Při projíždění zatáčky se snažím vytočit horní část trupu dovnitř zatáčky (+ mírně tam jde i koleno, ale jen tolik, kolik tam jde jakoby samo a přirozeně). Ten trup vytáčím dovnitř stylem "belina podle potřeby až za zrcátko dovnitř zatáčky = vnitřní ruka se pokrčí a vnejší natáhne nad nádrží". Takto se v zatáčce cítím lépe - přesunutím těžiště dovnitř je stroj méně v náklonu a ja motorku jakoby trochu tahám váhou dovnitř zatáčky. Je to docela zábava - ale jistě určitě nic extremního.
A teď ta otázka - při průjezdu tímto stylem je náklon motorky docela menší a já mám ve finále z toho trochu jistější pocit (jak jsem řekl, nejsem nijak extra moc vyježděný). Mám tak jezdit dál (a zdokonalovat pozici + pomalu naklápět více), nebo si sednout na střed moto a učit se naklápět ji víc (a styl pilovat pak dodatečně)?
Když jsem váhu nepřenášel dostával jsem se občas téměř až na kraj gumy (CBR 600, sport pneu) ale teď je to docela (subjektivně vnímámo) méně - i když se mi zdá, že "nově" jedu v oblouku rychleji. Klopit nebo vysedat? A pokud je odpovědí obojí, pak co pilovat jako první (bavíme se jen o zatáčkách a ne o brzdění ap.).
Jsem zvědavý na diskuzi (jistě budou zastopené oba názory).
Naposledy editováno 06.05.2008 01:41:50
Vysedávat (jezdit na kolínko) je v normálním provozu celkem nebezpečný - dýl trvá, než přeneseš težiště a změníš směr jízdy v případě nějakého problému. Vysedvání trénuj na letišti, okruhu, atp. a na stejných místech ho prováděj
mariano>Když vysedneš, nebo se nahneš, z motorky, šetříš pneu
dovolil bych si trochu nesouhlasit. když nevysedáš, jezdíš po "celé" gumě, když vysedáš a jezdíš +- stejně rychle, jezdíš víc po středu, tzn střed gumy moc nešetříš. a kdo je tu takový frajer, že na silnici sjede boky dřív, jak prostředek.
Jasek>Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol
možná jsem trochu smělej a neinteligentní, ale jak potom řadíš???...máš ruční řazení???
Bago>Jasek>Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol
možná jsem trochu smělej a neinteligentní, ale jak potom řadíš???...máš ruční řazení???
V zatáčce bys už neměl nic řešit, odřazeno bys měl mít už před zatáčkou takže neřadíš
Bago>Jasek>Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol
možná jsem trochu smělej a neinteligentní, ale jak potom řadíš???...máš ruční řazení???
samozřejmě že je řeč o jízdě v zatáčce, tam fakt mají být nohy na špičkách abys neměl frajersky odřené boty...a v zatáčce se neřadí takže to nevadí
luig>Bago>Jasek>Jen takovej tip.Zkus při vysednutí tlačit VNITRNI nohou do stupačky.Doůfám,že jezdíš na špičkách,vždycky uchcávám,když dojedu vyvěšence chytlího za kramfleky lol
možná jsem trochu smělej a neinteligentní, ale jak potom řadíš???...máš ruční řazení???
V zatáčce bys už neměl nic řešit, odřazeno bys měl mít už před zatáčkou takže neřadíš
tak to jedině, nějak jsem nepochytil že je zde řeč jen o zatáčkách
Lada.s>Bago>luig>Bago>Jasek>
tak to jedině, nějak jsem nepochytil že je zde řeč jen o zatáčkách
no to je snad jasný podle názvu tématu,ne?? lol nebo ty vysedáš na rovinkách??
cítím se pak víc hárdkórově!
Naposledy editováno 07.05.2008 20:24:28
Bago>Lada.s>Bago>luig>Bago>Jasek>
tak to jedině, nějak jsem nepochytil že je zde řeč jen o zatáčkách
no to je snad jasný podle názvu tématu,ne?? lol nebo ty vysedáš na rovinkách??
cítím se pak víc hárdkórově!
To jo,a nevíš o čem je "řeč"!!
Bago>luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou
trochu blbost ne?
všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe
Jo to jo ale přeci pokud jedu, držim řidítka rovně a jenom se naklonim tak zatáčim ne?
luig>Bago>luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou
trochu blbost ne?
všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe
Jo to jo ale přeci pokud jedu, držim řidítka rovně a jenom se naklonim tak zatáčim ne?
jak říkám, jeď se projet a soustřeď se na to, kdybys měl řidítka rovně tak nikam nezatočíš
Naposledy editováno 07.05.2008 20:49:30
Bago>luig>Bago>luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou
trochu blbost ne?
všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe
Jo to jo ale přeci pokud jedu, držim řidítka rovně a jenom se naklonim tak zatáčim ne?
jak říkám, jeď se projet a soustřeď se na to, kdybys měl řidítka rovně tak nikam nezatočíš
No možná je to pravda ale už z principu se mi to zdá nelogický. Pneumatika má přeci směrem ke krajům menší obvod tzn že pokud motorku naklopim tak kolo opisuje kratší dráhu a zatáčí ne? Teda jestli mě chápeš
luig>Bago>luig>Bago>luig>Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou
trochu blbost ne?
všimni si že do každý zatáčky tlačíš ,,spodní řidítko" dopředu od sebe
Jo to jo ale přeci pokud jedu, držim řidítka rovně a jenom se naklonim tak zatáčim ne?
jak říkám, jeď se projet a soustřeď se na to, kdybys měl řidítka rovně tak nikam nezatočíš
No možná je to pravda ale už z principu se mi to zdá nelogický. Pneumatika má přeci směrem ke krajům menší obvod tzn že pokud motorku naklopim tak kolo opisuje kratší dráhu a zatáčí ne? Teda jestli mě chápeš
já zas tu fyziku nemám tak rád, ale myslím že to zatáčení se zrovna tímto neděje...
Vespa>veškerý zatáčení se děje řidítkama, žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou
Takto napsane je to spatne.
Mechanismus je na bazi vzniku gyroskopickeho momentu a funguje nejen jednim smerem (od precese ke vzniku momentu) ale pochopitelne i inverzne (od preneseni teziste-->vznik momentu od tihovych sil-->nutace-->g.moment kompenzuje-->nutnost precese-->pohyb riditek).
Takze tvrzeni "žádný pohyby tělem tomu objektivně nepomůžou" neni spravne.
1) Pokud pouez PUSTÍTE řídítka a naklopíte - zatáčí se.
2) Pokud budou řídítka NAPEVNO přichycené a nakloníte se - nezatáčí se.
Při pouze puštěných řídítkách dojde totiž k jejich vychýlení, jež je přímo úměrné úhlu vašeho náklonu - pohyb říditek = zatočení.
Generiq>Zatáčení bez řídítek:
1) Pokud pouez PUSTÍTE řídítka a naklopíte - zatáčí se.
2) Pokud budou řídítka NAPEVNO přichycené a nakloníte se - nezatáčí se.
Při pouze puštěných řídítkách dojde totiž k jejich vychýlení, jež je přímo úměrné úhlu vašeho náklonu - pohyb říditek = zatočení.
Máš recht, už mi to taky došlo že jsem napsal hovadinu