Téma: Par postrehů z moji dnesni vyjizdky
 
30.11.2008 v 21:00
Preci jen jsem se rozhodl doprat motorce luxus pristresi aspon na par mesicu a pri te prilezitosti jsem se krasne projel... , ze jsem si to zazimovani malem rozmyslel...
Prvni postreh byl,ze kdyz clovek nekolik mesicu nepozorovane kyne a pak se chce dostat do kombosky kterou ma 10let aniz by se smrskla,tak se najdnou zmensila snad o 2 cisla A nemit nandanou helmu,bagl na zadech a nastartovanou motorku,tak sem to proste nezapnul uz nekde lehce nad misty pohlavniho ustroji a o zastave srdce,kdyz sel zip pres hrudnik ani nemluve Jeste ze se za jizdy clovek nehejbe,pac jsem si pripadal jako kdyby na me delali odlitek z betonu pro nejaky pomnik.A k nasim sem dojel s odkrvenejma rukama,ze byly bily jak snih do kteryho sem tam zaboril predni kolo Cili novorocni predsevzeti je jasne...10kg dolu tak jak to byvalo jeste nedavno,nebo nova komboska a silnejsi motorka...
Dale to byla prvni moznost poradne se svezt na motorce pote,co jsem si nechal vymenit retezove kolecko a 16 zubu co tam byli vymenil za originalnich 17...Lidi musim rict ze bych nikdy neveril jak dokaze zmenit jeden zub tah motoru a vubec jizdu jako takovou!!!Jasne ze ta motorka porad jede a hlavne ted asi ukazuje skutecnou rychlost.Ale je to obrovsky rozdil a hrozne by me zajimalo porovnani treba casu na okruhu jen pokazde s jinym koleckem??Rika se ze s malym koleckem to taha dole a s vetsim to zas jede nahore a rychleji.Ale i presto ze jsem priznivcem extremne rychle jizdy,tak tam na jare vratim to male.Pravda je,ze pri zhruba 285 a s batohem na zadech bylo znat,ze jedu o mnoho rychleji nez kdyz jsem jel 285 s tim malym,ale i tak uz se tomu az tak nechtelo zrychlovat...coz drive nebylo...to motorka velice znatelne akcelerovala az do 300,ale tady je pravdepodobne hlavni duvod toho pocitu ze zrychluje i v takove velke rychlosti ten,ze jsem v te chvili jel asi minimalne o 30kmh mene a tudiz tak silna akcelerace.Nicmene ten narust tahu a sila motorky,ktera pri malem kolecku je.Je opravdu tak znatelna,ze bohate vyvazuje ztratu nekolika KMH v maximalce(vi nekdo o kolik ta maximalka klesne?)Mozna takove zkusenosti uz mate,ale kdo ne.Opravdu doporucuju vymenit o ten jeden zub.Snad jedina nevyhoda je,ze motorka je pak o dost divocejsi a predni kolo se odlepuje od zeme i pri rychlostech okolo 150kmh coz pro bezpecnou jizdu neni zrovna zadouci.
Jinak dneska asi nemrzlo,ale vedro taky nebylo a docela me prekvapilo,ze i ta totalne zhulena zadni Pirelka se pri tom dalnicnim pruletu i presto zahrala podle me asi na 40-50stupnu...a byla na dotek tepla,ikdyz jen chvilicku...po jizde na okrsce uz to tak slavne nebylo...
Jo a jeste jsem se chtel zeptat jak nizka taplota je z hlediska vykonu a pripadne poskozeni motoru jako kriticka??Leta jezdim v zime a nikdy jsem to neresil,ale kdyz sem videl na poslednim CEC jak si kluci prelepujou chladic paskou a mluvej o tom ze by mohli zadrit studenej motor,tak sem na tu teplotu dneska koukal a ani ve meste ani pri maximalce na dalnici nebyla vyssi nez 62(59)stupnu coz je asi malo,nebo ne...??Nejake zkusenosti..?
No a to je asi vsechno...zdravim vsechny autare co mi nevericne uhybali snad jeste vice nez v lete ,par bahnaku co kravili na poli,jsem rad ze jsem ji nakonec neprodal no a jinak bych to videl prvniho Ledna malej vylet treba na vyhlidku na Slapy,co rikate?

Naposledy editováno 30.11.2008 21:04:23
Předchozí
1 2
Následující

Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:07 | Nahoru | #1
první, ani sem to nečet, moc dlouhé

jinak o zub míň sice teoreticky ubere na maximálce, prakticky může být větší, motorka víc vytočí (teda nevím, jak ninja)

spočítat si to můžeš sám v=(n/ IC) * 0,06 * OD

Kde
v = km/h
n= rpm
IC= celkový převod (Ic=In * Istálý; In-převod jednotlivého stupně, Is = rozeta/pastorek)
0,06 je konstanta
OD obvod kola [m]

Stačí znát zuby v gearboxu

Naposledy editováno 30.11.2008 21:16:25

1 reakcí na tento příspěvek Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:09 | Nahoru | #2
A hele, nofear objevil podstatu prevodu
Hele maximalka ti s tim 16 pastorkem klesla teoreticky o cca 5,8% a to za predpokladu, ze i se 17kou jsi schopen vytocit sestku do maximalnich otacek.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:13 | Nahoru | #3

Dawe02>A hele, nofear objevil podstatu prevodu
Hele maximalka ti s tim 16 pastorkem klesla teoreticky o cca 5,8% a to za predpokladu, ze i se 17kou jsi schopen vytocit sestku do maximalnich otacek.



No aspon vidis ze jsem vlastne nezkusenej zacatecnik a vubec nejsem zavodnik Dawe je to rozdil jako prase a to bych chtel jeste videt kdybych dal fakt dozadu rozetu se dvema zuby navic??? Hele,takze myslis ze pokud budu brat ukazatel tacho z pravdivy pri normalnim prevodu,tak dejme tomu pri 300 s malym koleckem jedu 282?hmm..myslim ze to nebude pravda ze je to mnohem mene...?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:21 | Nahoru | #4
nofear4> Proc myslis ze vsichni prevodujeme jak otekli
Je to tak 282 odpovida 300. Zmensil jsi rychlostni prevod o 1/17 a o tolik jsi zvysil momentovy

Naposledy editováno 30.11.2008 21:24:00

Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:22 | Nahoru | #5
no ja sem nedavno ucinil podobny objev.. prekopal jsem airbox, propustnej filtr, udrzba motoru, vse seridil ... a furt se mi zdalo ze motorka nejak taha min nez predtim. Nemoh sem na to prijit proc, dokonce mi nedocvaklo po nedavne projizdce po najete trati .. kdyz sem jel pocitove rychleji nez kdy driv a nevytocil jsem nikde ani 3ku a driv jsem tam byl na tom podobne na 4ku...

az sem minulej vikend delal poradek v garazi a v dilech co byly vymeneny za nove se valel i starej pastorek, znacne jetej, tak sem studoval opotrebeni zubu a koukam na nem vyrazeno "16" ...
celou dobu jsem jezdil na -1 na pastorku .... (original je 17)

takze tam pujde zpatky 16 zubu, jen sem si vsiml ze je "prozrana" ta guma na kvyce a retez uz pomalu zakusuje i do kyvky... zajimalo by me jestli je to tim o zub mensim pastorkem a mam jit radeji vzadu o 3 nahoru a vepredu nechat origo 17...

jinak teda sem to dneska taky projel... 20km trasu, zmrzlej jak preclik, obzvlast ruce v MX rukavicich nic moc:) vyndal jsem tlumivky z vyfuku a pridal benzin na strikacce, zajimalo me jestli ted z vykuchanym boxem to nebude lepsi... a na tu studenou cestu je moc i to malo co tam je ... kolo prokluzovalo i pri razeni z vytocene 2 na 3.... a tech 100dB vypadalo v obcich ze to vymlati okna:) kazdopadne usmev od ucha k uchu...

Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:24 | Nahoru | #6
nofear: akorat i s origo prevodem tacho keca.. pocitej cca 5procent ale casto i vic...

1 reakcí na tento příspěvek Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:26 | Nahoru | #7
no, překvapuje mě, že tě to překvapuje. nezkoušel sem to, ale třeba kdysi kevin carmichael někde psal, že na B12 má v zadu o 6 zůbů větší rozetu a že už je to dost rozdíl. no a tys udělal polovinu (1 zub ve předu +- 3 v zadu). rači to dělat nebudu, bo to bych se na šestku snad aj rozjížděl.

1 reakcí na tento příspěvek Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:31 | Nahoru | #8
Safra..jak to, že tachometr ukazuje jinou hodnotu, než reál(nepočítám běžnou odchylku)? Sorry, sem odkojenej normálním mechanickým náhonem tacha od předního kola...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:34 | Nahoru | #9
kakabus> bo to ukazuje z motoru. a motor má při určitých převodech, výšce gumy a nějaké rychlosti nějaké otáčky. ale při jiném převodu při stejných otáčkách má rozdílnou rychlost. toš tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:39 | Nahoru | #10

Dawe02>nofear4> Proc myslis ze vsichni prevodujeme jak otekli
Je to tak 282 odpovida 300. Zmensil jsi rychlostni prevod o 1/17 a o tolik jsi zvysil momentovy



No Bubrak rikal ze by tacho ted melo podle poctu promerovat o 12% coz by pri tech 300 na ktery to ted slo fakt za 15s bylo vlastne 264 a tomu uz bych zacinal verit...protoze pak to ma jeste pres tisic rezervu v otackach kam to taky v pohode doleze a budem nekde na 275 realnejch a to by mohl byt ten rozdil oproti realnym 300 s original prevodem??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:39 | Nahoru | #11
Dolík ....> Jo aha, tak to jo..holt ty dnešní computery na dvou kolech..

(reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:40 | Nahoru | #12
kakabus> jo, sou to jebky.

(reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:42 | Nahoru | #13

Dolík ....>no, překvapuje mě, že tě to překvapuje. nezkoušel sem to, ale třeba kdysi kevin carmichael někde psal, že na B12 má v zadu o 6 zůbů větší rozetu a že už je to dost rozdíl. no a tys udělal polovinu (1 zub ve předu +- 3 v zadu). rači to dělat nebudu, bo to bych se na šestku snad aj rozjížděl.



a me prekvapuje jak sem z toho prekvapenej ....ta mrdka ted vubec nejede a navic to i na tachu ukazuje hovno

1 reakcí na tento příspěvek Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:43 | Nahoru | #14
nofear: jj zhruba tak neco, ja s koleckem mensim o jeden zub jsem pri tachometrovejch 265 mel na cyklotachaci s celkem presne nastavenym obvodem kola (sedi to dost s radarama) lehce pod 240....

co vim tak kdyz kdysi zkouseli Busu s radarem, tak 308 na radaru a busa se seriovym prevodem mela tacho za roh - tzn vic jak 340...

(reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

30.11.2008 v 21:55 | Nahoru | #15

assassin>nofear: jj zhruba tak neco, ja s koleckem mensim o jeden zub jsem pri tachometrovejch 265 mel na cyklotachaci s celkem presne nastavenym obvodem kola (sedi to dost s radarama) lehce pod 240....

co vim tak kdyz kdysi zkouseli Busu s radarem, tak 308 na radaru a busa se seriovym prevodem mela tacho za roh - tzn vic jak 340...



Hmm skoda ze si nepamatuju jaky jsem mel radarovy prulety na 400m sprintu na jare...bych to ted zkusil s timhle a hned by se videlo o kolik to jede jinak a taky jakej by byl rozdil v dosazenem case....

(reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 11:40 | Nahoru | #16

nofear4>Dawe02>nofear4> Proc myslis ze vsichni prevodujeme jak otekli
Je to tak 282 odpovida 300. Zmensil jsi rychlostni prevod o 1/17 a o tolik jsi zvysil momentovy

No Bubrak rikal ze by tacho ted melo podle poctu promerovat o 12% coz by pri tech 300 na ktery to ted slo fakt za 15s bylo vlastne 264 a tomu uz bych zacinal verit...protoze pak to ma jeste pres tisic rezervu v otackach kam to taky v pohode doleze a budem nekde na 275 realnejch a to by mohl byt ten rozdil oproti realnym 300 s original prevodem??



Nevim jak lze tachometr na ZX pri stnd prevodu, chtelo by to zjistit. Mas GPS?
Zajimal by me charakter chyby, jak moc jsou si chyby mezi jednotlivymi stroji podobne.

Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 11:50 | Nahoru | #17
Jsem rád že už naštěstí kecání tacháče neřeším

Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 11:52 | Nahoru | #18
Tady máte žůžo prográmek na virtuální elaborování s virtuálníma kolečkama

1 reakcí na tento příspěvek Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 12:01 | Nahoru | #19
Na výpočet rychlosti se na netu povalují prográmky (nebo xls soubory) kde stačí zadat převodové poměry (primár i sekundár, převody a obvod kola) a ono to vyhodí grafy rychlostí. Tak je možné simulovat změnu převodů. Ovšem je nutno počítat s tím že je to jen teorie. SW nedokáže říci zda převodem "do rychla" je motorka schopná dosáhnout max. otáček a pod. Navíc údajně při rychlostech kolem 300km/hod dochází až ke 20% prokluzu zadního kola...

Každopádně se to hodí např ke sprintům kdy si můžeš spočítat jestli se ti vyplatí řadit na 4 nebo nechat za 3 s ohledem na max. výkon a max otáčky motoru .

Edit: tak FiZzeR byl rychlejší....

Naposledy editováno 01.12.2008 12:02:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 12:19 | Nahoru | #20

Lamark>Na výpočet rychlosti se na netu povalují prográmky (nebo xls soubory) kde stačí zadat převodové poměry (primár i sekundár, převody a obvod kola) a ono to vyhodí grafy rychlostí. Tak je možné simulovat změnu převodů. Ovšem je nutno počítat s tím že je to jen teorie. SW nedokáže říci zda převodem "do rychla" je motorka schopná dosáhnout max. otáček a pod. Navíc údajně při rychlostech kolem 300km/hod dochází až ke 20% prokluzu zadního kola...

Každopádně se to hodí např ke sprintům kdy si můžeš spočítat jestli se ti vyplatí řadit na 4 nebo nechat za 3 s ohledem na max. výkon a max otáčky motoru .

Edit: tak FiZzeR byl rychlejší....



20% prokluz zadniho kola???pri teplem povrchu? a kdyz valim pod bodem mrazu 300 tak mi to podkluzuje kolik???tomu nemuzu verit nezlob se...

Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 12:21 | Nahoru | #21
nofear: 20procent to neni, sem to schvalne jednou pocital(tak nejak zhruba), ale nakej prokluz tam vychazi... uz si ale nevzpomenu kolik

vlastne sem to nejak zkoumal jak to tim je, ten prokluz co vsude uvadeli se mi nezdal, takze tenhle muj prispevek neberte v uvahu, zapomel jsem k cemu sem dosel a jdu nad tim dumat:)

Naposledy editováno 01.12.2008 12:24:50

(reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 12:40 | Nahoru | #22
nofear4> ...Co se teploty motoru týká, myslím že 50 stupňů je minimum.

1 reakcí na tento příspěvek Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 12:46 | Nahoru | #23
20% skluz to rozhodne neni. Pri brzeni je max obvykly skluz kontrolovaneho brzdeni nekde pod 4%, pokud si dobre pamatuju. Nekde u 2-3% zasahuje ABS...20% pri akceleraci je neskutecne moc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 12:52 | Nahoru | #24

Dawe02>20% skluz to rozhodne neni. Pri brzeni je max obvykly skluz kontrolovaneho brzdeni nekde pod 4%, pokud si dobre pamatuju. Nekde u 2-3% zasahuje ABS...20% pri akceleraci je neskutecne moc.



Ty jsi tak neskutecne sectelej jen bych podotkl ze ABS nezasahuju pri prokluzu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 13:00 | Nahoru | #25
nofear4> psal jsem skluz, cimz minim kinematickou velicinu, ktera pri zablokovani kola (pripad brzdeni) dosahuje kladnych hodnot a pri akceleracnim prokluzu dosahuje zapornych.
Funkce systemu pro kontrolu trakce v obou pripadech je principielne obdobna

(reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 13:20 | Nahoru | #26

nofear4>
20% prokluz zadniho kola???pri teplem povrchu? a kdyz valim pod bodem mrazu 300 tak mi to podkluzuje kolik???tomu nemuzu verit nezlob se...



... no podívej se do starších čisel časopisů (hledat to nebudu), já to samozřejmě neměřil ale když byl boom těch hyperbiků tak konstruktéři řešili problém s převodem výkonu na vozovku. Proto jsou teď gumy 190 a více široké. Tuším že to byl test ZX12-ky kde to psali...

(reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 13:34 | Nahoru | #27

Dawe02>nofear4> psal jsem skluz, cimz minim kinematickou velicinu, ktera pri zablokovani kola (pripad brzdeni) dosahuje kladnych hodnot a pri akceleracnim prokluzu dosahuje zapornych.
Funkce systemu pro kontrolu trakce v obou pripadech je principielne obdobna



Ja nechapu pro takovej chytrej clovek musel do tedka jezdit na GSXR750 z leta páně buh vi jakeho

1 reakcí na tento příspěvek Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 13:35 | Nahoru | #28
obecne bych rekl ze jak pri brzdeni tak pri akceleraci tam bude ten skluz danej vlastnosti gumy jako materialu, ze pri tom 4procentnim skluzu ma vetsi soucinitel treni nez kdyz se jen odvaluje, takze motorka pokud budu mit stale dostatek vykonu bude zrychlovat do doby kdy bude aerodynamicky odpor rovny tomu co dokaze pneu dostat na asfalt, pokud bude mit motor vetsi vykon, tak motorka stejne pojede jen touto limitni rychlosti a cokoliv nad bude na protaceni kola, pri 300kmh tam ale tenhle pripad nenastane.

sirka pneu s tim myslim nema prilis co delat, to jsou jen blafy redaktoru, ta sirka - mnozstvi gumy ma vliv jen na to jak dlouho pneu vydrzi, a vlastnosti moto pri zataceni...

(reakce na) Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 13:45 | Nahoru | #29

assassin>obecne bych rekl ze jak pri brzdeni tak pri akceleraci tam bude ten skluz danej vlastnosti gumy jako materialu, ze pri tom 4procentnim skluzu ma vetsi soucinitel treni nez kdyz se jen odvaluje, takze motorka pokud budu mit stale dostatek vykonu bude zrychlovat do doby kdy bude aerodynamicky odpor rovny tomu co dokaze pneu dostat na asfalt, pokud bude mit motor vetsi vykon, tak motorka stejne pojede jen touto limitni rychlosti a cokoliv nad bude na protaceni kola, pri 300kmh tam ale tenhle pripad nenastane.

sirka pneu s tim myslim nema prilis co delat, to jsou jen blafy redaktoru, ta sirka - mnozstvi gumy ma vliv jen na to jak dlouho pneu vydrzi, a vlastnosti moto pri zataceni...



hmm tohle je na me slozity ale kdyz si taky tak sectelej a chytrej jako DAWA tak bys mozna mohl spocitat pri jake rychlosti motorky by se ciste teoreticky zacalo zadni kolo protacek tak,ze by motorka prestala zrychlovat(pri teoreticky neomezene moznosti plynuleho narustu vykonu a odpovidajici delce silnice)?diky

1 reakcí na tento příspěvek Par postrehů z moji dnesni vyjizdky

1.12.2008 v 14:01 | Nahoru | #30
nofear: no odpor vzduchu - sila .. je Cx * 1/2 * ro * v * v *S

Cx, hodne prezenu, dam naky pekny jako u auta - 0,3
ro - zhruba 1,2
celni plocha, netusim, budu pocitat s 0,5m ctverecnich..

dam do rovnovahy s treci silou .. to je tiha motocyklu * soucnitel treni guma/asfalt...

soucinitel treni sem nasel v tabulkach 0,5, budu brat 1, moderni gumy maji mozna i lepsi

tihu budu brat 280kg - 2800N, jakoze se motorka celou vahou opre do zadniho kola.

dam do rovnice a neznama v - 633km/h ... s tim ze sem u vseho bral docela idealni pripady, bude dana rychlost pod touhle hranici...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist