globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Turecko 2011

12.11.2010 v 15:23
Hledámě 1-2 pohodové parťáka/ky, na "výlet" do Turecka. Odjezd plánujeme začátkem června a to na 3 týdny. Cesta do tam vyloženě tranzit, na místě pohoda, lehčí ofroad (co zvládně V-Strom), okukování místních zajímavostí.

over
Rosi3

12.11.2010 v 15:47 | Nahoru | #1
Hoj, rovnou píšu, že se nehlásím ... to by mě totiž doma už žena zabila , ale jen k výletu. Jeli sme to s kámošema autem a jen Praha - Istambul je cca 24h nonstop jízdy. I když jsme si mysleli, že už v Turecku vlastně jsme .. stejně to na jih na pobřeží bylo ještě další cca den po těch jejich cestičká. Na ty jejich cesty je VSTROM ideálka . Když budete něco plánovat tam, tak je potřeba pracovat s měřítkem mapy -což se nám moc nepovedlo a z původně plánovaného odpoledního výletu se s ohledem na kvalitu silnic atd. mohl stát i dvoudenní výlet . Za sebe doporučuju:
- Istambul - Trhy,
- Pamukale,
- Chimera Olympos - věčné plameny,
- na 4kolkách sme tam zajížděli do vnitrozemí do hor - doporučuju,
- pobřeží se mi tam celkem taky líbilo

A asi "největší" zážitek byl na hranicích kdy sme vyhazovali věci z Tranzitu .. a pak tam chodil maník v bílé rukavičce ... a různě i auto proklepával, jestli tam není nějaká dutina a něco nepašujeme. Toliko zkušenosti

12.11.2010 v 21:34 | Nahoru | #2
Turecko můžu jen doporučit, alespoň mě se tam líbilo. Jenže tomu mnogo let na zád. V roce 94 jsem tam trávil celý měsíc s cestovkou. Bylo to dosti volná cestovka, jeden den jsem vylezl z autobusu a za tři dni jsem nasedal zase jinde. Projeli a prochodili značnou část Turecka, od Istambulu podél černého moře k hranici s arménií, podél Arménské hranice k Sirii a přes Ankaru zpět do Istambulu. Na moto si to taky dovedu představit, ale musel bych si pořídit enduro.

13.11.2010 v 08:04 | Nahoru | #3
Ahoj,
Turecko by se mi libilo, letos jsem jel Albanii a vlastne cely Balkan.

Jel bych na Suzuki Freewind. Horsim cestam se urcite nevyhybam, spis naopak.

Mas nejakou blizsi predstavu? Mate kazdej vlastni motorku nebo chcete jet na jedny?

13.11.2010 v 11:50 | Nahoru | #4
to JirikM: Díky za postřehy. S odhadem vzdálenosti dle mapy máme taky občas problémy. Letos v Albánii jsme si mysleli, že vyhlídnutá trasa zabere max půl hodiny a byl z toho půlden

to Djud: díky

otas1: Jestli máš chuť jsi vítán, Freewind mi připadá něco jako Aprilia Pegaso, takže s vhodným obutím asi no problem a zkušenosti jak píšeš taky máš. Chceme spíše středozemí a vyhýbat se větším městům a podívat se do odlehlejších částí(možná v Istanbulu bychom se mohli na chvíli zdržet) Vše je ale na vzájemné dohodě.
Jedeme každý na své motorce. Mimochodem Rosi je velmi zdatná "ofrouďačka"
Času máme ještě dost, takže určitě najdeme příležitost se sejít a poznat se.

13.11.2010 v 15:42 | Nahoru | #5
Freewind je diky nizky hmotnosti (162kg sucha) v "terenu" az prekvapive schopna motorka. Moje zkusenosti s offroadem jsou jenom s albanskejma kamenitejma cestama a obcas nejakou polnackou v CR, presto si myslim ze brzdit na nezpevneny ceste v-stroma bych nemel (zkusenost z albanie ). Jen to neni moc na dalnice, preci jen jednobuch nad 120 trapi sebe i jezdce.

Nekdy kolem cervna bych mel delat inzenyrske statnice, pokud by se to povedlo sladit, velmi by se mi to zamlouvalo jako vylet pred zapojenim se do pracovniho procesu. Koukam ze ses o nejakej patek "zkusenejsi" , bylo by urcite dobry se sejit a otuknout se

Taky mam radsi odlehlejsi oblasti, ikdyz ubytovat se a projit si Istanbul by mi vubec nevadilo. Pres zimu bude na planovani casu more.

Rosi je tvoje partnerka/manzelka?
Ze ma nejaky zkusenosti s jezdenim je dobre, letos do albanie jsem mel jet s chlapikem a jeho holcinou co zacinala, nakonec jsme jeli zvlast, oni pry prejeli hranice z MNE u Gusinje, holcina si natloukla a jelo se zpatky do MNE k mori na valendu a pak domu...
Jinak urcite bych nejel na nejakou hromadnou vypravu, najit kompromis pri ceste pro 4 a vice motorek aby byli vsichni spokojeny uz je podle me takrka nemozny (foceni, curani, koureni, nekdo uz je utahanej nekdo by jel dal atd). Proto me zajima jstli jste uz nejaky zpusobem "sjednocenej" par, nic jinyho v tom nehledej

Naposledy editováno 13.11.2010 15:51:14

13.11.2010 v 18:18 | Nahoru | #6
Tak to je fajn. Já Freewinda neznám. Popravdě jsem se o něm dozvěděl až teď díky Tobě. No podle toho co o něm píšeš, tak asi budu na V-Stromu brzdit já.

Taky dávám přednost menší skupině, proto hledáme jen 1.-2. další kolegy. Větší partu určitě ne.

Rosi je kamarádka. Seznámili jsme se tady na motorkářích. Letos jsme spolu byli v Albánii a fakt si to užili. Když jsem psal, že je to ofrouďačka, tak jsem to myslel zcela vážně. Vymetá snad každou of akci, která se namane. Tam kde já bych lezl po čtyřech ona jezdí na TA

nějaký fotky ze společný Albánie

15.11.2010 v 20:56 | Nahoru | #7

18.11.2010 v 18:01 | Nahoru | #8
To vypada dost dobre. Jen se bojim ze 8200km je na 3 tydny trosku moc... Albanii jsme meli 4500km za 14 dni a prislo uz mi to dost na hrane. Jinak ja bych byl pro klidne treba v istanbulu se na den ubytovat, udelat si prochazku po meste bez moto atd. Myslim ze je fajn vzdycky po cca 4 dnech jezdeni si dat nejaky volny den, treba se jen vycvachtat v mori.

Fota z albanie pekny. Dal bych sem odkaz na nase, ale je na nich veskrze to samy

Jak jsi jazykove vybaven? Ja jen anglictina

18.11.2010 v 20:24 | Nahoru | #9
Ono to na první pohled vypadá děsivě, nicméně, nejvíc km "sežere" tranzit tam a zpět. Pak už to bude celkem na pohodu. V Istambulu bych se taky rád 1 den zdržel, ale pokud možno, tak až na cestě zpět. Určitě budeme chtít nakoupit nějaké suvenýry a dárečky. Tahat je sebou po celém Turecku se mi nechce. Alespoň si tak před cestou domů odpočineme.
Nemám v úmyslu jen tak hltat kilometry za každou cenu, ale každé 4 dny 1 den odpočívat mi přijde moc. Spíš bych to viděl na každodenní menší porce km, Vše je ale o dohodě, naší únavě, popř. chuťi si někde něco podrobně prohlédnout. Velká část cesty je podél pobřeží Černého moře, tak si toho čvachtání taky snad užime.
Určitě jsem pro, abychom se všichni někde sešli a trochu se poznali.
Já se domluvím anglicky a rukama.

18.11.2010 v 21:12 | Nahoru | #10
Ja jsem ted dost vytizen, pendluju mezi Čáslaví, Kolínem a Pardubicemi, do Prahy skoro nejezdim. Ale sejit by se to chtelo urcite...

19.11.2010 v 15:58 | Nahoru | #11
over> Ahoj, jeste nemam nic v plany a protoze jsem si letos strihnul Gruzii a Turecko jsem mel jen jako tranzitni zemi s drobnou zastavkou v Istambulu a Ankare, klidne bych se tam jeste jednou vydal. Rad bych se podival na uzemi Kurdu k hore Arrarat a pak take trochu vice do stredozemi. Takze velice predbezne muzes se mnou pocitat.

- Jinak 8.000 km na 3 tydny je docela v pohode, protoze se bude jednat hlavne o tranzit nez se do Turecka dostanes.

- Cesta pres Rumunko, supr!! To me laka ... jen aby po procestovani Rumunska zbyl jeste cas na to Turecko

19.11.2010 v 18:05 | Nahoru | #12
Mafin> Zdravím V-Stromáka Předběžně s Tebou tedy počítám. Tvůj cestopis z Gruzie jsem četl. Škoda, že jsi nedodal slíbený odkaz na fotky. Území Kurdů mě taky moc láká. Určitě bychom se měli všichni někdy srazit nad mapou a trasu probrat a dle návrhů upravit. V Turecku samotném i lehčí ofroad. Ideálně nezpevněné cesty - šotolina. Přes Rumunsko mám v plánu spíš jen tranzit, ale i tak si myslím, že to bude záživnější trasa něž dálnice v Srbsku.

Naposledy editováno 19.11.2010 18:16:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turecko 2011

19.11.2010 v 18:20 | Nahoru | #13
otas1> Tak snad nějaký volný čas, který by vyhovoval všem najdeme. Hlavně proto,abychom se všichni alespoň trochu poznali.

Naposledy editováno 19.11.2010 18:21:55

24.11.2010 v 19:35 | Nahoru | #14
over> s tou seznamkou jsem pro Otazka je zda to jeste pred Vanocemi stihneme ...

24.11.2010 v 19:57 | Nahoru | #15
No, zase tak daleko to od sebe nemáme a času je zatím dost. Záleží na tom kdy se všichni na nějakym termínu shodneme. Pokud jde o mě, tak já můžu kdykoliv od 17:00 ve ST, ČT a pak o víkendech v libovolný čas.

V sobotu jedu do centra koupit mapu Turecka . Ideálně nějakou od Raise Know How.... ale s takovým štěstím nepočítám.

Tady nějaký motivační video:Turkey Trip

Naposledy editováno 24.11.2010 19:57:51

24.11.2010 v 20:40 | Nahoru | #16
Ahoj...Stromíka jsem sice před měsícem prodal,ale už se chystá nový nákup...Sice vidím,že už máte plný stav,ale pokud by se uvolnilo místo...přidám se.Zkušenosti mám z Ukrajiny a Albánie,takže bych měl stíhat...Jsem spíš na off road.Ze skušenosti vím,že Strom toho zvládne hodně...takže asi tak....Lukáš

25.11.2010 v 12:58 | Nahoru | #17
over> supr, mapa se urcite bude hodit. S tim off road to asi nebude tak zhave, zatim planuji, vylet i s batuzkem a ve dvou se prujezdnost terenem znacne snizuje. Ale kdo vi, realita se vetsinou lisi od planu :)

No a kdyby preci jen bylo hodne casu a nejakych par drobnych navic, zde je inspirace:

25.11.2010 v 13:21 | Nahoru | #18

over píše: Takže, "malé" upřesnění trasy. Zaujal mě tento cestopis Trasa včetně tranzitní přes Rumunsko se mi zdá celkem dobrá. Jen bych se navíc rád ještě podíval k solnému jezeru Tuz Golu.

U toho jezera jsem byl.Hezké ale nechtěli nás pustit blíž a už vůbec ne fotit.Zřejmě velice tajná výroba soli. Ale protože jsou Turci velice hodní,přistavili nám autobus a vše nám z něj ukázali..[img]

25.11.2010 v 17:01 | Nahoru | #19
Pojedu Asi v podobný čas stejným směrem...A rád bych se zastavil na pár dní na východe turecka....Mužu doporučit....Už máte přesný datum odjezdu...

25.11.2010 v 17:28 | Nahoru | #20
vstrom.balacek> konkretni termin zatim nepadl. Ucrite budu rad, kdyz se domluvime na navsteve Tureckeho vychodu ... okoli jezera Van apod, ale zalezi hlavne na ostatnich ucastnicich

26.11.2010 v 21:52 | Nahoru | #21
Tchus motorkáři,hrozně rád bych jel,ale na tři tejdny mi fakt nikdo u nás dovolenou nedá a ještě je tu jeden háček,letos bych musel bejt hodnej(což už asi nestihnu) a prosit Ježíška aby dovalil nějakou tu cestovně teréní motku ,Takže Turecko bych strašně rád absolvoval a na pár místech z tvého seznamu jsem i byl a mohu jen podpořit tvoje doporučení,ale budu na Vás myslet

29.11.2010 v 11:21 | Nahoru | #22
Ahoj všichni! Hlavní cíl je právě Jiho-východní část Turecka v okolí jezera Van.
Kvalitní mapu jsem tedy sehnal, takže můžeme plánovat konkrétně.

Naposledy editováno 29.11.2010 21:16:56

29.11.2010 v 19:54 | Nahoru | #23
Teda Jiří, jak ty termíny plánuješ ? V červnu je přece Erzberg... Ale tři tejdny bych asi stejně nemoh. Plánuješ ještě něco podobnýho ?

29.11.2010 v 21:36 | Nahoru | #24
Ahoj Barvajs! No, klidně bych ještě něco dal, ale sežere mi to dost z volný dovolený a ještě si musím nechat pár dní pro rodinku. Možná bude čas na něco "menšího" třeba dopadne týdenní Rumunsko
Co to slíbený video z minulého ročníku Erzbegu?

Naposledy editováno 29.11.2010 21:43:07

2.12.2010 v 23:08 | Nahoru | #25
jj týdenní Rumunsko ... kdyby vás bylo málo, tak bych si dala taky říct

2.12.2010 v 23:14 | Nahoru | #26
Rumunsko taky plánuji,budu mít docela hodně dovolené.Už jsem tam byl,ale chci znovu....takže kdyby se někdo našel do party....

3.12.2010 v 14:54 | Nahoru | #27

Rosi3 píše: jj týdenní Rumunsko ... kdyby vás bylo málo, tak bych si dala taky říct

S Tebou se počítám automaticky

6.1.2011 v 14:16 | Nahoru | #28
Otas1 má bohužel v tomto termínu zkouškové, takže odpadá. Na druhou stranu Valid by se rád přidal.

Takže současné složení naší skupiny:
over
Rosi3
Mafin
Valid

14.1.2011 v 12:13 | Nahoru | #29
Chlapi tečou mi sliny po bradě jak rád bych jel s vámi. Ale letos to asi neklapne Navíc můj sen je dostat se až do SZ Íránu, "Tam kde hory přechází v poušť..." jak často zasněně říkám... Podívat se do Persie a umřít Každopadně vás budu mít v merku, jak to s vámi dopadne

22.2.2011 v 14:39 | Nahoru | #30
Zdravím všechny. Pomalu bychom si měli naplánovat nějaký seznamovací sraz nad mapou. Dohodnout se: co, kdo, kudy atd.