Motohouse 3/2015

A začneme ten rok pěkně z gruntu. Počínaje Motohousem 3/2015 navyšujeme rozsah časopisu o jeden arch, a budeme se tedy od nynějška setkávat na 112 stránkách. Víc čtení, víc obrázků, víc zábavy a nových témat! Tentokrát se uvnitř setkají s výživnější náplní hlavně příznivci endura, příště to bude zase víc o sportovních silničních motorkách. Vaší pozornosti doporučujeme i materiál srovnávající kvalitu čínského a originálního ráfku kola…

Motohouse 3/2015
MH Exclusive: Ducati Scrambler Icon
Příběh hračky. Retro výrazně proniká do mainstreamu a není pochyb o tom, že Scrambler, horká novinka od Ducati, na tom bude mít lví podíl. Přesně totiž trefila kulturní vlnu, která už nějakou dobu vystrkuje růžky i v motorkovém světě.


Téma: Koupě ráfků na eBayi
Věc se má takhle. Měli jste pád a zlomili jste kolo o obrubník. V minulosti se to dalo vyřešit prakticky jen dvěma způsoby – koupit originální náhradu za balík, nebo sehnat použité se vším, co s pořízením takové jeté věci souvisí. Teď je tady už i možnost třetí. Během několika posledních let vzrostl počet čínských výrobců, kteří prodávají svoje zboží na internetu za pár šupů.
MH EXCLUSIVE: UMĚNÍ DRUFTU
Bylo to zkrátka nevyhnutelný. Jakmile si člověk pořídil první motorku, hned potom, co dostal choutky na závodění, začal přemýšlet, jak by si na ní užil co možná nejvíc srandy. A v tu chvíli se začal klouzat. Jezdit smykem je prostě cool. Vzpomeňte na klukovský léta a první bicykl. Co byla první věc, kterou jste začali zkoušet? Samozřejmě...

RELAX
9 důvodů, proč jsou motorkáři šťastnější. Motorky jsou jedním z koníčků, které rafnou a nepustí. Dokonce mají i tu sílu, změnit váš život a učinit vás šťastnějšími. Čím to asi dělají? Čtení, které berte s rezervou, užijte si relaxační chvílky.



MH Test: Yamaha SR400
Je to zvláštní, představit jako novinku motorku, která se vyrábí už 35 let a to v podstatě téměř beze změn. Ovšem nemůžeme to mít Yamaze za zlé. Však se klasické SR do Evropy řadu let nevozilo a Tři ladičky si ji nechávali pouze pro domácí trh. Ovšem hlad po retru na Starém kontinentu roste a tak se nám SR vrací.
RETRO TEST: Yamaha Bulldog vs. BMW R nineT
Rozhodnete se tedy koupit si motorku! Žádný superdělo, spíš klidnou sílu. Rozhodně nemáte rádi extravaganci, takže spíš naháče, ale aby to mělo trochu koule, nepochybně dvouválec. Hodně trubek, trocha chromu, jste ze starý školy, máte určitě zacíleno na trvalou hodnotu.
Motohouse RETRO
Časopis Motohouse vychází od roku 2001, letos tedy započínáme už neuvěřitelnou patnáctou sezonu! Protože jsme tady už oněch patnáct let a protože redakce, byť prošla řadou obměn, má svoji jistou a stabilní kostru, můžeme si dovolit luxus ohlédnutí a sebereflexe. Jak je tedy naším zvykem, udělat si ze sebe srandu. Negativní recenze Bulldogu nebyla totiž zdaleka jediným článkem, který vyvolal silnou čtenářkou odezvu. (A odezva, stejně jako zážitky, nemusí být kladná, ale hlavně musí být silná.) Možná i vy patříte mezi pamětníky a vybavíte si několik citátů:

Představení: MV Agusta Stradale 800
Sportování, nebo turistika? Výkon, nebo komfort? Nová Stradale 800 dává těmto rozdílným pojmům úplně nový význam. MV Agusta vždy dělala motorky, které ve vás dokážou zažehnout jiskru nadšení, a tohle není žádná výjimka. Cíl je naprosto zřejmý – postavit schopného konkurenta pro Hyperstradu od Ducati.

MH Test: Honda CB650F
Honda tuhle motorku neprezentuje jako nástupce tolik oblíbeného Horneta a ani ho tak prezentovat nechce. I když mi nikdo nevymluví, že je to první myšlenka, která při pohledu na tuhle novinku každému skočí do hlavy. Mně tedy skočila. Chvilku mi trvalo, než jsem předsudky hodil za hlavu. Ale teď věřím, že si tahle motorka získá stejný zástup obdivovatelů. Má toho totiž v repertoáru doopravdy dost.

MH TEST: Vespa 300 GT Super

Vespa 300 GT Super … a jízda haklovskou Prahou. „Zdá se mi, že řídím kachnu. Je velká asi jako mikrobus. Sedím na sedačce v měkké komůrce, dost možná v žaludku. Po pás ve zkvašených kyselých sračkách. Rýhované fialové stěny se rytmicky stahují. Dusno, vedro, puch. V týle mi divoce buší obrovitý srdeční sval.

Jak jezdit: teď v zimě
„Není špatný počasí, jen jsi blbě oblečenej,“ praví motorkářské přísloví. Když teploty spadnou, neznamená to, že musíte motorku odložit do temnýho kouta až do jara. Zatímco v severských zemích se většina motorek na zimu ukládá do hibernace (a jezdí se na sněžných skútrech), ve střední Evropě je za určitých podmínek možné jezdit celoročně.

Enduroškola: Kudy tudy cestička

Téměř ve všech dílech předchozích enduroškol jsme se společně snažili podívat na zoubek technice jízdy na endurech: správným postojem, vhodným a včasným dávkováním plynu, zatáčením či hledáním bodu adheze. Dnešní téma je trochu jiné a velmi důležité. S trochou nadsázky by se dalo říct, že dovednost, které se budeme věnovat dnes.

Motosalon ukáže novinky od většiny motocyklových značek

Největší středoevropský veletrh motocyklů, čtyřkolek a příslušenství Motosalon se letos bude konat od 5. do 8. března na výstavišti v Letňanech v celkem třech halách, tedy o jednu halu více než loni. Páteční program bude opět zaměřený na začínající jezdce se zvýhodněným vstupným 100 Kč. Jako jediný tuzemský motocyklový veletrh získal šestý ročník Motosalonu gesci Svazu dovozců automobilů – tak přijeďte všichni.

SPORT: MOTOGP 2015
Úvodní slovo musí být slovem realistickým. Očekávat, že by mohla být sezona 2015 v něčem převratná, by bylo podle všeho naivní. Naopak, šedesáté sedmé pokračování seriálu označovaného dnes jako MotoGP bude dost konzervativním a odjeto bude podle již zaběhlých zvyklostí: královna Honda dosadí znovu na trůn své kouzelné dítě a jen Yamaha na něj občas vypustí své dva nejrychlejší chrty, snad pro pobavení početné divácké osádky…

SPORT RETRO: Australská krev
Svět motocyklové Grand Prix je kolbiště hlavně španělských a italských borců. Pokud se mezi nimi ale objeví nějaká „štika“, pak je to povětšinou Australan. Proč právě protinožec, to těžko říct. Ale několik spojovacích nitek mezi nimi přeci jen asi lze nalézt. Tou první bude jistě původ, možná tak trochu genetika. Austrálie byla původně britskou kolonií.
SPORT PRO DĚTI
V minulém vydání časopisu Motohouse 1–2/2015 jsme se v článku o Smrž Academy věnovali okruhovému ježdění pro děti. Vyzvedli jsme jeho snadnou dosažitelnost i nesporné sportovní přednosti, které rodičům podobné projekty přináší. Odezva byla silná. Ve svých mailech jste si ale mnozí posteskli, že minibikových tratí není po republice moc a že je něco podobného pro vás nereálné hlavně z důvodu náročného dojíždění.

Rally Dakar 2015
Úvodní dny prvního měsíce roku jsou již desítky let spjaty s nejobávanějším, nejnebezpečnějším a nejtěžším motocyklovým závodem světa, Rally Dakar. Tento závod si za bezmála čtyřicet let svého trvání našel miliony fanoušků po celé planetě, samozřejmě těch českých nevyjímaje. Již 37. ročník tohoto závodu nabídl svým účastníkům dnes už tradičních 13 etap, které byly rozdělené jedním dnem odpočinku.

Rally Dakar – historie a aktuality
Písečný horor zvaný Rally Dakar. Nejobávanější dálková rallye napsala letos svůj 37. příběh, kterému předcházelo mnoho let nejnáročnějšího závodění, jaké si jen málokdo z nás dokáže představit. Podívejme se tedy na několik zajímavých údajů, které psaly historii Dakaru. Projdeme se po bodech.

Ladění enduro podvozků
O terénních brkách a jejich nastavení. Ať sedláte obřího cestovního adventurera, menší a obratnější enduro, či ultimativní ostré závodní enduro, jedno máte společné: odpružení a jeho nastavení. Asi není potřeba vysvětlovat, k čemu slouží na mašině odpružení, neboť do terénu se asi těžko chystáte vydat na H-D s hard tailem. Nicméně sluší se vysvětlit, co se na odpružení u offroadově zaměřených strojů dá nastavit.

BEST 2014
To nejlepší … za námi a před námi. BEST je každým rokem jedním z nejvyhledávanějších článků v časopisu Motohouse. Přinášíme vám zpětný pohled na sezonu plnou testů, akcí a novinek. Každý z nás pojmenuje nejlepší testovací motorku, která mu v uplynulé sezoně nejvíc hnula srdcem.
Přestavba: Kohlenwerk 13
Pamatuju si na první setkání s tímhle strojem a totální zmatek v hlavě: „Velká Huska, ne HP2, ne. Tak co to sakra je?“ Stačilo se jen zeptat a dozvěděl jsem se, že je to Kohlenwerk, dílo dvou mladých inženýrů, kteří spolu studovali automobilové inženýrství na univerzitě v Mnichově. První z nich, Mirko Strauch, jezdí na endurech řadu let a kamaráda Williho Seidla k němu přivedl.

MH Téma: Offroad & Ministerstvo dopravy
Je enduro zločin? Offroadové ježdění má v České republice svoji dlouhou tradici, ovšem zákony to endurářům rozhodně neulehčují. Zaběhli jsme se zeptat ředitele Odboru provozu silničních vozidel Ministerstva dopravy Ing. Josefa Pokorného, jak to s tím ježděním mimo silnici vlastně je.


CESTOPIS: Elba, Verona, Dolomity

K objetí celého ostrova nám zbývá poslední západní okruh. Tato část ostrova má strmější pobřeží. Cesta vtisknutá do srázu několik metrů nad hladinou moře zprostředkovává skvělé výhledy. My jsme okruh jeli po směru hodinových ručiček, ale mnohem lepší je jet proti směru, prostě tak, aby moře bylo po vaší pravé ruce. Výhledům pak nic nepřekáží.

Hříšná rozkoš – máme je rádi, i když se za to trochu stydíme...
Kawasaki ZX-7R Ninja. Vím, že je to trochu úchylné, ale mám pro ni slabost. Je to ta nejzelenější věc, kterou jsem kdy viděl. Její barva je tak ostrá, že by vám dokázala vypálit oční sítnice. Byla stará už v roce 1996, kdy ji s obrovskou pompou představili, a rozhodně se nemůže měřit se sportovními etalony té doby. Každý, kdo měl alespoň trochu rozumu, si v té době koupil Fireblada nebo SRADa. Honda byla výborně ovladatelná, Suzuki zase měla rychlost a závodní úspěchy.
Motohouse (CZ i SK) 3/2015 v prodeji od pondělí 2. února 2015
• cena 99 Kč (SK verze 3,80 €)
• roční předplatné 750 Kč, 880 Kč s katalogem (SK roční předplatné 29 €)
• info předplatné: www.send.cz
• info časopis: www.motohouse.cz

Digitální verze časopisu již teď na:
FLOOWIE: http://www.floowie.com/cs/zobrazeni/mh-3-2015
PUBLERO: https://cs.publero.com/title/motohouse/3-2015

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist