globalmoto_kveten





Téma: Má první jízda na 4V
 
5.10.2010 v 09:08
Ahoj všichni.
Tak jsem se konečně odhodlal pujčit si od kámoše CBR600F na jedno odpoledne.
Jsem pln zážitků a chci se o ně podělit, jelikož si nejsem jistý, jestli nejsou zkreslené tím, že jsem ji měl půjčenou jen jedno odpoledne(obzvláště,co do počtu válců se týče)..srovnávat budu hlavně se svou GS500E:

Pohled na motocykl...první osedlání:

CBR je konečně velká motorka. Necítím se na GS vyloženě špatně, ale po osedlání CBR musím konstatovat, že i přes sportovní posaz(který mě teda neuchvancancuje) se na ní sedí a jede opravdu lépe, pohodlně (a tím možná i dále)

Váha:
Mě trochu překvapila. Na netu čtu kolem 180kg...jenže v TP bylo napsáno 280kg. nedokážu si to vysvětlit? Každopádně byl to docela dost velký rozdíl, není to tak snadné jak s GS..ale je to prostě větší mašina. Možná s tím souvisel trochu průjezd zatáčkami a k tomu ještě velká papuč. Přišlo mi, že hravost v zatáčkách je ta tam. Musel jsem víc klopit(velká papuč) a zdálo se mi, že jsem ji musel do zatáček jaksi víc nutit. Je prostě větší, než GS, ale méně hravá a to obojí podstatně.

Motor:
Dostáváme se k zásadní věci. Motor má asi o 60koní více jak GS. Kopa, která přichází v 8 tisících je opravdu pěkná a tuším v 10,5 se do ní dokopne ještě další menší kopa. Rafičky frčí nahoru opravdu pěkně...ale?? Ve spektru cca 2 - 8 tisíc se neděje zhola nic. Musím se přiznat, že nevím, jestli jsem byl uplně nadšený.
U mého GS se zábava rozjíždí při 4,5tis...pak trochu pomlka a znovu se probouzí v 8 tis a to už hodně pěkně.
Nechci se nikoho dotknout..ale první dojem 4V v životě na mě zanechal trochu ,,nudný" dojem, přestože srovnávám 45 vs 105koní. Chápu, že fígl spočívá asi v tom, nechodit pod 8 tis...ale já to nechci pořád tak točit?! zábava může přece začít o mnoho dřív, záhy po rozjezdu.

Brzdy:
zadní brzda nebrzdila vůbec téměř...ale to jsem přesvědčen, že je problém toho konkrétního motocyklu. Ani přední brzda mě nijak zásadně nepřekvapila. Na 2 kotouče jsem čekal teda větší kousačku o trochu. Nicméně mám stále podezření na stav toho konkrétního motocyklu.

Rám:
..se nevlnil ani při vyšších rychlostech..což oceňuji. U GS přestává být stabilní asi od 140km/h. Ale žádné zásadní zjištění to není že...GS není sportovní motorka a rám na běžné ježdění zcela dostačuje.

Spotřeba:
Abych se přiznal, čekal jsem ji nižší. GS žere 4,3 - 4,5. Pokud zapnu režim sport( ) tak max 5,3.
Na CBR jsem ujel asi 140km...sem tam zkoušení jednotlivých kvaltů, zkoumání křivky...a režim polosport sem zapl až po alespoň základním očichání a spotřeba vyšla na 8,4l/100km. Což teda přiznám se...čekal jsem tak kolem 7.

Závěr?
Zajímavá zkušenost...ale od té doby mám v hlavě brouka a tím je ten motor a jeho projev. Nevím nevím...ale opravdu si nejsem 4V jistý. O to víc mě mrzí má vysněná Suzuki GSX Inazuma(ať už 750 nebo 1200), která je samozřejmě 4vál.
Musím se ještě někdy projet alespoň na SV650, které se výkonem CBRu sice neblíží, ale je to větší 2V než mám já a potom si ujasním cestu mezi válci, která zatím je víc přikloněna tomu, co právě sedlám trochu mě mrzí, že se vytrácí hravost souvisejíci s rozměry a váhou motocyklu...ale je to logické a už to asi nikdy stejné nebo lepší jak u GS nebude u vyšších kubatur



Naposledy editováno 05.10.2010 09:14:04
Anketa: Otázka nemůže znít jinak
2V
65%
68
4V
35%
37
Předchozí
1 2 3
Následující

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:19 | Nahoru | #1

CBR je konečně velká motorka.



nazory nekterych lidi jsou, ze to je spis takovy trochu vetsi minibike

1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:19 | Nahoru | #2
4válec kor 600 se musí točit a zrovna ty CBR sou takový nemastný neslaný.Ta váha by 280kg je max zatížení.Zkus projet i jiné mašiny

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:23 | Nahoru | #3
Honda je pro holky GSo je ještě pro větší holky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:25 | Nahoru | #4

vypítko>4válec kor 600 se musí točit a zrovna ty CBR sou takový nemastný neslaný.Ta váha by 280kg je max zatížení.Zkus projet i jiné mašiny


nn pozor. pokud si pamatuju, tak tam bylo napsáno něco jako 390/390/280 právě! sám sem na to čuměl..snad tam byla chyba nebo co? nevim

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:26 | Nahoru | #5
HONDA dělá skvělé sekačky na trávu
Vyskůšaj nějaké GSX-éRo (750ccm)

1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:27 | Nahoru | #6
Kup si litrový SVčko a pořádně mu zatáhni za heft do zatáčky..
Až ten tanec skončí a náhodou ho přežiješ, budeš si pak možná říkat, že ty 4V nejsou až tak hrozný a mají svůj smysl..

Tím teda osobně nic nemám proti 2V, aby nedošlo k omylu, jen prostě každej má koule na něco jinýho..

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:29 | Nahoru | #7
špilas> aha tak to asi soudruzi udělali chybu přesně tak zkus gsx-r

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:30 | Nahoru | #8

P.G.>Kup si litrový SVčko a pořádně mu zatáhni za heft do zatáčky..
Až ten tanec skončí a náhodou ho přežiješ, budeš si pak možná říkat, že ty 4V nejsou až tak hrozný a mají svůj smysl..

Tím teda osobně nic nemám proti 2V, aby nedošlo k omylu, jen prostě každej má koule na něco jinýho..


vim co je 2vál a co umí v zatáčce...kór si dovedu představit co dělá 2V litr. Ale si stejně jako když na 4V přidáš v zatáčce víc než bys chtěl a budeš mít otáčky zrovka u 10tis...tak to taky nebude uplně ono

Zajímalo by mě, jestli někdy zarytí 4válisti jeli na 2V. Co se jim na to nelíbilo? Že chybí výkonová špica na konci? O 2V se nedá přece říct, že by se na něm někdo nudil ne? Přesvědčte mě! naslouchám

Naposledy editováno 05.10.2010 09:37:04

1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:42 | Nahoru | #9
jestli myslíš pod pojmem 2V GSo tak nevim co je zrovna na týhle motorce zábavnýho. Já sem na tom jezdil ještě když jsem drandil jen simáka a už tehdá sem říkal, že tohle radši ne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:50 | Nahoru | #10

Robinsson>jestli myslíš pod pojmem 2V GSo tak nevim co je zrovna na týhle motorce zábavnýho. Já sem na tom jezdil ještě když jsem drandil jen simáka a už tehdá sem říkal, že tohle radši ne


no právě de o to, co jsem psal. GS ač výkon nějaký....CBR ač výkon více než dvojnásobný. Hravost motoru pro mě: 1:0 hravost a obratnost celé mašiny pro mě: 2:0 ...pokud teda porovnávám jenom z těchto dvou pohledů. Ale jak říkám, s většíma kubaturama se jaksi obratnost motorky(oproti GS) bude asi vytrácet..ale to se není čemu divit. nad tím se nepozastavuju.

1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:53 | Nahoru | #11
Ano, je to zábava ve vysokých otáčkách, cos čekal Zase ta nuda jak píšeš je, že má hladký chod a nikde nepřekvapí. Jenom si otáčíš a jsi najednou v červeném, na což zase spousta nedá dopustit. Na GS ten průběh cítíš mnohem víc. Také jde o zvuk, že Občas sice také potáhnu GS do červeného, ale ten její jekot od 7 tisíc není moc příjemný, do zpívání 4V to má daleko. Navíc to ani nemá smysl, nejlíp jí to jede kolem 4 - 5. Podle mě to je uplně jedno, zábavu si užiješ s 2V, 4V, řadový i V, něco do sebe mají všechny. Akorát s každou trochu jinak. Osobně jsem na 2V (zvyk i pocitově,) ale protáhnout si čas od času někde 4V je super!

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 09:58 | Nahoru | #12

dj_hroch>Ano, je to zábava ve vysokých otáčkách, cos čekal Zase ta nuda jak píšeš je, že má hladký chod a nikde nepřekvapí. Jenom si otáčíš a jsi najednou v červeném, na což zase spousta nedá dopustit. Na GS ten průběh cítíš mnohem víc. Také jde o zvuk, že Občas sice také potáhnu GS do červeného, ale ten její jekot od 7 tisíc není moc příjemný, do zpívání 4V to má daleko. Navíc to ani nemá smysl, nejlíp jí to jede kolem 4 - 5. Podle mě to je uplně jedno, zábavu si užiješ s 2V, 4V, řadový i V, něco do sebe mají všechny. Akorát s každou trochu jinak. Osobně jsem na 2V (zvyk i pocitově,) ale protáhnout si čas od času někde 4V je super!


na zvuk nedám dopustit. Bublání (u některých značek a kubatur spíše mlácení palicí do dubových vrat) více lahodí mému uchu, než zpívání a bzukot přiznám se. Trochu mi vadilo, jak tu někdo psal, že 600 se prostě musí točit: když chci aby se něco začlo dít...musím se přehrnout přes několik mnoho čísel na otáčkoměru. U vyšší kubatury (1000) to asi bude o dost jiné..ale o tom se nebavme

E: mimochodem, je to opravdu první šestka co jsem projel. Zajímalo by mě, jak moc velký rozdíl je F vs. RR..jestli bych měl stejné nebo podobné dojmy

Naposledy editováno 05.10.2010 10:01:04

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 10:00 | Nahoru | #13
Když už bych musel jít do dvouvála, tak jedině boxer od BMW..

Zkoušel jsem Jawa 350, Kawasaki GPZ 500, Ducati Monster 600 a BMW R 1200 GS, krom toho bawora mi ani jedno nijak extrémně nesedlo a o nějaké hravosti nemohla bejt vůbec řeč..

CBRko je stejně jako moje Sůzi spíš cesťák a je jen o volbě jezdce, jakou jízdu si s ní chce užívat. Nicméně uznávám, že jsou těžší, manipulace s nima jak na místě, tak do zatáček je trošku namáhavější, ale zkus si na 2V jéct třebas pás stovek km za den pár dní za sebou..

Na litra 2V nemám ani zkušennost ani odvahu sednout, ale tak možná by mě přesvědčil, že je použitelnej..

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 10:16 | Nahoru | #14
špilas> hele hravost a obratnost nemůžeš hodnotit po jednom odpoledni v sedle - vlastní zkušenost, když jsem sedl poprvé na GSX-R 750 SRAD, což je taky kousek pořádné mašiny, tak jsem si myslel, že se na tom nikdy "nenaučím", po pár vyjížďkách jsem získal potřebnou jistotu a ke konci našeho společného soužití jsem si s ní pohrával jako s hračkou - tohle prostě za nějakých 100 - 300 km nikdy nezískáš. Stejně tak si teď připadám když jsem z ředového čtyřválu přesedlal na dvouvál DUCATI - je to něco úplně jiného, nedá se to srovnávat prakticky v ničem.
Ten výkon - myslím, že nebude tak zle, ale je pravda, že největší prdel s šestkou je, až když ji vytočíš. Spotřeba bude asi problém měření, nebo konkrétního modelu, protože já se s 750ccm nikdy nedostal přes 7 litrů a to jsem jezdil převážně víc než svižně a převážně ve dvou.
Váha v TP je vypsána chybně - místo 280 tam mělo být pravděpodobně 208
Jinak rozdíl mezi F a RR určitě poznat je, ale taky hlavně v těch vyšších otáčkách. Spíš bych, pokud chceš něco svižnějšího, uvažoval místo šestky o 750.

1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 10:38 | Nahoru | #15
Tak já to můžu srovnat. Když jsem měl zx6 r.v. 98 ( mimochodem nejlepší motor ve svý kategorii - subjektivní názor ) tak ve srovnaní třeba s Falcem mě přišla ta 6-ka zábavnější. Mám taky za sebou jízdu na RC8 a RC8R. Jsou to super motorky,ale líp sem se svez na SMT. Proč? Protože ten výkon a jeho průběh je někde jinde a kolikrát jsem byl v zatáčkách i na SMT rychlejší než kolega na RC8. Jinak brzdy RC8 jsou nekompromisní a ty bych chtěl i na svojí Busu. No a Busa je dobrej kompromis mezi 2V a4V. Má spodek, má ještě lepší vršek a celkově je to super stroj.
Jinak třeba SV 1000 mě zklamalo - motor - čekal jsem víc
VTR SP2- taky hodně slušný,ale né na normální ježdění
Hodně příjemný je 2V 750 Shiver
a takhle bych moch pokračovat až bych se upsal

Jinak nemůžeš srovnávat třeba CBR600 s inazumou 750 nebo bandaskou 1200. Sice 4V ale úplně jinej průbeh krouťáku

Naposledy editováno 05.10.2010 10:40:28

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 10:49 | Nahoru | #16
špilas> Když je tak hravá a obratná, tak si ji nech.

2 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 10:53 | Nahoru | #17
Ahoj, mam sice prd zkusenosti, ale taky se to alespon trochu vykecam :)

Nezatracoval bych kvuli jedne zkusenosti 4valce... mam Tvoji oblibenou GSX750 a ma vykon posazeny uplne jinak nez CBRko, to je prece jen daleko tocivejsi... Nastup vykonu mas od 2-4tis pomerne vlazny, ale nebrani se. 4-6tis uz jede velice pekne a rozhodne mi prijde dravejsi a silnejsi nez jakakoli 5tikule.
A nad 6tis lezu uz jen kdyz si chci zablbnout, protoze nad touhle hranici docela bouchne pod prdeli (jasne, zadny zazrak, ale pro moje potreby a na cestovne ladeny stroj dostava nad 6tis opravdu slusnej kopanec).

Rozhodne bych u Iny nemluvil o tom, ze se do 8mi tisic vubec nic nedeje ;) Co se spotreby tyce, ta holt musi byt zakonite vyssi, nicmene kdyz jezdim normalne, tzn. 50% kochacka a 50% se rehtam do helmy a trosku tu moji prasnici prohanim, pohybuju se do 5ti litru, vetsinou 4.5... nejvic jsem mel 7.5 litru a to bylo chvili po koupi, nez se serizovali karbece a ventily.

Hravost a ovladatelnost uz je vec, ktera bude asi skoro vzdycky horsi, ale to je prece jen kazdeho volba... ja mam pod sebou rad kus zeleza :)

Skoda, ze nejsi bliz, mohl bys ji zkusit.

P.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 11:07 | Nahoru | #18

Prim>

Skoda, ze nejsi bliz, mohl bys ji zkusit.

P.



ještě se mi tu začněte cicmat....

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 11:11 | Nahoru | #19
No já ti nevím, ale asi je to kus od kusu... kdybys "testoval" kámošovo GSko a né CBRko, tak se taky bude chovat jinak než to tvoje. Já jsem se nedávno taky projel na Fku, ale yeuopovskou hlášku, že do 8tis. se neděje zhola nic bych se styděl vypustit z pusy. Co se týče zatáček, tak jestli jsem si dobře všiml, tak má tvůj kámoš svý cebro na řezaných slickách, což si myslím taky udělá své No a pokládat do zatáček se to časem naučíš. Kdybys jí měl na dýl jak na odpoledne, tak to vychytáš, je to o zvyku.

Každopádně zkoušej a hledej dál. Motorek na vyzkoušení je jak sraček, takže určitě najdeš tu svou.

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 11:17 | Nahoru | #20

-vodník->ještě se mi tu začněte cicmat....



Je potreba chopit prilezitost za pacesy

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 11:27 | Nahoru | #21
Já mladýho docela chápu,když jsem ještě jezdil TRX 850 a půjčil jsem si FZS600 tak jsem ve městě musel jezdit na jedničku nad 7 tis. abych si připadal že to má motor... Ale sport. 4vály nezatracuju,ale koupil bych si jej tak na okruh... Pokud člověk vážně nechce motorku ždímat a mít pocit že jede,tak si myslím,že 2vál je na pocit při normální pohodový i svižnější jízdě lepší. 4hrnek pak ukáže svoje peklo ale v té špičce to je pro mne pozdě nehledě na to,že už to je docela kalup a smrdí to průšvihem... To je takový věčný boj,chtěl bych všecny druhy motorek mít v garáži a podle nálady si zalítat...někdy v blátě na endurku,někdy na 4válu na okruhu,někdy bublat na čoprovy...Najít kompromis a něco oželet,nebo mít slušný konto...jinak to nevidím. Tak zoušej a co bude srdíčku nejblíž do toho jdi...

2 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 11:45 | Nahoru | #22
Přihřál bych si tu polívčičku, našel by se tu někco, kdo by byl schopen nějak jednoduše popsat rozdíl v chování dvouválce do V, řadového dvouválce a čtyřválce? Momentálně mám Maraudra VZ800, ale uvažuji o nějaké 750 (naháč nebo polokapota) a mám dilema jaký motor. Je jasný že oproti cruiseru pojede všechno líp, ale mám strach, že ten 4V na mě bude až moc kultivovanej. Su trochu agresívnější řidič a potřeboval bych něco aby to dokázalo vystřelit (předjíždění kolon, náklaďáků nebo si prostě jen tak "prasit"), zároveň aby se na tom dala jezdit i kochačka.
Je mi jasný že každá mašina se bude chovat trochu jinak, jde mi spíš o obecné porovnání těch motorů, je-li to aspoň trochu možný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 11:54 | Nahoru | #23
panTerek> kůže nebo textil?
chcípák nebo klíček?

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 12:02 | Nahoru | #24
No základní poznatek: 6tka nejede...uvědom si, že ta tebou zkoušená CBR má jenom o 100 ccm větší objem motoru než tvé GS, a když ten objem ještě rozdělíš do 4 válců (selský rozum)...no prostě výkon a kroutící moment ve vyšších otáčkách, motor musíš vytáčet, z toho důvodu se řídím heslem, že "nejlepší šestistovka je litr" ...jinak CBR je fakt lehká motorka, ta moje velká bestie váží s plnou nádrží asi 280, takže mě nějakých 200 kg moc nepřekvapí...jinak máš pravdu, GS je takové větší kolo, nic proti...a ještě k té hravosti: no myslím, že kdyby sis koupil nějakého SS 4V litra (GSXR, CBR, R1), že na tom váhově nebudeš otolik hůř, něž s GS - ale to je můj subjektivní pocit, jsem zvyklý na těžké motorky a manipulace s nimi (jak na místě, tak za jízdy) mi nedělá problém...

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 12:06 | Nahoru | #25
pesastor> OK, jdu hledat

1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 12:17 | Nahoru | #26
Souhlas s 2stroke. Kup Busu je to čtyřvál a uvidíš že jede i dole.

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 12:25 | Nahoru | #27
Ještě k mému příspěvku, tím ti nechci samozřejmě říkat, aby si po 5stovce šel do 4V litra, to rozhodně ne. Tohle jsem udělal já, že jsem po 350tce koupil litra, teď už vím, že to nebylo dvakrát moudré, ale tak naštestí jsem to přežil ve zdraví...
Být tebou vyzkouším ještě nějaké 4V 750tky, ještě bych ty 4V nezatracoval...přece jen mezi 5stovkou (i když jenom 2V GS) a 6tkou není zase takový rozdíl, z mého pohledu...

(reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 12:36 | Nahoru | #28

thor2010>Souhlas s 2stroke. Kup Busu je to čtyřvál a uvidíš že jede i dole.


Tak tak. Ale busu nekupuj. Nechci aby to byla tuctová motorka

Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 12:50 | Nahoru | #29
Nevím no, ale podle toho tvého popisu sis půjčil nějakou zbastleninu nejspíš položenou a piču seštelovanou že?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V

5.10.2010 v 13:01 | Nahoru | #30

Durex>Tak já to můžu srovnat. Když jsem měl zx6 r.v. 98 ( mimochodem nejlepší motor ve svý kategorii - subjektivní názor ) tak ve srovnaní třeba s Falcem mě přišla ta 6-ka zábavnější. Mám taky za sebou jízdu na RC8 a RC8R. Jsou to super motorky,ale líp sem se svez na SMT. Proč? Protože ten výkon a jeho průběh je někde jinde a kolikrát jsem byl v zatáčkách i na SMT rychlejší než kolega na RC8. Jinak brzdy RC8 jsou nekompromisní a ty bych chtěl i na svojí Busu. No a Busa je dobrej kompromis mezi 2V a4V. Má spodek, má ještě lepší vršek a celkově je to super stroj.
Jinak třeba SV 1000 mě zklamalo - motor - čekal jsem víc
VTR SP2- taky hodně slušný,ale né na normální ježdění
Hodně příjemný je 2V 750 Shiver
a takhle bych moch pokračovat až bych se upsal

Jinak nemůžeš srovnávat třeba CBR600 s inazumou 750 nebo bandaskou 1200. Sice 4V ale úplně jinej průbeh krouťáku



6ka zábavnější než Falco? To se tedy musím ohradit a říct, že nesouhasím...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist