1 reakcí na tento příspěvek Ložisko vkrku řízení
1 reakcí na tento příspěvek Ložisko vkrku řízení
Naposledy editováno 25.07.2022 19:01:08
V krku zůstaly vnější kroužky a teď bude záležet na tom, jak moc velké vemeno byl konstruktér rámu motocyklu, pokud nebyl vemeno, tak půjdou kroužky vhodnou tyčkou (ocelovou) opatrně vyklepat kladívkem (nevzpříčit), pokud byl, tak je vnitřní průměr trubky krku menší než vnitřní průměr kroužku ložiska (u mého motocyklu jen u spodního ložiska) a kroužek se vyklepat nedá, protože není jak do něj ťukat. Potom je nejjednodušší způsob, jak kroužek dostat ven, vzít jakoukoli MMA svářečku, dvojku elektrodu (obalenou) a na funkční plochu kroužku ložiska navařit kolem dokola housenku, může být i hnusná, od svátečního "svářeče" začátečníka, ale kroužek hned po mírném schládnutí vypadne z krku sám, jediná podmínka je, že ten "svářeč" nesmí být slepý nebo ožralý, aby se strefil skutečně jen na ten kroužek a nepřivařil ho ke krku.
1 reakcí na tento příspěvek Ložisko vkrku řízení
https://www.primadil...er-8-58-mm-d9922.htm
Pak jsem řešil nalisování futer...to horní šlo v pohodě stačilo to vyleštit lehce máznout, především kvůli tomu, že horní okraj futra je po nalisování k dorazu v jedné úrovni s horním okrajem trubky....spodní byl problém, kroužek je po vlisování k dorazu asi 2mm uvnitř od vnějšího okraje trubky....vyžaduje to speciální nástavec...ten jsem neměl, musel jsem za soustružníkem nechat upravit jeden z nástavců / jako v odkazu/ podle futra - kroužku a podle vnitřního průměru trubky aby tam dosedl přesně
https://www.vidaxl.c...vEAQYCyABEgJoW_D_BwE
Pak to jde jako po másle, stačí 12mm závitová tyč, upravený nástavec na spodní futro, jedna - dve velké podložky na horní kroužek a k utahování dlouhá matice sloužící ke spojování tyčí....vlisováno za 5 minut...
Jinak speciální přípravek se dá sehnat , ale ten správný může vyjít na někoik litrů
https://www.ebay.com...7Ctkp%3ABFBMzIux68Zg
Pokud jde o nalisování spodního ložiska na trubku, žádné mlácení, žádný majzlík ani šroubovák ani tyč...na youtube je mnoho videí kdy si šílenec mlátí majzlíkem na vnitřní kroužek ložiska a občas šlehne i do klece...jde to trubkou s nástavcem který se dá vytočit na soustruhu, ideální by byl starý ořech z goly, ale musel by mít správný průměr...aby se opíral pouze o vnitřní ocelová kroužek nikoli o klec....
Tady je video, kdy ve 23 minutš borec používá hrubou sílu...
Kdo chce, ať si do své motorky seká a mlátí, já tvrdím že to jde i po dobrém, bez majzlíku
Naposledy editováno 25.07.2022 21:17:00
Nepsal jsem ani slovo o mlácení majzlíkem do nových ložisek (ani do motocyklu), to může udělat jen prase. Nové vnější kroužky ložisek jsem do krku nalisoval přípravkem, který jsem si nechal vysoustružit (protože nemám soustruh), vnitřní kroužek spodního ložiska jde na hřídel lehce naklepnout vhodnou trubkou, takovou, aby nemohla poškodit klec ložiska.
Ten debil na videu je opravdu prase, jak ožvejkal ty brejle, kdyby vzal rozbrušovačku, odbrousil z toho kroužku trochu materiálu a pak do něj jednou praštil kladivem (ano jde to i bez majzlíku, ale je riziko, že když se s tím kladivem, jeho obsluha neumí dobře strefit, tak jebne do brýlí a zanechá na nich nesmazatelný podpis, při použití majzlíku se toto riziko eliminuje), tak kroužek praskne a jde stáhnout dvěma prsty.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gsxr 750 srad karburator Suzuki GSX 750 | Wetra | 2 | 5.5.2024 v 16:59 petr.machy |
Hlučné ložisko Suzuki GSX 750 | Pepansuzuki | 27 | 13.4.2024 v 18:00 krokoš |
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 17 | 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73 |
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... | jincom | 16 | 16.1.2024 v 10:39 hansdorf |
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 14 | 15.1.2024 v 14:45 Krejcak73 |