Motohouse 4/2011

V dubnovém vydání časopisu Motohouse jsme se zaměřili hlavně na testy motorek a co víc, hlavně na novinky sezony 2011. Je dobře, že se po roce útlumu opět naplno rozjíždí zimní testování a my máme možnost zprostředkovávat jako první testy takových lahůdek jako je Diavel, SM T, Z1000SX či nový Hornet.

Motohouse 4/2011
Suzuki GSX-R 600/750
Suzuki GSX-R 750 je ve své podstatě poslední přeživší supersportovní 750. Možná i proto, aby se udržela na trhu a její výroba nebyla tolik nákladná, sdílí většinu dílů s menší šestistovkou. Na první pohled je tedy od sebe jen těžko rozpoznáte, leda že byste měli nastudované barevné kombinace, ve kterých se samozřejmě mírně liší. Tvary kapotáže, výbava, vzhled – v tom všem si jsou podobné jako vejce vejci. Rozdíl je ovšem v použitém motoru a na ten se v Japonsku taky zaměřili.

MH Exclusive - Ducati Diavel
Asi jsem nebyl sám, kdo si to jednoduše nedovedl představit. Ducati, která má dlouhý rozvor, nízko položené sedlo, 240mm zadní gumu a široká řídítka. Cože? To přece bude naprostý podupání všech tradic, na kterých si tahle továrna vybudovala svoje jméno. Jenže svět se mění a nemá cenu se tomu bránit. No řekněte sami, dovedli jste si někdy představit hatchback od Ferrari, čtyřdveřového Astona nebo dieslové Porsche.


TEST Yamaha FZ8
OK, ale proč o ní psát znova? Ten důvod se nám vetřel do očí při našem zimním redakčním cestování. Jak jsme tak projížděli řadou evropských metropolí, všimli jsme si, jak nepřehlédnutelně se tahle FZ8 rozšířila. Překvapivé, ne že ne! Ve Francii, v Itálii nebo Španělsku, dokonce i v uličkách chudičkého Portugalska – tam všude jsme na ni narazili v obou jejích variantách (s kapotou nebo bez). A nebylo to v malém počtu, takže se jí evidentně povedlo prorazit. V redakci se ihned rozvířila debata na téma: Proč, vždyť nabídka je v téhle třídě přeci veliká?

New KTM SM T
Každému by stačilo maximálně deset minut, aby přišel na to, že nová SMT je doopravdy výborná motorka. Vy, tam v Německu a Itálii – na vašem místě bych se už začal bát.Musím se vám teď k něčemu přiznat. KTM SM T už nám několikrát prošla rukama, ale nikdy jsem neměl možnost na ní strávit víc než pár minut. Může za to můj kolega z redakce, kterého s ohledem na svoje zdraví nebudu jmenovat... Jenže on Somik považuje tuhle mašinu za jednu z nejlepších, na které kdy seděl, a tak jsem nikdy neměl šanci mu ji nějak výrazně na delší dobu sebrat.

ANGLIE – srovnávací test
UNIVERZÁLNÍ JAPONSKÝ MOTOCYKL.
Kawasaki se znovu pokusila vymyslet universální motocykl. Nemluvíme o motorce, která je stejná jako všechny ostatní, ale spíš o takové, která zvládne všechno. Hledáme totiž všeobecnou dokonalost…
*Kawasaki Z1000SX
*vs. Suzuki GSX1250FA
*vs. Yamaha FZ1 Fazer
*vs. Honda VFR1200

New 2011
Honda CB600F Hornet

Představení faceliftovaného Horneta 2011 se sluší zahájit krátkým dějepisem. Hornet čili sršeň je pro Hondu něco jako aspirant na ocenění zasloužilý model. V Itálii vyvinutá i představená motorka je už čtvrtou generací dlouholetého bestselleru.Ta první byla představena na podzim 1998, po dvou letech se pak objevila polokapotovaná verze Hornet S, která se vyráběla souběžně do roku 2003.

Superbike Phillip Island
Carlos Checa zcela opanoval první superbikový víkend na Phillip Islandu. Málokdo však věří tomu, že sezona zůstane až takhle jednobarevná. Pro tým Ducati Althea to byl nádherný výlet a pro Carlose Checu nečekaná motivační vzpruha. Vždyť od té chvíle, co vstoupili na půdu australského kontinentu, se jim doslova dařilo, na co sáhli. Carlos vyhrál oba přípravné testovací dny a v klidu si sáhl na triumfy i ve všech kvalifikačních trénincích – jako by ho snad ani nešlo porazit. „Buďte v klidu,“ hasil rozjitřené novinářské emoce Max Biaggi, „tohle je jedna z mála tratí, která prostě dvouválcům svědčí. Není to ale ukázka toho, jak to bude šampionát vypadat dál, tedy během sezony.“

Profil – Troy Corser
Je to jeden z nejstarších hráčů v superbikovém poli. A je to tovární pilot BMW, která se letos chystá na svoje velké vystoupení. Pokusili jsme se tedy najít souvislosti a pojmenovat stávající stav. První závod na Phillip Islandu nám navíc vše potvrdil, a to je dobře.


FLASHBACK
Najít ve dvaašedesátileté historii Grand Prix to nejdůležitější a udělat výčet těch nejzvučnějších jmen, to je vážně skoro nemožné. Proto jsme se nakonec rozhodli vynechat hvězdy typu Dukea, Surteese, Agostiniho, Ivyho, Reada, Hailwooda, Šťastného, Bilanda, Rossiho (o nich už ostatně byly popsány stohy papíru) a podívali jsme se na motocyklovou historii tak trochu okem patriotů. S ohledem na naši, tedy brněnskou GP. Ta se letos pojede již po dvaačtyřicáté (což je mimochodem druhé největší číslo za Assenem!) – a tady je několik jmen zapsaných zlatým písmem do její historie.

Benelli 100 let
Italská značka Benelli letos slaví neuvěřitelné výročí 100 let. Pojďme se projít po časové ose a podívat se na ten úžasný příběh, který začal neutuchající touhou šesti bratrů žijících v domě U Lva v městečku Pesaro.


Přestavba - Rajputana Nandi
Nestává se příliš často, že by svět customů s razancí zasáhla motorka, která nepochází z Evropy nebo Severní Ameriky. A Indie? Že by se mezi těmi haldami starých omlácených Enfieldů a Číňanů mělo objevit něco ohromujícího? Ano. Ve městě Jaipur (hlavní město pouštního státu Rajasthan) se ukrývá zlato s názvem Rajputana Customs.



SPECIAL PŘILBY
Přilba je jedním z nejzatíženějších prvků motorkářské výbavy. Připravili jsme pro vás pár tipů, jak se k ní chovat. To proto, aby vám vydržela co nejdéle a v co nejlepší formě. Povětšinou se jedná o tak jednoduché úkony, že je doopravdy zvládne úplně každý, a cena za takto získaný komfort je vskutku titěrná.


Proč je důležité mít
… velký motor

Nikdy a nikde se nenechte přesvědčit, že malý motor stačí. Ne, není tomu tak – to je kec!
*BMW K1300 S
*Suzuki GSF 1250 Bandit
*Moto Guzzi Griso 8V
*KTM 990 Superduke
*Harley-Davidson Fat Boy

Adventura 2. díl
Kyrgyzstán – nepříliš obydlená republika ve střední Asii. Cesta k ní – nelehká… V prvním díle jsme naše cestovatele opustili těsně před hranicemi Uzbekistánu. Podaří se jim dorazit až do cíle? Na začátku druhého dílu našeho cestopisu přijíždíme k Uzbekistánu. Na hranicích pohoda, narušená snad jen posledním úředníčkem, který si, kanec, všiml naší svévolné úpravy trasy, a tak nás to stojí 45 dolarů. Uzbeci nechtěli nic.

Design - Miguel Galluzzi

U velkých jmen motocyklového designu se dá spekulovat o tom, který z jejich výtvorů je nejdůležitější. Jméno Miguel Galluzzi je jasným synonymem pro jeden z nejvýznamnějších motocyklů všech dob – Ducati Monster.





Motohouse (CZ i SK) 4/2011
v prodeji od pondělí 7. března 2011
* cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
* roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
info předplatné: www.send.cz
info časopis: www.motohouse.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 8x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist