globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Klopit vs přenášet těžiště...
 
6.5.2008 v 01:14
Začínám jezdit na sportovní motorce (najel jsem cca 3-4000km, takže cca nic) a protože si chci odnášet maximální zážitek z jízdy, snažím se pomalu se zlepšovat a stále pilovat styl jízdy. Vím že "to" přichází postupně ale jedná věc mi vrtá hlavou:

Při projíždění zatáčky se snažím vytočit horní část trupu dovnitř zatáčky (+ mírně tam jde i koleno, ale jen tolik, kolik tam jde jakoby samo a přirozeně). Ten trup vytáčím dovnitř stylem "belina podle potřeby až za zrcátko dovnitř zatáčky = vnitřní ruka se pokrčí a vnejší natáhne nad nádrží". Takto se v zatáčce cítím lépe - přesunutím těžiště dovnitř je stroj méně v náklonu a ja motorku jakoby trochu tahám váhou dovnitř zatáčky. Je to docela zábava - ale jistě určitě nic extremního.

A teď ta otázka - při průjezdu tímto stylem je náklon motorky docela menší a já mám ve finále z toho trochu jistější pocit (jak jsem řekl, nejsem nijak extra moc vyježděný). Mám tak jezdit dál (a zdokonalovat pozici + pomalu naklápět více), nebo si sednout na střed moto a učit se naklápět ji víc (a styl pilovat pak dodatečně)?

Když jsem váhu nepřenášel dostával jsem se občas téměř až na kraj gumy (CBR 600, sport pneu) ale teď je to docela (subjektivně vnímámo) méně - i když se mi zdá, že "nově" jedu v oblouku rychleji. Klopit nebo vysedat? A pokud je odpovědí obojí, pak co pilovat jako první (bavíme se jen o zatáčkách a ne o brzdění ap.).

Jsem zvědavý na diskuzi (jistě budou zastopené oba názory).

Naposledy editováno 06.05.2008 01:41:50
Předchozí
1 2
Následující

Klopit vs přenášet těžiště...

6.5.2008 v 05:45 | Nahoru | #1
Když vysedneš, nebo se nahneš, z motorky, šetříš pneu, těžiště je jinde a můžeš projet zatáčku rychleji s menším naklopením.
Vysedávat (jezdit na kolínko) je v normálním provozu celkem nebezpečný - dýl trvá, než přeneseš težiště a změníš směr jízdy v případě nějakého problému. Vysedvání trénuj na letišti, okruhu, atp. a na stejných místech ho prováděj

Klopit vs přenášet těžiště...

6.5.2008 v 06:31 | Nahoru | #2
Je dobry vedet, kam zhruba bezpecne muzes klopit bez odsedani, pokud napr. pojedes ve dvou a nejaka zatacka bude ostrejsi nez jsi cekal, muzes v relativnim klidu klopit bez odsednuti. Pri delsim cestovani take nebudes odsedavat, ale klopit - je to jednoduse pohodlnejsi. Odsedavani je proti tomu jistejsi - nejdedes na hrane pneu a motku vedes jisteji, z druhe strany ale je to docela narocne na jezdce a v provozu nebezpecnejsi, protoze v odsednuti nehrozi ani sebemensi myska a ty jako ridic se zpoza alespon castecneho kryti za masinou "vystavujes".

Klopit vs přenášet těžiště...

6.5.2008 v 06:48 | Nahoru | #3
pokud máš supersport, zjistíš nakonec, že není jiná možnost řízení než aktivní, tzn. do každé zatáčky vysedat, při akceleraci ulehat, při brždění se vzpřímit, prostě řídít supersport je tělocvik :)

Klopit vs přenášet těžiště...

6.5.2008 v 06:50 | Nahoru | #4
Vysedavej dal co to jde,ale to neni potreba nejak trenovat,spis trenuj klopeni motorky jak s vysednutim tak bez to se ti bude hodit mnohem vic.A je dobre se naucit lahce a rychle pohybovat na motorce hlavne v provozu a ne jak nekdo nehore tvrdi na letisti...

Klopit vs přenášet těžiště...

6.5.2008 v 09:07 | Nahoru | #5
No ja snad ani nevysedam a sem tam to dam na stupacku, ale uz vim kde mam hranu, pak uz musim vysednout, jinak to se mi zacina motorka pod prdeli zdat uz trosku neklidna

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 11:22 | Nahoru | #6
Mám stejný postup, stejný zjištění akorát nemám sporta, tak jsme asi oba na dobré cestě

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 14:46 | Nahoru | #7
Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 19:00 | Nahoru | #8

mariano>Když vysedneš, nebo se nahneš, z motorky, šetříš pneu



dovolil bych si trochu nesouhlasit. když nevysedáš, jezdíš po "celé" gumě, když vysedáš a jezdíš +- stejně rychle, jezdíš víc po středu, tzn střed gumy moc nešetříš. a kdo je tu takový frajer, že na silnici sjede boky dřív, jak prostředek.

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:08 | Nahoru | #9

Jasek>Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol



možná jsem trochu smělej a neinteligentní, ale jak potom řadíš???...máš ruční řazení???

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:12 | Nahoru | #10

Bago>Jasek>Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol

možná jsem trochu smělej a neinteligentní, ale jak potom řadíš???...máš ruční řazení???



V zatáčce bys už neměl nic řešit, odřazeno bys měl mít už před zatáčkou takže neřadíš

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:13 | Nahoru | #11

Bago>Jasek>Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol

možná jsem trochu smělej a neinteligentní, ale jak potom řadíš???...máš ruční řazení???



samozřejmě že je řeč o jízdě v zatáčce, tam fakt mají být nohy na špičkách abys neměl frajersky odřené boty...a v zatáčce se neřadí takže to nevadí

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:17 | Nahoru | #12

luig>Bago>Jasek>Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol

možná jsem trochu smělej a neinteligentní, ale jak potom řadíš???...máš ruční řazení???

V zatáčce bys už neměl nic řešit, odřazeno bys měl mít už před zatáčkou takže neřadíš



tak to jedině, nějak jsem nepochytil že je zde řeč jen o zatáčkách

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:21 | Nahoru | #13

Bago>luig>Bago>Jasek>
tak to jedině, nějak jsem nepochytil že je zde řeč jen o zatáčkách



no to je snad jasný podle názvu tématu,ne?? lol nebo ty vysedáš na rovinkách??

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:23 | Nahoru | #14
No je to logický, celej tenhle dotaz je o tom jak na klopení a to se děje obvykle v zatáčkách... A taky jak Jasek psal o vnitřní noze tak ta je taky jenom v zatáčce (na rovince se těžko určuje která je vnitřní a která vnější)

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:24 | Nahoru | #15

Lada.s>Bago>luig>Bago>Jasek>
tak to jedině, nějak jsem nepochytil že je zde řeč jen o zatáčkách

no to je snad jasný podle názvu tématu,ne?? lol nebo ty vysedáš na rovinkách??



cítím se pak víc hárdkórově!


Naposledy editováno 07.05.2008 20:24:28

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:28 | Nahoru | #16

Bago>Lada.s>Bago>luig>Bago>Jasek>
tak to jedině, nějak jsem nepochytil že je zde řeč jen o zatáčkách

no to je snad jasný podle názvu tématu,ne?? lol nebo ty vysedáš na rovinkách??

cítím se pak víc hárdkórově!



To jo,a nevíš o čem je "řeč"!!

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:37 | Nahoru | #17
veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:44 | Nahoru | #18

Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou



trochu blbost ne?

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:46 | Nahoru | #19

luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou

trochu blbost ne?



všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:48 | Nahoru | #20

Bago>luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou

trochu blbost ne?

všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe



Jo to jo ale přeci pokud jedu, držim řidítka rovně a jenom se naklonim tak zatáčim ne?

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:49 | Nahoru | #21

luig>Bago>luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou

trochu blbost ne?

všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe

Jo to jo ale přeci pokud jedu, držim řidítka rovně a jenom se naklonim tak zatáčim ne?



jak říkám, jeď se projet a soustřeď se na to, kdybys měl řidítka rovně tak nikam nezatočíš

Naposledy editováno 07.05.2008 20:49:30

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:51 | Nahoru | #22

Bago>luig>Bago>luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou

trochu blbost ne?

všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe

Jo to jo ale přeci pokud jedu, držim řidítka rovně a jenom se naklonim tak zatáčim ne?

jak říkám, jeď se projet a soustřeď se na to, kdybys měl řidítka rovně tak nikam nezatočíš



No možná je to pravda ale už z principu se mi to zdá nelogický. Pneumatika má přeci směrem ke krajům menší obvod tzn že pokud motorku naklopim tak kolo opisuje kratší dráhu a zatáčí ne? Teda jestli mě chápeš

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:53 | Nahoru | #23

luig>Bago>luig>Bago>luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou

trochu blbost ne?

všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe

Jo to jo ale přeci pokud jedu, držim řidítka rovně a jenom se naklonim tak zatáčim ne?

jak říkám, jeď se projet a soustřeď se na to, kdybys měl řidítka rovně tak nikam nezatočíš

No možná je to pravda ale už z principu se mi to zdá nelogický. Pneumatika má přeci směrem ke krajům menší obvod tzn že pokud motorku naklopim tak kolo opisuje kratší dráhu a zatáčí ne? Teda jestli mě chápeš



já zas tu fyziku nemám tak rád, ale myslím že to zatáčení se zrovna tímto neděje...

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:53 | Nahoru | #24

Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou



Takto napsane je to spatne.
Mechanismus je na bazi vzniku gyroskopickeho momentu a funguje nejen jednim smerem (od precese ke vzniku momentu) ale pochopitelne i inverzne (od preneseni teziste-->vznik momentu od tihovych sil-->nutace-->g.moment kompenzuje-->nutnost precese-->pohyb riditek).
Takze tvrzeni "žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou" neni spravne.

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:55 | Nahoru | #25
Já taky neříkám že do fyziky nějak vidim ale když pustim řidítka tak zatočim jenom nahnutím těla nastranu, takže to jde jenom přenášením váhy

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 20:59 | Nahoru | #26
a co mám dělat když jezdím na špičkach,a ty přesto ubejvaj i se stupačkama?už mě nebaví na boty dolepovat klínky

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 21:03 | Nahoru | #27
Klopit!Anglicky policajti to klopej,nevysedavaj a jsou nehorazne rychli!!

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 21:11 | Nahoru | #28
Zatáčení bez řídítek:
1) Pokud pouez PUSTÍTE řídítka a naklopíte - zatáčí se.

2) Pokud budou řídítka NAPEVNO přichycené a nakloníte se - nezatáčí se.

Při pouze puštěných řídítkách dojde totiž k jejich vychýlení, jež je přímo úměrné úhlu vašeho náklonu - pohyb říditek = zatočení.

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 21:16 | Nahoru | #29

Generiq>Zatáčení bez řídítek:
1) Pokud pouez PUSTÍTE řídítka a naklopíte - zatáčí se.

2) Pokud budou řídítka NAPEVNO přichycené a nakloníte se - nezatáčí se.

Při pouze puštěných řídítkách dojde totiž k jejich vychýlení, jež je přímo úměrné úhlu vašeho náklonu - pohyb říditek = zatočení.



Máš recht, už mi to taky došlo že jsem napsal hovadinu

Klopit vs přenášet těžiště...

7.5.2008 v 21:29 | Nahoru | #30


tady se můžete učit,co a jak...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist