Přestavba KTM RC8

Některé přestavby se zaseknou u fáze návrhu a k samotné realizaci už nedojde, ať už je důvod jakýkoliv. Mezi tyto nerealizované projekty už málem zapadl i tento zajímavý kousek. Jde o čtyři roky starý projekt, jehož základem je rakouský supersport KTM RC8.

Přestavba KTM RC8
Původní koncept nese název Bikenstein RC8 a pochází z roku 2010. Jeho autorem je Craig Dent, designér firmy Kiska. V době vzniku probíhala jakási imaginární válka mezi Craigem a jiným designérem, který navrhl podobnou přestavbu. Tato bitva ale skončila pouze u virtuálních návrhů, do fáze samotné stavby se ani jedna mašina nedostala.
Bikenstein RC8 zachovává původní rám i motor, ale zbytek je kompletně nový. Vizuálně jde o jakousi odnož stylu cafe-racer říznutou americkým stylem flat-track. Když jde o KTM, nepřipadá v úvahu žádná jiná barva, než oranžová. Nutno říct, že mašině sluší.

Na samotné mašině je ale nejzajímavější to, že za její stavbou nestojí mateřská firma Kiska nebo specializovaná dílna. Postavil si ji bezejmenný jezdec a fanda KTM, kterému se původní koncept zřejmě hodně zamlouval. Stavitel se hodně striktně držel původního návrhu, dokonce i styl písma u nálepky s číslem na zadním bobku je identický, i když číslovka je jiná.
Menší odchylku najdeme u tvaru nádrže, který je více hranatý, ale to není příliš znát. Také výfukový systém není Akrapovič, jako tomu je u konceptu. Pro silniční použití ještě bylo doplněno přední světlo a zadní držák RZ.
Každopádně by Kiska měla tomuhle chlapíkovi udělit metál. Samotná stavba se samozřejmě nemusí zamlouvat každému; puritáni, kteří nestrpí, aby se ze supersportu stavělo něco jiného, si určitě budou klepat na čelo, ale na druhou stranu proč ne? Lidová tvořivost a fantazie je přece od toho, aby se rozvíjela! A když podle obrázku postaví někdo téměř identickou mašinu… klobouk dolů.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 24x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist