavě bylo vystaveno to hlavní a kromě dvou italských značek Aprilia a Moto Guzzi jsme si postupně mohli prohlédnout všechny stěžejní modely a novinky pro letošní sezónu. A navíc zde byly vystaveny i některé atraktivní modely, které na pražské výstavě chyběly!


Prohlídku jsme zahájili návštěvou spřáteleného webového serveru Motoride.sk, který zde letos měl poprvé svůj stánek. Kluci umí skloubit příjemné s užitečným, v poledne jim Jaro Katriňák saharským pískem pokřtil jejich nové DVD z výpravy do Egypta.





Dál už jsme se věnovali motocyklům. K největším expozicím patřili japonci - hlavně Honda a Yamaha. Oba stánky byly laděné ve stejném duchu, v jakém se tyto značky prezentovaly u nás. V těsném závěsu byla skromnější Suzuki, které mezi modely chyběl snad jen B-King vystavený v Praze. Čtvrtá japonská značka Kawasaki byla trochu stranou v režii jednoho z dealerů, ale všechny hlavní nové modely pro rok 2007 zde také byly k vidění. Na výstavě bylo obecně vidět hodně spojených expozic s pro nás nezvyklými kombinacemi značek a produktů. Například nové modely BMW předváděné spolu s pneumatikami Metzeler a helmami Schuberth, nabídka Touratechu v sousedství kombinéz Padana, KTM na stánku s čtyřkolkami a H-D ve společnosti terénního auta.


Skoro všechny hlavní novinky se nám podařilo zastihnout seřazené v předsálí, kde všechny čekaly na vyhlášení vítěze ankety Motocykel roku, takže jsme si mohli prohlédnout většinu z letošních novinek v přímém porovnání vedle sebe. Jak jsem již zmínil, z velkých značek chyběla jen Aprilia, Moto Guzzi a Triumph, i když jednu naleštěnou Moto Guzzi 1200 Sport jsem vlastně také potkal. Trochu nás zamrzela absence českého zastoupení - značky Jawa, Blata ani třeba PSÍ zde nevystavovaly, české barvy zde hájil pouze prototyp motardu Jawy představený v Praze a „česká“ silueta mopedu New Pionýr u stánku Betka. No a to nejlepší si schovávám nakonec - radost nám udělala velká expozice značky Ducati, která se sice nemohla pochlubit šperkem v podobě Desmosedici vystavované na české výstavě, ale zato nabídla téměř kompletní modelovou řadu Ducati, včetně všech třech verzí desetdevětosmičky. Můj zájem směřoval hlavně k novinkám, které v Praze chyběly. Jako první jsem si důkladně prohlédl nový model řady SportClassic - Ducati Sport 1000 S odvozený od loňské lahůdky Paul Smart 1000. Při porovnání s vedle stojící nahatou verzí Sport 1000, kterou jsem měl možnost ochutnat v loňském testu, vyšly najevo kromě old-timer kapotáže ještě další změny. Místo jednoho dvojitého výfuku má verze S jednoduché výfuky po obou stranách, to samé platí pro zadní pružicí jednotku. Závoďácký posaz zůstal zachovaný, jen dopředu na řízení přibyl tlumič.





Druhým lákadlem, které jsme v Praze neměli, byl model Ducati Hypermotard 1100. Nabušený dravec s nádherně zpracovaným předkem ve tvaru zobáku a spoustou speciálních libůstek jako směrovky integrované v krytech rukou a sklápěcí zrcátka na koncích řidítek, ale hlavně příslib perfektního podvozku a vzteklého motoru vzbuzovaly svrbění v rukou mnoha návštěvníků.




No a na úplný závěr jsme pro vás připravili malou ukázku, jako to v Bratislavě vypadalo po stránce lidských zdrojů. Ano, i tady byly motocykly příjemně doplňovány sympatickými hosteskami a modelkami.








Kdo by se rád na výstavu o víkendu zajel podívat, najde všechny potřebné informace zde.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist