Ve dvojčísle časopisu Motohouse byly "211" v testu moc vychváleny, ale zároveň jsem se doslechl, že pneu, které budou letos v prodeji, jsou jiné než "pravé závodní", které mají více variant směsí než 3.
Může mně někdo k tomu sdělit další informace a říci, kde budou k sehnání ty "opravdu závodní"??
A ještě jeden dotaz "prý" se u těchto pneumatik používá na zadek pneu o "jedno číslo větší" to znamená místo 180 je 190 a místo 190 je 200. Víte o tom něco???
Naposledy editováno 21.01.2010 18:59:19
1 reakcí na tento příspěvek Dunlop GP racer 211
"A ještě jeden dotaz "prý" se u těchto pneumatik používá na zadek pneu o "jedno číslo větší" to znamená místo 180 je 190 a místo 190 je 200."
Je to samozřejmě jen na tobě, ale 180tku bych asi 190tkou nenahrazoval. Co vím tak pár lidí loni jezdili s D211 místo 190 s 200, ale vlastní zkušenost nemám. Řekl bych, že pokud nejezdíš Brno za 2:10 tak to rozhodně nemusíš řešit, protože pojedeš stejný časy na 190 i na 200.
PS: D211 GP dnes nemá konkurenci, takže jsem na tyto gumy opravdu zvědavej
Dunlop GP Racer D211: ZÁVODNÍ PNEUMATIKA SVĚTOVÝCH ŠAMPIONŮ MÍŘÍ DO ULIC
Závodní silniční pneumatika GP Racer D211, která se stala legendou ještě před svým uvedením na trh, se určitě stane novým standardem pro pneumatiky špičkového výkonu. Pneumatika GP Racer D211, jejímž základem je závodní pneumatika Dunlop D211 GP, která stabilně vyhrávala na všech úrovních světového motocyklového sportu již od svého uvedení na trh, přináší běžnému spotřebiteli technologie vyvinuté na základě skutečných závodních zkušeností.
Mezi tyto technologie patří více směsí v běhounu - Multi-Tread, která zajišťuje vynikající přilnavost, vysokou stabilitu a přesnou zpětnou vazbu, konstrukce bezešvého pásu JointLess Belt (JLB), pro pohodlí a stabilitu při vysokých rychlostech, a revoluční systém NTEC, který umožňuje úpravu tlaku hustění a je určen pro uspokojení většiny příznivců náročných závodních tratí stejně jako pravých sportovních jezdců – pro použití na silnici jednoduše nahustíte na tlak předepsaný výrobcem motocyklu a v době závodu snížíte tlak pro zvýšení přilnavosti, aniž by se snižovala tuhost pneumatiky, která je důležitá za všech okolností.
Všechny tyto technologie společně dávají pneumatice GP Racer D211 schopnost převést impozantní výkonnost ze závodních tratí na obratnost a spolehlivost na silnicích.
„Příběh pneumatiky GP Racer D211 je dobrým příkladem naší vývojové strategie v akci,“ říká Sharon Antonaros, obchodní a marketingový ředitel Goodyear Dunlop pro Evropu.
„Naším plánem bylo vytvořit nepřekonatelnou závodní pneumatiku, jejíž vývoj by pak pokračoval směrem k stejně vynikajícímu výrobku pro naše zákazníky se závodními ambicemi. Obou cílů bylo dosaženo.
Závodní pneumatika D211 GP překonala všechna naše očekávání. Je velmi nezvyklé, aby jedna pneumatika v motocyklovém sportu tak bezvýhradně dominovala. Důsledkem jejího úspěchu je obrovské očekávání směřující k uvedení na trh silniční verze GP Racer D211 a zaznamenali jsme nebývalý tlak ze strany sítě našich prodejců, kteří ji chtějí mít na skladě co nejdříve.
Pevně věříme, že jakmile naši evropští zákazníci dostanou příležitost vyzkoušet si pneumatiku GP Racer D211, pocítí ten rozdíl nejenom na silnici, ale budou ho schopni měřitelně zaznamenat i v závodech.“
Pneumatika GP Racer D211 je k dispozici ve třech provedeních směsi: Měkká (Soft – S) byla vyvinuta pro maximální výkon u vzdáleností na 20–25 kol; střední směs (Medium – M) je optimalizovaná pro 35–40 kol; typ Endurance (E) pro 65–70 kol.
„Dnešní motocykly kategorie superbike dosahují akceleračních a brzdných sil, které jsou skoro tak extrémní jako síly u závodních motocyklů,“ říká Stephen Male, ředitel sekce motocyklového sportu Dunlop. „To je důvod, proč jsme každý i ten nejmenší prvek závodní technologie a znalostí předali do programu GP Racer D211 a testovali jsme tuto pneumatiku na okruzích, jako je Phillip Island, Magny Cours a Jerez, abychom zajistili, že tyto směsi budou vyhovovat různým potřebám.“
Emmanuel Robinet, ředitel vývoje pro motosport a motocykly vysvětluje: „Dosáhli jsme vynikající stability v přímém směru a jemnějšího chodu tím, že jsme překryli nylonovou kostru radiální konstrukce nylonovými nárazníkovými pásy a nepřerušeně navinutým pásem běhounu z aramidového vlákna pro eliminaci obvodového přírůstku. Změnou úhlu nárazníkových pásů vůči kordové vrstvě kostry a vůči sobě navzájem jsme schopni regulovat tuhost bočnice i běhounu. Tím získáváme skutečně vysoký stupeň stability okraje běhounu, a tím i důvěru při projíždění zatáček vysokou rychlostí.
Nejvíce jsme hrdi na tu skutečnost, že tato pneumatika poskytuje optimální kombinaci zpětné vazby, přilnavosti a stability, ať už se použije za extrémních závodních podmínek, nebo v méně obtížném, ale stále vysoce náročném prostředí silnic.“
Konstruktéři pneumatik Dunlop se pravidelně setkávají s úkolem přenést technologii osvědčenou v závodech co nejrychleji na supersportovní trh. V případě závodně silniční pneumatiky GP Racer D211 tento požadavek více než jen vyplnili – současně splnili sen každého supersportovního jezdce.
Z těchto důvodů bude uvedení pneumatiky Dunlop GP Racer D211 na trh nedočkavě očekávaným dnem v motocyklovém kalendáři na rok 2010.
Rozměry GP Racer D211:
Pneumatika GP Racer D211 bude k dispozici v hladké verzi i s dezénem, a to v těchto rozměrech:
Rozměry Směsi
120/70 ZR 17 Soft, Medium, Endurance
160/60 ZR 17 Endurance
180/55 ZR17 Soft, Medium, Endurance
190/55 ZR17 Soft, Medium, Endurance
200/55 ZR 17 Soft, Medium, Endurance
Klíčové vlastnosti pneumatiky GP Racer D211:
• Směs Multi-Tread (MT) zaručuje rychlé zahřátí, vysokou stabilitu při brzdění a přesnou zpětnou vazbu za všech podmínek.
• Konstrukce NTEC umožňuje jezdci vyladit pneumatiku úpravou tlaku hustění: nahuštění na výrobcem předepsaný tlak pro použití na silnici, snížení tlaku pro suché závodní tratě.
• Úhly pásu vůči kostře jsou technicky navrženy tak, aby stabilizovaly bočnice pro plynulé a citlivé změny směru jízdy mezi maximálními úhly náklonu.
• Nylonové nárazníkové pásy a nepřerušeně navinutý pás běhounu z aramidového vlákna eliminují obvodový přírůstek pro jemnější chod a předvídatelný výkon při náročném používání.
• Konstrukce pásu JointLess Belt (JLB) pro vysokou stabilitu při vysokých rychlostech a pohlcování otřesů.
Závodní dědictví pneumatiky GP Racer D211
Profesionální závodníci vždy dbají na to, aby pracovali s nejlepším vybavením. Pneumatika Dunlop D211 GP (podle které byla pneumatika GP Racer D211 vyvinuta) spadá právě to této kategorie. Bere svět motocyklového sportu na dvou kolech útokem, vítězí už při první vyjížďce na závodní trať a chystá se překonat traťové rekordy po celém světě.
•165 pódií
• 25 jezdeckých šampionátů v mezinárodních sériích Supersport a Superstock
• 3 vítězství v závodech TT 2009, kdy Ian Hutchinson zvítězil ve stejný den v závodě třídy Supersport 1 i Superstock (kde dosáhl nového korku kola), a Michael Dunlop zvítězil v závodě třídy Supersport 2.
• Stovky vítězství na klubové úrovni
Naposledy editováno 22.01.2010 09:06:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dunlop GP racer 211
Jinak potvrzuji, NIC lepšího už asi koupit na silnici nemůžeš! A asi ani na okruh, model D211 GP jsem jezdil a nemá to chybu.. Její závodní vlastnosti jsou takové, že nedostaneš na limit ty je, ale ony tebe!!! ..většina z nás na to nemá fyzicky.
Docela se divím, že Pirelli se svýmy zkušenostmi z WSBK o krok zaostává za menším výrobcem..
Dostupnost pneu je ovšem mizerná (alespoň těch plně závodních a cena hodně nahoře ).
Jezdím v Brně pod 2:10 a to i na 30kol jetý zadní (někdy i otočený na ráfku ) a 70kol přední! Jde to zajet jak na 200/55, tak na 190/55 a rozdíl není až tak velký. Ovšem pokud bych měl na výběr, šel bych do 200/55, která je dělaná na litra. Na SS se dávaly 190/55, jiné rozměry ani nenabízeli (pokud nepočítám 160 nebo tak něco)..
Tu ofiko přehled cen a směsí na r.2010, zredukovaná tabulka závodních pneu na nejběžnější rozměry..
[img]
Proč menším výrobcem? Po sloučení koncernů GoodYear a Dunlop je právě Pirelli tím menším hráčem. Dunlop má ve výrobě motopneu obrovské zkušenosti a tradidici 120 let. Pirelli je jen cca o 16let starší. GoodYear "nalil" hromadu peněz do Dunlopu, takže už dávno neplatí, že Dunlop hraje druhé nebo třetí housle. Na D211 GP přešla nebo přechází spousta špičkových závodníků.
1 reakcí na tento příspěvek Dunlop GP racer 211
125/80R17 dezen KR106 směs 6680 za ca 3816kč
195/65R17 dezen KR108 směs 6680 za ca 6011kč
-//- -//- 7712 za ca 5534kč
ještě čekám na ceny od toho druhýho dodavatele.
Dále další nová věc kterou mě sdělili, pro normálního spotřebitele (nezávodníka) tedy na silnici se D211 dodává ve 3 verzích a to Soft, Medium a Endurance a k nim jsem nikde nesehnal na papíře o jaká směsi se přesně jedná. Pro závodní účely se ale D211 dodává v 5 verzích, zde vychází směs 6680 takto:
120/70R17 ca 3630kč
190/55R17 ca 5999kč
200/55R17 ca 6110kč
pro běžné spotřebitele (nezávodníka) na silnici to vychází takto (3verze S,M,E):
120/70R17 - 2950kč
190/55R17 - 3950kč
200/55R17 - 4080kč
zde ale není nikde psáno o jaké směsi se jedná, dle telefonického vyjádření pracovníka v zastoupení dunlop by ale měla být 6680 u 120/70R17 D211 verze Medium
190/55R17 D211 verze Endurance
200/55R17 D211 verze Endurance ale jak píšu na papíře to nikde není.
Dále Dunlop uvádí cituji:
"Pneumatika GP Racer D211 je k dispozici ve třech
provedeních směsi: Měkká (Soft S) byla vyvinuta pro
maximální výkon u vzdáleností na 20/25 kol; střední
směs (Medium M) je optimalizovaná pro 35/40 kol; typ
Endurance (E) pro 65/70 kol.
Ostatní pneu na dotaz.
2 reakcí na tento příspěvek Dunlop GP racer 211
Naposledy editováno 22.01.2010 15:38:32
Jiřina97>To all: pokud by někdo měl zájem, mám fungl nový zadek D 211 NTEC, 190/55, směs 6681, čili kvalifikační na cca 3 kola. Pro mne, coby mrdala je to škoda, navíc na litra mi doporučili 200ku, takže ji mile rád za dobrý peníz přepustím. Takže pokud by měl někdo zájem, klidně pište PM
Juro, brnkni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dunlop GP racer 211
V tom případě cena na to že je to novinka je dost v pohodě...sada kolem 7000,-. Ne že by to na moje ježdění nebylo jedno, ale Dunlup má pro mě dost cool image
Naposledy editováno 23.01.2010 08:27:43
1 reakcí na tento příspěvek Dunlop GP racer 211
Menší přehled
Naposledy editováno 11.02.2010 14:35:04
1 reakcí na tento příspěvek Dunlop GP racer 211
[url=
[url=
[url=
[url=
[url= 4[/url]
Je to v odkazech schválně protože je to focený zrcadlovkou a pomalejší připojení by to nezvládaly.
Naposledy editováno 11.02.2010 21:54:30