bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena
2.7.2019 v 20:43
Zdravim.
Prosím o radu. Před rokem jsem koupil poměrně zachovalou Honda cb 750kz z r.1979. Vyměnil jsem spojku, vyčistil brzdy, koupil nové filtry, vyměnil olej a kamarád vyčistil a seřídil karburatory. Motorka jede výborně, ale.... Když s ní nejedu hned druhý den ale třeba za týden, mám velké problémy s prvnim startováním. Když se mi pak konečně podaří motorku nastartovat, následné starty jsou super, na první dobrou. Vyzkoušel jsem snad všechny možnosti. Vlastní-li někdo tento stroj nebo může poradit budu rád. Díky všem.

1 reakcí na tento příspěvek Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

2.7.2019 v 20:59 | Nahoru | #1
Svíčky jsou nové?
Dále by to mohly být příruby u karburátorů - staré, ztvrdlé, lehce netěsní a přisává to falešný vzduch

(reakce na) Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

2.7.2019 v 21:08 | Nahoru | #2
Humusus> Díky za rychlou reakci. Zapoměl jsem napsat, že jsem vyměnil svíčky NGK a máš pravdu, gumy byly špatný . Vyměnil jsem za nové při rozborce karburaturů.

Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

2.7.2019 v 21:29 | Nahoru | #3
Nestartuje to, protože je slabá baterka, nebo prostě jenom nechytá?

Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

2.7.2019 v 21:51 | Nahoru | #4
U me to delali pridavny svetla drzeli si stale napeti a za tri dny az pet dnu uz sem nenastartoval. Zalezelo na pocasi a na nabiti baterie. Takze sem si vse promeril a dosel sem k tem svetlum a ruku v ruce s tim byl i regulator. Takze sem si oddelil obvody a vymenil regulator od te doby klid. Rada promer kolik ti jde z regulatoru do baterky a jestli ti to staci i na nakrmeni svetel a vseho co tam mas navic. Musi se ti napeti zvednout s pridanim plynu a meli by to mit do 14.5V

Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

2.7.2019 v 22:10 | Nahoru | #5
Máš na kohoutu polohu PRI ? Asi je potřeba do karbece vžy po delší odstávce dopustit palivo.

Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

3.7.2019 v 08:58 | Nahoru | #6
Ne nemám. Pouze ON/OFF/RES. Hadici z nádrže mám přímo zapojenou do karburací.... takže v poho. Při přidání plynu to dává 14.5V.
Vypadá to, že jsem udělal - vyměnil vše co mi radíte.

Zkusím prodloužit dobu mezi otevřením kohoutu benzínu a prvním startem a ještě jsem si přečetl v diskuzích, že údajně pomůže, sytič vytáhnout pouze do 2/3 a trochu přidat plyn. Tak uvidím.

Budu zkoušet dál...

Jinak díky moc všem za zájem a pomoc, byli jste super.

RF.

2 reakcí na tento příspěvek Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

3.7.2019 v 09:46 | Nahoru | #7
To je naprosto normální, dělají to všechny karburátorové Hondy, co jsem viděl. Sytič není moc bohatý, zapalování není moc silné. Na dobrý benzín to startuje dobře, ale normální vyčpělý benzín má problém chytnout.
Karburátory mají plovákovou komoru odvětranou, po týdnu se všechny lehce zápalné složky odpaří a zbyde tekutina, na kterou startují dobře snad jen sovětské motorky.
Funguje ty karburátory před odstavením vyjet, nebo vypustit červíkem na dně plovákovky. Před nastartováním otevřete kohoutek a do karburátorů nateče nevyčpělý benzín z nádrže.
Také důrazně doporučuji vypustit karburátory při odstavení na zimu. Biosložka v benzínu se po několika měsících vyseparuje na takový rosol, co ucpe kanálky. Pak je obvykle nutné karburátory rozebrat a vyčistit.

Vstřikování těmito problémy netrpí. Nic se tam nemůže nikam odpařit, vodu a rosol z biosložek to protlačí pryč tlakem čerpadla.

Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

3.7.2019 v 11:15 | Nahoru | #8
Máš pravdu, že když tak zvaně "pustím žilou" (vypustím trochu benzínu z plovákovek), tak to tak na podruhé chytne... Toto je možná cesta. Vyzkouším a uvidím.

Díky moc.
RF.

Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

3.7.2019 v 13:28 | Nahoru | #9
To co tady radí dává smysl. Já třeba když motorku parkuji, tak zavřu kohout a nechám motorku minutu bublat a pak ji až vypnu. Něco málo v karburátoru zbyde a když chci vyjet, tak plovákovku doplním z nádrže otevřením kohoutu a většinou nemám se startem problém. Ono je těžko vychytat v těch vedrech, kdy motorka chce sytič a kdy ne, takže většinou si při startu pomáhám s plynem, ale mám karburátor s AC pumpou a to asi u podtlakového takhle nejde.

(reakce na) Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

7.7.2019 v 17:21 | Nahoru | #10
Deadman> Díky za radu. Ve čtvrtek jsem nastartoval, nechal zahřát motor a pak vypnul. Následně jsem vypnul benzin a zaškrtil na zkoušku, ctyři vypousteci hadicky co jdou od karburaturů. V neděli jsem pustil benzín, uvolnil zaškrcené hadicky. Vytáhnul sytič do maxima a spolu s mírným přidání plynu okamzite naskocila... super. Vypadá to, že toto je cesta. Pokusím se najít na netu slučovat hadicek 4+1 a na vývod dám kohoutek. Tím se uzavření hadicek zjednoduší a budu vždy po dojetí uzavírat dva kohoutky. Benzín a hadicky. Ještě jednou díky moc.

(reakce na) Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

5.8.2019 v 08:40 | Nahoru | #11
Nedalo mi to a ještě jednou se vracím k výše uvedenému tématu. Nainstaloval jsem již zmíněný slučovač hadiček a kohoutek (potřeby pro akvaristiku). Přikládám foto pro lepší ilustraci. Za kohoutek jsem dal ještě hadičku, která končí ve spodní části motorky (na obrázku ještě nebyla namontovaná). Já vím, není to úplně profi, ale není to vidět a účel to plní na 100%. Od doby instalace se mi nestalo, že bych na poprvé nenastartoval. Vyžaduje to pouze, vždy před cestou otevřít a po cestě zavřít o jeden kohoutek navíc... Věřím, že tento nápad pomůže i ostatním motorářům, kteří vlastní stejný stroj nebo jemu podobný.



1 reakcí na tento příspěvek Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

5.8.2019 v 22:20 | Nahoru | #12
To je co? Jestli vidím dobře, máte všechny výpustné/přepadové hadičky spojené do jedné a na té kohoutek? Pokud jo, doufám, že nemáte otevřené vypouštěcí červíky - to by se vám při naklonění motorky přeléval benzín z jednoho karburátoru do druhého, který je zrovna níže, to by rozhodně moc nefungovalo.
Účelem je tedy zamezit větrání plovákovky přes přepadovou trubičku?

(reakce na) Honda cb 750kz 1979 Problematické startovani za studena

6.8.2019 v 10:02 | Nahoru | #13
Deadman> Samozřejmě červíky mám utažené. Toto opatření slouží pouze k tomu, aby když motorka nejezdí, nedocházelo k odpařování benzínu z karburací. Bohužel, toto je asi bolest tohoto systému. Možná, že by mohl být kohoutek (i při jízdě) stále zavřený, ale nevím, jestli v průběhu chodu motoru by nedocházelo k menším tlakům v karburátorech a jejich "neodvětrání" by něčemu nevadilo. Raději vždy před jízdou otevřu a po jízdě zavřu. Pouze, kdybych měl potřebu z nějakých servisních důvodů vypouštět benzín z jakéhokoliv karburátoru, po uvolnění červíku mi poteče benzín přes spojený rozvod a kohout, ale toto není ten případ.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kmitání řídítek , vibrace řídítek... Honda CB 750, Honda CBX 750, Honda CB 750 SC, Honda ... prostejov 24 13.8.2021 v 09:11 Kohlstein
Motor od 6000 otáček nejede Honda CB 750K Brtchal 11 16.6.2021 v 13:55 ladiksmyk
Pripojenie hadičky z karburátorov Honda CB 750K Tekven 6 3.6.2021 v 06:42 Tekven
prosím o pomoc honda CB750K 1978 -... [1, 2] Honda CB 750K pma1 42 6.11.2020 v 14:16 pma1
Honda CB 750 four K6 Honda CB 750K radmen70 3 25.4.2019 v 04:57 Ivos


TOPlist