Okolo Tater do Maďar

... aneb Jak se plní klukovské sny.

Okolo Tater do Maďar

Kapitoly článku

Loni to začalo to asi jako u každého začínajícího motorkáře, dlouhé úvahy jakou tu motorku pro začátek koupit, jak se vybavit a kde se naučit na tom jezdit. Po koupi postaršího Bandita 600 (r. 97) a nepostradatelné výbavy jsem začal koketovat s myšlenkou, že nastal čas někam vyrazit i na delší záležitost, než výlety po okolních městech a kopcích.
Začátkem sezóny jsem se vydal na „Kurz bezpečné jízdy“, který pořádá Motoškola Kolín (zdravím Matyho) a to už byl od nás z Moravy tak trochu výlet, a pak už nic nebránilo začít plánovat něco většího.
Rozhodnuto bylo hned pro první myšlenku, a to vyrazit směr Slovensko, protáhnout se vrchem okolo Oravy, z Polska se podívat na naše bývalé velehory – Tatry, z druhé strany, než je známe, a pak se mrknout na místa, kde jsem jako dítě trávil prázdniny pod stanem (jak jinak, před třiceti léty) a to na jižním Slovensku, v oklolí Štůrova. Trasa byla doplněna přejezdem Nízkých Tater, Višegrádem v HU, či megadílem Gabčíkovo.Pokud to vyjde, tak snad i Nové Zámky, kde mám kamaráda ještě z dob, kdy byla základní vojenská služba povinná.
Zkraje června jsem začal pracovat na plánu cesty, trvalo to asi jedno odpoledne s tím, že je vlastně jedno, kudy se pojede, bude stačit vyznačit v mapě pár zajímavostí, které stojí za to vidět nebo projet a jinak je to věcí momentální chuti, dopravní situace a orientačních schopností. Přece cesta je cíl a jde o to si zajezdit. No, ne?
Celá trasa, dle předběžného výpočtu, měla být cca 970 km a plán byl to zvládnout za 3 dny. O termínu akce bylo rozhodnuto záhy. Začátkem července, kdy všichni členové mé rodiny mají nějaké aktivity mimo domov a já pár dnů zůstávám úplně sám, se jevilo jako ideální termín. Zbývá namyslet, co budu mimo motorkářské výbavy potřebovat, naházet to na hromadu a zredukovat to na to, co uvezu. Také bylo třeba zajistit všechny potřebné valuty a to polské zloté, eura na Slovensko a maďarské HUFy a to s přihlédnutím, kde budu tankovat, či jíst. Znáte to, zrovna vám dojde benzín tam, kde neberou platební karty (brali je všude, příště to už neřeším). Zbývalo naleštit strojovnu, dolít olej, dofoukat kola, naimpregnovat hadry, nakrémovat boty a očekávat čas odjezdu.
Ten byl stanoven na neděli 17.7.2011, v 06:00 hod.
Pár dní před odjezdem se mi podařilo sehnat spolucestovatele, je to Majkl - slovenský kamarád od Dolného Kubína, kterého znám spíše z turistických akcí po SK, takže motorkářsky to byla naše premiéra. Ten prohání už nějaký čas Aprilii Pegaso, tak jsem byl zvědav, jak nám to bude ladit. Přislíbil spoluúčast pouze na první den trasy, pracovně zvaný Tatranská etapa. Sraz jsme si dohodli v 8 hod. na kruháči ve Staré Bystrici, kousek za Čadcou (SK). Navečer se měl odpojit někde u Liptovského Hrádku, kde jsem plánoval první nocleh, a on už to do Kubína nebude mít daleko.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.13
Známkováno: 23x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist