globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: už si nevim rady
9.9.2010 v 07:46
nazdárek
včera mi přestala ject KTM chcípla za jízdy, pak sem po chvíli nastartoval,
ujel 100m a už sem nenatočil.
nejde mi napětí na cívku, starter točí, kabely sem prohlídnul a nikde žádna zrada.
má někdo nějakou zkušenost, či nápad? je to LC4 640 supermoto r.04 černej motor
Předchozí
1 2
Následující

už si nevim rady

9.9.2010 v 11:24 | Nahoru | #1
koukal ses na elektriku...co kouknout na benzín?

edit: až teď jsem si přečetl, že ti nejde napětí na cívku

Naposledy editováno 09.09.2010 14:20:13

1 reakcí na tento příspěvek už si nevim rady

9.9.2010 v 12:38 | Nahoru | #2
Sundej víko a mrkni, jestli se ti nepovolil stator. Přesně to se stalo mě na Husce, nefungovali světla, ale motor ještě v pohodě jel. Pak jsem to otevřel a stator byl úplně povolený a lítal tam jak hadr na holi. Ten povolenej stator rozmlátil setrvák a vykloktal uchycení na tom deklu, takže obojí se muselo vyměnit.

už si nevim rady

9.9.2010 v 18:17 | Nahoru | #3
Ok kouknu na to..

1 reakcí na tento příspěvek už si nevim rady

9.9.2010 v 18:20 | Nahoru | #4
Nebude nejlepší jet do KTM?????

(reakce na) už si nevim rady

9.9.2010 v 18:38 | Nahoru | #5
basett> já doufám že ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

10.9.2010 v 07:38 | Nahoru | #6
PetrS> pod víčkem tomu nic neni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

11.9.2010 v 15:23 | Nahoru | #7
Jarin.22> Zkontroluj, jestli se ti to správně kostří, většinou příčina všech problémů. Kabel do cívky vede rovnou z ŘJ, tak ještě zkouknout ten, ale hledal bych chybu v tý kostře. Pořádně všechno očistit, ne to jen zkontrolovat pohledem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

11.9.2010 v 19:41 | Nahoru | #8
PetrS> prolezl sem uplně všechny kontakty, spoje co sem na moto našel a sou jak nový.
jo ty kabely k indučce mam dva spojený do sebe, jeden vede dozadu k řj a druhej taky do nějaký jednotky co je vepředu přišroubovaná na krku. Sakra tak hezký počasí a mě to nejede..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

11.9.2010 v 22:12 | Nahoru | #9
Jarin.22> Tak postupně, co všechno jsi zkoušel?

Nejdřív vyzkoušej, jestli ti to hází jiskru. Pokud nehází, šel bych postupně, vyměň svíčku, pak kabel a pak cívku. Já si totiž nejsem úplně jistý, jestli obyč. měřák dokáže pobrat takhle rychle se měnící impulsy, které lezou na tu cívku z ŘJ. Bohužel nejsem auto elektrikář, takže je to jen moje doměnka :/

A ještě před výměnou výše zmíněného bych změřil, jestli ti jde správné napětí na regl., tím vyloučíš chybu v magnetu.

Kámošovi na Cagivě to dělal snímač HÚ u magneta. Posunul se do větší vzdálenosti než měl a přestalo to házet jiskru. Docela porod najít tuhle příčinu. Ale jak říkám, šel bych postupně. Svíčka, kabel, cívka, pak ten snímač. Že by umřela ŘJ je nepravděpodobné.

Víc ti bohužel asi neporadím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

12.9.2010 v 09:22 | Nahoru | #10
PetrS> Tak, svíčku sem zkoušel jinou, fajfku taky jinou, kabel ke svíčce taky jinej a bez uspěchu. dneska dojedu pučit indučku na zkoušku. spínač stojánku vyřazenej, pojistky vpohodě, čudl na starter a chcípák taky. Já taky elektrikář nejsem, ale jen automechanik. Tyhle závady mam nejradši kdyby cokoliv mechanickýho tak prosim, ale eletrika to ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

12.9.2010 v 11:02 | Nahoru | #11
Jarin.22> A co ta jiskra, hází jí to nebo ne? Pokud to nebude ani ta indukční cívka, tak bych na 90% viděl problém v tom snímači HÚ u magneta.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

12.9.2010 v 12:12 | Nahoru | #12
PetrS> tak sem tu znova, cívka funguje, tak co ted, ten snímač jde nějak zkusit?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

12.9.2010 v 12:18 | Nahoru | #13
Jarin.22> Ty jsi mi ještě nenapsal, jestli ti to tu jiskru hází nebo ne

Protože jestli jsi to nezkoušel, tak to vůbec nemusí být v elektrice.

S tím snímačem nevím, zkusím někde zjistit. Problém je, že ti ho asi jen tak někdo nepůjčí, je většinou napevno se statorem a tak bys ho musel střihnout a pak mu ho nazpět připájet a to tě každej pošle do hajzlu (nedivím se mu) : ))

(reakce na) už si nevim rady

12.9.2010 v 12:24 | Nahoru | #14
Jarin.22> Jinak ten snímač je ta malá krabička, jak do toho vede šroubek s podložkama (5,6,7).

(reakce na) už si nevim rady

12.9.2010 v 12:27 | Nahoru | #15
PetrS> no hází + k indučce a jiskra jak blázen
ten snímač mam trochu jinak, tady je na dva imbusy a skrz dekl dráty s konektorem.
aha to je skoro ono.. mam tady ještě HQ610 to bude asi jiný co?

Naposledy editováno 12.09.2010 12:29:18

1 reakcí na tento příspěvek už si nevim rady

12.9.2010 v 13:32 | Nahoru | #16
Počkej, takže tobě to jiskru dává? Tak to jsi nemusel zbytečně řešit tu indukční cívku, kabely a tak. Jestli-že to hází jiskru, tak je buď chyba v přívodu paliva nebo v časování. Pak se ještě stávalo, že svíčka neházela jiskru pod tlakem, tzn. mimo hlavu jiskru dávala v hlavě už ne. Ale svíčku jsi měnil, takže tam problém nebude. Takže buď je problém v tom snímači, že ti to zapaluje dřív/později, než by mělo a nebo máš problém v karbecu či přívodu do něj. Neladil jsi něco na karburátoru?

Já to mám na Husce hodně podobně, jako je to na tom obrázku, jak to má KTM bohužel netuším :/ Dá se u tebe s tím snímačem nějak hýbat? Jinak někde na fóru jsem četl, že na LC4 620 byly u zapalka nějaké risky a když jsi to neměl naštelované na ty risky, tak ti to pálilo právě dřív/později a potom to nenaskočilo. Zkus na to ještě mrknout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

12.9.2010 v 15:55 | Nahoru | #17
PetrS> né počkej, tim že to hází jiskru sem chtěl říct, že je v cajku indučka, a kabel, ne že to funguje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

12.9.2010 v 18:29 | Nahoru | #18
Jarin.22> No a když to prošlápneš na prázdno s vyndanou svící tak ti to tu jiskru hodí nebo ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

14.9.2010 v 07:14 | Nahoru | #19
PetrS> nehodí, ale když odpojim kabel kabel co jde k indučce od jednotky, , tak mi to natluče a když škrtnu o sebe konektorama tak jiskru hodí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

14.9.2010 v 07:22 | Nahoru | #20
Jarin.22> Tak bych hledal chybu v tom snímači polohy klikové hřídele. Jako ještě je možný, že by ti zaklepala jednotka, ale to se mi moc nechce věřit. Nemyl jsi tu motorku před tím?

Ideální by bylo, kdyby Ti někdo půjčil celý stator i s tím snímačem na test.

(reakce na) už si nevim rady

14.9.2010 v 07:35 | Nahoru | #21
PetrS> docela mi zmokla jak dost pršelo, zapoměl sem ji venku, pak nešla natočit zmoklá, nechal sem vyschnout, pak po dvou dnech jezdila normálně. vapkou sem to myl taky parkrát a žadnej problem. Jo a když zkusim propojit ten snímač, jakože horní úvrat, tak to taky nehodí jiskru.

1 reakcí na tento příspěvek už si nevim rady

14.9.2010 v 08:02 | Nahoru | #22
Mám tohle zapalování z obrázku, ale předělané na ignitech řídící jednotku, které je jako byteriové zapalování (ne magneto proti originálu Gilera RC).
Když jsem měl kdysi problém s favoritem se vstřikováním, byl taky špatnej snímač, v servisu se mnou vydrbali, v obchodě jsem koupil další... - špatnej, po měsíci laborování jsem si říkal, že jinde to být nemůže a normálně jsem vyzkratoval svorky ke snímači přiložením drátu, asi jako u té cívky, normálně to vstřikovalo, zapolovalo, tak jsem dojel pro další snímač a po měsíci průběžného drbání a přetahování k někomu "kdo to umí" nebo "na to má software" po výměně chytl motor ma první otočku.
Tachometr na kole reaguje též na vyzkratování snímače, já bych to zkusil, nevím, co se dá pokazit, takže záleží na tobě.. Jestli ti to startuje i bez baterky (jako magneto), tak to asi takhle zjistit nepůjde. tak aspoň nápad. Jinak nějaké snímače vyrábí ignitech.cz, s nima taky můžeš hodně věcí zkonzultovat, pokud jde o nějaký předělávky, jednak mají zkušenosti a 2. ony ty zapalování jsou v principu stejný nebo se liší málo. Možná by ti poradili, jestli se dá změřit ten snímač (nějaké hodnoty odporu nebo tak, impulsy na jednotce nezměříš běžným měřákem)

už si nevim rady

14.9.2010 v 08:04 | Nahoru | #23
.....Jo tak to skočilo mezitím, že jsi to zkoušel, ale to by šlo, pokud by to zapolování fungovalo jako bateriové. U magneta (což je asi tohle, tedy nakopneš to i bez baterky), to nezjistíš - musel by se ti točit motor.

(reakce na) už si nevim rady

14.9.2010 v 08:28 | Nahoru | #24

laďa prášil> po měsíci laborování jsem si říkal, že jinde to být nemůže a normálně jsem vyzkratoval svorky ke snímači přiložením drátu, asi jako u té cívky, normálně to vstřikovalo, zapolovalo



Já si právě nejsem jistej, jestli ŘJ nebere jen pulsy, tzn. na zkrat to možná nebude reagovat. Už nevím u čeho to bylo, ale tam to při zkratu taky nechytalo a po výměně snímače to jelo.

Ale pokud to zmoklo a moc se tomu nechtělo, tak to vypadá zase spíš na ŘJ. Ty jsou na to většinou náchylný a odejdou. A vapkou to většinou nestačí zatéct až do ŘJ a pak to většinou hned natočíš, takže ta voda teplem vyschne, permanentní déšť je v tomhle směru horší. Ale přehodit ŘJ ze stejné mašiny, to by neměl být problém, ne? U HQ je to otázka 20ti vteřin, jestli teda máš někoho, kdo má stejný stroj.

Btw. ty máš jen startér nebo i kickstart?

1 reakcí na tento příspěvek už si nevim rady

14.9.2010 v 08:41 | Nahoru | #25
Výměna nejlepší, ale když není s kým měnit.. to znám.
No myslím to reaguje na změnu pulsu až na (odtrhu), když končí impuls, takže to je jako když odděláš drát, jinak těch snímačů dělá prodává ignitech mnoho a i přímo KTM jsem tam viděl, jinak toto zapalování se používalo ve více značkách.. stačí se tam zeptat
Startér-kickstart není až tak důležité, spíš jestli je zapalování kapacitní nebo induktivní.

(reakce na) už si nevim rady

14.9.2010 v 09:18 | Nahoru | #26
laďa prášil> Jo, když není s kým měnit, je to blbé. Když máš Hujdu, tak je to v poho, těch je mraky, u těhle motorek je to kapku boj, no.

Jo, to zní logicky, že to bude reagovat až na sestupnou hranu, takže jiskra by měla skočit až po sundání té zkratovací propojky.

už si nevim rady

14.9.2010 v 10:13 | Nahoru | #27
Stačí klepnout, ale ne u magnetovýho zapalování (induktivního), tam bys u toho musel točit motorem a rozpojovat ve správné okamžiku.
Ale jinak v tom ignitechu jsou schopni tu jednotku zkontrolovat a i opravit ( já měl nějaký tranzistor na výstupu spálený nebo co kvůli tomu, že tam někdo vyměnil magnetový za bateriový ignitech, a zároneň se musí měnit indučka, což neudělal. Kostru to mělo horší přes barvu a rez, když jsem to "pěkně" ukostřil, tak šla jednotka do háje... (indučka s menším odporem=větší proud na výstupu toho tranzistoru. Oprava 500,- včetně zalití krabičky hmotou a tak.. jako nová

1 reakcí na tento příspěvek už si nevim rady

15.9.2010 v 18:03 | Nahoru | #28
mno hezký počtení, nemam s kym měnit a zkoušet. na stránkách ignitech to maj docela pěkně rozepsaný ale chytrej z toho taky zrovna nejsem. jo a ještě co je ta zalitá krabička přišroubovaná na krku a zní dou 4 kabelly a z toho jeden k indučce. Vzadu pod sedlem je normalně jednotka Kokusan a odtud taky jde na cívku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) už si nevim rady

15.9.2010 v 20:17 | Nahoru | #29
Jarin.22> Má ta krabička žebrování? To bude nejspíš stabilizátor. A jsi si jistý, že to jde k indukčce? Ze stabíku by to mělo jít do kondenzátoru.

2 reakcí na tento příspěvek už si nevim rady

15.9.2010 v 20:25 | Nahoru | #30
Ahoj, čtu to tady kluci a měl bych taky jeden tip , na páčce spoky máš snímač. Stává se, že zarezne. Vedou k němu dva kabely, odpoj je a spoj dohromady. Uvidíš, třeba je to ono.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
Mazanie KTM LC4 640 KTM LC4 640 dere 2 6.1.2024 v 17:26 _SHIFT_
Černá svíčka KTM LC4 640 petrktm3 7 12.8.2023 v 15:20 gugo
KTM LC4 KTM LC4 640 petrktm3 15 1.7.2023 v 20:19 petrktm3
Snížení výkonu KTM LC4 640, KTM 640 LC4 Supermoto pavouk25 6 22.6.2023 v 13:26 Krautkopf


TOPlist