manteufel>buď si dělá kozy nebo je mu 10 roků .. možná by měli prodejci motorek začít dělat takové ty testy jako má tuším aston-martin : prostě se tě zeptají proč si to kupuješ , jestli víš kde to má motor a jak funguje,co je to elektřina a čím je nebezpečná, která strana je levá, proč se v noci svítí a tak lol
Možná by ses pak sám divil...víš kolik lidí jezdí na motorce a ví o ní tak akorát že dělá brm brm?...abys pak měl vůbec s kým jezdit.
To by na Dubý kurvaubylo motorek....
Jinak když to vezmu z druhé strany...nevím, co je na tom špatného, že se Kalach zeptal.Holt každej nemá štěstí jako ti, kteří dostali v deseti letech na talíř Šalamounovo hovno....
Já to zkusím vážně-je to zařízení,které změní tvar výfukové vačky tak,aby ventil zůstal pootevřený a tím umožnil protočení motoru při pohybu pístu do horní úvrati.
Dělí se na automatický,mechanický...a Big má kombinaci elektomechanického...
Automatický-na rozvodovém kolečku je závažíčko a čep,vyvrtaný do výfukové vačky,čep je z jedné strany zbroušený do tvaru vačky,aby neotevíral ventil při chodu motoru a v této poloze ho drží odstředivé závažíčko.Při startu se závažíčko malou odstředivou silou překlopí do polohy,kdy čep ve vačce se natočí nezbroušenou stranou a svým profilem nadzvedne ventil,umožní snížit kompresi a nastartovat.Ihned po nastartování motor začne pracovat ve vyšších otáškách a závažíčko se odstředivou silou přestaví tak,že čep se pootočí zbroušenou stranou k vahadlu a ventil se normálně zavírá.
Mechanický-princip je stejný,jen se nějaký mechanismus,který pootevírá výf.ventil,ovládá páčkou ze řidítek a lankem.
Elektromechanický-spinač ovládá cívku,která zatáhne za lanko k mechanickému dekompresoru.
Tak asi tak to vidím já,ale nenutím vám to... P-H.