globalmoto_duben_nolan





Téma: Svícení za dne...
 
21.7.2008 v 09:12
Nemyslíte, že by v zájmu naší bezpečnosti bylo potřeba zrušit celodenní svícení aut v letním období, jak už to udělali v některých zemích? Což takhle sepsat nějakou petici a zaslat jí či předat na Ministerstvo dopravy?
Předchozí
1 2
Následující

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:06 | Nahoru | #31
fockewulf> a ty meleš pokaždý něco jinýho, nebo pořád svoji ?

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:08 | Nahoru | #32
Byl jsem na slovensku kde svícení není povinné...byl do des, takovy divny neprehledny a kolikrat kdyz sem v popradu vyjizdel z vedlejsi tk sem si myslel ze to auto stoji, kdyz nesviti....

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:12 | Nahoru | #33

Prda1>No měl sem podobný názor že by zrušení toho předpisu byla výhoda pro motorky, ale po tom co sem byl o víkendu na slovensu kde si každý svítí podle svého uvážení tak říkám jednoznačně at se svícení po celou dobu zachová. Opravdu takové auto bez svícení přehlídneš mnohem snáz a taky se mnohem hůř odhaduje rychlost auta. Nehledě na to že když je špatné počasí a někdo si rožne a někdo ne stává se z těch nesvítících docela past . Kdo si myslí že zrušení svícení by byl pro nás přínos at si zajezdí víkend po slovenských okreskách a uvidí jaké to je



Plně s Tebou souhlasím. Na Slovensku to v tomhle ohledu stojí za prd.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:15 | Nahoru | #34

Číkus>fockewulf> a ty meleš pokaždý něco jinýho, nebo pořád svoji ?


OK v odstavci abys to byl schopen pochopit i ty

1)denní svícení nemám rád, lidi čumí po dvojici světel
2)to neznamená, že budu pro jeho zrušení
3)je to furt lepší,mít to povinně než doporučeně
4)spotřeba paliva vzroste dejme tomu o ten 0,1l/100km, koho to sere ať si koupí LED denní světla
5)ano, motorky jdou hůř vidět, ale jen ty, co "nechcou být svině", lidi jako já, co si pustí dálkové vidět jde i když svítí auta

ih fštehe nichc nau?

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:21 | Nahoru | #35
Prosíme dení svícení nerušit.
Děkujeme výrobci žárovek..
PS. však sme si to taky hezky podmazali ve sněmovně takže se nic rušit nebude!!

Přehlédnutelnost motorkářů se tím jednoznačně zvyšuje!!!
Proto svítíme na rozdíl od aut dálkovýma a kdo si nevšiml rozdílu tak kecá nebo nejezdí..
Stačí si povšimnout na úseku kde jezdí člověk deně kde je hranice u které již řidiči přestanou vjíždět na moji hlavní (kolikrát je to i pár metrů a musím na brzdy)
a zkusit si to s dálkovýma, tato hranice se posouvá na mou přijatelnou mez a proto budu za sluného počasí používat dálkový.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:23 | Nahoru | #36
Díky za všechny argumenty. Vidím, že tato otázka není jendoznačná, ale zatím většině vyhovuje svícení aut za dne. Dobrý je asi svítit za dne dálkovýma

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:32 | Nahoru | #37

fockewulf: ...výhoda nesvícení je značná (přišli na to dokonce už i v Rakousku)...



Rakousko bych jako etalon inteligence rozhodně nebral. Ti přišli i na takové značné výhody, jako zákaz využívání atomové energie, nebo výroba interiréů lanovek z vysoce hořlavých materiálů. Navíc titíž chytří Rakušáci před lety povinné svícení nařídili, takže minimálně jednou se museli mýlit.
Spíš by bylo zajímavé spočítat, v kolika evropských zemích je svícení povinné, v kolika doporučené a v kolika zakázané. A pak teprve dělat závěry, co je správnější.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:35 | Nahoru | #38
1100Virago> asi chápu, co tím chce básník říct, ale tohle by bylo na nekonečnou diskuzi, navíc až tak velký odpůrce denního svícení nejsem

Svícení za dne...

21.7.2008 v 10:53 | Nahoru | #39
Za celou dobu povinnyho sviceni mi praskla jedna zarovka (v aute). Krom toho, zarovky by se mely beztak pravidelne menit, protoze jejich svitivost s casem klesa.
Zvyseni spotreby, tak na to bysme potrebovali nejakej prevodnik (u auta nebo motorky s dvema zarovkama). Dve predni, dve zadni a neco osvetelni palubky = cca 150W = 0.11 kone. U stokonovych motorek / aut ti lehce jetej vzduchovej filtr ubere vic, u motorky se jedna o rozdil mezi namazanym a min namazanym retezem.
Kdyz vsichni budou svitit stejne, budou z toho vsichni tezit. Kazda vyjimka je naprd (jako nesvitit, svitit dalkovejma, blikat majakem na aute kde nema co delat atd...) Ale je to jen muj osobni nazor.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 15:03 | Nahoru | #40
Jen ať hezky svítí všichni!!!!

Ono potom přehlédnou někdoho nesvítícího v "koloně" svítících je snadné.

Takže žádné rušení celoročního svícení, byl by to krok zpět.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 15:06 | Nahoru | #41
SlávekTDM: většinu motorek musíš z těhle argumentů vynechat lol lol páč jejíich altíky jedou naplno ať svítíš nebo ne. Pkud nesvítíš tak to musí protopit regulátor. A u aut, nevim, jestli to udělá jedno štamprle benálu tak hodně a kdoví jestli ne ještě míň, to už víc benálu propálíš dlouhým stáním na semaforech nebo jiným fenoménem - klimoška.

Svícení za dne...

21.7.2008 v 18:38 | Nahoru | #42
ja bych to nechal, nejen, ze chci aby nekdo videl me, ale taky ja chci videt nekoho jinyho, kdyz na vec prijde. Kazda setina sekundy pri krizovce dobra.

Svícení za dne...

24.7.2008 v 00:17 | Nahoru | #43
Číkus> Víš jak pěkně vypadá auto, které má místo obyčejných H7 v tlumených světlech zapnuté světla pro denní svícení s LED diodama? Auto je vidět perfektně a když zabrzdím, tak díky tomu, že na zhasnutém zadku se rozsvítí světlo, tak jsem daleko lépe vidět, než když do zapnutého koncového světla se rozsvítí brzdové (bohužel za dne malý rozdíl).

Svícení za dne...

24.7.2008 v 00:19 | Nahoru | #44
mariano> Povinné svícení za den "ohrožuje" neosvětlené účastníky dopravního provozu. Cyklisty, chodce atd. Zvláště v obci povinné svícení postrádá smysl. Celá Západní Evropa nesvítí povinně furt. Nevím, který XXX to u nás vymyslel.

Svícení za dne...

24.7.2008 v 00:21 | Nahoru | #45
1100Virago> Celá Západní Evropa nemusí ze zákona svítit. Co víc dodat

Svícení za dne...

30.7.2008 v 13:42 | Nahoru | #46
Tak jsem začal mimo město svítit dálkovejma. Za jeden den mě třikrát přehlídli a nebejt toho, že sem prudce brzdil, tak nevim, nevim...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist