globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Buell
19.5.2010 v 21:49
Prosím o radu s výměnou oleje,kudy nalejt,kolik,jakej.
Díky.
Předchozí
1 2
Následující

Buell

19.5.2010 v 22:23 | Nahoru | #1
Zdar tušim že u Bullíků aspoň teda u nějákejch se olej leje do KYVKY, z levý strany by měl být uzávěr kudy se to tam leje.

Buell

19.5.2010 v 23:32 | Nahoru | #2
To jo,to vím ale mě jde spíš o to jetli do motoru je stejnej jako do převodovky,jestli má stejnou viskozoitu,a jestli jo tak jestli je pravda že to je 20w50.
A kde má měrku převodovka.
Ale jinak Díky

Buell

20.5.2010 v 12:58 | Nahoru | #3
Určite 20w50, do prevodovky ale patří jiny olej a toho tam prijde 0,95 l, merku prevodovka nema.
Do prevodovky patri jiny olej nez do motoru pokud budes davat original olej HD (ev ScreamingEagle). Pokud budes davat nejakou jinou znacku (motul atd) tak tam je vetsinou motorovy stejny jako prevodovy. Nicmeně tam kde to budes kupovat budou vedet.

Buell

20.5.2010 v 19:45 | Nahoru | #4


malá nápověda.... jinak i když je psanej do primáru a motoru jinej olej, běžně dávají podle buellxb.com všichni do obou olej stejný , přesně tak jak píše NATYSMOTO. Taky tam mám stejnej a dneska jsem dával stejnou 20-50 i do kámošovo XB9SX. Není to nic složitýho, zvládneš to za chvilku Jinak převodovka měrku nemá, má revizní otvor, kde po odšroubování tří šroubků vidíš hladinu při rovně postavený motorce, jinak - to asi víš - motorovej olej se měří při motorce na stojánku .

Buell

20.5.2010 v 19:48 | Nahoru | #5
Jinak to video jsem našel náhodou včera....a teď koukám že když jsem ho sjel celý...taky dává stejnej olej do obou ... takže 20W-50 cca 4 l a je hotovo. Mimo jiné ale ještě doporučují při nasazování filtru, nejdřív do něj nalít taky olej aby motorka nemusela v prvních chvilkách po výměně běžet částečně na sucho než si ten filtr sám olej natáhne při chodu.

Buell

20.5.2010 v 20:26 | Nahoru | #6
Díky všem za pomoc sem velkej dlužník.

Buell

21.5.2010 v 11:09 | Nahoru | #7
Pokud budes kupovat jiny olej nez origo, tak se musis presvedčit ze je udelany pro motory s mokrou spojkou predtim nez ho nalijes do prevodovky.
Kdyz budes kupovat origo olej, tak kup do motoru a do prevodovky zvlast to co tam patri, tim origo olejem si nejsem jisty jestli ma ty primesi co musi mit pro pouziti s mokrou spojkou.
Tim okynkem se zaroven kontroluje napnuti primarniho retezu, dole je pod motorku vedle vypousteciho sroubu taky sroub na napinani toho retezu.Je to jakoby steft co couha z leveho vika a je zajisteny matici.

1 reakcí na tento příspěvek Buell

24.5.2010 v 07:49 | Nahoru | #8
Co to tady kecáte Do motoru 20W50 a doporučuju castrol GP a do převodovky 80W také castrol . Nazdar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Buell

24.5.2010 v 22:08 | Nahoru | #9

Jára Buell pičo>Co to tady kecáte Do motoru 20W50 a doporučuju castrol GP a do převodovky 80W také castrol . Nazdar



No nazdar.
Kdo keca? Poradne si to prostuduj,co je tady napsano.

Podle HD-motorovy jiny nez prevodovy
ale kupr. Motul-motorovy podle nich muzes dat i do prevodovky-a funguje bez problemu,vyzkouseno, Castrol to treba muze mit v osazovacich tabulkach jinak.

Mimochodem, co je na Castrolu tak vynikajiciho ze ho doporucujes?

(reakce na) Buell

25.5.2010 v 09:52 | Nahoru | #10

natysmoto>No nazdar.
Kdo keca? Poradne si to prostuduj,co je tady napsano.

Podle HD-motorovy jiny nez prevodovy
ale kupr. Motul-motorovy podle nich muzes dat i do prevodovky-a funguje bez problemu,vyzkouseno, Castrol to treba muze mit v osazovacich tabulkach jinak.

Mimochodem, co je na Castrolu tak vynikajiciho ze ho doporucujes?



to by mě taky zajímalo liju tam olej od H-D a spokojenost

1 reakcí na tento příspěvek Buell

10.6.2010 v 15:13 | Nahoru | #11
Zdar,
nevíte někdo, jestli se da olej z vidlic nejak jednoduše vypustit? Nebo se musí vylejt ? Doneslo se ke mně, že se daj vypustit tim otvorem, kde je ten šroub na štelování tlumení, ale že se musí opatrně aby se to při tom něco dole nezkurvilo. Nemate někdo nejakej jednoduchej trik, jak na to?
Dík

(reakce na) Buell

10.6.2010 v 20:43 | Nahoru | #12
fedas> Ahoj, tak dělal jsem vidle - výměnu gufer - během měsíce dvakrát, na dvou Bullících, a jsem přesvědčenej že když je nerozhodíš úplně, tak ten starej olej rozhodně nedostaneš ven všechen , tak možná dvě třetiny náplně, zbytek ti zůstane v tlumicím segmentu uvnitř kde je jehla pro seřizování chodu. Stejně tak když se to složí a doleje hladina dle manuálu, tak po několika prvních propružení naprázdno bez tlumení, dojde k nasátí oleje do vnitřku tlumiče - ten prostě ven bez rozebrání a postupného vytlačení ven nedostaneš. Jinak ale jo, já myslím že když sundáš kolo a zespod vidle je vždy jeden imbus kterej když povolíš (má kvůli těsnění i mosaznou nebo bronzovou podložku) tak dost toho oleje vypustíš , ale jak ho zase naplnit? Stejně budeš muset rozhodit ten vršek, s tím štelováním abys to mohl dolejt. Když o tom přemýšlím, po sundání vršku to tím vyleješ i doleješ, ale kvůli vylití musí stejně šavle z brejlí ven... radši to rozhoď úplně a vyměn olej i gufera,protože tě budou stát stejně jako stojí olej do tlumiče - tak když už, tak všechno a nebo ... pokud to neteče a je vše ok - nech to být. Jinak je to práce na dvě až tři hoďky. Martin

Ps: jinak kdybys to ale rozhodil - koukni na dotaz "Járy Buell pičo" , určitě by byl rád kdybys mu napsal ty rozměry

http://www.motorkar.../?ft=87481&fid=7

Naposledy editováno 10.06.2010 20:47:17

Buell

10.6.2010 v 20:47 | Nahoru | #13

Buell

11.6.2010 v 13:07 | Nahoru | #14
Ahoj,
díky za tvou ji odpověď. Chtěl jsem se právě vyhnout vyndavání z brejlí , ale jak píšeš, asi to bude lepší rozhodit. A s tím guferem maš taky pravdu. Mam pocit, že jsem viděl už náznak něčeho na jednom kluzáku. A nemohl by jsi sem napsat něco o těch guferech? Typ, číslo, rozměr, podle čeho je lze sehnat? Případně nevíte někdo číslo originálního dílu?

Díkes

PS. Pokud to rozhodim, tak to urcite poměřim a a Jarovi napišu, ale nevim jak rychle se k tomu dostanu.

Buell

11.6.2010 v 13:42 | Nahoru | #15
No u USD vidlí je to asi běžná věc, že sáknou , gugera toho asi musí zvládat o dost víc než na obyčejných. Protože máš Ulyssa , je pro mě težký radit s rozměrama, ale juknu na nějaký stránky a napíšu. Jinak si ale myslím že NEAL pomůže a poradí a stejně ochotný jsou v AMTRADE , manuál na Ulyssese nemám, ale taky zkusím juknout, jinak když bys do té výměny šel sám..co znám a vím, napíšu, případně mám i odkaz na nějaký video jak na to. Sám do toho budu muset ještě jednou, protože jsem při rozebrání zjistil ohoblovaný futra i slidery - úplně bez teflonu a futro o víc než milimetr vyběhaný. Ale už mám orig futra i se sliderama doma Martin

Buell

11.6.2010 v 14:46 | Nahoru | #16
Tady nějaký video jak rozhodit i složit Showu na Buella - sice je to trošku odstrašující prostředí, ale kdybych to natáčel , taky by to nebylo profi
1 část 2 část 3 část 4 část pro to aby se člověk dostal do obrazu je to postačující a povedlo se

Buell

13.6.2010 v 21:47 | Nahoru | #17
Nazdar chlapi,
mám dotaz ohledně dobíjení baterie. Odešla mi nečekaně (předpokládám však, že s ohledem na stáří 6 let) baterie u Bulíka. Staral jsem se o ni pečlivě, možná až příliš. Dal jsem na zkoušku baterii z druhýho a bez problémů hned chytal. Proměřil jsem dobíjení a na jednom Bulíkovi při vyšších točkách dobíjí motorka 14V (i něco přes) a na druhým Bulíkovi jen něco přes 13V. Na druhým Bulíkovi je baterka taky původní. Otázka tedy zní, jestli do baterky nerve motorka více než má a nezkracuje životnost baterie. Kolik má motorka správně dobíjet? Díky za radu.

Buell

13.6.2010 v 23:36 | Nahoru | #18
Tak jsem před chvilkou napíchl na diagniostiku dva Bullíky XB9S a u obou jede při normálních volnoběžných otáčkách cca 1050 - 1150 při teplotě motoru 160´C dobíjení taky přes 14 voltů... takže dobíjení máš asi OK

Naposledy editováno 14.06.2010 14:35:44

1 reakcí na tento příspěvek Buell

14.6.2010 v 11:48 | Nahoru | #19
marnej> díky ti za informaci i rychlost jejího poskytnutí, jsem hned klidnější. Ještě že si můžeme dotazy i informace takto sdělovat.

(reakce na) Buell

14.6.2010 v 14:48 | Nahoru | #20
Amík> Jsem měl noční ..... a náhodou já i kolega na motorce , a náhodou s noťasem i kabelem .... tak pak to není problém . Zkoušel jsem nahrát race mapy, jestli se to podaří a jestli bude znát rozdíl ... a joóóóóóó , jede to teď jako málá zběsilá svině tak až zjistím co to udělá se spotřebou a tak podobně - dám vědět

Buell

14.6.2010 v 18:04 | Nahoru | #21
marnej> Rozhodně se o to poděl, osobně jsem zvědavej. Chtělo by to pak změřit, o kolik se zvedl výkon, případně krouťák. A taky zjistit, co na to pak časem říká pan H-Dmotor. Jinak s tím měřením, který si hned provedl a napsal byla fakt haluz. To jsem měl štěstí. Dikec ještě jednou. Zatím....

Buell

14.6.2010 v 18:24 | Nahoru | #22
No měření nevím , i Radek - Sanreal máme jasno v tom, že to rozhodně jede znatelně líp, a nejsem typ co potřebuje vědět jak to teď přesně je stačí mi že to jde od spoda neskutečně strmě nahoru...a jasný, až se ten motor rozskočí - já dám vědět . Zatím to jen testuju - všechno mám vyčtený z BuellXb.com a jen mám výhodu že to můžu zkoušet na dvou Buellech a porovnávat. Ale nepřehrál jsem celou eeprom, jen mapy...ale zatím spokojenost - uvidíme za pár dní spotřebu atp...zatím ahoj

Naposledy editováno 14.06.2010 18:26:48

Buell

14.6.2010 v 19:02 | Nahoru | #23
Výhodu dvou motorek mám rovněž (mám 12-ky XB-S) a zátah u prvního Bulíka po instalaci KN filtru je pro mne, jako smrtelníka, plně dostačující. Táhne v celém spektru toček jako lokomotiva! Není to jako u předchozího litrového Raptora, ale sílu na rozdávání (na to, že se jedná o vylepšenou koncepci stařičkého motoru H-D) má. Dvojka je zatím ve stádiu čekatele na zimní úpravy s původním filtrem, kde zvýšení výkonu vážně zvažuji. Na 9-tce jsem nejel, nemůžu srovnávat oproti 12-ce, ale jsem si jistý, že táhne rovněž na výbornou. Tak dej pak vědět postřehy. Tvé práce na Bulíkovi už mám přečtený , tak piš dál, ať je co číst.

1 reakcí na tento příspěvek Buell

9.8.2010 v 18:00 | Nahoru | #24
panove, chystam se na vymenu oleje
tedy mozna hloupa otazka - ale pro jistotu - oleje do motoru patri 3 litry, do prevodovky necely jeden litr (0,95l)?
kuss> čus do převodovky je 0,95l moc já tam leju 0,85 a motorový lej nalej tam 3 litry a pak uz jen dolivej po risku mám pocit že se tam leje víc jak 3 litry. hlavne si nalej olej do noveho filtru než ho tam našrubuješ

1 reakcí na tento příspěvek Buell

9.8.2010 v 22:11 | Nahoru | #26
Hlavně nezapomeň, že to měření na rysce se dělá když je olej HORKEJ !
Když to přeplníš (studenej olej k horní rysce) tak to pak zadělá odvětráním vzduchovej filtr.

S tím naplněním filtru se to tak doporučuje, ale na druhou stranu by se vůbec nic nestalo, kdyby se tam našrouboval prázdnej, já občas nechám motor při výměněně oleje běžet tak 10-15 vteřin BEZ filtru, a co sraček z motoru ještě vyteče
Motor totiž i bez oleje ujede poměrně dost km než se zadře (prej tak 30-40 ale nezkoušel jsem to ), protože ten olejovej film chvíli vydrží a maže nějakou dobu.
Takže ta chvilka než se nacucne prázdnej filtr nic nemůže udělat, pumpa se tím nezničí a vzduch vybublá do nádrže. Akorát že o pár vteřin pozdějc zhasne kontrolka tlaku oleje.

(reakce na) Buell

10.8.2010 v 11:51 | Nahoru | #27
ChopTop> jj přesně tak taky při výměně oleje to necham chvili bežet bez fitru aspoň to vychrchle skoro všechen starý ojel a je to fakt humus.

Buell

10.8.2010 v 12:46 | Nahoru | #28
diky panove!

Buell

14.8.2010 v 10:23 | Nahoru | #29
xb12: motor- 2,5 litru převodovka- 0,9 litru
xb9: motor- 2,4 litru převodovka- 0,9 litru dle manualu co mam doma

Buell

15.9.2010 v 13:06 | Nahoru | #30
Přesně Tak mám xb12 a je to 2,5motor a 0,94 převodovka, motor dávám motul 7100 pro HD a převodovka HD Formula 1 ta je přesně pro jedno použití jelikož převodovka nemá měrku.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Náhradní díly na motocykly Buell Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 10 26.1.2023 v 20:39 Apo-Rider
Buell- Modely s karburátory i vstři... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 0 18.6.2022 v 13:50 Apo-Rider
Buell- brát starší modely s karbcem... Buell XB12R Firebolt, Buell X1, Buell XB12S Lightnin... Apo-Rider 0 18.6.2022 v 09:50 Apo-Rider
Kontrolka motoru Buell XB12S Lightning Švícárek 7 4.3.2021 v 18:59 sery.
Buell-padáky Buell XB12S Lightning U2 3 17.8.2020 v 14:15 moila


TOPlist