Téma: Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra
 
20.12.2009 v 20:28
Ahoj,

mam Fiat Tempra r.v. 1991, 83kw benzín 1995cm3. A mám několik drobný problémů obecného charekteru.
1. za studena kolísá volnoběh, chcípá. Tak po 30 vteřinách až minutě, přestává chcipat, ale stále kolísá a tak po 3 minutách už ani nekolísá. Nevím čím to je, za tři minuty se to moc neohřeje.
2. svině žere ve městě při piánko jízdě 15,5 litru
3. Od výfuku jde stále mlha. Ať je motor zahřátý a nebo ne. Stejně minutu po nastartování jako po hodině jízdy.
4. Motor se není za jízdy schopný zahřát. Když to netočím a jedu 100km/h při cca 2000 otáčkách tak má motor nějakých 50°C což mě přijde dost málo, ukazuje mě to teploměr a taky to pořádně netopí. Když auto stojí a má zapnutý motor tak se teplota vyšplhá k těm 90°C a začne i solidně topit. Je jedno jestli ujedu 10km nebo 150km stejně se za jízdy na víc než na cca 65°C nedostanu.

Mám jeden typ čím by to mohlo být, ale nechci Vás tím ovlivňovat. Tušíte čím by to mohlo být ?

Naposledy editováno 20.12.2009 20:38:05
Předchozí
1 2
Následující

Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:31 | Nahoru | #1
H1N1?

Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:31 | Nahoru | #2
problém se škrtící klapkou, prasklá hlava?

Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:32 | Nahoru | #3
vyměň termostat

Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:35 | Nahoru | #4
špatne čidla-nevim jak to ma 2.0,ale ai bude mit čidlo teploty nasavaneho vzduchu,teplotu vody+(jedno čidlo pro teploměr)a lambdu...Ty maš určitě špatny termostat...takže začit tim...dale-stahnout manual,podivat se,jake čidla tam maš, a jak je proměřit, většinou v těch čidlech byvaj termistory(součastka za cca 3kč, takže se daj zrenovovat za par korun-ja už mam tohle na sve Tempře za sebou..)to kolisani a chcipani za studena nejspiš děla krokovy motorek,nebo potenciometr škrtici klapky...a nejspiš maš špatnou i Lambdu..nebylo by od věci zajet wsi na diagnostiku-.ale někam, kde se tim zabyvaj profi, nechat si udělat i live data, a podle toho opravovat/repasovat

Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:36 | Nahoru | #5
termostat propouští a tak se auto nezahřívá a jede ti pořád na sytič (proto ta spotřeba) věř mi měl jsem 2ku golfa a tam to byl normální jev

1 reakcí na tento příspěvek Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:36 | Nahoru | #6
máš v hajzlu termostat!! ten vyměn.. tím snížíš aji tu spotřebu.. projdi na aute svody sání hadičky a to dukladně kurva důkladně! jestli ti to nebere někde falešnej vzduch,, pořádně vypucuj klapku sání !!! a servomotorek vonoběhu! výměnil bych čidlo teploty pro řídící jednotku, napojení na diagnostiku by neškodilo ale u tehle kurev to většinou nejde .. dej novej vzduchovej filtr ,, paliváč jako prevenci.. a mrkni jestli nemáš opálené moc svíčky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:39 | Nahoru | #7

Mirek12>máš v hajzlu termostat!! ten vyměn.. tím snížíš aji tu spotřebu.. projdi na aute svody sání hadičky a to dukladně kurva důkladně! jestli ti to nebere někde falešnej vzduch,, pořádně vypucuj klapku sání !!! a servomotorek vonoběhu! výměnil bych čidlo teploty pro řídící jednotku, napojení na diagnostiku by neškodilo ale u tehle kurev to většinou nejde .. dej novej vzduchovej filtr ,, paliváč jako prevenci.. a mrkni jestli nemáš opálené moc svíčky


a nebylo by lepší vyměnit už celý auto

1 reakcí na tento příspěvek Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:41 | Nahoru | #8

(reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:42 | Nahoru | #9

mirďa-1>a nebylo by lepší vyměnit už celý auto



tehle spičenej kurev jsem si nadělal dost stejně to tak dopadne jestli to má za něco stát to jsou káry kde nikdo nic nedělá až se to pořádně vysere tak to potom jenom lítá .. ješte je dobré mít možnost to změřit na ME já tu mašinu na dílně měl takže tam byl rozdíl při těchto pokusech vidět

Naposledy editováno 20.12.2009 20:43:41

(reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:42 | Nahoru | #10
mirďa-1> nebylo svíčky mám nový, čidlo té teploty stojí asi 300kč a termostat asi 400kč, takže by to nemusela být taková pálka. Vzducháč pro jistotu koupím tak stojí do stovky.

Díky za rady snad to pomůže

1 reakcí na tento příspěvek Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:43 | Nahoru | #11
Co je to ME ?

Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:45 | Nahoru | #12
je to lozbitýý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:45 | Nahoru | #13

firecracker>Co je to ME ?

Měření Emisí jasny ty díly koupíš do pár kaček.. ale hlavně nepouřívat funkční veci z vrakáče, různé čidla,krokové motorky atp.. to se potom nevymotáš z ničeho

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:47 | Nahoru | #14
Mirek12> Na Emisích jsem právě byl a prošel jsem celkem v klidu, ještě tam byla rezerva. Nebudu nic kupovat na vrakáči z toho bych se pak jak říkáš nevymotal. Všechno co jsi tu jmenoval se dá pořidit nové do litru, to ještě někde vyškrábnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:47 | Nahoru | #15

mirďa-1>třeba tutaj



tykrááávo,za 20?? ja dostal 94 zadarmo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:49 | Nahoru | #16
Axel> no já ji právě taky dostal zadarmo sice už jsem do toho desítku dal, ale ... jede to docela pěkně má to všechno v elektrice, je tam pěkný rádio akorát má ta klimoška asi nějakej blbej kontakt když je moc zima tak se tomu displeji topení a foukání nechce fungovat

Naposledy editováno 20.12.2009 20:49:50

(reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:53 | Nahoru | #17

firecracker>Mirek12> Na Emisích jsem právě byl a prošel jsem celkem v klidu, ještě tam byla rezerva. Nebudu nic kupovat na vrakáči z toho bych se pak jak říkáš nevymotal. Všechno co jsi tu jmenoval se dá pořidit nové do litru, to ještě někde vyškrábnu.



no to že jsi prošel,neznamemá že je to auto v pořádku .. já jsem emise dělal asi 2 roky když tam nebyl pán Hlavní tak vím jak se to dá ochcat atp.. ale to je vedlejší to řešit ale jde tam vidět funkce lambdy a jestli není směs moc bohatá tudííš to žere jako kurva atp atp.. ale kolikrát je do drbárna to dát dohromady je tam moc faktorů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 20:54 | Nahoru | #18

firecracker>Axel> no já ji právě taky dostal zadarmo sice už jsem do toho desítku dal, ale ... jede to docela pěkně má to všechno v elektrice, je tam pěkný rádio akorát má ta klimoška asi nějakej blbej kontakt když je moc zima tak se tomu displeji topení a foukání nechce fungovat



jj,byvaly majitel byl celkem cimprlich,za posledni dva roky do ni nasypal cca 45tis)komplet repas podvozku,věci na motoru...blbinky..kravinky..ja už do ni nasypla asi tisicovku jinak taky eletrika, klima...nějak lbne..ted začal nějak divně cinkat kompresor klimy(je tam nějaka elektromagneticka spojka-jakoby drhne) tak uvažuju,že ji normalně oddělam řemen..navic by ubyla další hmota v motoru..ten displej-jak je hodně kosa,jako třeba ted...tak než se trošku prohřeje,tak mi ukazuje ruzne zajimave hieroglyfy
se spotřebou taky bojuju(mam 1.6 ohc)čidla už sem všechny zrepasnul,už davaji spravne hodnoty,na střikačce sem nasadil a povyměnoval hadičky podtlaku...už se to zlepšilo...ale furt sem na celkem vysoke spotřebě-cca 8-9litru....mam podezřeni na lambdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 21:00 | Nahoru | #19

Axel>jj,byvaly majitel byl celkem cimprlich,za posledni dva roky do ni nasypal cca 45tis)komplet repas podvozku,věci na motoru...blbinky..kravinky..ja už do ni nasypla asi tisicovku jinak taky eletrika, klima...nějak lbne..ted začal nějak divně cinkat kompresor klimy(je tam nějaka elektromagneticka spojka-jakoby drhne) tak uvažuju,že ji normalně oddělam řemen..navic by ubyla další hmota v motoru..ten displej-jak je hodně kosa,jako třeba ted...tak než se trošku prohřeje,tak mi ukazuje ruzne zajimave hieroglyfy
se spotřebou taky bojuju(mam 1.6 ohc)čidla už sem všechny zrepasnul,už davaji spravne hodnoty,na střikačce sem nasadil a povyměnoval hadičky podtlaku...už se to zlepšilo...ale furt sem na celkem vysoke spotřebě-cca 8-9litru....mam podezřeni na lambdu



pod tím co ti tam drhne je elektro magnet co přitahuje ten talířek osy kompresoru a celá řemenice je uložená na dvojtym kuličkovym ložisku měl bys sundat řemen a zkusit vůli té řemenice jestli nemáš to ložisko v hajzlu abys nezůstal nekde bez řemene

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 21:04 | Nahoru | #20

Mirek12>pod tím co ti tam drhne je elektro magnet co přitahuje ten talířek osy kompresoru a celá řemenice je uložená na dvojtym kuličkovym ložisku měl bys sundat řemen a zkusit vůli té řemenice jestli nemáš to ložisko v hajzlu abys nezůstal nekde bez řemene



no...tak vule...takova zemědělská tam je ale hlavně mi přijde,jak kdyby byl ten taliřek nějak zkřiveny-prostě na jednom kousku drhne,na druhem ne..a repasovat to nějak nemam chut...asi sundam ten řemen...aspon uberu rotujici hmut motoru.klimu stejně využivat nebudu, a na topeni to nema vliv...

1 reakcí na tento příspěvek Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:01 | Nahoru | #21
sešrotovat a mas po problému ale sedacky ma nadcasový

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:04 | Nahoru | #22

Axel>no...tak vule...takova zemědělská tam je ale hlavně mi přijde,jak kdyby byl ten taliřek nějak zkřiveny-prostě na jednom kousku drhne,na druhem ne..a repasovat to nějak nemam chut...asi sundam ten řemen...aspon uberu rotujici hmut motoru.klimu stejně využivat nebudu, a na topeni to nema vliv...



to drhnutí se dá opravit porovnáním toho přítlačného třecího talířku ale moc dobře to nejde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:07 | Nahoru | #23

Mirek12>to drhnutí se dá opravit porovnáním toho přítlačného třecího talířku ale moc dobře to nejde



hádám,že bych na to potřeboval lis..??a investovat do toho toliko času...nemam nějak chut...dam pryč řemen-mam to na jeden, dva tahy nožem

Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:07 | Nahoru | #24
Nezavírá termostat a tím pádem jezdíš furt na sytič. Toť můj osobní názor. Oprava cca pár set.


Naposledy editováno 20.12.2009 22:08:22

(reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:08 | Nahoru | #25

Pawka> ale sedacky ma nadcasový



jojo ty semišové křesla jsou luxus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:12 | Nahoru | #26

Axel> hádám,že bych na to potřeboval lis..??a investovat do toho toliko času...nemam nějak chut...dam pryč řemen-mam to na jeden, dva tahy nožem



šroubovák a nemít gramlavé ruce

Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:21 | Nahoru | #27
termostat + čidlo teploty chl. kapaliny

(reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:34 | Nahoru | #28

Mirek12>šroubovák a nemít gramlavé ruce


fakt??je to jen nějaky plech,jo??no..každopadně klima byla stejně nefunkční..a naplnění stoji snad kolem tisicovky...to do toho nedam...takže odpojim a hotove...

1 reakcí na tento příspěvek Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:47 | Nahoru | #29
ještě jedna taková věc, to že je špatný termostat se nějak pozná když se z toho auta vymontuje ? Nebo mám rovnou objednat nový protože se to po vymontování stejně nepozná ? A ještě poslední věc, slyšel jsem že termostaty stačilo povařit ve vodě a pak zase fungovaly, ale ...

(reakce na) Něco s tím je, ale nevím co. Fiat Tempra

20.12.2009 v 22:50 | Nahoru | #30

firecracker>ještě jedna taková věc, to že je špatný termostat se nějak pozná když se z toho auta vymontuje ? Nebo mám rovnou objednat nový protože se to po vymontování stejně nepozná ? A ještě poslední věc, slyšel jsem že termostaty stačilo povařit ve vodě a pak zase fungovaly, ale ...



natartuj auto a nech tak 5min vrčet a sáhni na vrchní hadici nebo na žebrování chladiče jestli se to bude zahřívat koluje voda a je to termík v hajzlu v tom co popisuješ to bude 100% v hajzlu
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist