husqvarna_svartpilen_801_2




Indian Riders Fest 2023 obsadil výstaviště v Budějovicích už potřetí

Tisíce motorek, spanilá jízda, stuntriding, stěna smrti, úřadující mistr King Of The Baggers a párty až do rána. O uplynulém víkendu ožilo výstaviště v Českých Budějovicích akcí Indian Riders Fest, která sem zavítala už potřetí.

Kapitoly článku

Indian kam se podíváš, zcela sériové i radikálně upravené kusy, a taky poznávací značky nejen z Čech. Vlastně mě docela překvapilo, když jsem viděl, odkud sem nadšenci na svých strojích dorazili. Na druhou stranu nelze se jim divit – pořadatelé v Českých Budějovicích totiž odstartovali „Indiánskou“ akci přinejmenším evropského formátu.

Festival začal už v pátek, když se začali sjíždět návštěvníci, odstartovaly demo jízdy na nových strojích a spustila taky koncertní „šňůra“, odehrávající se na hlavním pódiu. Nejdůležitějším dnem byla ale sobota, kdy se před dopolednem začaly řadit motorky na spanilou jízdu. Na samotné špici jeli vedle organizátorů i vzácní hosté z USA – jezdci závodního týmu Indianu v seriálu King of The Baggers Tyler O’Hara a Jeremy McWilliams.

Zraky všech se přitom upínaly také k samotné motorce, kterou O’Hara sedlal. Šlo o Indian Challenger, upravený do stylu jeho vlastního závodního speciálu se zakázkovým lakem od Olafa Pugnera. Motorka s podpisy obou jezdců na karbonovém předním blatníku byla nejen hvězdou „spanilky“ na českobudějovické náměstí, ale především hlavní cenou tomboly, losované na pódiu toho večera. Někdo si tak z Českých Budějovic odvezl velmi luxusní suvenýr.

Hned za první grupou jely potom fialově vyzdobené motorky dámské jízdy Ladies First a nutno uznat, že odjezd spanilé jízdy byl vskutku impozantní. Z bran výstaviště se linula kolona motorek, která jako by nikdy neměla skončit a právě tady jsem pořídil nejvíc fotek motorek účastníků.

Když pak kolona prořídla a definitivně skončila, byla příležitost v klidu okouknout vnitřek výstaviště. Tady se vedle spousty stánků s jídlem, pitím a zbožím s tématikou motocyklového indianu, nacházelo třeba i „šapitó“ The Lucky Daredevils – tedy šílenců, kteří jezdí na stěně smrti. Mě bylo trochu nevolno, a to jsem jen vylezl na vršek obřího „barelu“ a podíval se dolů.

Podobným ďáblem, jen bez dřevěné stěny, byl i stuntrider Martin Krátký, který řádil na svojí motorce, ale i na sériovém Indianu FTR. Velký respekt zasloužili v neposlední řadě i jezdci rodea, nahánějící krávy ze stáda do příslušných ohrádek. Přiznám se, že jsem neměl tušení, že je vůbec možné ovládat koně s tak nesmírnou přesností.

Na chvíli jsem zavítal také pod střechu, konkrétně do haly věnované přestavbám nových i starých Indianů. Zdejšímu koloritu relativně střídmých i naprosto radikálních motorek vévodila stavba Purple Haze – parádní chopper s nekonečně dlouhou vidlicí, postavený na základě Indianu Chief, který se stal vítěznou stavbou show European Biker Build-Off.

Můj vlastní „vítěz“ stál ovšem v samostatném stanu opodál, a šlo pochopitelně o závodní speciál King Of The Baggers. Indian Challenger RR, o které se můžete leccos dočíst ve článku od Alana Cathcarta, je prostě boží kus motorky, který působí naživo podobně úchvatným dojmem, jako působily speciály MotoGP a WSBK na nedávných legendách. Pořád se jedná o ohromný bagger se vším, co k němu patří, a i když si nedovedete představit vodit tuhle bestii v ostrém tempu, na mysl vám vytanou obrázky ze závodů, kde je borci vodí s koleny na zemi.

Shrnuto podtrženo, jednalo se o akci ohromujícího rozsahu. Motorky od Indianu, ale v menší míře i od Harley Davidsonu a dalších značek, nacpaly budějovické výstaviště k prasknutí a tisíce a tisíce nadšených zúčastněných podpořily vynikající náladu, která panovala. Zlatým hřebem pak byla naprosto gigantická spanilá jízda, která si to z výstaviště zamířila na hlavní českobudějovické náměstí. Celý víkend prostě bylo na co koukat.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist