globalmoto_unor




Přestavěný Harley-Davidson LiveWire? Z extrému do extrému!

Čistě elektrický Harley, to samo o sobě stále dělá velký rozruch. Jedno české přísloví ale praví, že nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůř, proto si celkem vkusný elektrický motocykl začínají pomalu brát na paškál úpravci. V jednom případě to je oproti běžné produkce extrémně jiné a ve finále to vlastně přísloví docela odpovídá, ve druhém je to extrémně minimalistická, čistá a pěkná práce. Nebo ne?

Moto Adonis je nizozemská dvojice, která se přestavbami zabývá od roku 2012 a za tu dobu postavila nebo upravila přes 250 motorek. No a právě do téhle garáže dorazil zákazník s fungl novým Harykem a přáním postavit z něj něco černého futuristického a ještě aby to odpovídalo výkonům, které LiveWire umí. Volná ruka, to je něco, o čem všichni stavitelé sní, takže tahle nabídka rozhodně nešla odmítnout. Jako první samozřejmě motorku kompletně odstrojili a dali se do kreslení a rozmýšlení nad tvary. Podle země vzniku to asi podpořili nějakou zelenou medicínou k celkové spokojenosti všech zúčastněných včetně majitele. Po schválení prvních skic ještě následovala konzultace nad modelem z papíru a lepenky, a když i tohle prošlo, mohli kluci vzít do rukou hliník a začít ho tvarovat do finální podoby.

Tahle motorka je totiž vlastně jenom o proměně designu. Jednak je mottem firmy stavět motorky vhodné na ježdění, druhou věcí je fakt, že tu vlastně ani žádné větší zásahy do základní konstrukce nejsou možné. Kolem battery packu je hromada kabelů s vysokým napětím a do toho se nikomu moc sahat nechce. Tím spíš, když by to znamenalo ztrátu záruky. Další oblíbenou stavitelskou činností je uříznutí podsedlovky, vymodelování nové, jenže ani to tady nepřichází v úvahu. LiveWire má sedlo vyklápěcí a pod ním má ukrytou nabíječku. O tohle taky nechcete přijít. I tak ale vzniklo něco, co rozhodně nepřehlédnete. Přední část s LED světlem připomíná dravého ptáka a na tuhle linku vlastně navazuje i kryt v místech, kde je běžně nádrž. Skládaný hliník evokuje buď rozvrkočený zátylek dravce, nebo brnění středověkého rytíře. Stačí si vybrat. Zajímavý je pruh kůže, který se táhne kolem hlavního rámu. To vlastně vychází ze sériové motorky, kde kůži najdete v místech dotyku jezdcových stehen se strojem.

Spodní část kapotáže je už relativně normální, panel s velkými žraločími žábrami odděluje ještě zajímavý náfuk vzduchu, ke kterému ale autoři nic nedodávají, takže je možná jen na parádu. Zadní část je už jen decentně dodělaná spodním krytem a krovkou sedla spolujezdce s efektní trojicí LED světel. Ostatně s osvětlením si v Moto Adonis celkem pohráli. Krom povinných světel tu ještě najdete světýlka dotvářející tu správnou atmosféru. Jsou poschovávaná pod kapotami a prostřednictvím mobilní aplikace si můžete vybrat jejich barvu podle momentální nálady. Pak už je to jenom o zubatém předním kotouči, minimalistickém zrcátku, jiných gripech na sériových řídítkách a divoký elektrický pták je na světě.

Zatímco u Rule Breakera, jak Holanďani svůj výtvor nazvali, se autorům povedlo dodržet zadání a postavili něco opravdu futuristického, příběh Jense vom Braucka je úplně jiný. Oslovila ho samotná továrna a pohled na design elektrik má taky naprosto odlišný: „Existuje jen několik opravdu povedených designů EV motocyklů, ale většina, co vidím, prostě vypadá jinak jen proto, aby byla jiná, navíc je nepraktická nebo dokonce neřiditelná. Spolu s tím přicházejí informace s velmi, velmi optimistickými specifikacemi… Ale LiveWire je tady. Opravdu ho můžete řídit! Proto to není žádné umělecké dílo a ani to není motocykl na výstavu. Je vyrobený na silnici pro každodenní život. Myslím, že k oslovení opravdových motorkářů potřebujete seriózní motocyklový design. Ne nějaký futuristicky plastový vzhled, ne kola bez nábojů a tak podobně. Potřebujete design, kterému tenhle druh lidí rozumí, přitom musí být svěží a futuristický. Chtěl jsem tedy spojit klasické linie a proporce s moderním designem.“ Za nás se to teda Jensovi povedlo na jedničku.

Jeho rukopis je zde naprosto evidentní. Stačí se podívat na dříve zveřejněnou Yamahu XSR900. Nemyslete si ale, že Jens jenom vzal hotové díly a namontoval je na Harleye. Kromě předního karbonového blatníku, který má ve své nabídce, jsou všechny díly ručně vyráběné a přizpůsobené pro LiveWire. Ať už jde o kryt předního kulatého LED světla, kryty přídavných světel na boku, kryty kol, místa nádrže nebo celou zadní část, která také zachovává vyklápění pro přístup k nabíječce. Vše je navíc s výjimkou krytu elektroniky v prostorech nádrže vyrobené z karbonu. Mezi jezdcova kolena se nastěhoval pro jistotu výrobek ze sklolaminátu, protože karbon dotýkající se vysokonapěťových kabelů prý není ideální řešení :).

Také v tomhle případě se hrálo se světýlky, na krytu elektroniky můžete vidět podsvícené logo Harley-Davidson. Zbytek už je o aftermarketových dílech – řídítka, páčka brzdy, blinkry, stupačky spolujezdce, zadní tlumič. Nijak zásadní úpravy, přesto je výsledkem líbivá motorka. V Harley-Davison věděli, proč si LiveWire nechali přestavět u JvB.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Která přestavba se vám líbí?

  1. Hlasováno: 26x
  2. Hlasováno: 60x

Hlasování

Dotazník se zobrazí pouze přihlášeným uživatelům. Nejste bohužel přihlášení, tuto akci můžete provést v pravém horním rohu nebo se nově registrovat.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist