LS2 CR1 - karbonová přilba za pakatel
Text: Petr Poduška | Foto: Motorkáři.cz | Zveřejněno: 30.1.2013 | Zobrazeno: 28 302x
Když se tahle helma poměrně mladé značky objevila v redakci, dlouho jsme nemohli přijít na to, proč je tak levná. Aerodynamicky tvarovaná skořepina z karbonu, zapínání na D-kroužky, chytře řešené ventilace a pumpička na dofukování lícnic jako bonus - na první pohled bychom tipovali dvakrát tolik, než co se píše na cenovce. A žádné zklamání nepřinesla ani zkouška v praxi.
Po obvodu hlavy sedí hned na první vyzkoušení tak jak má - pevně obepíná, ale zároveň nikde netlačí. Ve tvářích je trochu volnější než bývá zvykem a shází intenzivnější kontakt, což je výhodou při nasazování, ale už ne tolik z hlediska stability ve vyšších rychlostech. Aha, zapomněli jsme na systém Air Go, neboli dofukování lícnic. Stačí párkrát zmáčknout pumpičku na vnitřní straně bradové části, a rázem se helma na hlavě ani nehne. Pro snazší sundavání se pak vzduch dá zase vypustit menším tlačítkem vedle gumového balónku.
Ventilační systém je dobře řešený nejen z hlediska designu a odolnosti před poškozením, ale stoprocentně plní také svou hlavní funkci. Když je všech pět klapek - jedna v bradě, jedna na čele, dvě na temeni a jedna na zadním spoileru - dokořán, vzduch proudí skrz helmu jako přes řešeto, a nebýt těsného prostoru uvnitř, připadáte si v přilbě jako easy rider s rozevlátými vlasy. Zavřené ventilační otvory naopak dobře těsní, a nepustí dovnitř ani kapku vody. To samé platí o plexi, kterému bych vytknul jediný nedostatek. Jeho uchycení je sice masivní a umožňuje snadnou výměnu skel, ale mechanismus nabízí jenom tři polohy, ve kterých lze plexi zaaretovat. Když od toho odečteme dvě krajní - zavřeno a úplně otevřeno - zbývá už jen jediná poloha, ve které pootevřené plégo pevně drží, a ta se nachází trochu nešťastně zrovna v polovině dráhy. Udržet za chladného počasí když se každé plexi mlží jenom malou škvírku na větrání tak není úplně snadné. Ještě že je plexi už z výroby alespoň připraveno na použití PinLocku, který ovšem není (na rozdíl od nosního difuzoru) součástí balení.
Za normálního motorkářského počasí hledí zůstávalo během jízdy stejně většinu času zavřené. Výměnu vzduchu v pohodě obstarala ventilace, a za zavřeným oknem je vždycky největší ticho. Polystyren je sice v oblasti uší zeslaben kvůli případné instalaci sluchátek interkomu, ale i tak je přilba příjemně tichá. Líbila se nám i její stabilita ve vyšší rychlosti, kdy nemá tendenci přemáhat krční svalstvo a zvedat, sklápět, nebo jinak pohybovat s hlavou.
Kromě těch pár drobností souvisejících s obsluhou nás přilba LS2 CR1 rozhodně nezklamala. Ve svojí cenové třídě vyniká hlavně materiálem skořepiny, nízkou hmotností a pohledným designem, a aerodynamikou. Také odhlučnění a kvalita zpracování jsou na slušné úrovni. Jízdním komfortem se řadí do kategorie sportovních, ale ani závodníci s omezeným rozpočtem se méně známé značky nemusí bát.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)