Motovýlet po Evropě

Cestu na Grossglockner jsme plánovali už dlouho. Vyjeli jsme za slunečného rána 17.8. v 7:30h z Benešova. Původně jsme chtěli jet už o den dřív, ale počasí bylo proti – lilo jak z konve. Já jedu na Suzuki GSX 1200 Inazuma a Ivan na Honda SLR 650 Vigor.

1.den

Jedeme směr Tábor, tam malá zastávka v Tescu –stála za to! Od Miličína je mlha jak mlíko, ale za Táborem se to lepší a prosvítá slunce. Pokračujeme přes Č.Budějovice na Dolní Dvořiště, kde nakupujeme éčka a dáváme brzký oběd – výbornou svíčkovou. Pak už máváme naší vlasti a frčíme směr reich. Jedeme na Linz a odtamtud po silnici č.1 na Salzburg. To je jediné rakouské město, jak se později ukazuje, kde nebloudíme, protože je přehledně značeno. Pokračujeme po 20 a 21 na přechod s DE Bad Reichenhall. U jezera Saalach-Stausee dáváme lehkou svačinu a děláme pár fotek. Po chvíli cesty se dáváme na 305ku do Ramsau. Tam ještě zajížďka na jezero Hintersee, které je opravdu pěkné, ale je tu spousta lidí. Fotíme krásy přírody, berem za heft a jedem zpět na 21 a dál na přechod Steinpass zpět do AT. Odtud po 178 na Lofer, tam se dáváme na 311 směr Zell am See. Jezero míjíme vlevo, kde si přímo na břehu v pěkném parčíku s posezením dáváme večeři. Pak už je to kousek do Fuschu, kde se ubytováváme v motorkářům známém kempu Lampenhausel. Je asi 18h. Potkáváme tady pár krajanů a jednoho dokonce na JAWA 350 – kdepak tahle značka se neztratí. Dnes jsme najeli 509km.

2.den

V noci byl pořádnej lijavec, ale ráno úplně modro a asi 5°C. Vaříme gulášovku na zahřátí, balíme věci, ještě horká sprcha a v půl 9 vyjiždíme za jedním z mnoha našich cílů Grossglockner. Vymetáme a fotíme ze všech vyhlídek, je naprosto krasně a už se i oteplilo. Nicméně na parkovišti před Hochtorem je ještě nahrnutý sních z předešlých dni.
Z GG nevidíme jen špičku, která je v mraku. Pomalu se loučíme a jedem po 107 na Lienz. Ještě než tam dojedem dáváme si ve Winkleru pořádnej řízek k pozdnímu obědu, je 14h. V Lienzu nakupujem jídlo a plechové nápoje Plzně na večer, ,,a světe div se pivo je tu levnější než u nás“ protože tam kam jedem bude vedro a žízeň. Pokračujem po 100 a následně po 110 na přechod s IT Plockenpass.
Ještě jsme natankovali za dobrou a pak vstříc Itálii. Jedeme po 52 na Tolmezzo a Udine. Už jsme za sebou nechali kopce a zatáčky a začíná pro motorkáře docela nudná rovina. Je ale na co koukat, italky taky nejsou ošklivky. Z Tolmezza do Udine přejíždíme pár mostů se slabě tekoucíma řekama. Když ale na jaře taje musí to být pěknej frkot, protože šířky koryt jsou fakt úctyhodný. Z Udine kousek po 13, ale odbočku v Pompo-Formido nechtíc míjíme a tak odbočujem vlevo až v Basagliapente. Pak lehce bloudíme, protože mapa není moc podrobná. Potkáváme naštěstí hlídku Carabinierů a ti nám ochotně a dobře poradí. Po chvíli jsme na autostrádě, kterou lemují sady s topolama různého stáří. Frčíme na Portogruaro. Tam stáčíme řídítka na Cavanelu a pak už rovnou do Caorle k moři. Ve městě je hroznej cvrkot lidí, takže jízda je o nervy. Po chvilce nacházíme kemp u centra. Ten nás ale vzhledem vůbec nenadchnul, v recepci je stejně zavřeno. Jedem proto na východ města, kde je taky kemp. Stan stavíme v Laguna Village kempu. Jdem se ještě vykoupat v moři a večer se jdem podívat na promenádu. Žije to tu pěkně. Asi ve 24h po 8km pochodu městem padáme na karimatky a jsme hned tuhý. Noc je docela rušná, vedle stanu máme za plotem silnici a italové snad nespí a závodí s jakýmkoliv dopravním prostředkem.Dnes jsme najeli 322km.

3.den

Ráno jdem k moři, akorát je příliv. Moře je teplý, ale mělký, takže se musí daleko od břehu, aby si člověk zaplaval. Pláž se začíná pěkně plnit. Před obědem balíme a odjíždíme zpět do Udine. Odtud po 54 na Cividale. Italská siesta je v plném proudu, takže nikde ani živáčka a provoz taky slabí – docela zvláštní pocit. Pokračujem dál po 54 na HP se Slovinskem.

Za přechodem na Kobarid a kolem řeky Soča – ráj vodáků na Bovec kde tankujem. Pak dál přes krásný hory, řeky, silnice, Triglavský národní park na HP s Itálií Predel.V IT pod serpentýnama z Predelu je po levé straně krásný jezero. Nejradši by jsme tu zůstali, ale musíme dál. Dovolená se krátí. Jedem podél divoký řeky na Tarvisio a dál po 13 na přechod s AT. Odtud po 83 na Villach, tady lehce bloudíme, protože značení je tady na štíru. Nakonec nacházíme naší 98 a frčíme na Radenthein. Odtud po 88 po pěkný silničce na hodně pěkný horský středisko Bad Kleinkirchheim. Poté se napojujem na 95 směr Predlitz. Tahle silnice se dá směle srovnat s GG strasse. V mnohém ji i předčí. Krásná silnice, super zatáčky, žádný provoz, 23% stoupání na pas Turracher Hohe. Zdejší celé středisko s jezerem, lanovkami je fakt krásný. Pak už klesáme na Predlitz. Zde zatáčíme vpravo na 97 směr Murau. V kempu před Murau končíme dnešní motoden. Dáváme večeři, pár pivek, kecáme, jdem spát. Dnes to dalo 339km.

4.den

Ráno bylo chladný, řeka Mur za stanem dělá své. Takže teplá sprcha přijde vhod. Na obloze jdou lehce mraky, to nám ale nevadí, 3dny jsme měli azuro. Takže z Murau po 96 do Scheiflingu odtud dál po 317 a v St. Georgínu ob. Judenburg na 114a do Polsu. Silnice se mění na 114 a vede do Triebenu, má 20% klesání. Je to pěkná střecha, ale po levé straně už se staví ne tak prudká nová silnice. Dál jedem nejkratší cestou na Admont, odtud po 117 Na Alltenmarkt. Tady nás zastihnul déšť, takže nepromoky jsme nevezli nadarmo. Asi po 10km je už zase sucho. Po 115 jsme prijeli do Weyeru, tam se dáváme vpravo na 121 do Amstettenu. Zde se napojujem na 119, kde před Greinem přejíždíme veletok Dunaj a jedeme dál po bezva silnici se spousty zatáček bez provozu na ST. Georgen am Welde.
Tady dáváme sváču a pokračujem na Arbesbach, Gross Gerungs a Weitru. Ve Weitře zatáčíme na 41 směr Gmund a České Velenice. Začíná na nás zase něco padat z nebe, ale berem za heft a ujíždíme tomu.V Majdaleně si dáváme pozdní oběd a pak už jedem na kraj rybníků Třeboň, Tábor a v 17:15 jsme v Benešově. Dnes jsme natočili 424km.

Závěr

Co říct závěrem. Rakousko nádherná země, super silnice, hory i kempy. Trochu zklamání z Caorle a těch rovin kolem, ale zase mají moře. Slovinsko naprosto úchvatný a to jsme viděli jen kousek. Ještě musím vyzdvihnout výkon Ivana a jeho stroje, který všechno tohle absolvoval na enduru a všichni kdo ho měli vědí, že ta motorka na takovýhle cestování moc není. Nikoho jiného jsme na obdobné motorce za celou cestu nepotkali, což mluví za vše. Za zmínku taky stojí to, že jsme neviděli jedinou bouračku, takže na jih od nás se jezdit umí. Prostě motorky i my jsme si vše užili bez úhony a vrátili se plni nových zážitků. Bezva 4 dny v sedle motorky.