paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Moje první moto
16.5.2009 v 14:53
Zdarec lidi.
Tak jsem před týdnem koupil svou první motku Virago 535 DX. Opravdu moc pěkná. Mám z ní radost. No do včerejška byla větší, ale jel jsem odpoledne do práce a začalo něco divně hučet. Dělá to i když stojím. Při staru v pohodě a po chvilce jízdy to začne.Zastavím a dělá to pořád. Při naklonění motky to přestane. Nedokážu moc popsat ten zvuk, ani pořádně odkud to jde. Po vypnutí zapalování a následném otočení klíče do polohy ON něco dvakrát nebo třikrát zavrčí, následný start v pohodě, ale po rozjetí opět v kuse nějaké hučení. Do práce jsem přijel tak akorát a nebyl pak čas něco zkoumat. Ráno pršelo, tak jsem ji tam nechal. Nesetkal se někdo z vás náhodou s něčím podobným. Nenapadá vás něco.
Zítra pro ni zajedu a začnu po tom pátrat, tak pak dám vědět. Dost mě to štve. Tak zatím

1 reakcí na tento příspěvek Moje první moto

16.5.2009 v 15:07 | Nahoru | #1
To zavrčení (nebo spíš zacvakání) po zapnutí klíčku je palivové čerpadlo, to je normální.
To hučení se ozývá jen za jízdy (nechcu strašit, ale kardan to snad nebude, ten někdy mašinu přežije) nebo i při stojící mašině? Při zařazené rychlosti a vymáčknuté spojce, nebo i při neutrálu.
Je mi divné, že to utichá při naklonění mašiny na stranu. Na kterou? Snad by to mohla být startovací volnoběžka nebo rotor magneta.
Zkus ji natočit a odposlecnout, odkud co nejpřesněji ten zvuk pochází. Z Tvého popisu se těžko dá radit takhle na dálku, musel bych ji vidět a slyšet.

Jinak ale gratuluju . Virago 535DX je opravdu super stroj a pokud se k ní nechováš jako prase, je prakticky bezporuchová . Vybral jsi opravdu dobře .
Však to také byl nejprodávanější motocykl všech dob a ve své třídě nemá konkurenci.
A těch posměšků a shazování, co se tu občas na adresu Viraga objevují si nevšímej. Píšou to sem jen blbci, kteří o této mašině vědí ho*no a jen z nich mluví závist.

(reakce na) Moje první moto

16.5.2009 v 16:26 | Nahoru | #2
BikerJim>
Ahoj. Je mi jasné, že ten můj popis asi málo napoví. Na moto teprve začínám, takže se teprve učím, a včera fakt nebyl čas to zkoumat. Virago jsem chtěl od mých 18 let, takže to trvalo dalších 18. No nakonec se povedlo.
Nejvíc mě zaráží, že to dělá i při stojící mašině, ať je tam kvalt se spojkou, nebo neutrál. Po postavení na bočák to za chvíli ztichne. A ten zvuk po otočení klíčku do ON čerpadlo asi nebude. To bylo vždy jen takové cvaknutí, ale tohle znělo jinak. Předtím to nedělalo. Zítra sned budu chytřejší, a doufám, že to bude nějaká blbost. Kdyby né, tak nevíte jak je to při koupi z bazaru se skrytými vadami? Předpokládám, že na dlouhé lokty dohadování:

1 reakcí na tento příspěvek Moje první moto

16.5.2009 v 16:54 | Nahoru | #3
No tak se seber vem motorku a zajeď hnet do toho bazaru kdes to koupil,čím dřív tím líp.Jinak k motorce se vyjadřovat nebudu hlavně že se líbí tobě.A vláken co se týče reklamace motorky z bazaru tu najdeš hodně a myslím že většinou žádné hezké čtení to nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moje první moto

16.5.2009 v 18:39 | Nahoru | #4
PepekRF>
No tak do toho bazaru to nebude jednoduché. Mám to asi 200km. Tak bych chtěl prvni zjistit, co tomu je. Jet tam s touhle závadou by mohlo špatně dopadnout. Leda tak do nějaké dodávky a zavést to tam.

Naposledy editováno 16.05.2009 18:40:47

1 reakcí na tento příspěvek Moje první moto

17.5.2009 v 20:37 | Nahoru | #5
No tak jsem na ni dneska ráno přejížděl z jedné práce do druhé, cca. 15 km. Po nastartování věechno stejné jako včera. Start bez problémů, ale to vrčení zůstalo.Šlo to někde zpod sedla.Říkal jsem si, že se možná dneska při neděli najde v práci chvilka, abych se na to mrkl. Asi po 5 km jízdy mi zdechla. Po zastavení chytla napoprvé a bylo po vrčení. Doma jsem Sundal sedla, prohlédl, ale nikde nic nenašel. Byl jsem ji ještě projet a nic. Takže se mi trochu ulevilo, ale asi to může udělat kdykoli znova. Přes týden jdu za klukem, co dělá mašiny, tak mu to řeknu a uvidíme. Nechám rovnou vše zkontrolovat, seřídit, vyměnit olej atd.
Takže zatím zdarec no a pak dám vědět, jak to dopadlo. Udělám i nějaké foto a nahodím sem.

Moje první moto

17.5.2009 v 21:01 | Nahoru | #6
v jednoduchosti je sila

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moje první moto

19.5.2009 v 17:08 | Nahoru | #7
Hammet> Jestli to vrčelo z pod sedla, pak to může dělat čerpadlo, když buď nemá odpor (karbce jsou prázdné) nebo saje jen vzduch, když dochází palivo. A jak píšeš, že po několika km mašina zhasla, ale pak normálně nastartovala a už to nevrčelo... pak bych podezíral právě čerpadlo, možná nestíhá.
Nejel jsi ale v té době na rezervu? Mohl by haprovat přepínací solenoid, takže chvílemi nešlo palivo (mohl by to být jen špatný kontakt na vedení od přepínače k solenoidu - jeden konektor je ve světle, druhý u spodní nádrže).
Také ale mohlo sát falešný vzduch, zkontroluj hadice od nádrže k čerpadlu. Divné je ale to, že sis toho všiml za jízdy, jak jsi psal dříve. Čerpadlo totiž normálně za jízdy nemáš šanci slyšet přes hluk motoru (i když já tedy mám otevřené koncovky výfuku).

Zkus také odpojit hadičku z karburátorů, strčit ji do nějaké nádobky a zapni zapalování. Čerpadlo by mělo plynule vrčet a musí z něj jít celkem plynulý proud benzinu. Pokud hadičku "přeštípneš" (nebo jinak zaslepíš), musí vrčení čerpadla začít zpomalovat, až přejde ve cvakání, které po chvilce rovněž zpomalí a nakonec ustane úplně. Pak je pumpa v pořádku.

POZOR!!! Čerpadlo je ovládáno (přes relé) řídicí jednotkou zapalovaní a pokud se do 5 vteřin po zapnutí zapalování motor nerozběhne (nebo nezapneš starter), jednotka čerpadlo vypne a zapne jej až po sepnutí starteru a vybuzení jiskry. Přestanou-li jít impulsy z budicí cívky (motor se zastavil), pumpa se opět po 5 vteřinách vypne. Takže na to pozor.

Nicméně mohla by to být mnohem prostší věc... pod sedlem mohlo být prostě něco uvolněné a při určité poloze a otáčkách to prostě rezonovalo. Je tam např. pojistkové pouzdro a pár konektorů, které by mohly bzučet o nádrž...

Nicméně dle Tebou naposled popisovaného chování (zhasnutí a pak normální start) bych v první řadě prověřil čerpadlo.

(reakce na) Moje první moto

19.5.2009 v 23:09 | Nahoru | #8

Hammet>PepekRF>
No tak do toho bazaru to nebude jednoduché. Mám to asi 200km. Tak bych chtěl prvni zjistit, co tomu je. Jet tam s touhle závadou by mohlo špatně dopadnout. Leda tak do nějaké dodávky a zavést to tam.



No myslel sem že to máš někde od vás z bazaru.Tak to je pak jasný.No hlavně ať ti to dobře dopadne a je to nějaká blbina

(reakce na) Moje první moto

22.5.2009 v 13:33 | Nahoru | #9
BikerJim>
Díky za rady. Zkusím to ještě prozkoumat. Ty děláš někde v servise Yamaha, nebo jsi tu svou už snad stokrát rozebral a složil ne?
Poprvé jsem si toho všiml, když jsem jel pomalu asi na dvojku. Prvni jsem myslel, že to není odemne, ale bohužel ten zvuk se mě držel jak klíště.
Teď jsem byl v Olomouci a při zpáteční cestě se mi to stalo znova. Stavil jsem se na kafe a když jsem chtěl odjet, tak zas. Ujel jsem asi 10 km a pak přepl na rezervu, protože už jsem najel od tankování 200 km. Za chvíli to přestalo. Takže to asi fakt bude tím nedostatkem benzínu. Po natankování a přepnutí z rezervy zpět je opět klid.
Ale zase předpokládám, že pokud by šlo do karburátorů málo benzínu, tak by se to projevilo na výkonu, nebo nějakým škubáním a podobně, ale nic jsem teda nepozoroval.
Tak zatím díky a zdar

Naposledy editováno 24.05.2009 08:24:45

Moje první moto

8.7.2009 v 14:28 | Nahoru | #10
Jo smíšené pocity po koupi Viraga to znám . Minulé pondělí jsme jeli pro moji první motorku po 10ti letech a bylo to moje láska na první pohled ovšem když borec nastartoval tak to málem bylo " tato,jedem domů". Problém je, že ani jeden z nás nevěděl jaký má vlastně Virago správný zvuk. Přítel má HD Sportster a já jezdím ted na Banditu a mám zkušenosti jen se silnicemi. Při jízdě bylo v pohodě, ale ten zvuk mne prostě děsil, nakonec to rozhodl jeden náš "přítel na telefonu", co řekl že by do toho za tu cenu šel. Tož jsme "Rozárku" přivezli a doma byli pak nesví znovu oba dva. Zachránil mne instruktor v autoškole co mi dohodil svého známého co dělá mašiny a vezme mi ji na seřízení a na youtube zněly ty motory podobně, takže mi spadl kámen ze srdce.

Každopádně zkus sehnat někoho kdo se ti na to podívá. A je po nejistotě.

Moje první moto

9.7.2009 v 21:27 | Nahoru | #11
tak je to v pohodě. Dneska přijel kamoš co dělá mašiny a celou mi ji "prolezl" a kromě dolití oleje do vidlí a nových pneu je holka jedna báseň. Jen jsme se shodli, že mi udělá laďaky at jdeme zvukově k sobě s tatkou na HD

Moje první moto

15.7.2009 v 19:50 | Nahoru | #12
Ahoj. Jak poznal kolik tam toho oleje má dolít? Taky jsem o tom uvažoval, ale spíše to celé vylít a dát nový.

Jó a s tou pumpou to už neřeším. V servise nic nenašel, tak vždy, když mám najeto tak 180km, přepnu na rezervu a nic se neděje. Jen to musím udělat včas.

Naposledy editováno 15.07.2009 19:52:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist