[IMG] po letech, tentokrát k silnější...
[IMG] povídání z historie...[/url]
motomuzeumchlumcany.cz/
Naposledy editováno 12.02.2012 19:36:06
2 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
2 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
PremeT_woe>taky jsem se na ni svezl a pocit z toho nic moc...
Je fakt, že při 110 se za chvíli začala hltit, ale jako dopravní prostředek se osvědčila i v zimě, startovala v pohodě i při -15°, což se o mojí virážce říct nedá...
Naposledy editováno 19.01.2010 13:16:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
mirektds>Dajaa> Oko se mě leskne, i já jsem si šel pro novou... To byla doba....
Nová tenkrát stála 8 000 kčs, dneska za ty peníze nekoupíš ani babetu...
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
477 sem měl a měla světlo ála kalif - takovou kapku. pak sem měl ještě jednu mrchu a ta už měla tohle světlo a myslím, že to byla právě 487 - byla jen na díly, tak už nepamatuju přesně.
na 477 sem dal tuším 20-30tis, neskutečnej vibrátor, na obou motorech mi odešla klika, ale jinak super motorka , ono v roce 98 zas tolik na výběr nebylo za rozumnej peníz. fotky nemám, neb v tý době digitály ještě skoro nebyly :)
Slavná éra nového hranatého motoru s hranatým válcem započala v roce 1968. Tento na svoji dobu dokonalý motocykl nahrazoval svého předchůdce ČEZETU 175 typ 450, od kterého zdědil částečně převodovku spolu se spojkou, dynamo a kompletní elektroinstalaci, která se změnila od ledna 1970 v tom, že relátko dobíjení bylo nahrazeno za samostatné, které se nacházelo pod levou schránkou. Ostatní díly byly nové. Motor měl nový hranatý válec s hlavou a hranatějšími kartery, v nichž se ukrýval zcela modernizovaný klikový mechanismus. Ten měl na obou stranách gufera pro utěsnění vnitřního prostoru od převodovky, ložiska kliky byla mazaná již převodovým olejem což přispělo k větší životnosti ložisek zejména, když byl motocykl odstaven na delší dobu. Píst byl pro menší roztažnost odléván s větším obsahem hořčíku, který zaručoval stejnou vůli mezi válcem a pístem i při vysokých teplotách motoru. Pro větší životnost pístního čepu bylo nahrazeno bronzové pouzdro za jehlové ložisko s 28 jehličkami. Pro odstranění nepříjemných rezonancí motoru byla hlava válce opatřena vzpěrou spojenou s rámem motocyklu. Karburátor získal nový tlumič sání s papírovou filtrační vložkou, který byl ukryt spolu s uložným místem pro nářadí,pod sedlem v hliníkovém odlitku, na kterém byly zavěšeny kaslíky. Baterie se nacházela na pravé straně, na levé bud kastlík pro naradi nebo nádržka oil mastra (odělené mazání). Nádrz paliva byla připevněna na gumových podložkách z důvodu odstranění nepříjemných vibrací při vysokých otáčkách motoru. Samostatná maska pro přední světlo byla uchycena na dvou ramenech. V ní se nacházel nový osvětlený tachometr s menším průměrem spolu se spínací skřínkou a dvěma kontrolkami pro dobíjení a dálkového světla. Přední teleskopické tlumiče získaly větší přikrytí kluzákových pouzder spolu s pružinami, které byly přesunuty do vnitřku nosných trubek. Zadní kyvná vidlice byla vyrobena z trubek z kruhového profilu a tlumena dvojicí tlumičů s odkrytými pružinami. Kola získala rozměr 18 palců a nové náboje kol spolu s brzdami a rozetou opatřenou gumovými návleky zarážek, které přenáší sílu z rozety na kolo. ČEZETA typ 477/00 byl dodáván o rok později s typem 477/01, který získal samostatné mazání OILMASTR, které se staralo o mazání válce bez jakéhokoliv ředění benzínu v nádrži. O to se staralo oběhové čerpadlo skryté pod levým krytem motoru, které bylo napojeno přes drážku na klikový hřídel. Oběhové čerpadýlko nabíralo olej z nádržky umístněné na levé straně pod sedlem, kterou hadičkou dodávalo do prostoru mezi kartery a karburátor, kde se nacházela tryska ústící do difuzéru karburátoru. To vše stvořilo životně důležitou směs potřebnou pro každý dvoutakt. ČEZETA 175 typ 477/01 se prodávala v roce 1969 za 6.800 korun československých.
Typ motoru: Dvoudobý jednoválec Převodových stupňů: 4
Počet válců: 1 Maximální rychlost: 110 km/h
Objem válců: 172 ccm Hmotnost: 122 kg
Vrtání: 58 mm Objem nádrže: 11,5 L
Zdvih: 65 mm Množství oleje: 1 L
Kompresní poměr: 1:8,6 Spotřeba 3,4 L/100 km
Výkon: 10 kW (5600 ot./min) Přední pneumatika: 2,75 x 18"
Točivý moment: Zadní pneumatika: 3,00 x 18"
Naposledy editováno 19.01.2010 13:59:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
rancher>Nová tenkrát stála 8 000 kčs, dneska za ty peníze nekoupíš ani babetu...
Taky dneska nebereš 1700,- čistá ruka.
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
MartinED250>Co ti na čerpadle odešlo?
Zadřelo se, přestalo mazat, asi vadný kus, takže se odstavilo a olej do benzínu to vyřešil...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
rancher>Nová tenkrát stála 8 000 kčs, dneska za ty peníze nekoupíš ani babetu...
nevím jestli už moc nestárnu a paměť nevynechává, ale mě se zdá, že stála 11
rancher>Němec> cezety175.webnode.cz/products/cz-175-typ-486/
aha, tak to bude asi obojí 477, co sem zkoušel hledat tak ta s kapkou by měla být z roku 79, v oficiálních modelech sem ji nenašel nikde, ale pár fotek na netu jo - tohle není moje, jen něčí fotka.
Naposledy editováno 19.01.2010 14:07:42
1 reakcí na tento příspěvek Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
Je to teda vibrátor s antianatomickou sedačkou, loni jsem dal za odpoledne 200km štreku po okreskách a nic moc. Ale jinak je to mazel, mám ji 14 let a zbavovat se jí rozhodně nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
MartinED250> Zmínil bych perfektně vymyšlené mazání ložisek na klice. To snad žádný jiný 2t náš stroj nemá.
Mazání hlavních ložisek kliky z převodovky je fajn, ale jen do doby, než musíš měnit gufera - musíš půlit. U klasický konstrukce (gufero zvenku, ložiska mazaný směsí) gufera vyměníš i s motorem v rámu. Na druhou stranu jen kvůli guferu jsem zatím půlit nemusel.
Otec tam dal chromovanej zadní blatník z 350, já pak dal kulatý světlo a budíky (tacho byl sice v mílích, to ale nevadilo), do zadu světlo z Triumphu... Kdybych to radši nechal tak...ale to je holt blbost mládí.
V popisu měla maximálku 90 v sedě / 100 v leže. Dost blbě se to teda ale odečítalo protože se kolem stovky tachometr kýval mezi 40ti a 80ti mílema.
EDIT: Nikdy nezapomenu jak jsem ji tuším v 16ti za barákem poprvé roztlačil a naskočil...jak mi to trhalo ruce. Jezdil jsem sem a tam než na mě nějakej lampasák zavolal Policajty.
Naposledy editováno 19.01.2010 14:53:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kdo na ní začínal? Pokec o ČZ 175/477, ČZ 250/471
rancher>Zadřelo se, přestalo mazat, asi vadný kus, takže se odstavilo a olej do benzínu to vyřešil...
měl jsem ten samý problém a nešlo opravit tak jsem lil olej do BA ale jinak dobrá motorka na tu dobuTéma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 32 | 18.9.2024 v 20:38 TomasRA |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 30 | 21.6.2024 v 17:20 Diljit |