globalmoto_kveten





Téma: Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6
25.10.2010 v 11:18
Pokud už si s tímhle někdo hrál, jistě mi bude umět odpovědet. Nerad bych na jaře laboroval s převod a tak se ptám, jaké kdo používal na téhle motorce převody na již zmiňovaných okruzích. Origo 16/48 se chystám změnit na 15/51 a tak se ptám zda je tenhle převod vhodnej.
Mno a ještě se chci zeptat na přední gumu, z hlediska funkčnosti, je lepší 120/70 a nebo co tam patří 120/60. Díky Progear
Jinak jedná se o Yamahu YZF-R6 rv. 2000 co mám v profilu.
Předchozí
1 2
Následující

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

25.10.2010 v 11:55 | Nahoru | #1
Ahoj. Jasně, ten převod 15/51 je např. na Brno ideál. Jinde nemám zkušenost, ale myslím, že když budeš mít ještě rozetu 50z a 52z tak tě nic nepřekvapí. Budeš muset dát jiný řetěz (520), protože se ty větší rozety pokud vím v jiném rozměru nedělají. A navíc je škoda se na okruhu tahat se seriovým širokým a těžkým řetězem.

Př. pneu jedu 120/70. (/60 se snad dnes ani nedělá). Jen musíš trochu zvednout přední blatník. V případě použití Dunlop D211GP ještě trochu víc. Navíc musíš počítat s místem pro nahřívák.

Možná ti trochu pomůže můj popis úprav na okruh co mám v profilu.
Ať ti dělá radost

Naposledy editováno 25.10.2010 11:55:52

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

25.10.2010 v 12:43 | Nahoru | #2
Díky moc za info. S řetězem 520 počítám. Vidím to asi na dvě zadní rozety, 50 a 52 zubů. A taky na delší řetěž, řekl bych že to chce 118 článků. Jakou máš zkušenost s tímhle?

No a s tou gumou je to tak že stačí zvednout blatník, ok...
Dělal si v něm nové díry a nebo si ho zvedal jinak...?

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

25.10.2010 v 16:59 | Nahoru | #3
Články spočítaný nemám. Ale když mně řetěz zkracovali a nýtovali, netušil jsem, že někdy pojedu D211GP. Ta Dunlopa je veliká a tak musíš posunout kolo vzad, aby vůbec prošla do kyvky (+ něco na nahřívák). Budu muset prodloužit řetěz, abych mohl jet optimální převod.
Proto ty s ohledem na ni, si raději nech řetěz snýtovat s rozetou 52z někde uprostřed, možná více vzad na rastru pro napínání řetězu. Ta guma je tak super, že ti tuto komplikaci vrátí...

Já mám vepředu carbonový blatník a svrtával jsem ho kvůli pneu 120/70 výš. Ovšem D211 je i v rozměru 120/70 nějaká vyšší než Pirelli a tak to mám teď tak tak.

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

25.10.2010 v 18:02 | Nahoru | #4
Tak já vždy jezdil Conti, takže uvidím, mám s nima tu nejlepší zkušenost, takže asi zůstanu u nich :)

Jinak s tím blatníkem díky za radu, než půjde na lak, tak ho zkusim nějak bud převrtnout a nebo zkusim vymyslet nějaký držáky ve stylu co mám na banditu jako držák origo blatníku.

Jinak znovu děkuji...

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

25.10.2010 v 18:32 | Nahoru | #5
Jasně, pokud máš dobrou zkušenost nech Conti. Nic proti. Dá se na nich jet velmi rychle.
Jinak není zač.

1 reakcí na tento příspěvek Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.10.2010 v 09:39 | Nahoru | #6
Mno hele, raceattack competition soft na předku, to je prostě bomba.... a za ty prachy... ovšem jezdil sem i silniční variantu raceattack street a taky se na nich dalo...

(reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.10.2010 v 10:38 | Nahoru | #7
Progear> Ja oba typy pneu znam. I na obyc. streetech dal mlady klucina Brno za 2:14,6 na CBR6000 05. Pneu byla po jizde seda, hladka, bez znamky jakyhokoli zvrasneni (tedy skoro bez gripu). Mam i fotku te pneu. Jde to s tim zajet, ale nemyslim si, ze je to vhodna volba. To ty competetion jsou lepsi. Ale do zadu medium. Videl jsem jak vzadu soft jde po par kolech do kytek.

1 reakcí na tento příspěvek Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.10.2010 v 11:18 | Nahoru | #8
Přesně tak. Proto sem psal předek soft. Zadek medium, ale on i předek médium bohatě stačí...

Já ty streety jezdil na Banditu, a tam stačily jedna báseň...

(reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.10.2010 v 11:23 | Nahoru | #9
Progear>

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

30.10.2010 v 11:04 | Nahoru | #10
Zdar, ještě bych se chtěl zeptat, na přední vidlici.
Jakou viskozitu oleje používáš a hlavně jestli máš vidlici popuštěnou v brejlích nebo ne. Viděl sem pár fotek okruhovek a ty měly popuštěno snad nesmyslně mnoho. Dle fotek tipuju tak 3 cm minimálně..

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

30.10.2010 v 12:58 | Nahoru | #11
Viskozitu oleje v předních vidlicích bych nechal, co doporučuje výrobce, což je 10W. S tím popuštěním, lehce se to může o pár milimetrů, ale nesmí se to přehnat. U některých R6, který mají našroubovaný řidítka (držáky) na horních brýlích a pak to vymění za racing řidítka, který jsou pod brýlama, tak pak to vypadá, že jsou vidlice hodně popuštěné, ale prakticky to tak není.

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

30.10.2010 v 20:10 | Nahoru | #12
Je to jak Shorty píše. Jen tu viskozitu nevím. Já tam mám olej Kayaba 01. Myslím, že je to 2,5W nebo 5W. Zkus pohledat na Toodle

Vidlice je popuštěna o 25mm. Ale jak píše Shorty je to zejména změnou montáže závodních řídítek pod brýle:

[img]

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

30.10.2010 v 20:13 | Nahoru | #13
Ještě jak to míval mistr Teuchert:

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

30.10.2010 v 20:13 | Nahoru | #14
.

[img]

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

1.11.2010 v 19:15 | Nahoru | #15
Díky, díky, za rady.

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.11.2010 v 11:01 | Nahoru | #16
DavidH: Davide, prosim Tě, mám ještě jeden dotaz. Jakej používáš olej motorovej, jde mi zejména o viskozitu, kvůli spotřebě oleje, kterou jsou tyhle motory pověstný... díky !

Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.11.2010 v 11:48 | Nahoru | #17
No pověstný. Mně brala oleje hodně. Dolíval jsem skoro po každé jízdě na okruhu. Ale po výměně kroužků a nějakých gumek to nemusím ani kontrolovat. Prostě to už olej nebere.

Jinak kluci co jezdili tyto mopedy dřív (tehdy to nebyly mopedy, ale hustokrutý rejsingy, woe že jo ) tak tam lili Shell a paradoxně ne syntetiku. Prostě to, co je v manuálu ( tuším minerální 15W-40 nechce se mi to hledat). Konkrétně Jakub Glaser tam jednou nalil Castrol a prý mu klouzala spojka. Pak tam dal Shell a OK.

Za sebe mohu říci, že jsem tam měl plnou syntetiku Castrol (ten nejdražší) a teď o řadu nižší castrol a vždy OK. Myslím, že se to příliš démonizuje. Důležitý je, aby tam byl olej

Od Vik51 vím, že se vozí víc oleje než obvykle. Tedy k horní rysce na měrce. A bacha, měrka musí být při měření oleje položena (ne zašroubována). To ale platí u všech moto (pokud vím). Samozřejmostí je motorka na rovině...

1 reakcí na tento příspěvek Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.11.2010 v 12:13 | Nahoru | #18
Jo, to jak se měří olej vím :) Jinak právě sem si myslel, že bych dal třeba 15W-50, ale asi na to zatim seru a kdyžtak budu laborovat až jestli to bude žrát olej nebo ne... Jinak ty jestli si dával nové kruhy a gufera na ventily (gumičky) , tak chápu že to přestalo žrát, pač pak už to prostě nemá kudy mizet :)

1 reakcí na tento příspěvek Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.11.2010 v 12:29 | Nahoru | #19
Most i Lausitz chteji trochu kratsi prevod, ale i s 'Brnenskym' se to da jezdit. Zalezi jestli ti jde o vozeni se, nebo zavody.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.11.2010 v 12:35 | Nahoru | #20

Dawe02 píše: Most i Lausitz chteji trochu kratsi prevod, ale i s 'Brnenskym' se to da jezdit. Zalezi jestli ti jde o vozeni se, nebo zavody.


Vždycky jedu naplno! Takže Most a Lausitz zkusim na 15/52. A uvidí se...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

26.11.2010 v 13:53 | Nahoru | #21
Progear> Kua kua to jsouale hustokrutý přípravy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

27.11.2010 v 08:26 | Nahoru | #22
Progear> naplno? Ja jen aby to pro tebe ze zacatku nebylo kontraproduktivni. Ona ta motorka je pak uz dost 'ostra' a ne kazdy to ma rad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

27.11.2010 v 22:15 | Nahoru | #23

Jiřina97 píše: Progear> Kua kua to jsouale hustokrutý přípravy


Jo to víš, nejni čas pak na jaře šaškovat...
PS: už mám i krátkej plyn, takže v kombinaci s převodem to bude masakr....

(reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

27.11.2010 v 22:15 | Nahoru | #24

Progear píše: Jo, to jak se měří olej vím :) Jinak právě sem si myslel, že bych dal třeba 15W-50, ale asi na to zatim seru a kdyžtak budu laborovat až jestli to bude žrát olej nebo ne... Jinak ty jestli si dával nové kruhy a gufera na ventily (gumičky) , tak chápu že to přestalo žrát, pač pak už to prostě nemá kudy mizet :)



Díval jsem se na označení a měl jsem tam Castrol Power1 racing 10W-50. Teď tam mám Castrol power 1 GPS 10W-40.

Jo a ty šprcky jsem tak ňák zvoslil

(reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

27.11.2010 v 22:17 | Nahoru | #25

Dawe02 píše: Progear> naplno? Ja jen aby to pro tebe ze zacatku nebylo kontraproduktivni. Ona ta motorka je pak uz dost 'ostra' a ne kazdy to ma rad.


Tak já uvidím. určitě to aspon zkusim, když mi to nebude sedět, dám dopředu 16 zubů kolečko, nejlacinější varianta jak to vrátit trochu do normálu. Ale napřevodovanýho mám i Bandita a sem na to zvyklej, takže si myslim že to nebude problém

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

27.11.2010 v 22:20 | Nahoru | #26

Progear píše: Jo to víš, nejni čas pak na jaře šaškovat...
PS: už mám i krátkej plyn, takže v kombinaci s převodem to bude masakr....



Hůstěěěěěěěě

Aniž bych chtěl moralizovat, tak se na prvních pár ježdění ukázni a soustřeď se jen na nájezd a průjezd zatáčkou. Hledej stopu. Na výjezdy zatím rezignuj. Jen lehce otvírej plyn. Není úplně taktický si nechat nalískat a rozšroubovat motku v 3. vinglu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

28.11.2010 v 10:34 | Nahoru | #27

DavidH píše: Hůstěěěěěěěě

Aniž bych chtěl moralizovat, tak se na prvních pár ježdění ukázni a soustřeď se jen na nájezd a průjezd zatáčkou. Hledej stopu. Na výjezdy zatím rezignuj. Jen lehce otvírej plyn. Není úplně taktický si nechat nalískat a rozšroubovat motku v 3. vinglu


Už ho vidim jak lehce votvírá plyn
se stopou si myslím už se popasoval (alespoň na těch základních tratích), že to někde zahodí to asi přijde, ale viděl bych to někde dál jak ve třetím vinglu
Progu tahéééj budu ti v patách (ne že bych tě chtěl předjet, ale budu tě sledovat ... alespoň pár zatáček)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

28.11.2010 v 10:55 | Nahoru | #28

XJelen píše: Už ho vidim jak lehce votvírá plyn
se stopou si myslím už se popasoval (alespoň na těch základních tratích), že to někde zahodí to asi přijde, ale viděl bych to někde dál jak ve třetím vinglu
Progu tahéééj budu ti v patách (ne že bych tě chtěl předjet, ale budu tě sledovat ... alespoň pár zatáček)


Jelen: dík za uznání ale tak nějak s davidem souhlasim, ale ne tak ani o stopě, která se jistě změní oproti jízdě na B6, ale hlavně si musim zvyknout na řídidla dole.. avšak jak se znám, zvykat si budu tím, že se budu snažit jet co nejrychlejc a tak zvaně "všude plný" jinak jestli koupíš tu R1, tak si myslím že spolu můžem pojezdit v pohodě, na Inkvizovejch akcích

David: děkuji za názor, cením si ho máš totiž pravdu, stopu bude jiná s jinou moto. ale doufám že se s tim popasuju rychle. jinak dík za to info o oleji. Já se chystám dát tu 10W-40 pač kamarád má R6 a když dal 10W-50 tak mu prej přišlo že převodovka mlátí vic neě předtím.

(reakce na) Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

28.11.2010 v 12:39 | Nahoru | #29
Progear> Jo tak vidím, že nejsi na okruhu prvně. V tom případě ser tam plyn

Jinak za sebe jsem si nevšim změny hlučnosti převodovky s výměnou oleje. Ale já olej během sezony neměním (většinou najedu kolem 400km) a tak po zimě čovek zapomene, jak to znělo před tím. Ale myslím, že mám motku potichou s jakýmkoli olejem

Ale brzdovku jsem si v poslední době zvyknul alespoň ucvrknout z brzdičů (a samo dolít) po ježdění. Prostě dole je poněkud v jiným stavu, než nahoře v hadicích... (rada od 2-násobnýho MR ve 250 byť hodně, hodně dávno, že Máro? ) Navíc máš 100% klid, že máš odvzdušněno na další ježdění.

1 reakcí na tento příspěvek Změna převodu na Most, Brno, Lausitz u R6

28.11.2010 v 13:36 | Nahoru | #30
David: Zajímavej nápad. Sice si myslím, že to co popisuješ by mělo stačit po dnu volného ježdění, když je člověk na okruhu třeba víc dnů po sobě.
Jenže já sem lenoch a určitě se mi to po každé jízdě nebud chtít dělat... Takže asi jen vždy večer... Jinak používám Motul RBF 600 a je to Takže do R6 tahle dobrota přijde taky...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý první válec -Yamaha R6 1999 Yamaha YZF-R6 hanssik19 0 Dnes v 04:45 hanssik19
Záhada s baterií Yamaha YZF-R6 Hašlik 11 16.5.2024 v 15:27 pavelgl1
Volnobeh Yamaha YZF-R6 sete111 1 27.4.2024 v 09:38 kokoška.
Označení ložisek v kyvné vidlici Yamaha YZF-R6 Hašlik 4 25.4.2024 v 10:03 Slow
yamaha yzf r6 RJ09 Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R6R Yamahatorr 2 15.3.2024 v 18:23 Yamahatorr


TOPlist