globalmoto_kveten




Zapomenuté projekty: Čtyřtaktní ČZ 180

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
megacruiser (38) napsal 22.08.2014 v 23:32-1+3

seikos: To o nulovém odbytu jsou řeči. ČZ vyvážela docela dobře. Proto ji taky za naprosto směšnou cenu Gagiva koupila - aby přebrala její trhy a zničila nechtěnou konkurenci. Ne všude chtěli dřív nadupané předražené japonské mašiny. Gagiva dostala ČZ za cenu, která neodpovídala ani ceně zásob hliníku v té době největší slévárně hliníku ve střední Evropě. Jak mohli tak ČZ zavřeli, výrobní zařízení zničili, aby nikdo nemohl ve výrobě pokračovat a hliník ještě měsíc vozili kamiony do Itálie. Tím defakto umřela i Jawa - ta brala vždy odlitky ze slévárny ČZ.

Blackforce (661) napsal 22.08.2014 v 23:29-1

Vlastnil jsem ČZ 175 477 Oil Master. Měla světlo od Aprilie, prý to byl vývozní model . Ať se na mě nikdo nezlobí..., ale zapalování byla totální s..čka. Nebylo dne kdy by to nefungovalo. Ložiska na ojnici vysypané, podotýkám oil master byl odpojen, mixováno ručně z flašky. Pořád se na ní něco s...o a tak šla z domu. Jak vypadla tak jsme to oslavili. Veškeré necnosti jsme budoucímu majiteli řekli, ale on byl fanda, prostě zapálenec, možná jako tady.
Tyhle lidi obdivuji .

marway (1) napsal 22.08.2014 v 23:15+1

S panem Pudilem a dalšími ze Strakonic jsem v letech 1994-1999 pracoval na vývoji Motor Jikov - Dandy 50/125 (//cs.wikipedia.org/wiki/Dandy_50/125). Já byl těsně po maturitě. Už tehdy jsem cítil, že západ je o několik kroků (skoků) napřed. V roce 1993 vyjel například Ducati Monster - design, technika i marketing byly jinde než kde jsme byly my. Jinak to nadšení se cení, vážím si takových lidí, ale nemělo by se zapomínat na soudnost.

Milan1963 (273) napsal 22.08.2014 v 22:31

Škoda, že se 4taktní ČZ nedotáhla do konce. Mám ČZ 180 ve 2taktu a je to opravdu dobrá motorka.

seikos (975) napsal 22.08.2014 v 21:45+1

moucan: a kam měla ČZ jako podle tebe našlápnuto? S nulovým odbytem v zahraničí, s nulovou servisní sítí a podprůměrnou technikou? Měla našlápnuto tam, kde je teď, tedy do hrobu. I samotná Cagiva se potácela, hledala cesty kam jít a skupovala potenciál. Koupila značku MV Agusta (Cagiva se vpodstatě dnes vyrábí pod značkou MV Agusta) a i Ducati. ČZ nebyl její jediný skalp. Jen brzy zjistili, že z ČZ nic nebude, protože tam je prostě všechno špatně.
A to v době, kdy si výborně vedla v Moto GP a i v Dakaru (2x vyhrála Dakar). I přesto měla sama Cagiva namále. Prodala Ducati a nakonec byla sama koupena Harley Davidsonem. Konkurence byla na západě mnohem tvrdší, než si tehdy post-socialističtí manažeři mysleli. A východní blok ještě nikoho ku prosperitě nepřivedl.

Jinak článek super.

polopost (67) napsal 22.08.2014 v 16:01+2

Závidím hlavně setkání s legendárním panem Pudilem.

trigr (280) napsal 22.08.2014 v 15:35

ČZety je škoda...Měl jsem ČZ 175/487 a kdybych nechtěl ČZ 350, kterou jsem si ještě nekoupil a jen tak nekoupím mám jí do dnes.

Držím palce takovým nadšencům.

Zedsdead (293) napsal 22.08.2014 v 15:18-1

Měl jsem ČZ 175, r.v. 1985.
To se nedá ani nazvat motorkou..

MimoCZ (25) napsal 22.08.2014 v 14:36

Skoro jsem brečel, když jsem to četl a už řval, když jsem prohlížel obrázky. Takovým nadšencům držím palce. Až přijde čas, nechám si jednu 180 2T také přestavět

moucan (6) napsal 22.08.2014 v 13:53

Co nezmrvili komouši to dodělali Italové. ČZty je obrovská škoda. Měla našlápnuto do budoucna daleko líp než celá Jawa a její oživovaný dvoutaktní mrtvoly.

dave-lister (45) napsal 22.08.2014 v 13:21

Nádhera, parádní motorka. Škoda že to nevyrábí, něco takovýho bych si koupil na ježdění do práce.

PBM2 (114) napsal 22.08.2014 v 13:08

Klobouk dolů před někým takovým, kdo se rozhodne toto dát dohromady po tolika letech. Má můj obdiv. A že nebyla nejmodernější nebo nejhezčí, případně něco jiného? Koukněte na článek o Hondě NM4 Vultus a na reakce místních. Kolika lidem je z ní, slušně řečeno, na blití? A to je motorka, o které se rozhodně nedá říct, že není moderní, jen je to už o něčem jiném, než na co je tu většina lidí zvyklá. Vkus se mění a to, co by možná i někteří z Vás v době, kdy ta ČZ vznikala, brala jako něco fajn, dneska titíž lidi nemusí. Co se bude asi říkat o tom, na čem se jezdí dneska? Zastaralé? Děsný design? Technika nic moc? Tento fanda je "pan mistr" a když ho baví oživovat něco, co už dneska většině přijde jako totální mrtvola, je jen fajn. Víc takových lidí, abychom si uvědomili, že ne vždy tu bylo vodní chlazení, vstřikování, kotoučové brzdy a jiné vychytávky, které i dnes některým motoristům vadí a ubírají něco z toho, co dělá ze zážitku při jízdě na motorce něco vyjímečného

Kostelník (58) napsal 22.08.2014 v 12:11

Jsi Pan Umělec Ačkoli k fandům ČZ či Jawy nepatřím, vždy jsem na mnoha z nich obdivoval ten zápal pro věc.

chooki (100) napsal 22.08.2014 v 09:53+2

obdiv a respekt k fandovi znacky
Fakt je ale ten, ze uz v dobe ked boli tieto motorky vyvijane, tak boli zufalo zastarane, tak tvrdenie z clanku o vyvoji a modernosti je dost nadsadene. Uz len ten dizajn je jednoducho strasny. Velakrat sa tu kritizuju prestavby v amaterskych podmienkach, tak toto vyvijane timom ludi bola proste slabota.
Jazdil dost som na 175/477 a musim povedat, ze oproti 350/634 bola super, ak samozrejme beriem do uvahy, ze bola zo 70tych rokov.

DOMINATOR (1260) napsal 22.08.2014 v 09:41+1

Ocenuji praci co si s tim dal opravdu super

Ale je to jako všechny jawy atd po revoluci jsou to take polotovary motor z něčeho atd... tim jeho praci nijak neschazuji!!!

DOMINATOR (1260) napsal 22.08.2014 v 09:38

milanek81

Podivej se na tu spz je tak 20 les stara asi tak

America (27) napsal 22.08.2014 v 09:31

Vzhledově se mi víc líbí ČZ Roadster, ale přesto obdivuji zápal a nadšení křísit opuštěné a zapomenuté klenoty naší motocyklové výroby.

Zx-10RCarlos (67) napsal 22.08.2014 v 09:11

v 80 letech by to byl nadherny stroj

Buick69 (-3) napsal 22.08.2014 v 08:47-1

toho dvoutakta 180 jsem měl.A blbější motorku jsem před tím ani potom neměl..

risomas (5) napsal 22.08.2014 v 08:05+4

Teda to muselo dát příšernou práci, a přitom taková blbost, co?

milanek81 (29) napsal 22.08.2014 v 07:49

Krásnej článek i stroje - jen by mne zajímalo jak to dostali na značky

Harry007 (7) napsal 22.08.2014 v 07:42

nejlepší je ta fotka, jak se tam v tom na silnici vrtaj hned za tím autem s vozejkem

Anti (392) napsal 22.08.2014 v 07:31+1

Tohle můžu.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist