Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Jak bylo napsáno níže, je hodně smutné, když se píše o cizích značkách a zapomene se na Českou Jawu a pro info, před lety sem viděl pořad o motorkám, kde se zrovna řešil variátor a ten je nápad jednoho závodníka z dob, kdy motorky neměli převody, měl při závodech problémy s převodem, buď rychlejší a měl problémy v kopcích a nebo pomalejší a zase dostal na frak na rovinkách, tak na další rok vymyslel plynulý převod pákou, předchůdce variátoru, ale už si napamatuju, jak v tom závodě dopad.
>GL1: v prdeli to bude v momentě,kdy bude motorka nejen sama řadit,ale bohužel i sama řídit,parkovat, vybírat optimální trasu,brzdit a tankovat...a tam,kde budeš hledat řidítka bude kus prapodivnýho plastovýho čehosi...v podstatě to bude vypadat stejně,jako mají děti takový ty držátka na odrážedle. Kristepane,toho se opravdu nechci dožít. Za mně říkám,že automatické převodovky jsou posledním technickým vylepšením motorky,co jsem schopnej akceptovat... Budoucnost vidím temně.
Dokud si budeme moct vybrat, jestli řazení, nebo automat, tak je to úplně jedno, každý podle svého. Až někdo vymyslí, že automat je bezpečnější, ekologičtějští a co já vím ještě a budou se vyrábět jenom automaty, bude to v prdeli
K automatické převodovce na GL by jsem dodal, že se na goldu skoro vůbec neřadí. Zajímá mě, jak si poradí automat při projíždění našima kulaťákama. Kdo jezdí GL ví o čem mluvím.
K článku mám jednu velmi závažnou připomínku. Autor opomněl uvést automat od Jawy, což mě dost mrzí. Konstruktéři z Jawy udělali v motocyklovém světě několik skoků, jež převzaly i jiní výrobci. Jeden z nich je poloautomatická a automatická převodovka.
DCT je skvělá věc. Se spojkou jsem se najebal za 50 000 km ažaž. Ted si užívám jen radost z jízdy. Kdo chce , koupí , kdo nechce, pohlídne se po něčem jiném.
Kterej pitomec může nadávat na automat?.? Okruhář? Skoro-okruhář?? To se dá přežít,pořád ještě můžeš točit plynem,brzdit, zatáčet,kochat... Ale,třeba o pár let později >>>> Teď ta horší zpráva: tvůj autonomní bike zvolí nejlepší trasu,dohlídne na to abys dal pařáty dolů z heftů a zdržel se jakýchkoliv myšlenek kterak zasáhnout do řízení... Vnoučatům pak můžeš vyprávět: jó,s automatem,to jsme ještě motorkařili,až pak to šlo do kopru,tak jsme jim ty fabriky podpálili...
Nejpohodlnější cestování jsou google obrázky. Tak proč automatickou převodovku, když můžu sedět pohodlně doma v gauči s klávesnicí a monitorem.
Pro ostatní co to mají rádi jsou písty, asi i ventily, řetěz, kolečka, řídítka, sedlo a vítr. Proč to měnit? Jednoduchost je svoboda. Proč se jí vzdát?
Manželka má DN01 a slouží ji k naprosté spokojenosti. Občas na DNko sednu a vyloženě mě ta jízda baví. A když chci řadit, prostě přepnu čudlík a jen to tam sázím palcem, nemusím k řazení nutně používat nohu . Za mě nedoceněný nadčasový stroj, který i po 10 letech po uvedení na trh způsobuje sběh lidu motorkářského kdekoliv zastaví. Závěrem...automat ano a hlavně každému, co milé mu jest.
Zdravím všechny, vlastním DN 01 a jsem spokojen. Věděl jsem do čeho jdu a nic mě nezklamalo, vše co jsem od toho čekal, vše mi tato Hondice dala ba i něco navíc. Ale jen můj názor a nikomu svůj názor nevnucuji. Jinak krásný článek. Děkuji. Jinak starý dědo bude jednou každý z nás. A já už dědou jsem i když mlád ale ne svou vinou, takže jsem si DN proto vybral. A i babka je spokojená, i když to už není baťůžek, ale krosna.
Každému co jeho jest. Pokud mi výrobce při objednávce motocyklu dá na výběr zda chci manuální či automatické řazení, ABS či klasické brzdy, Kontrolu trakce a eplyn či obyčejné plynové lanko, nemám s podobnými snahami nejmenší problém. Ovšem pokud mi výrobce či byrokratický regulátor VNUCUJE kterékoli řešení protože "on ví všechno nejlíp", pak nechť si veškeré podobné vynálezy vetkne laskavě za klobouk. Já jsem zákazník, já za danou věc hodlám utratit své těžce vydělané a zdaněné peníze, takže nevidím jediný smysluplný důvod k tomu, aby mi do toho KDOKOLI kecal.
Tak som po rannom prečitani bol zvedavy na tie hádky tu mne sa najviac "páči" ked niekto nadáva na niečo čo ani nevyskúšal ...ono ano aj ja som bol taky ked začinali E-bajky (tie elektrošlapatka) tiež som hovoril blbost odskušal som a dnes viem že za pár rokov ked dôjdu sily rád si na E-bajk sadnem a možno raz budem rad aj za automat na motorke aj ked teraz mi to nevonia ale neodsudzujem to, tak isto som kedysi vravel že automat v aute je blbost dnez mam BMW5 v automate a mazdu MX-5 samozrejme v manuále a nemenil by som ono kazde ma svoje opodstatnenie a svoje výhody zaleži k čomu to či ono slúži
Zajisté záleží na zaměření motocyklu a nátuře jezdce... A proti gustu žáden dišputát:)
Že třeba K1600GT nenabízí automat a Goldwing ho už má je naprosto jednoznačné faux pass pro BMW...
Pro sportovní jízdu zcela jednoznačně stačí quickshifter, ale pro kochačku? Proč ne...
Po čtyřech automatech v autě mám manuál a baví mě to pokaždé, když do něj sednu, na druhou stranu, že mi sází meziplyny při podřazování sám mi taky nevadí:)
no podľa mňa kto chce automat nech jazdi automat prečo nie ?by som to tak tragicky nebral veľa motorkárov si jazdia na pohodu a takúto jazdu im spríjemni aj automat...
Kaslite na hadky co je lepsie, len si ich este vychutnavajte kym mozete, s automatom ci bez. Lebo sa blizia casy, ked o motorkach so spalovacim motorom budete so slzou v oku uz len rozpravat vasim vnukom.
Dráťa: No, neochota něco se učit připadá teoreticky v úvahu u lidí, co začínají, ne u těch, co jezdí roky a pak si koupí z nějakých důvodů automat...
A arogance, když už zabrousím do diskusí, mi přijde poněkud vzájemná.
Jeden říká: Jste pitomci, když nechápete výhodu automatu.
Druhý říká: Jste pitomci, když máte automat a navíc neschopný lemplové a nesvobodný k tomu
A ve finále spor o to, kdo si začal...
Já nevím, ale spojovat pocit svobody s tím, jestli mám nebo nemám abs, a jestli mám nebo nemám spojkovou páčku?
Motorka pro me byla vzdy synonymem svobody...Strasne se mi libi to jak i jen polohou tela zasadne ovlivnuju rizeni a mam rad i to ze mam moznost ovladat neskutecne sily (brzdy motor spojku prevodovku) presne jak potrebuju. Bohuzel dnes mi prijde ze obecne stracime svobodu taknejak ve vsem a to i v motorkach diky ruznym el.asistentum (abs,tc,whellie control atd). Proto jsem trochu i rad ze mam jednu z mala primitivnich vykonych moto bez asistentu, miluju ten respekt z ni (FZ1) . Ale mam rad i zavodni techniku a uznavam ze v motoGP by si bez asistentu uz nikdo neskrtl. Jenze DTC v zavodech vazne nepouzivaji, navic je to tezke drahe, min spolehlive a sebere to spojku!!! ...i M.Lisy si novou Afriku s DTC pochvaloval, jenze zaroven rikal,ze se tesi jak bude mit manual aby mohl delat vsechny triky a to bez spojky fakt nejde Pro me osobne je DTC fakt blbost a slepa ulicka(kupte si skutry, kdyz nechcete motorku ;) ). Ale takovej quickchiffter nahoru+dolu bych montoval v budoucnu VSUDE = ten zrychluje a pomaha
JoskaH: Máš pravdu, není to strach. Je to neznalost, neschopnost, neochota se něco naučit a arogance, kdo čte místní fórum, zná hlášky typu" proč bych se to učil, když to umí motorka za mně", hodně oblíbená je "já si nepotřebuju nic dokazovat" nebo taky častá "stejně na tom všichni skončíte", což vlastně neříká nic jinýho než "všichni jste blbci a řadíte manuál, kdežto já jsem sežral Šalamounův exkrement a jsem chytřejší než vy".
Jako vždy, i zde rozhodují názory a především počet těch, kteří to chtějí a koupí. A jistě že (narážím na myšlenky v článku a nejen v něm) není převládající důvod strach z řazení.
Když to někdo nechce, at si to nekupuje, snadné řešení. Co mě přijde divné, je to, že často člověk, který to nechce přesvědčuje jiného, že to taky nemá chtít a že je idiot, když to chce...
automat je v aute fajn, aj ked radenie mi nevadi, automat je pohodlny. Automat na sportovej alebo akejkolvek inej motorke nema ziadnu pridanu hodnotu. 1.vyssia cena
2. Zvysena hmotnost za riadiacu jednotku, hydrodynamicky menic na rozbeh a popripade dvojspojku je nieco coho (ne)zmysel neprekusnem. Hmotnost motocykla je to co zavazi pri cestovani do prace, na okruhu a tiez na ceste okolo sveta. Od kedy existuje quickshifter tak pre sportove motorky nema tato kruta dan za pohodlie ziadnu vyhodu.
sa mi zda ze pani z Hondy su troska "overengineert"
inak pekny clanok :)
Pár let nazpět byla jedna Guzzi Convert na prodej, dost jsem o ní přemýšlel, ale nakonec ji nevzal. Dneska si to vyčítám, už jen kvůli tomu, o jakou technickou zajímavost jde
Jsem asi jeden z mála, kdo jednoznačně nevychvaluje automat ani v autě. Co mu dává smysl je stále více kolon a stále méně možností se pořádně projet ...
Na motorku? Vidím to celkem jasně. Pro cestovatele pohodáře proč ne. Já jezdím proto, abych se svezl sportovně a vyčistil hlavu. Takže poslední meta je quickshifter.
No a pro to rutinní příměstké dojíždění do práce bez prodlužek kolem komínů a objíždění nákupů si dovedu představit Integru
Z místního fóra: Největší nevýhodou automatické převodovky přepnuté do manuálního režimu je, že nepřeřadí automaticky, když se motor dostane do omezovače otáček. Naopak největší výhodou automatické převodovky je možnost manuálního řazení. Ehm, taky tomu nerozumíte?
Jak bylo napsáno níže, je hodně smutné, když se píše o cizích značkách a zapomene se na Českou Jawu a pro info, před lety sem viděl pořad o motorkám, kde se zrovna řešil variátor a ten je nápad jednoho závodníka z dob, kdy motorky neměli převody, měl při závodech problémy s převodem, buď rychlejší a měl problémy v kopcích a nebo pomalejší a zase dostal na frak na rovinkách, tak na další rok vymyslel plynulý převod pákou, předchůdce variátoru, ale už si napamatuju, jak v tom závodě dopad.
Výrobci zřejmě zjišťují že se na silnicích dost rychle klonuje skupina řidičů 2.0. Ta poslední věta v článku mě trošku děsí.
>GL1: v prdeli to bude v momentě,kdy bude motorka nejen sama řadit,ale bohužel i sama řídit,parkovat, vybírat optimální trasu,brzdit a tankovat...a tam,kde budeš hledat řidítka bude kus prapodivnýho plastovýho čehosi...v podstatě to bude vypadat stejně,jako mají děti takový ty držátka na odrážedle. Kristepane,toho se opravdu nechci dožít. Za mně říkám,že automatické převodovky jsou posledním technickým vylepšením motorky,co jsem schopnej akceptovat... Budoucnost vidím temně.
Dokud si budeme moct vybrat, jestli řazení, nebo automat, tak je to úplně jedno, každý podle svého. Až někdo vymyslí, že automat je bezpečnější, ekologičtějští a co já vím ještě a budou se vyrábět jenom automaty, bude to v prdeli
Petao ...aspon už potom nebude treba vyhrievane gripy
K automatické převodovce na GL by jsem dodal, že se na goldu skoro vůbec neřadí. Zajímá mě, jak si poradí automat při projíždění našima kulaťákama. Kdo jezdí GL ví o čem mluvím.
K článku mám jednu velmi závažnou připomínku. Autor opomněl uvést automat od Jawy, což mě dost mrzí. Konstruktéři z Jawy udělali v motocyklovém světě několik skoků, jež převzaly i jiní výrobci. Jeden z nich je poloautomatická a automatická převodovka.
Za mě auto automat a motorka manual ,ale vyzkoušel bych to se zajmavosti.
DCT je skvělá věc. Se spojkou jsem se najebal za 50 000 km ažaž. Ted si užívám jen radost z jízdy. Kdo chce , koupí , kdo nechce, pohlídne se po něčem jiném.
Kterej pitomec může nadávat na automat?.? Okruhář? Skoro-okruhář?? To se dá přežít,pořád ještě můžeš točit plynem,brzdit, zatáčet,kochat... Ale,třeba o pár let později >>>> Teď ta horší zpráva: tvůj autonomní bike zvolí nejlepší trasu,dohlídne na to abys dal pařáty dolů z heftů a zdržel se jakýchkoliv myšlenek kterak zasáhnout do řízení... Vnoučatům pak můžeš vyprávět: jó,s automatem,to jsme ještě motorkařili,až pak to šlo do kopru,tak jsme jim ty fabriky podpálili...
Nejpohodlnější cestování jsou google obrázky. Tak proč automatickou převodovku, když můžu sedět pohodlně doma v gauči s klávesnicí a monitorem.
Pro ostatní co to mají rádi jsou písty, asi i ventily, řetěz, kolečka, řídítka, sedlo a vítr. Proč to měnit? Jednoduchost je svoboda. Proč se jí vzdát?
Manželka má DN01 a slouží ji k naprosté spokojenosti. Občas na DNko sednu a vyloženě mě ta jízda baví. A když chci řadit, prostě přepnu čudlík a jen to tam sázím palcem, nemusím k řazení nutně používat nohu . Za mě nedoceněný nadčasový stroj, který i po 10 letech po uvedení na trh způsobuje sběh lidu motorkářského kdekoliv zastaví. Závěrem...automat ano a hlavně každému, co milé mu jest.
Zdravím všechny, vlastním DN 01 a jsem spokojen. Věděl jsem do čeho jdu a nic mě nezklamalo, vše co jsem od toho čekal, vše mi tato Hondice dala ba i něco navíc. Ale jen můj názor a nikomu svůj názor nevnucuji. Jinak krásný článek. Děkuji. Jinak starý dědo bude jednou každý z nás. A já už dědou jsem i když mlád ale ne svou vinou, takže jsem si DN proto vybral. A i babka je spokojená, i když to už není baťůžek, ale krosna.
Každému co jeho jest. Pokud mi výrobce při objednávce motocyklu dá na výběr zda chci manuální či automatické řazení, ABS či klasické brzdy, Kontrolu trakce a eplyn či obyčejné plynové lanko, nemám s podobnými snahami nejmenší problém. Ovšem pokud mi výrobce či byrokratický regulátor VNUCUJE kterékoli řešení protože "on ví všechno nejlíp", pak nechť si veškeré podobné vynálezy vetkne laskavě za klobouk. Já jsem zákazník, já za danou věc hodlám utratit své těžce vydělané a zdaněné peníze, takže nevidím jediný smysluplný důvod k tomu, aby mi do toho KDOKOLI kecal.
Za mna urcite nie - mozno ak budem stary dedo - ale to si kupim nejaky gauc typu pan europan .
Tak som po rannom prečitani bol zvedavy na tie hádky tu mne sa najviac "páči" ked niekto nadáva na niečo čo ani nevyskúšal ...ono ano aj ja som bol taky ked začinali E-bajky (tie elektrošlapatka) tiež som hovoril blbost odskušal som a dnes viem že za pár rokov ked dôjdu sily rád si na E-bajk sadnem a možno raz budem rad aj za automat na motorke aj ked teraz mi to nevonia ale neodsudzujem to, tak isto som kedysi vravel že automat v aute je blbost dnez mam BMW5 v automate a mazdu MX-5 samozrejme v manuále a nemenil by som ono kazde ma svoje opodstatnenie a svoje výhody zaleži k čomu to či ono slúži
Zajisté záleží na zaměření motocyklu a nátuře jezdce... A proti gustu žáden dišputát:)
Že třeba K1600GT nenabízí automat a Goldwing ho už má je naprosto jednoznačné faux pass pro BMW...
Pro sportovní jízdu zcela jednoznačně stačí quickshifter, ale pro kochačku? Proč ne...
Po čtyřech automatech v autě mám manuál a baví mě to pokaždé, když do něj sednu, na druhou stranu, že mi sází meziplyny při podřazování sám mi taky nevadí:)
Dík za článek, ale mám výtku k jeho stručnosti (je to takový letem světem). Schází mi víc technickejch informací k jednotlivým řešením.
Mám dvě motorky. Na GL by mi automat vůbec nevadil, na NX bych ho nechtěl ani náhodou. A o tom to je :)
no podľa mňa kto chce automat nech jazdi automat prečo nie ?by som to tak tragicky nebral veľa motorkárov si jazdia na pohodu a takúto jazdu im spríjemni aj automat...
Kaslite na hadky co je lepsie, len si ich este vychutnavajte kym mozete, s automatom ci bez. Lebo sa blizia casy, ked o motorkach so spalovacim motorom budete so slzou v oku uz len rozpravat vasim vnukom.
člověk kterej se řazení bojí by vůbec neměl myslet na nějakou motorku... teda aspon podle mě
Dráťa: No, neochota něco se učit připadá teoreticky v úvahu u lidí, co začínají, ne u těch, co jezdí roky a pak si koupí z nějakých důvodů automat...
A arogance, když už zabrousím do diskusí, mi přijde poněkud vzájemná.
Jeden říká: Jste pitomci, když nechápete výhodu automatu.
Druhý říká: Jste pitomci, když máte automat a navíc neschopný lemplové a nesvobodný k tomu
A ve finále spor o to, kdo si začal...
Já nevím, ale spojovat pocit svobody s tím, jestli mám nebo nemám abs, a jestli mám nebo nemám spojkovou páčku?
Motorka pro me byla vzdy synonymem svobody...Strasne se mi libi to jak i jen polohou tela zasadne ovlivnuju rizeni a mam rad i to ze mam moznost ovladat neskutecne sily (brzdy motor spojku prevodovku) presne jak potrebuju. Bohuzel dnes mi prijde ze obecne stracime svobodu taknejak ve vsem a to i v motorkach diky ruznym el.asistentum (abs,tc,whellie control atd). Proto jsem trochu i rad ze mam jednu z mala primitivnich vykonych moto bez asistentu, miluju ten respekt z ni (FZ1) . Ale mam rad i zavodni techniku a uznavam ze v motoGP by si bez asistentu uz nikdo neskrtl. Jenze DTC v zavodech vazne nepouzivaji, navic je to tezke drahe, min spolehlive a sebere to spojku!!! ...i M.Lisy si novou Afriku s DTC pochvaloval, jenze zaroven rikal,ze se tesi jak bude mit manual aby mohl delat vsechny triky a to bez spojky fakt nejde Pro me osobne je DTC fakt blbost a slepa ulicka(kupte si skutry, kdyz nechcete motorku ;) ). Ale takovej quickchiffter nahoru+dolu bych montoval v budoucnu VSUDE = ten zrychluje a pomaha
JoskaH: Máš pravdu, není to strach. Je to neznalost, neschopnost, neochota se něco naučit a arogance, kdo čte místní fórum, zná hlášky typu" proč bych se to učil, když to umí motorka za mně", hodně oblíbená je "já si nepotřebuju nic dokazovat" nebo taky častá "stejně na tom všichni skončíte", což vlastně neříká nic jinýho než "všichni jste blbci a řadíte manuál, kdežto já jsem sežral Šalamounův exkrement a jsem chytřejší než vy".
Jako vždy, i zde rozhodují názory a především počet těch, kteří to chtějí a koupí. A jistě že (narážím na myšlenky v článku a nejen v něm) není převládající důvod strach z řazení.
Když to někdo nechce, at si to nekupuje, snadné řešení. Co mě přijde divné, je to, že často člověk, který to nechce přesvědčuje jiného, že to taky nemá chtít a že je idiot, když to chce...
automat je v aute fajn, aj ked radenie mi nevadi, automat je pohodlny. Automat na sportovej alebo akejkolvek inej motorke nema ziadnu pridanu hodnotu. 1.vyssia cena
2. Zvysena hmotnost za riadiacu jednotku, hydrodynamicky menic na rozbeh a popripade dvojspojku je nieco coho (ne)zmysel neprekusnem. Hmotnost motocykla je to co zavazi pri cestovani do prace, na okruhu a tiez na ceste okolo sveta. Od kedy existuje quickshifter tak pre sportove motorky nema tato kruta dan za pohodlie ziadnu vyhodu.
sa mi zda ze pani z Hondy su troska "overengineert"
inak pekny clanok :)
Pár let nazpět byla jedna Guzzi Convert na prodej, dost jsem o ní přemýšlel, ale nakonec ji nevzal. Dneska si to vyčítám, už jen kvůli tomu, o jakou technickou zajímavost jde
Jsem asi jeden z mála, kdo jednoznačně nevychvaluje automat ani v autě. Co mu dává smysl je stále více kolon a stále méně možností se pořádně projet ...
Na motorku? Vidím to celkem jasně. Pro cestovatele pohodáře proč ne. Já jezdím proto, abych se svezl sportovně a vyčistil hlavu. Takže poslední meta je quickshifter.
No a pro to rutinní příměstké dojíždění do práce bez prodlužek kolem komínů a objíždění nákupů si dovedu představit Integru
Z místního fóra: Největší nevýhodou automatické převodovky přepnuté do manuálního režimu je, že nepřeřadí automaticky, když se motor dostane do omezovače otáček. Naopak největší výhodou automatické převodovky je možnost manuálního řazení. Ehm, taky tomu nerozumíte?