globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Možnost přestupu ER5 --> XJ600
1.7.2009 v 16:20
sice jsem tu uz zakladal asi milion temat o ruznych motorkach o kterych uvazuju na prestup, i kdyz prestupovat chci az pristi rok, az udelam neomezeny ridicak... nicmene, ted se mi naskyta moznost prodat ER-5, a prakticky za stejne penize (o neco malinko levneji) koupit XJcko... je teda fakt ze to XJcko je o 3 roky starsi, ale to mi nevadi...

tak se chci zeptat, ma nekdo nejake srovnani?? v cem si pomuzu, v cem si pohorsim... co se tyce motoru, podvozku, brzd, spotreby.. taky pohodli, posezu (merim 176cm, vazim 76kg), delsich tras....
a co se tyka ruznych rezimu jizdy, at uz palba, nebo cestovani, v cem je ktera lepsi??

předem dík za každou vaši zkušenost

(btw, jen dodavam ze moje ER-5 je na motoru zavrena na 25kW, kdezto to XJ by melo 25kW jenom v TP, jinak plne otevrene)

1 reakcí na tento příspěvek Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 16:41 | Nahoru | #1
XJ nepojede tolik od spodu a max speed kolem 190km/h nevim jestli si spíše nepohoršíš....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 17:03 | Nahoru | #2

JARYN82>XJ nepojede tolik od spodu a max speed kolem 190km/h nevim jestli si spíše nepohoršíš....



tak zrovna na max speed nehledim, moje zavrena ER-5 umi realnych okolo 160... to ze nepojede tak odspodu s tim pocitam, holt ma XJ dva valce navic.. na druhou stranu otevrena ER-5 ma 45Nm/7200ot, XJ ma 53Nm/7500ot... takze je na tom o neco lip.. i kdyz ma XJ asi jinou krivku, takze je dost mozny ze bych to musel drzet treba o 1000-2000 ot vys, a treba pri predjizdeni poslat dolu o rychlost vic....

nekdo dalsi nejake srovnani??

1 reakcí na tento příspěvek Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 17:14 | Nahoru | #3
na xj jsem nikdy nejel, ale po er-5 bych si to v životě nekoupil.To už bych radši tu Kawu otevřel....

(reakce na) Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 17:39 | Nahoru | #4

KedaR_K>na xj jsem nikdy nejel, ale po er-5 bych si to v životě nekoupil.To už bych radši tu Kawu otevřel....



mi nejde az tak o brutalni narust vykonu.. to necekam.. a myslim ze tech 60 koni bude celkem dostatecnych.. nemam potrebu za to tahat jak blazen (ale ne ze bych neumel jezdit ostre, to zas ne, rad nekde v peknych zatackach potahnu)... ale hlavne chci po ER-5 uz neco jineho, nejakou zmenu... takze otevirat ji pro mne uz nema smysl kdyz ji stejne budu menit...

spis chci slyset nejake ty nazory v cem jsou si podobne, v cem jsou jine, co se tyce jizdy (i ve dvou, dost jezdim ve dvou), motoru, podvozku a tak celkove...

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 17:43 | Nahoru | #5
XJ je pohodlnější jak ER-5. žravý je to myslím stejně. 1996 ještě neměla druhý kotouč vepředu, docela to táhne doprava nebo doleva? už nevím při prudčím brždění. Rám trochu vibruje při větší rychlosti. Připadně mi to těžší jak ER-5, ta je taková malá, kdežto XJ je opticky vyšší stroj.

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 21:11 | Nahoru | #6
XJ jsem měl asi 4 roky, najeto cca 25000 km, na cestování je to pohodlná motorka, bezúdržbnovej motor, ale být tebou tak bych po 500 koupil něco silnějšího než je XJ. To že za to tahat nebudeš to říkáš teď ale po roce nebo i dřív se budeš poohlížet po něčem silnějším. Výkonově bych řekl, že XJ a ER budou na tom stejně.

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 23:14 | Nahoru | #7
Je to všechno o tvojí povaze, rozhodně to proti 25kw er-5 potáhne víc... ale na druhou stranu je to těžší, je to prostě už "dospělá" motorka. Podvozek je měkčí, takže počítej s vlněnim při agresivní jízdě. Ale zase když se naučíš jezdit rychle na XJ, tak už umíš na všem :) Mašina je to celkově hodně pohodlná, řekl bych, že primárně je to spíš cesťák. Co musim vyvrátit, tak že XJ nejde odspodu, je kec! Na er-5 sem teda sice nikdy nejel, ale XJ bere odspodu nádherně, je to sice 4vál, ale dvouventil. Od 2500 toáček si veme klidně i šestku, je to paráda! Točit se opravdu nemusí. Spotřeba - moje maximální byla 5,4l, furt plnej, točení až k 9000ot, prostě vyjížďka s Dukárnama :)

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 23:19 | Nahoru | #8
jestli to XJ má kapotu a jestli jezdíš jen 300 a víc km, tak do toho po důkladném rozmyšlení běž. ale asi to nemá cenu. spíš se časem mrkni na ER6. to je jiné kafé.

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 23:20 | Nahoru | #9
Ja bejt tebou tak necham ER5 a setrim na vetsi machnu az budes mit ten ridicak. O XJ toho moc nevim ale bal bych se ze to bude krok z5 a ze budes litovat. Kdyz uz budes investovat do jiny motorky tak preci do nejaky lepsi. I kdyz sou to tvoje penize takze tvuj boj.

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

1.7.2009 v 23:20 | Nahoru | #10
Měl jsem možnost jet na XJčku a je to celkem pohodlná motka, přišel mi celkem měkký podvozek oproti ER5. Jinak bych XJ za ER5ku neměnil. S výkonem je na tom hodně podobně. Spotřeba je menší než na Kawě, ale asi záleží kdo jak jezdí.. Na cestování je to ale dobrá volba.

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 02:45 | Nahoru | #11
Si moc nepomužeš

Co třeba SVčko 650? Sice taky žádná střela, ale určitě je živější jak XJ 600.

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 07:05 | Nahoru | #12
Nemenit, to bys byl akorat tak zklamanej. Er-5 je po vsech strankach modernejsi stroj nez XJcko.

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 08:23 | Nahoru | #13
Já měl XJ 600 a kámoš GPZ 500. Hodněkrát jsme spolu lítali a závodili a ty mašiny jedou naprosto stejně. I když jsme si vyměnili stroje. Jasně,že mají jiný průběh výkonu.
Jezdecky mi asi trošku líp sedělo to GPZto.Jaksi mi líp sedlo.Ale na to GPZtu se zas něco furt sralo(ale to byl rok 89).
Na obou motorkách jsem dělal udržbu a obě jsou jednoduché. Na GPZ jsem dělal uplně fšechno sám.Na XJ mě štvalo seřízení ventilů-jsou tam podložky.A na to jsem si netroufl a ddal to do servisu.Jednou jsem dával seřídit ventily 3!!!! První dva mi na ně ani nesáhly a vzaly si peníze!!!! Napotřetí jsem sundal hlavu a odvezl do servisu jen tu hlavu a hned na místě jsem si ty vůle poměřil. Do servisu bych si už nic nedal!! Ale zase ty ventily na XJ se seřizují až nějak po 20tisících km.S XJ jsem byl ale naprosto spokojen! Už jsem tu někde psal,že jsem měl rozebraný motor v 70tisící km a písty,ventily,vačky a válce byly jako nové!! To jse teda čuměl. To jsem měnil primární řetěz-už chrastil.
Ale kdybych si měl ted vybrat,tak bych si koupil ER5. Super stroj a uděláš si na něm všechno sám.

1 reakcí na tento příspěvek Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 09:13 | Nahoru | #14
u mne je to totiz tak ze v soucasne situaci nejsem bohuzel schopny neco nasetrit, takze budu muset kupovat masinu zhruba v podobne cenove relaci jako prodam ER-5.. (+- max 10 tisic)... prodavat ji budu, protoze uz proste chci zmenu, ne ze by ERka byla spatna, a vykonu taky nijak vic nepotrebuju (i kdyz by nevadil ..) navic se bojim toho ze si na ten vyssi vykon rychle zvyknu a budu jezdit jako prase .... ale proste chci zmenu, neco jineho do garaze
takze cenovou relaci pocitam tak do 50 tisic.. takze kdyz ne XJ, tak co?? tak aby se to do tech 50 dalo koupit ve slusnym stavu, tak abych na to nemusel krom spotrebnich veci sahat??

(reakce na) Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 09:15 | Nahoru | #15
Cosmogagy> když pohledáš tak za 50 v pohode koupíš SV650

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 09:47 | Nahoru | #16
Cosmogagy> Tvoje zavřená ER-5 jede reálných 160km/h? To je něco přes 170 tacho, že? Kde jsi to zkoušel? Já jel včera s mým GPZ po dálnici (nikdy víc, pokud nebudu muset) a na tachometrových 170 jsem to vzdal. Nevím, jak moc by to ještě šlo, ale asi o moc už ne.

Jinak k tématu: To XJ by bylo kapotovaný? Taky jsem o něm do začátku uvažoval, ale spousta lidí mi řikalo, že je to takový klidný nudný cesťák. A po Er-5, no nevim. Já osobně bych do toho nešel.

(reakce na) Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 11:46 | Nahoru | #17

zebas>Cosmogagy> Tvoje zavřená ER-5 jede reálných 160km/h? To je něco přes 170 tacho, že? Kde jsi to zkoušel? Já jel včera s mým GPZ po dálnici (nikdy víc, pokud nebudu muset) a na tachometrových 170 jsem to vzdal. Nevím, jak moc by to ještě šlo, ale asi o moc už ne.

Jinak k tématu: To XJ by bylo kapotovaný? Taky jsem o něm do začátku uvažoval, ale spousta lidí mi řikalo, že je to takový klidný nudný cesťák. A po Er-5, no nevim. Já osobně bych do toho nešel.



jj, jede neco pres 170 tacho.. na kazdy delsi rovine...(pokud neni do kopce a proti vetru ).. kdyz je hoodne dlouha rovina (treba 2-3 a vic km, tak pri bezvetri da i 180 tacho, ale to je strop...).. kamosovi jede otevrena neco pres 200 na tachu...

XJ by asi bylo kapotovany...

btw k SVcku... to mi prijde ze za 50 je minimum co se da koupit slusne.. a ja spis potrebuju aby se dala masina koupit za min, tech 50 bude opravdu max strop, a spis se na nej asi nedostanu...

1 reakcí na tento příspěvek Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 12:22 | Nahoru | #18
by mě teda zajímalo v jakých to máte otáčkách tu er-5 při 200...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 13:16 | Nahoru | #19

McMaron>by mě teda zajímalo v jakých to máte otáčkách tu er-5 při 200...



ja ne, ja nemam, moje to neda, moje je malinka

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 14:06 | Nahoru | #20
to je jako z bláta do hovna. Výkonově to samé jen budeš mít o dva válce navíc.Přínos možná v tom, že Xj je díky svojí jednoduchosti (zastaralosti) nezničitelný. Takže + možná jen trochu vyšší životnost a méně udržby proti ER.Ale to je jen moje spekulace.

(reakce na) Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 14:08 | Nahoru | #21
Cosmogagy> Tak to jsem myslel, že GPZ bude mit vyšší top speed Ale na tom zas tak nezáleží.

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 14:12 | Nahoru | #22
xj je super motorka ale tak na stejno jako ER 5 přestupem si nepomůžeš

1 reakcí na tento příspěvek Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 15:29 | Nahoru | #23
Co treba Bandita nebo Fazera?

(reakce na) Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 16:01 | Nahoru | #24
jeste teda pro vsechny... motorku jsem chtel puvodne kupovat az pristi rok, az si udelam papiry na neomezeny vykon...

ale momentalne to proste vypada takhle, a to XJ ma v tp psanych 25kW... takze o tom silne uvazuju... pokud bych kupoval ale masinu az pristi rok, byl by hodne boj mezi Fazerem a SV650... to bych si musel rozmyslet jestli dvouval nebo ctyrval...

tedka momentalne ale asi Fazera, Bandita, Horneta, SVcko a podobne stroje za 45000, s 25kW v technicaku, a aby byly v dobrym stavu (skrabance a tak mi nevadi), tak to asi nesezenu...

Možnost přestupu ER5 --> XJ600

2.7.2009 v 19:26 | Nahoru | #25
to fakt nemá cenu, bych pořídil nějaký FZS možná fazera nebo tak něco, nebo když už tak bandita, kterej je o něco výkonnější než XJ
jsem sice s XJ spokojenej, jako studentovi mě vyhovuje nenáročnost, malá spořeba atd, navíc rád cestuju a je to hodně pohodlná motorka. Ale na sportování to fat neni, mam ubroušený stupačky a hlavní stojan a to se mi zdá že moc rychel nejezdim, ale na pučenej bandasce jsem taky bral všim možnym - v každym případě po ER5 nebo podobnej pětistovce bych si XJ nepořizoval

Naposledy editováno 02.07.2009 19:33:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 tompok76 5 30.4.2024 v 14:56 tompok76
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 Paja.ml 1 26.3.2024 v 17:13 Destroyer
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 Rollinman 24 24.3.2024 v 01:57 tompok76


TOPlist