globalmoto_kveten




Řidičák A už od dvaceti let, k Béčku i skútry do 125 ccm

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Frodo89 (3) napsal 04.03.2011 v 19:07

Přijde mi to v celku rozumné Hlavně zvíšeni z 25kW na 35kW kde se da zařadit i par šestistovek...

Konečně něco rozumného co tato vlada přináší...

Droppi (3) napsal 04.03.2011 v 17:42

Docela zajímavá je i možnost jezdit s "B" papírama na 125ccm skútru a po překročení 21 let též s "Béčkem" na jakékoliv tříkolce - tj. např. CanAm Spyder

MilosBartusek (0) napsal 04.03.2011 v 16:30

Myslím, že celý smysl je zákona je o tom:
Začni na slabší, něco najezdi a neomezený A můžeš mít ve dvaceti. Nebo si počkej až do čtyřiadvaceti. Nevím jestli to něčemu pomůže, ale fakt je, že autoškola nic moc nenaučí.
Když jsem dělal papíry na fichtla, tak jízdy se odbyly na hřišti - 3 kluci na jednoho fichtla na střídačku. A když jsem si v 18 rozšiřoval na A (bylo to ještě za totáče, taže jen dvě skupiny AM a plný A), tak se to odbylo 3 hodima. S instruktorem za zády jsme objeli párkrát blok domů. Zbytek se nějak člověk musel naučit sám. Alespoň nám natloukli do hlavy Pravidla silničního provozu. Dneska se v autoškole nezabívají ani tím (vím, když dcera dělala papíry na mašinu). Nechci být moc skeptický, že to něco vyřeší, ale jak píše -Maras- a zabicka : Myslím, že to vymysleli dobře.

MilosBartusek (0) napsal 04.03.2011 v 16:30

Myslím, že celý smysl je zákona je o tom:
Začni na slabší, něco najezdi a neomezený A můžeš mít ve dvaceti. Nebo si počkej až do čtyřiadvaceti. Nevím jestli to něčemu pomůže, ale fakt je, že autoškola nic moc nenaučí.
Když jsem dělal papíry na fichtla, tak jízdy se odbyly na hřišti - 3 kluci na jednoho fichtla na střídačku. A když jsem si v 18 rozšiřoval na A (bylo to ještě za totáče, taže jen dvě skupiny AM a plný A), tak se to odbylo 3 hodima. S instruktorem za zády jsme objeli párkrát blok domů. Zbytek se nějak člověk musel naučit sám. Alespoň nám natloukli do hlavy Pravidla silničního provozu. Dneska se v autoškole nezabívají ani tím (vím, když dcera dělala papíry na mašinu). Nechci být moc skeptický, že to něco vyřeší, ale jak píše -Maras- a zabicka : Myslím, že to vymysleli dobře.

melman (10) napsal 04.03.2011 v 11:12

Část zákona která je předmětem této diskuze bude platit od 1.1.2012 (datum 1.1.2013 se týká jiné části novely). Mluvil jsem přímo s tiskovým mluvčím MD.

Hanys22 (1) napsal 04.03.2011 v 09:53

Rozumné řešení...

-Maras- (0) napsal 04.03.2011 v 08:25

Podle mě to vymysleli dobře

zabicka. (0) napsal 03.03.2011 v 22:29

konečně trochu normální zákon.Myslím,že je to dobře

foky (156) napsal 03.03.2011 v 20:50

Froggy: Sorry špatně jsem si přečetl tvůj dotaz

foky (156) napsal 03.03.2011 v 20:48

Froggy: Pokud už máš jednou udělanou An nad 25kW tak ti to nikdo vzít nemůže. Takže ty si budeš drandit, ale tvý kámoši ve stejnym věku budou čekat

JohnnyS08 (219) napsal 03.03.2011 v 20:42

Podle mě není primárním účelem státu chránit občany před jejich vlastní blbostí. Pokud se tak děje, je výsledkem banda tupců bez vědomí odpovědnosti za vlastní činy.

Ideální byl podle mě stav před rokem 2000 (asi), v 18 neomezená a šmitec.

Ze sociálních inženýrů, co tady prosazujou podobný omezení i u aut je mi blbě, to zachvíli skončíme u toho, že lidi do XX let můžou mít maximální měsíční příjem jenom XX XXX, protože nemaj zkušenost s tim, co to je makat, co to je vydělávat prachy a kdyby měli víc, tak to stejně utratí nerozumným způsobem...

Froggyc (0) napsal 03.03.2011 v 20:35

a jak to bude s nama co mame od 18 A do 25kw to se asi samo nepredela na 35kw takze si musim udelat ted A2 v 20 a pak cekat dva roky do 22 na neomezenou ?

Dejwa33 (0) napsal 03.03.2011 v 19:32

Nevím jestli to všichni postřehli, ale datum nabytí platnosti pozměněného zákona týkajícího se řidičáků je 1.1.2012, ne 2013! Jestli se pletu tak mě prosím opravte...v dokumentu z ministerstva dopravy je to číslováno jako u debilů.

Ymps (4) napsal 03.03.2011 v 18:37

Podle mě to je tak trochu nedomyšlené Znám kluky co mají 20 a jsou relativně dobří jezdci na to, aby zvládli třeba R6 bez škrcení, ale znám paka, kterým je 30 a s jejich rozumem bych jim nesvěřil ani pionýra natož něco silnějšího. Kdyby se dávaly ty papíry na zkoušku jako je tomu v Německu, bylo bylo daleko lepší.

MrBobik (0) napsal 03.03.2011 v 17:32

ZEDON> plný souhlas to mně docela mrzí, že nikdo v rodině žádného pionýra nebo tak neměl, na čem bych mohl létat v deseti po louce, rozhodně by mi to přidalo nějaké reflexy a zkušenosti ...

SkidOV (6) napsal 03.03.2011 v 16:49

Statistika co znam je k nicemu. Da se s ni ruzne pracovat, a vysledek vetsinou dopadne tak, jak si pral zadavatel... Prackarr ma recht.

prackarr (1) napsal 03.03.2011 v 16:09

Krom toho,kolik jezdí 30 letých na litrech,a kolik 20 letých? I to ovlivňuje statistiku.

SkidOV (6) napsal 03.03.2011 v 15:20

2Pedrosso - V tomhle veku bych tipnul vetsinu nehod na to, ze jim spis nekdo nedal prednost, nebo neco prehlidli nez na to, ze delali voloviny a z nudy tocili plynem na doraz s tim ze cekali, co to udela...

Pedrosso (9) napsal 03.03.2011 v 12:46

neznám přesně statistiky, asi se dají vygooglovat, ale přijde mi, že většinou když čtu, že se někdo rozstřelil, tak má věk cca 30+...

ZEDON (3) napsal 03.03.2011 v 12:20

Bez praxe se na silnou mašinu sedat nemá. A pitomec se nenaučí jezdit nikdy,to žádný zákon nevyřeší.Asi je to na rodičích,aby ty svoje dítka učili jezdit už aspoň v deseti letech někde na louce.

hoprd (2) napsal 03.03.2011 v 11:40

Já si myslím, že dělat papíry podle věku je absolutní blbost.Já dělal papíry v 51 letech a hnedle neomezenou, bo su staré kokot, ale naposledy sem seděl v 15 na Jawě 21... Přežil jsem přechod na 1200, Bohu dík... Dělat papíry postupně a bez vohledu na věk je podle mě asi jasná volba.

Matesbiker (0) napsal 03.03.2011 v 11:23

No tak to teda koukám, že dokázali páni poslanci vymyslet konečně něco kloudnýho.

prackarr (1) napsal 03.03.2011 v 10:20

Ta praxe je samozřejmě hoši neprůkazná,ale je pravděpodobnější,že když bude muset mít někdo 2 roky papíry,aby mohl udělat další papíry,že v té době něco najel. Oproti tomu,kdy doted nemusel mít nic,je to jistě posun aspon o krůček,když ne o krok.
Ten zákon,jako většina našich zákonů je polovičatý,ale lepší polovičatý,jak žádný.
To,co psal Joshuax je vlastně pravda,finanční nouze je veliký faktor,ale tu nevyřeší žádný zákon.
Největší díru v tom zákoně vidím v tom,že od 24 bude možné mít neomezenou bez praxe,praxi bych rozhodně hodil na roky tři a ne dva,a tu skupinu A2 bych omezil obsahem,počtem válců a výkonem v základu,nikoli škrcením,protože je jasné,že tam se opět bude šidit.

markyzxx (20) napsal 03.03.2011 v 10:03

ty upravy obecne nejsou spatny, ale jak uz tady i zaznelo, jak se bude overovat praxe?...to je preci nemeritelny kolik jsem toho najezdil, jaky mam zkusenosti atd... pokud si budu postupne delat ridicak a nebudu jezdit tak zakon naplnim...chystana uprava s podminkou praxe je jen hozeni klacku pod nohy, snazi se odradit ty, kteri by sedli na silnou masinu a jeli bez pudu sebezachovy, bohuzel s dopadem i na rozumne lidi.

kwyjibo (0) napsal 03.03.2011 v 09:09

souhlasim s joshuax... v podstatě ze nezmění nic..
Am stejný A1 stejný Ao omezej v podstatě jen na 70Kw a neomezenou? jestli ten kluk co si kdysi udělal řidičák na slabou mašinku a třeba si z finančních důvodů žádnu nekoupil a nebo koupil ale rozflákal a nic nenajezdil tak má přece dva roky praxe... že je to jen mluvení a reformování ničeho...ono si ani nemohli dovolit posouvat hrancice jinak jelikož by rujnovali prodejce motorek

Joshuax (0) napsal 03.03.2011 v 08:18

Tak ne ze bych chtel byt rejpal, ale kdo bude kontrolovat kolik toho ten clovek NAJEZDI nez bude zadat o Acko ve dvaceti ?
Nemam nic proti tomu kdyz se teenageri chteji bavit, ale u tech je taky v DRTIVE vetsine pripadu jeden problem a to je financni nouze...
Tzn motorka v dezolatnim stavu, ale poradnej obsah, protoze to je cool, minimalne bezpecnostni prvky (protoze to je drahe), helma se da sehnat prece za 2000. S financemi souvisi o mozny pristup na zavodni okruhy, kde se da vyblbnout, ale zase to stoji slusny ranec. Takze jak to konci ? Buchlaky ci jinak podobna lokace, 200 na tachaci, bezmozek a cernej pytel...
Uz ted byla ta 25tka papirove v technicaku pro smich... Tak udelali 35, v zasade to omezili na 70 (protoze to je opet jenom papirova zalezitost) a nakonec to skonci jenom tak, ze cajti budou otravovat nas ostatni, protoze po zmene zakona bude prece potreba ukazat, ze policie neco dela a ze to nebylo jenom tak...
Vzhledem k tomu ze to ma platit za dva roky tak to stejne do te doby vysumi do ztracena, zmeni se kulovy a mrtvych bude stejne jenom pribyvat... (a to je logicke... vice motorek, vice umrti...)

Bike.Boy (0) napsal 03.03.2011 v 07:22

Jo já jsem taky pro. Je to dobrý. Já měl GS 500E, teď mám dva roky SV650 a nestěžuju si. ještě si pár let počkám a řidičák na A neomezené si udělám, ale rozhodně ne hr hr hr hned. Myslím že škola dobrá, GS mě naučilo manipulaci a SV mě učí pořád :D

SkidOV (6) napsal 03.03.2011 v 06:59

No, pak je to o výběru autoškoly. Já si stěžovat nemůžu... Nejdřív Honda CB500 po parkingu, a pak Bandit 650tka... Autoškolu záměrně nezmiňuju, ale přes PM klidně rád doporučím...

Maty_Kolin (25) napsal 03.03.2011 v 06:08

Foxx5: To si děláš prdel? To je na okamžité zavření autoškoly, stále nechápu proč lidi platí za něco co nedostanou?

Tugar747: Podle mě jsou spíš k smíchu naopak ti co se nechávají dobrovolně ošidit. Více zde //www.motorkar...?ft=85189&fid=17

Maty_Kolin (25) napsal 03.03.2011 v 05:50

žádná skupina do 50ccm se už 10 let nevydává




TOPlist