Tak jsem se konečně odhodlal pujčit si od kámoše CBR600F na jedno odpoledne.
Jsem pln zážitků a chci se o ně podělit, jelikož si nejsem jistý, jestli nejsou zkreslené tím, že jsem ji měl půjčenou jen jedno odpoledne(obzvláště,co do počtu válců se týče)..srovnávat budu hlavně se svou GS500E:
Pohled na motocykl...první osedlání:
CBR je konečně velká motorka. Necítím se na GS vyloženě špatně, ale po osedlání CBR musím konstatovat, že i přes sportovní posaz(který mě teda neuchvancancuje) se na ní sedí a jede opravdu lépe, pohodlně (a tím možná i dále)
Váha:
Mě trochu překvapila. Na netu čtu kolem 180kg...jenže v TP bylo napsáno 280kg. nedokážu si to vysvětlit? Každopádně byl to docela dost velký rozdíl, není to tak snadné jak s GS..ale je to prostě větší mašina. Možná s tím souvisel trochu průjezd zatáčkami a k tomu ještě velká papuč. Přišlo mi, že hravost v zatáčkách je ta tam. Musel jsem víc klopit(velká papuč) a zdálo se mi, že jsem ji musel do zatáček jaksi víc nutit. Je prostě větší, než GS, ale méně hravá a to obojí podstatně.
Motor:
Dostáváme se k zásadní věci. Motor má asi o 60koní více jak GS. Kopa, která přichází v 8 tisících je opravdu pěkná a tuším v 10,5 se do ní dokopne ještě další menší kopa. Rafičky frčí nahoru opravdu pěkně...ale?? Ve spektru cca 2 - 8 tisíc se neděje zhola nic. Musím se přiznat, že nevím, jestli jsem byl uplně nadšený.
U mého GS se zábava rozjíždí při 4,5tis...pak trochu pomlka a znovu se probouzí v 8 tis a to už hodně pěkně.
Nechci se nikoho dotknout..ale první dojem 4V v životě na mě zanechal trochu ,,nudný" dojem, přestože srovnávám 45 vs 105koní. Chápu, že fígl spočívá asi v tom, nechodit pod 8 tis...ale já to nechci pořád tak točit?! zábava může přece začít o mnoho dřív, záhy po rozjezdu.
Brzdy:
zadní brzda nebrzdila vůbec téměř...ale to jsem přesvědčen, že je problém toho konkrétního motocyklu. Ani přední brzda mě nijak zásadně nepřekvapila. Na 2 kotouče jsem čekal teda větší kousačku o trochu. Nicméně mám stále podezření na stav toho konkrétního motocyklu.
Rám:
..se nevlnil ani při vyšších rychlostech..což oceňuji. U GS přestává být stabilní asi od 140km/h. Ale žádné zásadní zjištění to není že...GS není sportovní motorka a rám na běžné ježdění zcela dostačuje.
Spotřeba:
Abych se přiznal, čekal jsem ji nižší. GS žere 4,3 - 4,5. Pokud zapnu režim sport( ) tak max 5,3.
Na CBR jsem ujel asi 140km...sem tam zkoušení jednotlivých kvaltů, zkoumání křivky...a režim polosport sem zapl až po alespoň základním očichání a spotřeba vyšla na 8,4l/100km. Což teda přiznám se...čekal jsem tak kolem 7.
Závěr?
Zajímavá zkušenost...ale od té doby mám v hlavě brouka a tím je ten motor a jeho projev. Nevím nevím...ale opravdu si nejsem 4V jistý. O to víc mě mrzí má vysněná Suzuki GSX Inazuma(ať už 750 nebo 1200), která je samozřejmě 4vál.
Musím se ještě někdy projet alespoň na SV650, které se výkonem CBRu sice neblíží, ale je to větší 2V než mám já a potom si ujasním cestu mezi válci, která zatím je víc přikloněna tomu, co právě sedlám trochu mě mrzí, že se vytrácí hravost souvisejíci s rozměry a váhou motocyklu...ale je to logické a už to asi nikdy stejné nebo lepší jak u GS nebude u vyšších kubatur
Naposledy editováno 05.10.2010 09:14:04
1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V
vypítko>4válec kor 600 se musí točit a zrovna ty CBR sou takový nemastný neslaný.Ta váha by 280kg je max zatížení.Zkus projet i jiné mašiny
nn pozor. pokud si pamatuju, tak tam bylo napsáno něco jako 390/390/280 právě! sám sem na to čuměl..snad tam byla chyba nebo co? nevim
1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V
Až ten tanec skončí a náhodou ho přežiješ, budeš si pak možná říkat, že ty 4V nejsou až tak hrozný a mají svůj smysl..
Tím teda osobně nic nemám proti 2V, aby nedošlo k omylu, jen prostě každej má koule na něco jinýho..
P.G.>Kup si litrový SVčko a pořádně mu zatáhni za heft do zatáčky..
Až ten tanec skončí a náhodou ho přežiješ, budeš si pak možná říkat, že ty 4V nejsou až tak hrozný a mají svůj smysl..
Tím teda osobně nic nemám proti 2V, aby nedošlo k omylu, jen prostě každej má koule na něco jinýho..
vim co je 2vál a co umí v zatáčce...kór si dovedu představit co dělá 2V litr. Ale si stejně jako když na 4V přidáš v zatáčce víc než bys chtěl a budeš mít otáčky zrovka u 10tis...tak to taky nebude uplně ono
Zajímalo by mě, jestli někdy zarytí 4válisti jeli na 2V. Co se jim na to nelíbilo? Že chybí výkonová špica na konci? O 2V se nedá přece říct, že by se na něm někdo nudil ne? Přesvědčte mě! naslouchám
Naposledy editováno 05.10.2010 09:37:04
1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V
Robinsson>jestli myslíš pod pojmem 2V GSo tak nevim co je zrovna na týhle motorce zábavnýho. Já sem na tom jezdil ještě když jsem drandil jen simáka a už tehdá sem říkal, že tohle radši ne
no právě de o to, co jsem psal. GS ač výkon nějaký....CBR ač výkon více než dvojnásobný. Hravost motoru pro mě: 1:0 hravost a obratnost celé mašiny pro mě: 2:0 ...pokud teda porovnávám jenom z těchto dvou pohledů. Ale jak říkám, s většíma kubaturama se jaksi obratnost motorky(oproti GS) bude asi vytrácet..ale to se není čemu divit. nad tím se nepozastavuju.
1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V
dj_hroch>Ano, je to zábava ve vysokých otáčkách, cos čekal Zase ta nuda jak píšeš je, že má hladký chod a nikde nepřekvapí. Jenom si otáčíš a jsi najednou v červeném, na což zase spousta nedá dopustit. Na GS ten průběh cítíš mnohem víc. Také jde o zvuk, že Občas sice také potáhnu GS do červeného, ale ten její jekot od 7 tisíc není moc příjemný, do zpívání 4V to má daleko. Navíc to ani nemá smysl, nejlíp jí to jede kolem 4 - 5. Podle mě to je uplně jedno, zábavu si užiješ s 2V, 4V, řadový i V, něco do sebe mají všechny. Akorát s každou trochu jinak. Osobně jsem na 2V (zvyk i pocitově,) ale protáhnout si čas od času někde 4V je super!
na zvuk nedám dopustit. Bublání (u některých značek a kubatur spíše mlácení palicí do dubových vrat) více lahodí mému uchu, než zpívání a bzukot přiznám se. Trochu mi vadilo, jak tu někdo psal, že 600 se prostě musí točit: když chci aby se něco začlo dít...musím se přehrnout přes několik mnoho čísel na otáčkoměru. U vyšší kubatury (1000) to asi bude o dost jiné..ale o tom se nebavme
E: mimochodem, je to opravdu první šestka co jsem projel. Zajímalo by mě, jak moc velký rozdíl je F vs. RR..jestli bych měl stejné nebo podobné dojmy
Naposledy editováno 05.10.2010 10:01:04
Zkoušel jsem Jawa 350, Kawasaki GPZ 500, Ducati Monster 600 a BMW R 1200 GS, krom toho bawora mi ani jedno nijak extrémně nesedlo a o nějaké hravosti nemohla bejt vůbec řeč..
CBRko je stejně jako moje Sůzi spíš cesťák a je jen o volbě jezdce, jakou jízdu si s ní chce užívat. Nicméně uznávám, že jsou těžší, manipulace s nima jak na místě, tak do zatáček je trošku namáhavější, ale zkus si na 2V jéct třebas pás stovek km za den pár dní za sebou..
Na litra 2V nemám ani zkušennost ani odvahu sednout, ale tak možná by mě přesvědčil, že je použitelnej..
Ten výkon - myslím, že nebude tak zle, ale je pravda, že největší prdel s šestkou je, až když ji vytočíš. Spotřeba bude asi problém měření, nebo konkrétního modelu, protože já se s 750ccm nikdy nedostal přes 7 litrů a to jsem jezdil převážně víc než svižně a převážně ve dvou.
Váha v TP je vypsána chybně - místo 280 tam mělo být pravděpodobně 208
Jinak rozdíl mezi F a RR určitě poznat je, ale taky hlavně v těch vyšších otáčkách. Spíš bych, pokud chceš něco svižnějšího, uvažoval místo šestky o 750.
1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V
Jinak třeba SV 1000 mě zklamalo - motor - čekal jsem víc
VTR SP2- taky hodně slušný,ale né na normální ježdění
Hodně příjemný je 2V 750 Shiver
a takhle bych moch pokračovat až bych se upsal
Jinak nemůžeš srovnávat třeba CBR600 s inazumou 750 nebo bandaskou 1200. Sice 4V ale úplně jinej průbeh krouťáku
Naposledy editováno 05.10.2010 10:40:28
2 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V
Nezatracoval bych kvuli jedne zkusenosti 4valce... mam Tvoji oblibenou GSX750 a ma vykon posazeny uplne jinak nez CBRko, to je prece jen daleko tocivejsi... Nastup vykonu mas od 2-4tis pomerne vlazny, ale nebrani se. 4-6tis uz jede velice pekne a rozhodne mi prijde dravejsi a silnejsi nez jakakoli 5tikule.
A nad 6tis lezu uz jen kdyz si chci zablbnout, protoze nad touhle hranici docela bouchne pod prdeli (jasne, zadny zazrak, ale pro moje potreby a na cestovne ladeny stroj dostava nad 6tis opravdu slusnej kopanec).
Rozhodne bych u Iny nemluvil o tom, ze se do 8mi tisic vubec nic nedeje ;) Co se spotreby tyce, ta holt musi byt zakonite vyssi, nicmene kdyz jezdim normalne, tzn. 50% kochacka a 50% se rehtam do helmy a trosku tu moji prasnici prohanim, pohybuju se do 5ti litru, vetsinou 4.5... nejvic jsem mel 7.5 litru a to bylo chvili po koupi, nez se serizovali karbece a ventily.
Hravost a ovladatelnost uz je vec, ktera bude asi skoro vzdycky horsi, ale to je prece jen kazdeho volba... ja mam pod sebou rad kus zeleza :)
Skoda, ze nejsi bliz, mohl bys ji zkusit.
P.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V
Prim>
Skoda, ze nejsi bliz, mohl bys ji zkusit.
P.
ještě se mi tu začněte cicmat....
Každopádně zkoušej a hledej dál. Motorek na vyzkoušení je jak sraček, takže určitě najdeš tu svou.
2 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V
Je mi jasný že každá mašina se bude chovat trochu jinak, jde mi spíš o obecné porovnání těch motorů, je-li to aspoň trochu možný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V
chcípák nebo klíček?
1 reakcí na tento příspěvek Má první jízda na 4V
Být tebou vyzkouším ještě nějaké 4V 750tky, ještě bych ty 4V nezatracoval...přece jen mezi 5stovkou (i když jenom 2V GS) a 6tkou není zase takový rozdíl, z mého pohledu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Má první jízda na 4V
Durex>Tak já to můžu srovnat. Když jsem měl zx6 r.v. 98 ( mimochodem nejlepší motor ve svý kategorii - subjektivní názor ) tak ve srovnaní třeba s Falcem mě přišla ta 6-ka zábavnější. Mám taky za sebou jízdu na RC8 a RC8R. Jsou to super motorky,ale líp sem se svez na SMT. Proč? Protože ten výkon a jeho průběh je někde jinde a kolikrát jsem byl v zatáčkách i na SMT rychlejší než kolega na RC8. Jinak brzdy RC8 jsou nekompromisní a ty bych chtěl i na svojí Busu. No a Busa je dobrej kompromis mezi 2V a4V. Má spodek, má ještě lepší vršek a celkově je to super stroj.
Jinak třeba SV 1000 mě zklamalo - motor - čekal jsem víc
VTR SP2- taky hodně slušný,ale né na normální ježdění
Hodně příjemný je 2V 750 Shiver
a takhle bych moch pokračovat až bych se upsal
Jinak nemůžeš srovnávat třeba CBR600 s inazumou 750 nebo bandaskou 1200. Sice 4V ale úplně jinej průbeh krouťáku
6ka zábavnější než Falco? To se tedy musím ohradit a říct, že nesouhasím...