globalmoto_kveten




Ducati 860 ze Stockholmu

Skandinávie se může pyšnit taky jednou povedenou partičkou, která ráda úpravy ve stylu cafe racer.

Honit cafe racera po Stockholmu i přesto, že průměrná teplota v červenci je zde 18 °C je možné. Prolínání stylu surfování a ježdění na motorce je oblíbené i v mrazivé Skandinávii a to i díky klukům vystupující pod názvem 6/5/4. Takže se pojďme podívat na jeden parádní kousek. 
Majitel firmy Johan Orrestedt je, jak už to tak bývá, vášnivý motorkář. Jakmile tedy dostal příležitost rozšířit svoji firmičku o 600 metrů čtverečních, neváhal ani chvilku. Spolu s přáteli Danielem Jakobbsonem a Johanem Nordinem vždy ve svém volném čase stavěli motocykly. A když přišla možnost rozšířit podnik o dílnu na úpravy motocyklů věnovat se přestavbám na plný úvazek, pustili se do toho.
Motocykl Ducati 860 GT se tak stala prvním strojem, který oficiálně vzešel z jejich továrny na sny. Hoši chtěli na poprvé zkrátka něco echt, ale sehnat 860 GT ve Švédsku se zdálo jako nadlidský úkol. Po měsíci pátrání narazili na kousek v podobě typu GTS z poloviny sedmdesátých let, který držel ve stodole jeden zarytý ducatista. Nakonec ho starší pán klukům prodal. Detaily, jak k tomu majitele přinutili, neznáme...
První nápady vznikaly ve Photoshopu až do finálního vzhledu dokud nebyli spokojeni všichni.
Nejvíce se debatovalo o lakování. Zelená? Barva značky piva... Možná, každopádně barva ostrá jako vítr ze severu. Zvolit hnědé sedlo a matně černý rám už byla hračka. Pak už se šlo na věc. Vše dolů, motor rozebrán a vyměněny ventily a těsnění - jinak byl motor v dobré kondici. Místo původního airboxu se nasadila dvojice filtrů a doplnila je dvojice výfuků Dunstall.
Zadní část se pak radikálně odlehčila a postranní dekly se s motocyklem rozloučily na dobro. Prostor po baterii, která se přestěhovala pod nádrž, se nechal čistý. Sedlo ze švédské koželužny Tärnsjö se nechalo prošít extravagantním diamantovým vzorem. Brzdy byly ponechány původní, stejně jako přední vidlice, která se jen notně zrenovovala. 
Kola dostala nová ložiska a nový výplet. Palubní přístrojovka už nefungovala a byla příliš retro, ale myslím, že za novou se kluci rozhodně nemusí stydět. Stejně tak za celý předek, kde musely nastoupit nové bovdeny, plyn Tommaselli a Tarozzi řídítka. Pořádně prokoukla i kompletně upravená zadní část. Takže, jedno kafíčko, prosím.

Informace o redaktorovi

Tomáš Procházka - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):
Motokatalog.cz



TOPlist