Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
To: Foky. Musim se zastat tvurcu. Co chces napr. psat o kluznych loziskach. Bud je spravne navrzeno (sirka, prumer cepu vule) a nebo ne. To samy vacka. Jeji opotrebeni souvisi jak dobre je navrzena, jaky je zrychleni ventilu, jak jsou dlouhy nabehy a sebehy...V manualu mas jakou mas pouzivat kde kapalinu (brzdovku, olej...) a kdy ma co menit a pripadne promerovat stupen opotrebeni. Co vice by si chtel, jako normalni uzivatel resit?
Ja v tom extra nevidím problém, že si fabrika dá niečo vyvinúť. Však ktorákolvek motorka je poskladaná od milion dodavaťelov.
Keby som bol špecialista na motory, prečo by som si neprivyrobil s nejakou sekačkou na trávu?
Musím se přiznat, že mám z článku rozpoluplný dojem. Především z té odborné stránky. Věta "motor se prý líp zahřeje klidnou jízdou" mne po ránu celkem pobavila. "prý" - to jako jedna paní povídala, nebo to někdo ví? Těšil jsem se jak si přečtu o problematice opotřebení ložisek, vaček, kroužků, o vlastnostech a specifikacích olejů a jejich vlivu na životnost motoru atd. Škoda.
krfe na úplném začátku: moje BMW najelo přes 50 000 km se mnou za necelých 5 let. Od té doby mi psali 2 další majitelé, že pořád jezdí, a co jsem na něm za 5 let servisoval.
K článku: Krásný článek, se vším souhlas, až na úplný konec, tam nesouhlasím:
"motor se prý líp zahřeje klidnou jízdou na menší zatížení" - proč prý? Takhle napsané to snižuje hodnotu článku. Podložit to něčím nebo to nepsat...
"Řazení jedničky, hlavně u studeného motoru, jde provést ještě před spuštěním motoru a převodovce to bude, věřte, milé"
No jo, ale co axiální zatížení ložiska při studeném motoru (tj. hustý a steklý olej + jiné než provozní vůle)?
Ono v tom clanku chybi spusta dalsich zajimavych odkazu. Napr.
//www.hc-concepts.at/
//www.hpe.eu/design-chain/design
//www.mahle-powertrain.com/
//www.holzer-gruppe.com
//www.oralengineering.com
//www.technique-engineering.it/
atd
Můj názor je, že tohle všechno povede ke "garážovým" výrobnám, kde si sice každej dýl počká a asi i víc zaplatí, ale dostane přesně to, co chce. A navíc ví, že týpci se budou sakra snažit udělat dobrej stroj, protože dobrá pověst se tvoří léta a na její zničení stačí velmi málo.
Konec konců tenhle trend už můžem vidět např. u žrádla - i přesto, že si můžete koupit papriku/šunku/džus/cokoliv v supermarketu za pakatel, víc a víc lidí si radši připlatí (nebo nekoupí tak často) a vyrazí někam na farmu, podpoří drobnýho podnikatele (ano - toho "parazita" ) a ještě se skvěle a s čistým svědomím nadlábne.
Bude to krásný svět, až si ty velký m*dky svou vlastní nenažraností pod sebou tu větvičku nadobro podřežou a vyklidí prostor poctivým a pracovitým lidem
Froggy>>> No, to docela je, protože meziplynem vyrovnáš (zvíšíš) otáčky motoru s následně vyššíma otáčkama převodovky na nižšim stupni a řazení bude daleko šetrnější (krásně to do sebe lupne a nebude se to navzájem prát), mysli si co chceš, ale je to tak
Outsourcing určitě platí pro motory kde je veliký tlak na cenu z důvodu konkurenčního prostředí. Typicky pro motory pod 600ccm. Prémiové modely si fabrika většinou konstruuje sama a když už ne, tak pomocí firem, se kterými obvykle pracuje dlouhá léta a tak je zajištěná návaznost k předchozím modelům. A tyto firmy jsou často i většinově vlastněny těmito fabrikami.
Takže já bych to neviděl tak zle, jak je popisováno v článku
trochu drsné a o lidské debilitě vypovídající video, avšak ukazující naprosto neuvěřitelnou životnost starých dobrých motorů suzuki //www.youtube.com/watch?v=oDdKDVdKA8g
Zajímavej článek Za (klidně anonymní) zpovědi konstruktérů, nebo jiných mágů přes motorky se tady přimlouvám...laik se dycky rád něco dozví. Supr chlapi.
Super clanek takovych by tu klidne mohlo byt vic
Článek k zamyšlení. Líbí se mi.
To: Foky. Musim se zastat tvurcu. Co chces napr. psat o kluznych loziskach. Bud je spravne navrzeno (sirka, prumer cepu vule) a nebo ne. To samy vacka. Jeji opotrebeni souvisi jak dobre je navrzena, jaky je zrychleni ventilu, jak jsou dlouhy nabehy a sebehy...V manualu mas jakou mas pouzivat kde kapalinu (brzdovku, olej...) a kdy ma co menit a pripadne promerovat stupen opotrebeni. Co vice by si chtel, jako normalni uzivatel resit?
Ja v tom extra nevidím problém, že si fabrika dá niečo vyvinúť. Však ktorákolvek motorka je poskladaná od milion dodavaťelov.
Keby som bol špecialista na motory, prečo by som si neprivyrobil s nejakou sekačkou na trávu?
Musím se přiznat, že mám z článku rozpoluplný dojem. Především z té odborné stránky. Věta "motor se prý líp zahřeje klidnou jízdou" mne po ránu celkem pobavila. "prý" - to jako jedna paní povídala, nebo to někdo ví? Těšil jsem se jak si přečtu o problematice opotřebení ložisek, vaček, kroužků, o vlastnostech a specifikacích olejů a jejich vlivu na životnost motoru atd. Škoda.
krfe na úplném začátku: moje BMW najelo přes 50 000 km se mnou za necelých 5 let. Od té doby mi psali 2 další majitelé, že pořád jezdí, a co jsem na něm za 5 let servisoval.
K článku: Krásný článek, se vším souhlas, až na úplný konec, tam nesouhlasím:
"motor se prý líp zahřeje klidnou jízdou na menší zatížení" - proč prý? Takhle napsané to snižuje hodnotu článku. Podložit to něčím nebo to nepsat...
"Řazení jedničky, hlavně u studeného motoru, jde provést ještě před spuštěním motoru a převodovce to bude, věřte, milé"
No jo, ale co axiální zatížení ložiska při studeném motoru (tj. hustý a steklý olej + jiné než provozní vůle)?
fajné počtení!
Pěkný článek
A uplne jsem zapomnel na:
//www.fev.com/
https://www.avl.com/industry
//www.brp-powertrain.com
Ono v tom clanku chybi spusta dalsich zajimavych odkazu. Napr.
//www.hc-concepts.at/
//www.hpe.eu/design-chain/design
//www.mahle-powertrain.com/
//www.holzer-gruppe.com
//www.oralengineering.com
//www.technique-engineering.it/
atd
Takze bych s autorem spise souhlasil.
Můj názor je, že tohle všechno povede ke "garážovým" výrobnám, kde si sice každej dýl počká a asi i víc zaplatí, ale dostane přesně to, co chce. A navíc ví, že týpci se budou sakra snažit udělat dobrej stroj, protože dobrá pověst se tvoří léta a na její zničení stačí velmi málo.
Konec konců tenhle trend už můžem vidět např. u žrádla - i přesto, že si můžete koupit papriku/šunku/džus/cokoliv v supermarketu za pakatel, víc a víc lidí si radši připlatí (nebo nekoupí tak často) a vyrazí někam na farmu, podpoří drobnýho podnikatele (ano - toho "parazita" ) a ještě se skvěle a s čistým svědomím nadlábne.
Bude to krásný svět, až si ty velký m*dky svou vlastní nenažraností pod sebou tu větvičku nadobro podřežou a vyklidí prostor poctivým a pracovitým lidem
Froggy>>> No, to docela je, protože meziplynem vyrovnáš (zvíšíš) otáčky motoru s následně vyššíma otáčkama převodovky na nižšim stupni a řazení bude daleko šetrnější (krásně to do sebe lupne a nebude se to navzájem prát), mysli si co chceš, ale je to tak
to je teda odborník, když říká že se má řadit dolů s meziplynem :-/
Outsourcing určitě platí pro motory kde je veliký tlak na cenu z důvodu konkurenčního prostředí. Typicky pro motory pod 600ccm. Prémiové modely si fabrika většinou konstruuje sama a když už ne, tak pomocí firem, se kterými obvykle pracuje dlouhá léta a tak je zajištěná návaznost k předchozím modelům. A tyto firmy jsou často i většinově vlastněny těmito fabrikami.
Takže já bych to neviděl tak zle, jak je popisováno v článku
Člověk by se až divil, jak to chodí :-/.. Díky za info, dosti zajímavé počtení.
trochu drsné a o lidské debilitě vypovídající video, avšak ukazující naprosto neuvěřitelnou životnost starých dobrých motorů suzuki //www.youtube.com/watch?v=oDdKDVdKA8g
Moc pěkný Bohužel jen potvrzení toto, že ekonom vítězí nad konstruktérem stále častěji...
Zajímavej článek Za (klidně anonymní) zpovědi konstruktérů, nebo jiných mágů přes motorky se tady přimlouvám...laik se dycky rád něco dozví. Supr chlapi.
Pěkný článek. Díky za info, je to zajímavé
10 let a 100tkm :-/ stejně motorku zabije hloupý uživatel