Téma: Dávat do origo servisu nebo doma?
 
23.5.2009 v 19:57
Mám ještě 2 měsce záruku na mašinu. Teď budu potřebovat udělat servis po 20.000 km. Nechce se mi to moc dávat do servisu. Výměna oleje atd. není nic tak těžkého a dost bych tím ušetřil. Že bych tím ztratil záruku mě už na ty 2 měsíce zase tak neštve. Motorce věřím, že je v top stavu. Otázka je spíše, jestli je pak třeba pro budoucí prodej lepší mít sevisku a jestli se to projeví na ceně motorky. To bych samozřejmně musel servisovat pořád v servise Yamaha. Předpokládám, že ale stejně minimálně 2 roky si jí nechám možná i mnohem mnohem déle.
Anketa: Dávat do origo servisu nebo udělat doma?
Dát do Yamahy
19%
5
Sám
81%
21

Dávat do origo servisu nebo doma?

24.5.2009 v 11:15 | Nahoru | #1
Něco podobnýho teď řeším taky. Původní majitel mojí Hondy ji s každým nesmyslem dával do servisu, aby byla poctivě vedená servisní knížka. Za cca 400 km (což bude velmi, velmi brzo) mě čeká výměna kapalin a taky přemýšlím, kde to udělat. Nejspíš si to udělám doma, protože podle mě je zbytečný s takovouhle prkotinou chodit do servisu, když si to můžu podstatně levněji obstarat sám. A na cenách motorek se podle mě zas tak rapidně od toho, jestli servisní knížku má, nebo ne, neprojevuje.

Dávat do origo servisu nebo doma?

24.5.2009 v 11:18 | Nahoru | #2
hlavně se obloukem vyhněte HUMOTO - Suzuki Brno

Dávat do origo servisu nebo doma?

24.5.2009 v 11:47 | Nahoru | #3
Číkus>hihihi to nemůžeš nějak překousnot

Dávat do origo servisu nebo doma?

24.5.2009 v 15:34 | Nahoru | #4
Čágo. Samozřejmě, že mašina s řádně vyplněnou serviskou je vždy lépe prodejná a cena se dá taky zohlednit. Podobnou situaci sem taky řešil. Z určitých důvodů sem přestal jezdit do Yamahy, našel jsem si jiný servis a s potvrzováním servisky žádný problém.

Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:19 | Nahoru | #5
Já bych servisku moc neřešil. V dnešní době plný podvodů si jí kdekdo dokáže sehnat i dodatečně. A co se týká lepšího prodeje, tak určitě nezvedne cenu motorky o tolik, co přeplatíš v servisech na výměnách olejů a podobných věcí který jsi schopnej si doma udělat za 1/3 jejich ceny.

2 reakcí na tento příspěvek Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:21 | Nahoru | #6
ve 20 000 by bylo dobré udělat synchrony !!! Nevím , jak to doma vládneš?? :\ Ušetříš 500,- a za víkend projezdíš 1000 ,- !!!

1 reakcí na tento příspěvek Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:28 | Nahoru | #7
Záleží, co máš za servis. Jezdil jsem do Letů u Prahy, do origo Honda - jako 1300kč za 2 litry oleje (Castrol GPS), filtr a práci, se mi fakt už dávat nechtělo, ovšem taky jsem to přetrpěl - už jsem nechtěl měnit servis, když tam jezdím o začátku. Ale před 14 dny jsem potřeboval vyměnit olej - V Letech měli plno na 14 dní dopředu. Tak mě napadl servis v Cerhovicích, taky autorizovaný Honda. A hle - cena úplně někde jinde, přístup perfektní. Výměna oleje mě stála lidových 746kč..
Jinak záruku mám taky ještě 2 měsíce. A na velký servis ve 12tis. km (ventily, výměna brzdovek, oleje ve vidlích atd.), který bude ještě zřejmě v rámci záruky (chybí mi do něho cca 1400km), to tam klidně dám taky..

1 reakcí na tento příspěvek Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:28 | Nahoru | #8
Jaký synchrony??? Jinak já tím myslel dělat doma věci jako např. olej, filry, svíčky atd..
Je jasný, že třeba do seřízení ventilů se domu určitě nepohrnu

(reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:29 | Nahoru | #9

RadekFZ1Fazer>Jaký synchrony??? Jinak já tím myslel dělat doma věci jako např. olej, filry, svíčky atd..
Je jasný, že třeba do seřízení ventilů se domu určitě nepohrnu



SYNCHRONY : synchronizace klapek !!

(reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:36 | Nahoru | #10

Dina>ve 20 000 by bylo dobré udělat synchrony !!! Nevím , jak to doma vládneš?? :\ Ušetříš 500,- a za víkend projezdíš 1000 ,- !!!



co to řykaš? jag to mlufyš? nenjy ty rozumjět :\

(reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:37 | Nahoru | #11

ernest>Záleží, co máš za servis. Jezdil jsem do Letů u Prahy, do origo Honda - jako 1300kč za 2 litry oleje (Castrol GPS), filtr a práci, se mi fakt už dávat nechtělo, ovšem taky jsem to přetrpěl - už jsem nechtěl měnit servis, když tam jezdím o začátku. Ale před 14 dny jsem potřeboval vyměnit olej - V Letech měli plno na 14 dní dopředu. Tak mě napadl servis v Cerhovicích, taky autorizovaný Honda. A hle - cena úplně někde jinde, přístup perfektní. Výměna oleje mě stála lidových 746kč..
Jinak záruku mám taky ještě 2 měsíce. A na velký servis ve 12tis. km (ventily, výměna brzdovek, oleje ve vidlích atd.), který bude ještě zřejmě v rámci záruky (chybí mi do něho cca 1400km), to tam klidně dám taky..



Tak tomu říkám rozumná cena Ale když mi v Plzni řekli za výměnu oleje něco kolem 2000 Kč, tak jsem se dost divil a když jsem jako nadhodil že to je docela hodně, tak říkali že v tom je jako bonus ještě vyčištění a namazání řetezu. Takže jsem je poslal určitě víte kam, a dělam tyhle věci sám. A když to spočítam, tak tři litry Castrol GPS je 570 Kč + 190 HF filtr = 760 Kč. A to když odečtu od 2000, tak to je kurevsky drahý mazání řetězu!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:38 | Nahoru | #12

Dina>ve 20 000 by bylo dobré udělat synchrony !!! Nevím , jak to doma vládneš?? :\ Ušetříš 500,- a za víkend projezdíš 1000 ,- !!!



cece kdyz uz se rozhodnu servisovat sam... tak prvni predpoklad je ze nejsme uplne levej... pak uz to je jen sehnat budiky (sestrojit je z hadicek) a podle servisniho manualu to nastavi kazdej....

navic bych skoro rekl ze v servisu to natocej, slysej ze jde pravidelne na 4 a maximalne si to synchro nauctujou:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:42 | Nahoru | #13

assassin>Dina>ve 20 000 by bylo dobré udělat synchrony !!! Nevím , jak to doma vládneš?? :\ Ušetříš 500,- a za víkend projezdíš 1000 ,- !!!

cece kdyz uz se rozhodnu servisovat sam... tak prvni predpoklad je ze nejsme uplne levej... pak uz to je jen sehnat budiky (sestrojit je z hadicek) a podle servisniho manualu to nastavi kazdej....

navic bych skoro rekl ze v servisu to natocej, slysej ze jde pravidelne na 4 a maximalne si to synchro nauctujou:)



V každém slušném servise , můžeš být přitomen u práce !! Kdo to nedovolí , je podvodník a něco tají !!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 12:46 | Nahoru | #14

Dina>assassin>Dina>ve 20 000 by bylo dobré udělat synchrony !!! Nevím , jak to doma vládneš?? :\ Ušetříš 500,- a za víkend projezdíš 1000 ,- !!!

cece kdyz uz se rozhodnu servisovat sam... tak prvni predpoklad je ze nejsme uplne levej... pak uz to je jen sehnat budiky (sestrojit je z hadicek) a podle servisniho manualu to nastavi kazdej....

navic bych skoro rekl ze v servisu to natocej, slysej ze jde pravidelne na 4 a maximalne si to synchro nauctujou:)

V každém slušném servise , můžeš být přitomen u práce !! Kdo to nedovolí , je podvodník a něco tají !!



jasny, ne kazdej servis je spatnej... ale me treba servisni prace na motorce bavi a sem rad ze se u toho treba neco naucim... ale neni to pravidlo, kazdej jak uzna za vhodne:)

(reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 13:00 | Nahoru | #15
assassin> Přesně tak jak říkáš! Když mě to baví a jsem schopnej si to udělat sám, tak proč za to platit nehorázný kačky v servisu. Nemluvě o tom, že když si to člověk udělal sám, tak ví že to je opravdu udělaný. Viz. např. před chviklou mi kamarád psal, že mu tekly vidle, tak mu prej udajně vyměnili gufera ale za 14 dní už tekly zase, tak je otázkou, jestli ty kurvy jen nezkrátili pružinky na guferech a nedali je tam zpět a nechali si zaplatit nový. Je sice pravda, že to byl reklamovat a že to udělali znova, ale už jen to sraní do servisu a trčet doma bez motorky by mě deptalo.

Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 16:51 | Nahoru | #16
Krom retezovky a prezouvani gum, si to vymenuju doma vcetne spojky. Veci jako desticky, kapaliny a filtry, to me ani nenapadne dat do servisu.

1 reakcí na tento příspěvek Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 17:16 | Nahoru | #17
Jojo , to je ta česká nátura!!! Do všeho rýpat i když tomu nerozumím na 100% !! A pak nemá být krize , jak nedáte zarobit jeden druhému !! :\ :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 18:10 | Nahoru | #18

Dina>Jojo , to je ta česká nátura!!! Do všeho rýpat i když tomu nerozumím na 100% !! A pak nemá být krize , jak nedáte zarobit jeden druhému !! :\ :\



Co to tady meleš za ptákoviny? Nejseš náhodou taky nějakým majitelem motoservisu? Ono na celou věc se dá koukat z několika pohledů. Jeden z nich může být i ten, že někdo nemá jako hobby jen na motorce jezdit, ale baví ho si na tom umět i něco sám opravit a provádět údržbu. Samozřejmě bych měl být soudnej a správně odhadnout co si udělam a co ne. Ale pokud to někomu trochu technicky přemýšlí, tak je schopnej si udělat i věci, který ještě ani nedělal. Tobě se to třeba s Yamahou krásně řekne když se mi něco posere, dam to do servisu, protože servis Yamahy je dnes v ledckteré řiti. Ale já třeba jezdim závodně trial, odešla mi týden před závodama spojková lamela. Takže jsem měl dvě možnosti. Buď naložit motorku a odvést ji do 130 km vzdáleného servisu, počkat až se jí uráčí opravit (týden až 14 dní) a pak znovu absolvovat 260 km autem s vlekem pro motorku. Takže když to sečtu, tak bych jsem přišel o závody, stálo by mě to 1300 Kč jen doprava do servisu a zpět a servisu zaplati za práci a modlit se aby to udělali dobře. Verze 2 byla taková, že jsem zavolal známému, lamelu od něj jsem měl za 2 dny doma a vyměnil jsem to sám i přes to, že jsem to nikdy nedělal. Motorka fungovala, stihnul jsem závody a ještě měl dobrej pocit že jsem se něco naučil a že je to uděláno dobře. A v budoucnu se s klidný svědomím klidně pustí do spojky na i FZ1
Další pohled na věc je ten, že za to, že si spoustu věcí lidi dělaj doma, můžou ty servisy samy. Netvrdím že všechny, ale spusta se jich snaží zákazníka ojebat jak jen to jde obzvlášť u těch, který se v tom servisu uvedou jakou naprostý blbouní který tomu vůbec nerozumí. A nezlob se na mě, ale když Ti někdo řekne za výměnu oleje, olejovýho filtru, zvduchovýho filtru a svíček 5000,- tak to ať jde do prdele a nediví se, že si to někdo dělá doma sám. Když to sečtu tak matroš vyjde cca 2500 Kč a když to hodně přeženu, tak práce na 2 hodiny, tj. 1250 Kč/hodinu práce!!!! Podotýkam že žádné specializované práce, ale prachsprosté rutyny. A to nemluvím o tom, že další kačky mají ještě na to materiálu.
Takže kdo je línej nebo lempl, nebo ho to prostě jen nebaví, tak dá vydělat vydřiduchům a ten koho to baví a umí to, tak ať si to dělá sám a za ušetřený kačky koupí benzín a o to víc jezdí
Ale radši ještě jednou na závěr píšu, že to nemusí platit na všechny servisy, a že se určitě najdou i seriozní ktery si zakazniků važí. Bohužel alespoň já jsem ale víc narážel na ty druhý

Naposledy editováno 23.06.2009 18:15:36

1 reakcí na tento příspěvek Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 18:14 | Nahoru | #19
Zaseg jeden nasrati , norma splnjena !!!!

Taki hujdu njedafam do Yamaha serfysu !!!

1 reakcí na tento příspěvek Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 18:19 | Nahoru | #20

Já ale nasranej dnes už nejsem, je mi to vlastně úplně jedno, protože tam taky nejezdim, ale prostě jde o ten jejich princip každýho co nejvíc vorvat a neznalý rovnou 2x!!!

A ještě jsem si vzpoměl, když tak koukam na ten tvůj pěknej klín pod motorem, že jsem se byl na něj ptát kolik ten kus plastu stojí, a když mi řekli že 11500,- , tak jsem šel málem do kolen Vim že byl celkem dost drahej i na FZ6 cca 6500, a něco podobnýho jsem čekal i tady, ale částkou 11500 mě fakt roznesli

Naposledy editováno 23.06.2009 18:24:33

Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 18:24 | Nahoru | #21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 18:28 | Nahoru | #22

Dina>Zaseg jeden nasrati , norma splnjena !!!!

Taki hujdu njedafam do Yamaha serfysu !!!



už jsem se lekl, že je nemocnej...

Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 18:29 | Nahoru | #23
Bo su levy, jedině servis...

a pak taky není kde....

(reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 18:31 | Nahoru | #24

Trutnovacek>Dina>Zaseg jeden nasrati , norma splnjena !!!!

Taki hujdu njedafam do Yamaha serfysu !!!

už jsem se lekl, že je nemocnej...



Bil sem ale enem chfylu mjel sem tjeplotu sfišenu na 24,5 °C !!!alje uš se fpoho !!

Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 18:33 | Nahoru | #25

Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 19:08 | Nahoru | #26
Indigo> Pokud máš ještě záruku na motorku, i když jenom 2 měsíční, šel bych s ní rozhodně do autorizovaného servisu. Nikdy nevíš, jestli se ti během těch 2 měsíců nevysype. Pak už je to celkem jedno...Jo, holt koupě nově motorky má své úskalí...
Jinak my s bráchou si děláme na motorkách všechno doma samy - třeba i rozborka sborka celého motoru, když je třeba

(reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 19:11 | Nahoru | #27
RadekFZ1Fazer> Což zakhle si ho vyrobit z laminátu, zase tak složité to není ...zrovna teďka si vyrábím krytky originálních předních blinkrů na mé GSX 1100 F (jeden celý přední blinkr stojí na partsdepot 3000 , a jedna krytka vyjde asi na 1000 )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 19:19 | Nahoru | #28
RadekFZ1Fazer> Nediv se že pracé v sevisu je tak drahá, sice 2500 včetně matroše za výměnu oleje, svíček, olejového a vzduchového filtru je opravdu dost...ale když si představím, že bych měl jako mechanik seřizovat ventily na nějaké novější motorce, tak pokud budu citovat mého bráchu, tak bych pod 2000 nešel - deltabox, na nic přístup, 16 ventilů, podložky apod...zlaté staré mašiny s 8 ventily a trubkovým rámem, výměna svíček zabere 5 min., ne jako u mého GSX 1 hodinu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

23.6.2009 v 22:08 | Nahoru | #29

2stroke>RadekFZ1Fazer> Nediv se že pracé v sevisu je tak drahá, sice 2500 včetně matroše za výměnu oleje, svíček, olejového a vzduchového filtru je opravdu dost...ale když si představím, že bych měl jako mechanik seřizovat ventily na nějaké novější motorce, tak pokud budu citovat mého bráchu, tak bych pod 2000 nešel - deltabox, na nic přístup, 16 ventilů, podložky apod...zlaté staré mašiny s 8 ventily a trubkovým rámem, výměna svíček zabere 5 min., ne jako u mého GSX 1 hodinu...



Ahoj. To sis špatně přečetl . Psal jsem že za to chtěli 5000,- !!!! Těch 2500 už jsem tam tak odhadoval že vyjde matroš a tudíš další 2500 zákonitě vychází na práci. A taky jsem tam ještě právě proto dopisoval, že to je za rutynní práci!! U těch ventilů bych se té ceně nedivil, to bych bral jako specializovanou práci. Jinak na práci s laminátem zrovna nadanej nejsem, škoda ušetřilo by to slušný kačky. Ale už jsem se stejně smířil, že klín nebude. FZ6 bez něj, to prostě nebylo ono, ale na FZ1 mi nějak opticky nechybí. To jsem raději koupil nový karbonový laďák a ještě se chystam na padáky od Rutana. A když to tak sečtu, tak mi stále ještě 1500 zbyde oproti klínu Měj se a ať se hlavně víc jezdí než servisuje

(reakce na) Dávat do origo servisu nebo doma?

24.6.2009 v 00:55 | Nahoru | #30
RadekFZ1Fazer> Pardón, moc rychle čtu . Za tu cenu bych to už teprve udělal sám, to už je vážne celkem dost .
Ten Rutan to s těmi padáky celkem rozjíždí .
Jo a děkuju, tobě přeju taky mnoho štastných km .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist