globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Máte zkušenost?
 
10.10.2007 v 12:46
Tak jsem si se svou MTS 1000 ustlal na olejové skvrně :( Vztek mám, že bych někomu rozkopal... Rychlost naštěstí asi 20 až 30 km/h. Já jel po zadku tři metry, Strada brousila asfalt levým bokem asi o dva dál. Motor ani nechcípnul, jen jsem ji se spojkou zvedl. Škody - ohnutá páčka řazení (vcelku jsme ji s kámošema srovnali na místě), obroušenej boční kryt (nepraskl) a zadní stupna se zadním podsedlákem, trochu ohnuté závažíčko na konci řididla, levá část řidítka je asi o půl centimetr ohnutá ke mě. Neodneslo to ani zráctko, naštěstí jsem jel už fakt pomalu. Přední kolo mi ustřelilo jako na ledě, nemohl jsem vůbec nic, přitom jsem jen lehce přibrzdil přední, žádná intenzivka, gumy zahřátý po cca 60 km a zánovní. Dojel jsem sto km domů (celou cestu jsem poslouchal všechny zvuky a že jich u Duc je...), olej neubyl, jela normálně, rám je snad netknutej, vidle rovněž, žádný kroucení či nestabilitu jsem nepozoroval. Těžké dilema, mám ji dát do servisu, nebo myslíte, že bude v poho? Vím, těžká odpověď, ale třeba někdo máte zkušenost, jde mi hlavně převodovku a motor. Asi jako každej ji šlechtím a nerad bych něco zanedbal, abych pak třeba neudělal v kilu stojku.

Máte zkušenost?

10.10.2007 v 12:59 | Nahoru | #1
Kdysi se mi stalo něco podobného s Banditem. Akorát, že ustřelilo zadní kolo a Banďour se zastavil o obrubník :-/
Výčet byl ještě o něco horší - včteně uražené řadičky a uštíplého krytu motoru - takže vytekl všechen olej. A jedinné, co bylo nutné "opravit" bylo přivaření řadičky. Blinkry, zrcátko, krytka se dokoupily a bylo vše OK. Ani to nebylo v servisu.
Myslím, že to taky nebude tak horký - ale určitě je lepší, aby se na to někdo ze známých, kdo tomu rozumí, podíval.

Jinak v tomhle počasí se gumy opravdu těžko zahřívají bez nahřejváků :) Mě se to stalo taky začátkem října (pár let zpět).

Máte zkušenost?

10.10.2007 v 13:18 | Nahoru | #2
Těžko radit, ale fakt je ten, že Ducati motory do 998 tj. i vzduchem chlazené mají sací koš z pravé strany vodorovně a čerpadlo také na pravé straně. Takže při každém pádu na L stranu a chodu motoru i naprázdo dochází ke ztrátě tlaku oleje a nebo nemaže vůbec. První co to odsere jsou ojniční ložiska na klice a to nepoznáš za 100 km. Každopádně většina lidí co servisuje Ducati ti řekne:" padlo to na levo ? Motor ven a výměna ojničních ložisek". Sám víš nejlépe jak dlouho běžela na boku a jak dlouho trvalo než jsi vztal a zvednul jsi jí.

Máte zkušenost?

10.10.2007 v 13:23 | Nahoru | #3
Vloni mě taky podjelo přední kolo na oleji asi ve 30km/h, ale naštěstí jsem měl tou dobou ještě lehkou 125 s pevnýma stupačkama, takže jediný co se stalo, tak bylo odřené závaží a ohlá stupačka, kterou jsem po 5km u jedný hospody lehce narovnal do přijatelné polohy vypůjčenou sekyrkou :) Souhlasím s NKT, když se ti na to někdo podívá, tak tím nic nezkazíš

Máte zkušenost?

10.10.2007 v 13:44 | Nahoru | #4
Mě to letos taky uklouzlo pro změnu na zrní či co to bylo , ale ve 130 . přední kolo se urazilo o svodidla z vidlí (ko.) , nádrž 3x proražená v prdeli , uražená řadička i se stupačkou , odřenej bok motoru - je v chodu,, popraskaný kapoty . do servisu s tim nepojedu ,poschánim díly a dám dohromady , akorát pak pude na laser - jestli je vše ok :| . - nasereto dost ,ale co má člověk dělat .......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máte zkušenost?

10.10.2007 v 16:55 | Nahoru | #5
Pajinex>Záleží opravdu jak dlouho na tom boku běžela jestli to bylo pár vteřin tak bych to neřešil alespoň u svojí motorky ne no a ta geometrie jestli sama doklouzala o nic se nezastavila tak tam by se taky nemělo nic stát při té rychlosti jak píšeš .Ale byl jsi tam ty takže takhle na dálku ti dát zaručenou radu si netroufnu :| Možná je to blbost ale třeby by někdo zkušený podle oleje poznal jestli se tam něco stalo nebo ne.To mě jen tak napadlo tak mě když tak vyveďte z omylu :)

(reakce na) Máte zkušenost?

11.10.2007 v 13:16 | Nahoru | #6
Desmik>Chlapi moc díky za názory. Konzultil jsem s "talošskými" kamarády a většina se rovněž přiklonila k názoru, že jestli to bylo jen cca deset až patnáct vteřin a na volnoběh (fakt jsem po ní vystartoval hned, aby mi ji ještě navíc někdo nepřejel), tak by to taky neřešili. Každopádně brnknu nebo písnu k Papežíkům a uvidíme. Dát za rozborku motoru x tyček se mi zatím nechce, když už teď z prasátka vyklepu minimálně bůro za novou řadičku, řidítka a zakytování s láčkem. Takže budu sledovat olej a všechny podivné zvuky. No potěš Pánbůh. :( Vidle, rám a vše ostatní se tváří v poho. Tak aspoň tak, někdo nahoře asi vyklopil varovný prstíček a třeba říká: "Ser na to Pájo!" A just ne! ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist