globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nedobíjí
8.3.2010 v 17:23
Zdar tak už si fakt nevím rady s čz měl sem tam zapalko z fichtla a letos jsem si tam dal origo 45W koupil baterku 12ah a relátko 6v 75W motorka chytá uplně nádherně na poprvý mělo by to bejt všechno správně zapojený budicí cívka vyjmutá a za 100 km jízdy se baterka vybyla tak asi o 0.4 V ale kontrolka pořád nezhasíná kostra je na + relátko mám v kastlíku ale ukostřený by to mělo bejt dobře ale nevim jestli sem třeba to relátko nespálil když sem to zapojoval a prej má smrdět když je spálený ale nesmrdí a zapalko asi dlouho stálo zkoušel sem 2 rotory a 2 zapalka a když není předstih tak to by nemělo vadit ne? nevim co bych mě ještě napsat je toho celkem dost no ještě sem asi zapoměl říct že když se jedu projet tak se baterka vybije třeba o 0.1 ale třeba za hodinu se to zase vrátí a uhlíky by měli snad bejt ok jsou dlouhý celkem dost. Pls piště všechno čím by to ještě mohlo bejt a dík za odpovědi

nedobíjí

8.3.2010 v 17:29 | Nahoru | #1
jednoduchý - zapalovaní vyhodit a koupit vape s elektronickým regulatorem ... nikdy nebudeš o nějakým ředstihu a dobíjení vědět protože to všechno funguje naprosto bezproblémů

nedobíjí

8.3.2010 v 18:43 | Nahoru | #2
jaké je napětí na baterii, při vypnutém zapalování, jaké je při běhu motoru a zvýšených otáčkách? popřípadě při běhu a zapnutými světly?

1 reakcí na tento příspěvek nedobíjí

8.3.2010 v 19:20 | Nahoru | #3
Pokud jsi vše! zapojil správně!!! Pokud je rotor i stator dynama vpořádku!!! Pokud je regler nový a funguje jak má!!! Tak místo kde je problém jsou uhlíky!

Ovšem pokud hodláš trvale svítit jako že musíš, tak ti je staré 45W dynamo stejně k hovnu, protože to prostě "nedobíjí" tak jak je potřeba - respektive je prostě poddimenzované pro trvalé svícení

A jedinná funkční věc je altec od VAPE a když už tak rovnou 12Volt(140W).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 19:27 | Nahoru | #4
Dingo> a když seženu 75W ??

(reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 19:36 | Nahoru | #5

caue>Dingo> a když seženu 75W ??



Tak snad možná by to mohlo fungovat dlke potřeby, ovšem zkušenosti s 75W dynamem nemám ani o nikom moc nevím - přeci jen to byla spíš vzácnost

Ono jde hlavně o to aby to při všech režimech otáček motoru dodalo víc "šťávy" než se spotřebuje a to je problém, protože tyhle věci byly málo naddimenzované

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 19:47 | Nahoru | #6
caue> je od toho 75W k dispozici charakteristika? konkretne zavislost zkratoveho proudu na otackach? z toho by slo urcit, jestli ti postaci (pri celodennim sviceni)

(reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 19:59 | Nahoru | #7

Skalda>caue> je od toho 75W k dispozici charakteristika? konkretne zavislost zkratoveho proudu na otackach? z toho by slo urcit, jestli ti postaci (pri celodennim sviceni)



Pokud ho máš, tak to změř a udělej graf

Já totiž pochybuju o tom, že taková charakteristika-graf k tomu existuje.

1 reakcí na tento příspěvek nedobíjí

8.3.2010 v 20:02 | Nahoru | #8
nemam nemam, jinak bych zmeril...

mam tu akorat jedno stary Ducati magneto z CZ 487, ktery jsem kdysi menil za Vape prave z toho duvodu, ze taky neutahlo denni sviceni

(reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 20:05 | Nahoru | #9

Skalda>nemam nemam, jinak bych zmeril...

mam tu akorat jedno stary Ducati magneto z CZ 487, ktery jsem kdysi menil za Vape prave z toho duvodu, ze taky neutahlo denni sviceni



Ty máš zkušební stav na Jawácký dynama? Nebo bys to měřil na motorce?

1 reakcí na tento příspěvek nedobíjí

8.3.2010 v 20:07 | Nahoru | #10
kdybych to meril, pak nejspis na moto (jinym zpusobem bych to u sebe asi neubastlil)

EDIT: akorat by se s tim delal blbe samej zacatek charakteristiky; kdyby to melo bejt slusne, tak by bylo lepsi pohanet to nucene

EDIT2: ovsem na jedno mereni bych jako nucenej pohon vyuzil dlouhej kopec

Naposledy editováno 08.03.2010 20:10:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 20:10 | Nahoru | #11

Skalda>kdybych to meril, pak nejspis na moto (jinym zpusobem bych to u sebe asi neubastlil)

EDIT: akorat by se s tim delal blbe samej zacatek charakteristiky; kdyby to melo bejt slusne, tak by bylo lepsi pohanet to nucene



No právě na tý motorce - je potřeba mít garáž nebo dvorek a je s tím sraní, no až do prdele
Takovej zkušební stav pěkně v dílně v teplíčku

Naposledy editováno 08.03.2010 20:15:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 20:14 | Nahoru | #12
Dingo> tjn, v pripade vetsiho poctu mereni by se siknul...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 20:15 | Nahoru | #13

Skalda>Dingo> tjn, v pripade vetsiho poctu mereni by se siknul...



A proto jdu do dílny - musím ještě upravit snímač otáček na mém provizorním pokusném zkušebním stavu (bohužel ne na dynama - kužel nemá ideální osu a tedy nepatrně hází )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 20:17 | Nahoru | #14
Dingo> jo, uz si ho tu jednou ukazoval, uz je tam motor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 20:20 | Nahoru | #15

Skalda>Dingo> jo, uz si ho tu jednou ukazoval, uz je tam motor?



HSM150 (150W servomotor)



Jinak čekám na to až seženu motor z novější pračky(komutátorový) a vyrobím něco co bude stát za to

To s tím HSM150 je dobrý tak akorát na měření zapalování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 20:58 | Nahoru | #16
Dingo> jake ma ten servomotor vystupni otacky? (elektroserva byvaji casto zprevodovana do sily)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 22:20 | Nahoru | #17

Skalda>Dingo> jake ma ten servomotor vystupni otacky? (elektroserva byvaji casto zprevodovana do sily)



HSM150

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 22:33 | Nahoru | #18
Dingo> tak s tim by se melo dat zmerit asi i nejaky slabsi dobijeni, ne? (treba to zdejsi 75W)

(reakce na) nedobíjí

8.3.2010 v 22:42 | Nahoru | #19

Skalda>Dingo> tak s tim by se melo dat zmerit asi i nejaky slabsi dobijeni, ne? (treba to zdejsi 75W)



Jo dalo by se, jenže jak jsem psal, vše to mám dělané na koleně, takže mi kužel malinko hází a to je pro komutátor a uhlíky dynama nepřijatelné

1 reakcí na tento příspěvek nedobíjí

8.3.2010 v 23:54 | Nahoru | #20
75w vyhoví, jezdil jsem ho mnoho let ve 477 a svítil. Nyní ho jezdím ve 471 - do 477 jsem po poruše regleru šoupnul Vape, 12v a H4.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nedobíjí

9.3.2010 v 00:17 | Nahoru | #21
pech.> a svitils 45W zarovkou nebo silnejsi?

(reakce na) nedobíjí

9.3.2010 v 04:53 | Nahoru | #22
Skalda> Tipuju, že 25W maximálně 35W

nedobíjí

9.3.2010 v 08:25 | Nahoru | #23
35w origo

1 reakcí na tento příspěvek nedobíjí

9.3.2010 v 10:53 | Nahoru | #24
tak tj; a tipoval bych ze i se 45W/40W by to (spolu s ostatnim - zapalovani, zadni obrysovka a obcas nejakej extra blik) melo mit v prumeru jeste kladnou bilanci... takze pokud to tazateli staci a nechce kupovat cely novy dobijeni, muze to zkusit... me to tenkrat nedobijelo s 45W/40W a slabsi svetlo je bludickarna, takze jsem namontoval Vape (konkr. A-SZ13-1 s CDI) a k tomu dopredu 60W/55W - lepsi, ale drazsi reseni

nedobíjí

9.3.2010 v 11:51 | Nahoru | #25
Já měl na panelce 75W s relátkem pod sedlem a s dobíjením jsem v zásadě neměl problém. Motorku jsem měl osazenou i blinkry. Ale zase se mě obrušoval nový typ kladívek o vačku, ikdyž bylo vše namazáno. Na těhle starých dynamech je celkem dost věcí co můžou pozlobit, pokud chceš jet někam dál, tak bych si našetřil na to Vape, které je bezproblémové. Budeš tak ušetřen hlavního neduhu starých Jawek.

(reakce na) nedobíjí

10.3.2010 v 21:25 | Nahoru | #26
Skalda> Takže HSM150 utáhne sotva 55W halogen (když vezmeš to že ten motor má 150W a účinnost 70% tak je to ještě dobrý výsledek) motor dá cca 1900otáček proud co si bere z trafa je 17A , altík dával do 55W halogenu skoro 15V AC při těch 1900ot.
Takže je to pro měření dobíjení nepoužitelný, potřebuju plnej rozsah - takže minimálně 3000-4000ot/min.(holt až bude komutátorák z pračky, začnu dělat na dalším zařízení )

Pokud halogen nezapojím a nechám jet jen zapalování, tak z toho vymačkám 5000otáček a odběr z trafa to má 11A.

Bez nasazeneého rotoru altecu dá asi 8000otáček - tedy naprázdno s odběrem cca 6-7A .

Kde najdeš další info víš, dneska tam dám pár věcí zase.

Naposledy editováno 10.03.2010 21:27:29

nedobíjí

15.3.2010 v 11:00 | Nahoru | #27
dingo - máš někde fotku té stolice? docela by mě zajímalo jak to máš řešné...
caue - někde jsem slyšel že 75w zapalko má plný výkon až při vyšších otáčkách než 45W. Takže jestli jezdíš hodně na pohodu pravděpodobně si přihoršíš.

Nech tam to 45W prodrážkuj komutátor, zkontroluj uhlíky, seřid si relé. a se standardníma světlama by to mělo jakštakš dobíjet...

Pokud chceš doopravdy svítít a dobíjet tak nevymýšlej a kup VAPE.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Cz125 453 nedrží volnobeh ČZ 125/453 Nico_7 19 20.3.2024 v 19:47 Nico_7
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Clona ve filtrboxu ČZ 125/453 krystofvelecky 1 15.8.2023 v 16:04 cmiral
ČZ se přehřívá ČZ 125/453 krystofvelecky 21 19.4.2023 v 21:10 Kral111
Blinkry na starých jawách a Čz ČZ 125/453 krystofvelecky 9 24.3.2023 v 11:56 Mi3ka


TOPlist