paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Spatne chladi, vetraky nespusti
11.5.2010 v 23:32
Zdravim vsechny!

Mel bych dotaz smerovany spis na ty, kteri mi muzou poradir. RSV 99´ prestalo chladit a vetraky se pri urcite teplote prestaly spoustet.

Vody je v systemu dost, zadna bublina, pojistky jsou taky ok. Kdyz moto dlouho stoji, teplota splha k 100°C a vys.

Nevi nekdo, kam bych se mel podivat/co zkontrolovat?

Predem diky za vecne odpovedi

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 00:15 | Nahoru | #1
Až 98°C je normální provozní teplota motoru, tlaková zátka na chladiči posunuje bod varu chladící kapaliny na 110°C. Já si myslím že 100°C je v pohodě.

edit: Vyvře Ti to?

Naposledy editováno 12.05.2010 00:17:55

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 05:55 | Nahoru | #2
cidlo teploty vody

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 06:53 | Nahoru | #3
Kam až ti vyšplhá teplota?Nevim jak u RSV,ale běžně spínaj větráky okolo 105-107°C!

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 07:21 | Nahoru | #4
Vetraky u RSV bezne spousteji na 94-5°C, teplota se malokdy vysplhala pres 100. Ted neni problem v pomale kolone mit 116°C a to uz je kousek od toho, aby na palubce vyskocil kritickej error:-/

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 07:32 | Nahoru | #5
Tak jedině to čidlo.
ještě bych zkusil přímo ten větrák jestli funguje..

Naposledy editováno 12.05.2010 07:34:11

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 07:44 | Nahoru | #6
Jeste mi poradte, kde to cidlo najdu a ja budu statsnej:)

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 07:49 | Nahoru | #7
edit:
číslo 17


Naposledy editováno 12.05.2010 07:53:16

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 07:50 | Nahoru | #8
.

Naposledy editováno 12.05.2010 07:53:50

1 reakcí na tento příspěvek Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 09:10 | Nahoru | #9
kdyby bylo špatný čidlo, tak to
a) ukazuje nesmyslnou teplotu
b) by to i podle této nesmyslné teploty spouštělo větráky, takže bys to asi ani nepoznal.

ty pojistky jsi teda skouknul? větráky mají svou vlastní v pojistkový skříni vedle přístrojovky, je to pojistka C.

jinak si stáhni TADY interaktivní schéma, klikni na položku č. 40, to jsou větráky, a pak jdi po drátech - je docela sranda kudy všade je to táhnutý, např. přes blinkry a klakson pak stačí jen někde uklepanej kontakt kterej s tím ani zdánlivě nemusí souhlasit.

Naposledy editováno 12.05.2010 09:11:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 09:19 | Nahoru | #10

FiZzeR>kdyby bylo špatný čidlo, tak to
a) ukazuje nesmyslnou teplotu
b) by to i podle této nesmyslné teploty spouštělo větráky, takže bys to asi ani nepoznal.

ty pojistky jsi teda skouknul? větráky mají svou vlastní v pojistkový skříni vedle přístrojovky, je to pojistka C.

jinak si stáhni TADY interaktivní schéma, klikni na položku č. 40, to jsou větráky, a pak jdi po drátech - je docela sranda kudy všade je to táhnutý, např. přes blinkry a klakson pak stačí jen někde uklepanej kontakt kterej s tím ani zdánlivě nemusí souhlasit.



hele a jses si jistej ze vetrak spina ridici jednotka na zaklade udaje z cidla teploty? u japonciku bejva cidlo teploty podle kteryho bere jednotka teplotu motoru a nezavisle na tom bejva okruh vetraku s teplotnim spinacem... ale tak u itala to muze bejt vselijak to je jasny. prosel bych draty od vetraku... zkusil na vetrak privest primo npeti jestli neni KO ten.. atd...

1 reakcí na tento příspěvek Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 09:29 | Nahoru | #11
hoj, podle mě, nefunguje větrák - spálený motůrek, nebo kontakt v háji. Měl by spínat (alespon předpokládám že je to stejné jak u caponorda) v 95°C a to na základě digitální teploty. Pojistka pro větrák je ta první zleva - měla by být shodná pro světla (jestli si to teda dobře vybavuji...). vyzkoušej větrák napřímo na 12V...

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 09:32 | Nahoru | #12
jo jinak se zapnutými větráky může být teplota klidně vyšší - mě splhala když jsem zkoušel v garáži až na 115°C - dál jsem to nezkoušel a chcípl jsem to. ten větrák je malý a není schopný to uchladit třeba na horku na dálnici bez větříku v koloně na 15 minut - jedině chcípnout jinak se uvaří...

(reakce na) Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 10:35 | Nahoru | #13

assassin>hele a jses si jistej ze vetrak spina ridici jednotka na zaklade udaje z cidla teploty? u japonciku bejva cidlo teploty podle kteryho bere jednotka teplotu motoru a nezavisle na tom bejva okruh vetraku s teplotnim spinacem... ale tak u itala to muze bejt vselijak to je jasny. prosel bych draty od vetraku... zkusil na vetrak privest primo npeti jestli neni KO ten.. atd...



no, právě že řídící jednota s tím podle mě nemá nic společnýho... dle mýho to spíná termistor přes relé větráku...viz to schéma. ale možná jsou to kecy, elektrice nerozumím.

(reakce na) Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 10:38 | Nahoru | #14

Petrguss>hoj, podle mě, nefunguje větrák - spálený motůrek, nebo kontakt v háji. Měl by spínat (alespon předpokládám že je to stejné jak u caponorda) v 95°C a to na základě digitální teploty. Pojistka pro větrák je ta první zleva - měla by být shodná pro světla (jestli si to teda dobře vybavuji...). vyzkoušej větrák napřímo na 12V...



já teda nevim, ale mě RSV spíná při 86°C a vypíná při 84°C, běžná provzní teplota (dle displeje) je 74°C (tj tam kde otvírá termostat, kterej bych taky radši zkontroloval), ve městě při současnejch teplotách okolo 88°C, při stání na semaforech to popoleze i přes 90°C. přes kilo jsem tam viděl jen jednou v životě, a to loni v létě v hicákách když jsem pojížděl kolonu na jižní spojce.

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 10:42 | Nahoru | #15
jinak beru zpět to spínání větráků podle teploty na displeji - koukám na schéma a jde o dvě naprosto nezávislá čidla - (5: coolant thermistor - ten posílá data ECU a 39: thermal switch, kterej je propojenej s větrákama)

jako nejpravděpodobnější teď vidim tu špatnou kostru, nebo bude chyba v relátku větráků... (u mě je to takový to šedivý v podsedláku).

Naposledy editováno 12.05.2010 10:43:10

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 11:19 | Nahoru | #16
cidlo, spatnej kontakt, relé větráku...

Spatne chladi, vetraky nespusti

12.5.2010 v 20:18 | Nahoru | #17
Vsem diky za odpovedi!

Fizzer>
ty pojistky jsi teda skouknul? větráky mají svou vlastní v pojistkový skříni vedle přístrojovky, je to pojistka C.
jj, to interaktivni tema zkusim:)

Taky zkusim na vetrak privest proud, jestli funguje - uvidime, ale prijde mi divny, ze by byly spaleny oba dva...

termostat pls najdu kde?:)

relatko vetraku bych mozna i nasel, kdyz bys mi popsal kde je...ted mam akorat celej zadek vyndanej kvuli vareni podsedlaku, tak se k tomu prip. i dobre dostanu:)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia RSV úpravy a tuning [1 ... 208, 209] Aprilia RSV 1000 WenCa 6248 28.2.2024 v 16:15 doveda
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie


TOPlist