Jawa 350 Cruiser

Na celou přestavbu mi posloužil motocykl JAWA 350/638, který jsem začal předělávat od podzimu 2003 do podzimu 2004. Kdo si něco podobného zkusil udělat, tak se pracnosti určitě nebude divit. K přestavbě mě donutilo nejen nedostatek peněz na „pravý“ cruiser, ale i chuť vyzkoušet, co člověk dovede doma v garáži.

Jawa 350 Cruiser

Technické údaje


Jedná se o klasický 2-taktní 2-válcový motor o obsahu 344 ccm a výkonu 17kW / 23koní. Motocykl byl určen pro ruský trh, proto jsou na něm všechny štítky v azbuce. Původní majitel mi tvrdil, že má zvýšený výkon. To nemohu potvrdit ani vyvrátit. Zapalování je bezkontaktní, elektrika 12V, 4 rychlosti vpřed, sekundární převod je obstaráván klasicky řetězem. Rozvor byl změněn z původních 1370 mm na 1450 mm. Výška sedla nad zemí je 690 mm. Přední pneumatika originál 3,25 / 18, zadní 170 / 16.




Prováděné práce


V první fázi došlo k rozebrání celého stroje (motor jen částečně-řazení / startování a nová spojka). Profi bylo udělané kompletní převaření kostry pod sedlem a protažení kyvné vidlice, následné opískování a pozinkování. Následovalo shánění různých součástí budoucího stroje, jelikož z původního zbyl pouze rám, motor a přední kolo. Takže burzy a Internet. Přední blatník z kývačky byl lehce upraven, zkrácen a nastaven hliníkem. Zadní blatník též z kývačky zkrácen dle potřeby a rozšířen o 60 mm. Na nádrži „s dírou“ (asi taky z kývačky), byl převařen otvor pro zátku do boku a navařeny byly úchyty ke kostře + předělány 2 výpustné otvory na kohouty.


Dále bylo nutné vymodelovat z kusu plechu spínací skříňku a přesně ji usadit na nádrž. Originální tachometr přesně zapadl do díry na nádrži a je plně funkční. Následovalo postupné šetření a dokupování chybějících součástí jako přední a zadní světlomet, blinkry, zrcátka apod.


Největším problémem bylo přepákování. Nakonec jsem ale našel inspiraci na Internetu. Soustružník mi upravil hlavní startovací hřídel, provrtal a vymodeloval řadící tyčky se segmentem. Ve výsledku je rozdělené startování a řazení. Celou sezónu to fungovalo naprosto bez problémů.



Stojánek boční i originální je centrální a ideální tak při zimním stání a jakékoli montáži. Sedlo a opěrka jsou vlastní výroby. Zabezpečení je zámkem pod řídítky, uzamykání sedla a motoalarm.


Nakonec nastalo nekonečné broušení a kytování. Nástřik kostry a zbytku motocyklu. Barevným provedením sem se nechal inspirovat Hondou VT 750C2 Shadow.
K příslušenství motocyklu patří rolka na nářadí, opěrka, brašny s držáky, zabudovaný motoalarm s pohybovým senzorem, nosič z nerezu a speciální moto-plachta.


Konečně sestavování a první vyjížďka. Projeli jsme na ni kus republiky. Ani jednou nás nenechala stát v polích. Příjemné je i pozorovat jak kolemjdoucí kroutí hlavou a nechápou, že jde „jenom“ o JAWU. Je to odměna za ty hodiny práce kolem přestavby. Přeji všem kteří jsou stejní blázni hodně trpělivosti.


Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.05
Známkováno: 37x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist