1 reakcí na tento příspěvek střílí do výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do výfuku
lewisss>ježiš to je snad normální člověče.hlavně se do toho nehrab.jak je motor roztočenej tak saje víc paliva než spálí v spalovacím prostoru a to palivo jde do výfuku kde prostě občas chytne.upně normální věc
jéé, ty jsi nějakej chytrej. To že motorka střílí do výfuku není vůbec normální. Má příliš chudou směs. Dlouhodobé střílení do výfuku (hoření směsi za výfukovým ventilem) může zapříčinit poškození ventilu
seikos>jéé, ty jsi nějakej chytrej. To že motorka střílí do výfuku není vůbec normální. Má příliš chudou směs. Dlouhodobé střílení do výfuku (hoření směsi za výfukovým ventilem) může zapříčinit poškození ventilu
Tak ale občas střelit musí ne? Mě stříli pouze když vytočím někde do 14 tisíc a pak zavřu plyn. Nevím jestli se do toho hrabat, jelikož když jedu normálně tak nestřílí
2 reakcí na tento příspěvek střílí do výfuku
Ale všechny nadupanější motory mají směs mírně obohacenou k zajištění nejvyššího výkonu a tak střílej při ubraném plynu a větších otáčkách do výfuku... To se netýká vstřikování, to při zavřeném plynu zasraví přívod benzínu. A taky motory, aby splňovaly emise nemají směs obohacenou...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do výfuku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do výfuku
1100Virago>fzr: Při zaklapnutí plynu v otáčkách střílí vždy a pouze CHUDÁ směs. Tečka.
Jo, ale né do výfuku! Jinak bohatá je s přebytkem paliva - nechápeš to náhodou obráceně?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do výfuku
fzr>Jo, ale né do výfuku! Jinak bohatá je s přebytkem paliva - nechápeš to náhodou obráceně?
hele uz sme tu dva ..s viragem co tvrdi ze po zaklapnuti klapky to strili kvuli chude smesi.. ostatne vis jak funguje karburator? jak myslis ze by se tam se zaklapnutou klapkou=zasunutou jehlou tou tryskou dostalo vic paliva aby to strilelo kvuli nadbytku paliva? vic vzduchu se tam dostane.. ona klapka neni zavrena nadoraz, je tam vzdy mezera kterou jde "volnobezne" mnozstvi vzduchu.. jenze kdyz je motor "roztocenej" tak vytvari vetsi "podtlak" a tou mezerou to saje vetsi nez volnobezne mnozstvi vzduchu, zavrenou tryskou ale nejde vic benzinu= chuda smes...
jinak virago uz tu mockrat v podobnych diskuzich daval odkaz na web mikuni kde to presne takhle popisuji... kdyz nekdo neveri jemu, tak vyrobci karburatoru by mohl... jinak u aut se tam kvuli tomuhle jevu dava system kteremu se rika "obohazovac" to uz si asi slysel.. jeho funkce je jasna uz z nazvu...
fzr>Jo, ale né do výfuku! Jinak bohatá je s přebytkem paliva - nechápeš to náhodou obráceně?
v praxi dokaze strelit do vyfuku i do sani i chuda i bohata smes... tzn neda se jet pouze podle toho "jednoducheho pravidla" co si uvedl(a ktere je spravne) ale proste to v praxi neni tak jednoduche a deje se oboji, tzn zalezi na okolnostech, na konstrukci motoru atd...
1100Virago>fzr: Při zaklapnutí plynu v otáčkách střílí vždy a pouze CHUDÁ směs. Tečka.
souhlas
fzr>: No, ono je to spíš tak, že chudá směs - střílí do sání a BOHATÁ - střílí do výfuku!
Ale všechny nadupanější motory mají směs mírně obohacenou k zajištění nejvyššího výkonu a tak střílej při ubraném plynu a větších otáčkách do výfuku....
a sakra, tady jsou teda odbornící
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do výfuku
fzr>.. a tak střílej při ubraném plynu a větších otáčkách do výfuku... To se netýká vstřikování, to při zavřeném plynu zasraví přívod benzínu. ...
Při prudké deakceleraci střílí do výfuku i stříkačkové GSXR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do výfuku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) střílí do výfuku
fzr>c.j.> Tak se asi mýlím... Ale doteď jsem žil v omylu, že chudá směs hoří pomaleji, proto až do výfuku, ten nabíhá do duhových barev, motor se přehřívá, má menší výkon. Kdežto směs mírně obohacená poskytne výkon nejvyšší, ale né hospodárnost, nízké emise a pod. Starý CXo mi třeba dělalo, že při vytočeným motoru a jízdě bez plynu - třeba z kopce a následným přidání plynu motor střelil do sání - přičítal jsem to chudý směsi... A skoro všechny soutěžní auta při jízdě z kopce střílejí do výfuku - že by měly chudou směs - aby měly menší výkon?
moc chuda i moc bohata smes hori pomalu .. a streli do vyfuku nebo do sani.. zalezi na okolnostech. teorie je jasna, ale jak rikam v praxi nastava kde co:)
u tech souteznich aut jde prevazne o tzv ALS systemy, ktere prolejvaj motor benzinem, ten "vybuchuje" ve vyfuku a roztaci turbodmychadlo, aby ve chvili kdy pilot opet prida plyn dalo plnici tlak a vykon a ne aby se zacalo turbo roztacet a vykon byl s prodlevou...
fzr>assassin> Já si právě myslím, že si motor velkým podtlakem nasaje benzínu víc z volnoběžný trysky...
jenze to by musela bejt ta tryska mezi klapkou a motorem.. tam je podtlak.. jenze ona je za klapkou..
s tim jak pises by to tak opravdu bylo, ostatne tak funguji nektere sytice, pootevre to hlavni klapku a zavre to klapku na druhe strane diffuzoru tzn za tryskou a podtlakem si to prisaje vic benzinu...
- u karburátorové verze
dojde k uzavření škrtící klapky karburátoru a tím dojde k výraznému ochuzení směsi. Benzin se do směsi dostává pouze z volnoběžného systému a přes "bypasy" kolem klapky pokud je daný karburátor má. Pod klapkou je vysoký podtlak. Směs je tak chudá, že je pod hranicí zapálení.
Do výfuku odchází tedy po několik cyklů nespálená směs. Následující zážeh nahromaděné nespálené směsi ve výfuku je právě střeílení do výfuku. A teď proč to vlastně zapálí až ve výfuku. Jsou dvě možnosti.
- motor byl před decelerací pod výkonem a tak produkoval výfukové plyny o vysoké teplotě. Tím došlo k ohřevu některé zeslabené části uvnitř výfukového potrubí a ta způsobila zážeh nespálené směsi ve výfuku po deceleraci
- nebo - několik cyklů byla směs pod hranicí zážehu a pak to prostě jednou nahodile ve válci zapálilo a ve fázi výfuku to zapálio nahromaděnou nespálenou směs ve výfuku
- u vstřikování je to ve své podstatě velmi podobné. Rozdíl je pouze v tom, že dávkování paliva je dáno pouze a jenom mapou řízení ECU (řídící jednotky) současně se všemi dalšími prametry jako je předstih zážehu atd. Celý systém ( a výfukové potrubí je jeho nedílnou součástí) by měl být naladěn tak, aby při dceleraci k těmto negativním projevům nedocházelo.
Střílení do výfuku omezíš když:
1. zajistíš výrazné ochuzení směsi při deceleraci , aby nedocházelo k náhodnému zážehu ve svodech nebo ve výfuku od některé výrazně ohřáté části.
2. Karburátorová verze má tzv vzdušník , kterým ochuzuješ nebo obohacuješ volnoběžbou směs která jde při volnoběžných otáčkách do karb.
3. Zpravidla každá mot. má nastavení vzdušníku jiné. Já na hondě VT 750c 2,5ot. udáváno výrobcem. Osobně jsem půl ot. přidal a když uberu plyn tak z kopce příjemně bublá .
Pokud vyměníš výfuky za laděné anebo je povolenoa příruba , tak to může přisávat vzduch , potom se změní poměr a už to může střílet ..
Můžeš to poznat i na barvě svíček
- černé svíčky směs bohatá
- světlě šedé až do bíla směs chudá
- cihlová barva směs optimálně nastavená
Naposledy editováno 19.11.2010 21:58:38
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda crf 250 problém s nastartován... Honda CRF 250R | Danybomber | 5 | 12.4.2024 v 11:51 Danybomber |
Kdy co měnit- Motokrosy Honda CRF 250R, KTM 350 SX-F | Anti | 8 | 13.2.2024 v 06:21 MartinkaB |
Koupě motokrosové motorky Honda CRF 250R | David_20 | 18 | 20.10.2023 v 16:39 assassin |
250ccm + spacák Honda CRF 250R | trawexis | 1 | 18.5.2023 v 09:20 Danec93 |
Rozměr měrky oleje CRF 250R 2009 Honda CRF 250R | Kopik17 | 2 | 29.1.2023 v 15:48 Kopik17 |