Téma: Optimalni teplota motoru
 
22.8.2010 v 20:14
Pred sezonou jsem si koupil teplomer a nestacil se divit jake hodnoty se tam nekdy objevuji. Mam jednovalec s kapalinovym chlazenim a bez vetraku za chladicem, takze ve vedru staci chvilka na svetlech, nebo jet za nekym ve vzduchovem pytli a jsem ve zlutem, kdyz s tim neco hned neudelam tak v cervenem. Vlastne se divim ze jsem predtim nekde neuvaril motor.
Nevi nekdo optimalni teplotu pro motor? Nekde tu zaznelo ze pouze v lete je motor u motorky spravne zahratej, jinak ze je porad spis podchlazen. Tak jsem na to spolehal, nicmene instalovany teplomer me rychle vyved z omylu.

Naposledy editováno 26.08.2010 04:57:43

Optimalni teplota motoru

23.8.2010 v 08:56 | Nahoru | #1
Jestli máš vodníka a nevaří se ti chladící kapalina, tak by to mělo být OK. Jakmile se voda začne vařit, tak ti udělá v nejteplejším místě, což bývá hlava, parní kapsu, tam se to může lokálně přehřát a foukne těsnění, nebo se hlava zkřiví. Jinak - pro funkci motoru je rozhodující teplota oleje. Myslím, že optimum je do 120 st. C a krátkodobě do 140 - jestli se pletu, tak ať mě někdo opraví, nebo si to dohledej, nejsem si v těch číslech jistej.

Optimalni teplota motoru

23.8.2010 v 09:03 | Nahoru | #2
Chlazení je v rozmezí 80 - cca 105 celsia. Podle toho zda-li je přetlakový, což už je dnes standart. Olej skoro stejně, jen maximum je malinko vyšší.

Optimalni teplota motoru

23.8.2010 v 09:08 | Nahoru | #3
Optimální teplota pro spalovací proces je mnohem větší, ale bohužel neumíme za rozumné peníze vyrobit olej, který by i při vysokých teplotách mazal. Do teploty 110°C je vše OK.

Optimalni teplota motoru

26.8.2010 v 05:20 | Nahoru | #4
Tak jsem asi mel stesti, jednou me voda jemne vybublala, tak o 1/4 litru, nechal jsem motor zchladit a snad bez nasledku jezdim dal. Pak jsem zase jednou ztratil vykon kdyz jsem dlouho jel za kamionem, tez po nevedomem zchladnuti zase vse fungovalo.
Hlidac me zacne blikat v 90 C, cervenou mam nastavenou na 110 C, tak to budu dodrzovat, diky za potvrzeni teplot.
Mam tusim delene mazani s nadrzi v ramu, tak to by melo fungovat i chladit dobre. Je pravda ze synteticky olej lepe drzi a maze pri vyssich teplotach?

1 reakcí na tento příspěvek Optimalni teplota motoru

26.8.2010 v 09:25 | Nahoru | #5
Něco podobného jsem řešil tady třeba ti to taky něco dá do života
Vláákno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimalni teplota motoru

27.8.2010 v 06:06 | Nahoru | #6
_BoB_> diky za odkaz, to vlakno se me ale nemuze nacist, muzes me dat neco co muzu hodit do vyhledavace?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimalni teplota motoru

27.8.2010 v 06:16 | Nahoru | #7
lukelibor> Jestli ti nefajčí odkaz tak vlákno se jmenuje: " Téma: Bod varu chladící kapaliny"

(reakce na) Optimalni teplota motoru

28.8.2010 v 15:16 | Nahoru | #8
_BoB_> bezva odkaz, diky. Pri 115 C na to zacnu foukat a pri 120 C klidne i nacuram na hlavu, pridrene vacky a vahadla jsem uz resil po predchozim majiteli a bylo to hodne drahe.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist