ktm_unor




Na trh vstoupí hromada elektrických motorek. Kdo je ale bude kupovat?

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jeňula (20) napsal 09.08.2023 v 17:12+3

Parkovat to budu venku a koupím si velký hasičák, že? Ani omylem!

doktorM (79) napsal 09.08.2023 v 16:56+3

To "LAMPAGO", do lunaparku dobrý.

MEK0TA (33) napsal 09.08.2023 v 16:43+6

Klasická motorka je většinou symfonie různých mechanických zvuků, které však běžně nejsou slyšet, protože je přehlučí motor. U elektra se stále prezentuje "ticho", ale já tomu úplně nevěřím, vždyť tam musí být strašně všechno slyšet: šustící brzdové kotouče, řetězovka, vibrující plasty, různé skřípání špatně promazaných pohyblivých součástí, různé turbulence vzduchu atd. Ono to k tomu samozřejmě patří, ale podle mě je lepší některé zvuky neslyšet.
O designu je škoda hovořit, vždycky je to variace na škaredou kostku á la baterie, obalenou rámem a plasty.

robfor (28) napsal 09.08.2023 v 16:39-3+2

Vim, ze na tomhle foru je to takove vselijake, ale zkusim konspirativne zdokumentovat proc teda ten tlak na elektro-cosi. S dovolenim se vratim do 60 let minuleho stoleti, kdy se z mnoha ruznych vyrobcu a koncepci vyprofilovala ta nejuspesnejsi, coz je plus minus Honda Super Cub. Ted se nebudeme bavit o nejakych okrajovych segmentech, ale ciste o preprave z bodu A do bodu B na dvou kolech, s kejhajici husou v kosiku a vietnamskym prasetem na stangli.. teda ne na stangli, bo karoserie je napul samonosna a napul ram...
Ale chapete co chcu rict.Kdyz vemete treba elektroniku z roku 1960 a dnes, tak je to jako srovnavat UFO s letadlem bratri Wrightu. Kdyz budete srovnavat Super Cub 2023 s 1960, tak nejake rozdily tam jsou, plasty, blbosti, CDI bezkontaktni zapalovani a EFI vstrikovaci jednotka, ale tot vse. Jinak je to technologicky uplne to same s o trochu lepsimi materialy a diametralne presnejsi a levnejsi vyrobou, bo automatizace, ale to nam muze byt jedno. Problem je v tom, ze Honda jako vyrobce nemuze valit donekonecna SUperCub 1960 a jeho evoluci 2023, protoze musi kazdy rok prichazet s necim NOVYM a idealne tak komplikovanym a technologicky narocnym ABY TO NEMOHLI OKOPIROVAT CINANI nebo jina konkurence. Tenhle zavod inzenyru o co nejuzasnejsi reseni se ale vycerpal uz nekde v devadesatkach, kdy se proste OBJEKTIVNE nedelaji lepsi motorky, protoze ty hlavni neduhy se uz vychytaly. Nejakou dobu to jeste zivorilo zmenou designu v ramci modnich vln, chvili kulate, pak zase hranate a pak UFO a pak zase retro a taky prospikovavanim motorek elektronikou (z nichz 9/10 je zbytecne, dokonce kontraproduktivni) a nejakymi drobnymi zlepsenimi, protoze se aplikovaly poznatky ze zavodnich masin do tech seriovych.. aspon do tech drazsich, nez zacal ten soucasny sileny tlak na ojebani ceny na krev. Nicmene vsichni zapadni vyrobci jsou v krizi a nemaji kudy dal a CInan jim slape na paty, tak si VYLOBOVALI vsecky ty euronormy a vize nahrady spalovacich motoru na elektro s baterkama (=konec lidstva jak ho zname),. Opakuji jeste jednou, nebyla to EU, nebyli to politici, ale byly to NADNARODNI KORPORACE, ktere jim daly prachy a rekly, jake zakony maji prijmout, aby tim aspon na rok nebo dva vysachovali konkurenci. Ale to jim stejne nepomuze, protoze ty baterky a motory se delaji tak jako tak v Cine a pridat na to par pokroucenych plastu a logo a nejake bombasticke elektronicke hejblata, to jim zakaznika fakt neudrzi, protoze holt Cinani to umi minimalne stejne dobre a protoze kupni sila zakazniku je vzhledem k recesi a inflaci celkem na nule a rozhodne nemame potrebu kupovat nejaky elektroskutr za 200tisic, s tim, ze za dva roky tomu odejde baterka a budem si moct koupit za 200tisic dalsi. A vite co ? Ja rikam, dobre jim tak. To maji trest za ty roky, co nam nabizeli predrazene s*ace, jejichz hlavni prednosti od predchoziho modelu byla vyssi cena a ku*vitko, ktere to rozbilo den po zaruce, to maji za to, ze kazdy chce vyrabet "premii" a nikdo dnes nema v nabidce jednoduchy, servisovatelny, blbovzdorny lidovy model, jako byla puvodni SuperCub1960, ktera to vsecko vlastne nastartovala a prinesla mobilitu miliarde lidi...a mozna i vic, kdyz zapocitame vsecky jeji klony a bezlicencni kopie, v drtive vetsine cinskeho puvodu. Jak rikam, nulovy soucit s korporacema. At si to vyzerou, co si zasili. Oni byli hamouni s rukama dozadu a preziravym postojem, zatimco Cinani valili kus za kusem ty jejich hokus pokusy a rok od roku se zlepsovali, s kazdym dolarem, ktery vydelali investovali do sve infrastruktury, zatimco my delali barevne revoluce a sirili kde-moh-krad-cii humanitarnima bombama... no a to je asi tak vsecko, co mam k tomu co rict.

Yura (240) napsal 09.08.2023 v 15:45+5

Bohužel, IvanDvoutakťák tentokrát výjimečně nemá pravdu, a to je to nejhorší. Totiž o té "neviditelné ruce trhu".
Ve zdravém tržním světě by e-mobilita v současné podobě pohořela jak papírovej lampion (nebo jako některá baterková hejblata). Jenže na tu "ruku trhu" bylo hozeno laso, byla svázána a bude jí direktivně nařízeno, kam až dosáhne a kam bude sahat její volný pohyb.
Zbývá už jen určit Den zeleného vítězství, a to se zase budeme všichni povinně smát, radovat a budeme zpívat zelené songy, oslavující šťastné zítřky. Jojo, vždyť už se nám stýskalo

Duranga (133) napsal 09.08.2023 v 15:41+1

> Kdo je ale bude kupovat?

Loni v ČR prodala Honda, jednička na trhu, 4800 motorek. Na celém světě 17.6 milionu. Mezi Bombají a Tokiem žije víc, než polovina lidstva, narozdíl od Evropy ekonomicky rostoucí. Co myslíte, jak moc výrobcům záleží na názoru našeho spotřebitele? Tak vidíte.

hansdorf (200) napsal 09.08.2023 v 15:37+2

Jsem rád, že se konečně elektromotorky objevily na trhu .

Pro ekomagory to bude Waterloo , protože skutečný motorkář si před něma může akorát tiše ublít. ,
a taky to tak dopadne.
.

IvanDvoutakťák (5116) napsal 09.08.2023 v 15:19-1+1

Kdy se někde / nějak vyjádří skutečný znalec problematiky hoření
baterií e-vozítek, případně profesionální hasiči (ale ne ten jejich
český generál !),
kde a jak se "recyklují" ty tisíce litrů vody z obřího kontejneru,
ve kterém je nutné nechat to e-vozítko ***dohořet*** !?? Nebo
by chtěl někdo tvrdit, že celej ten sajrajt co pod hladinou "dohoří"
(a pak voda musí *vystydnout !) tu vodu nekontaminuje !!!???

keto (99) napsal 09.08.2023 v 14:37

Je to v plenkách a je to drahé, další nevýhody nebo výhody nemá tím pádem ani cenu řešit, takže za mě zatím fakt ne.

IvanDvoutakťák (5116) napsal 09.08.2023 v 14:36

Na otázku v titulku SNAD nejlépe odpoví *ta neviditelná ruka trhu*
Poradenské služby naleznete u *firmy Václav Klaus st.* ...

WobRetnuh (112) napsal 09.08.2023 v 14:28+3

Je to dražší, zato méně praktické
No nekupte to...
No nekoupím

danny355 (127) napsal 09.08.2023 v 14:25

No.. mám obavy, že je v tom nalitých tolik peněz, že časem přijdou legislativní zákazy.. Začne to v západní Evropě a časem se to přelije až k nám.. Třeba zákaz vjezdu všech spalováků do měst, do rekreačních oblastí apod.. Prostě různé omezení apod.. Vlády to budou chtít prosadit za každou cenu, společně s výrobci, je v tom hodně peněz ...
Kdo má, nějakou pěknou klasiku z 80-90 let minulého století, tak by ji měl napucovat a používat max jako přibližovadlo na nedělní výlet .. časem to bude raritka.. Na běžné ježdění nějaký komerční spotřební stroj a uvidíme co bude ... Řekl bych, že cokoliv elektrického se jim nepodaří prosadit v termínech " Grýn Dýlu " a hlavně u nás, to bude posunuté ze spousty důvodů, ale nemyslím si, že se toho rádoby zeleného nesmyslu jen tak snadno vzdají, jak politici tak výrobci...

kratkej01 (51) napsal 09.08.2023 v 14:09+2

Elektro pohon ,proč né pro specifický využití dostatečný.
Dříve se závodilo na městských okruzích dnes nemyslitelné, smrad rámus,jezdit na elektrice ticho
a žádnej smrad. Když by docházela baterka dojet do depa vyměnit a pokračovat.
Ekologii nemá cenu komentovat.

Beryano (48) napsal 09.08.2023 v 13:59+3

Jezdit na elektrické motorce, je asi to samé, jako mít sex s němou holkou kdo by to chtěl?

methaw (3) napsal 09.08.2023 v 13:22+2

Kazdymu dle jeho gusta... kdo to ale bude opravovat? Pravidelne me na servisu oslovujou majitele elektrik a jim to uz z principu odmitam i prezout.

callowsick (465) napsal 09.08.2023 v 13:10+3

Clickbait článek? Co bude dál? Natahování pointy přes pět obsahově vyprázdněnejch odstavců, jak se stalo zvykem u webový novinařiny?

StandaPavlu (24) napsal 09.08.2023 v 12:18-1+12

Vzhledem ke klesajícím prodejům čehokoliv elektromobilního už to zřejmě začíná lidem docházet. Je to celé jedna velká prolobovaná hovadina.

K167 (1516) napsal 09.08.2023 v 12:16+12

Málem bych zapomněl.
Děkuji redakci serveru www.motorkari.cz, že nás o těch elektronovinkách informuje ...

... najednou v jednou článku a nevysírá s nimi s každou zvlášť.

Rastystyl (4) napsal 09.08.2023 v 12:07+4

Prostě nekupovat, ať si ty splašený vysavače narvou do trenek

Sir_CHerokee (117) napsal 09.08.2023 v 12:04+3

No nevím, nevím. Motorkáři asi ne. A spoléhat na to, že přesedlají "drsňáci" z elektrokoloběžek... to je dost riskantní, i když růžových 4% šampónů je dost.

omg (1434) napsal 09.08.2023 v 11:56+7

Tak jako el.auta bez dotací nikdo.

Gambalunga (1) napsal 09.08.2023 v 11:54+2

Motorka na baterky je echtovní invalidní vozík, jen s tím rozdílem, že nemá kola postranách, ale vepředu a vzadu...
A na službu invalidního vozíku mi plně postačí moje enduro, s tím se dá jezdit i po tramvajových glajzách, tak jet i meziměsto, aby člověk nezavazel...

K167 (1516) napsal 09.08.2023 v 11:44+2

Na trh vstoupí hromada elektrických motorek. Kdo je ale bude kupovat?

Dobrá otázka.

Metric (12) napsal 09.08.2023 v 11:40-1+2

Divím sa, že absentujú motorky do terénu. Spolu s tými mestskými skútrami je to jedna oblasť, kde by sa mohli uplatniť - veľa ľudí sa vyšťaví skôr než baterka, navyše sa do dodávky dá vždy naložiť ďaľšia a na mnohých tratiach je aj zásuvka. (Ak by bolo viac moto, bolo by aj viac zásuviek.) Plusom je, že tiché moto by málokoho provokovali a nerušili by sa toľko trate.

Miesto toho veľa z nich produkuje luxusné naháče, ktoré mnohí neocenia. Nie že by nemali svoje výhody a že by nevýhody ľuďom, čo na tom dajú 50 km a potom zakotvia niekde u kávy, vadili, ale výber moto nie je logický (lebo to by si človek kúpil auto), takže mi príde, že by bolo lepšie hľadať, kde by sa dalo čo-to predať.

Ako napríklad tento článok, ktorý nemá veľkú informačnú hodnotu a logicky ho možno ignorovať, ale vygeneruje kopu trafficu a zobrazení reklamy.

KX500 (-1) napsal 09.08.2023 v 11:35-6+2

Že by se blýzkalo na zelené časy? Na elektřinu už pžešli cyklisté, tak přejdou i motocyklisté. Všechno chce svůj čas.

FiZzeR (362) napsal 09.08.2023 v 11:30-1+1

Zasekl jsem se hned u té první věty. "Je léto." A mohl bych ho vidět?

SuperSic58 (1316) napsal 09.08.2023 v 11:11+3

Ty shořej už na lodi někde v Bengálskym zálivu

Kybergreg (88) napsal 09.08.2023 v 11:11+7

Jak píše Dominik, smysl jakž takž dává elektrické přibližovadlo do města a pak mě ještě napadá stroj typu SUR-RON (nebo jak se to správně jmenuje) jako tichá terénní motka do přírody. Akorát to moc daleko nedojede, takže žádný cestování po Balkáně apod., no vlastně ani po ČR...
Jo a taky mi přijde, že zájemci o e-moto jsou jiná skupina než současní motorkáři. Ale my postupně zestárneme a vymřeme a ta druhá skupina nás nahradí. Připadá mi, že mezi mladými je "normálních" motorkářů málo, malinko...

Toni (53) napsal 09.08.2023 v 11:08+2

Jako jo, ty elektrický skůtry mají možná nějaký potenciál. Do krámu, do práce, rozvážka jídla atd. Ale na cestování to asi nebude.

steve2 (103) napsal 09.08.2023 v 10:50-1+4

Na debilitu výrobců a odtržení od reality už nemám ani slov.




TOPlist