V životě většiny motorkářů, kteří se dožili ve zdraví a celí 50 let a více nastane občas otázka „ mám tohle za potřebí ? “ U nás k ní došlo loňský rok (2016) při náročném přejezdu v rámci našeho každoročního putování Evropou. Silnička ve Slovinských horách podél říčky Soča se dá jen doporučit a cílové město Bovec také. Jezdíme tam rádi. Tedy pokud zrovna nepřijde pořádná bouřka. Po třech hodinách jízdy ve slejváku na úzké cestě zasypané spadaným listím a větvemi, zpestřených průjezdem škarpou, se mě ve sluchátku ozvala Radka, která na svém stroji bojovala za mnou – kdybychom měli kabrio, tak by šla zatáhnout střecha !! Semínko pochybností bylo zasazené. Zbytek jsme probrali u piva a sušení věcí v Bovci. Jak praví lidová moudrost : „Mezi motorkou a smrtí, je ještě kabrio!“
Jsme celkem akční, takže po příjezdu domů jsme začali shánět patřičný vůz. Předem jsme vyškrtli páprdovské kočáry typu Mustang, BMW 3 a více, Chrysler a podobné. Nic proti, ale nepotřebujeme zadní sedačky a ani si natřásat ego. Chtěli jsme vlastně motorku se střechou. Volba typově padla na sportovní dvoumístný roadster za „rozumnou cenu“.
Takové rozhodnutí Vám zúží výběr na BMW Z 3 - 4, Alfa Romeo a Porsche Boxster. Vyzkoušeli jsme všechno a s jednou Alfičkou už jsme si málem plácli. Bohužel (bohudík) pán musel zrovna odjet na dovolenou.
Po měsíci ježdění po Čechách a testování aut, se kousek od našeho domu objevil kup snů (jak z Amerického filmu) . Z důvodu nemoci se prodával rodinný miláček – „pouze do dobrých rukou“. Museli jsme odpřisáhnout při jeho blatníku, že ho neprodáme dál, budeme leštit, garážovat a opečovávat. O ježdění se nemluvilo – oni v něm totiž skoro nejezdili. Vše jel pán zkontrolovat až k nám domů! Poměr cena – výkon nemohl být lepší. Ukecali jsme ještě slevu na servis.
Stali jsme se tímto majiteli 10 let „nového“ lehce zajetého Porsche Boxster. Auto rovnou putovalo do servisu, kde koukali v oněmění na perfektní stav, ale i zpuchřelé gumy na sporťáku – to tu ještě neměli. Průměr rychlosti dle počítače 42km/motohodina byl taky zajímavý údaj.
No vyměnili jsme všechno, co šlo a co bylo z gumy, plus brzdy, kotouče, rozvody atd…. Do motoru vrazili METALTEC, pokřižovali se a vyjeli. Hned z úplně prvního radaru nám následně přišla hezká rodinná fotka (za 1000Kč).
Kdo jel někdy v motokáře, dokáže pochopit jak se cítíte při prvních kilometrech.
Posez 10cm nad zemí, fouká vám na hlavu, táhne na ramena, řízení je tuhý a opravdu se nadřete, podvozek je tvrdý a malé sportovní sedačky také, takže po hodině už nevíte jak si sednout . Ten kdo to navrhoval měřil asi jen 170cm, takže já se do toho skoro nevejdu (185/100). Motor díky umístění mezi osama máte 20cm za hlavou, takže CD s muzikou klidně nechte doma. Kupte si čepici a šálu. Žere to 10l na 100, ale jen od 98oct výše, takže si připravte penízky. Prostě peklo po všech stránkách!
A nejhorší na tom je, že když už se v tom svezete, tak s tím NECHCETE přestat . Ono Vás to totiž úplně vtáhne do jízdy a motorkářský pojem „ s větrem ve vlasech“ tady skutečně nabyde jasné obrysy. Je to opravdu rychlé (zatím 250 max), ale také to dokáže zrychlit. Řízení je přesné – nic Vám neodpustí, ale kam to otočíte tam to jede. A ten motor co Vám řve do uší při 7000ot/min a 130km na 3 stupeň také není špatný. Jeho umístění uprostřed auta tomu dává opravdu dobré jízdní vlastnosti a 2 kufry - v předu i vzadu. Nic proti Carreře, ale tohle také není špatné.
Nakonec jsme za rok a kousek najeli cca 15000km po větší části Evropy, přes hory, doly a údolí. Musíme uznat, že možnost zatáhnout střechu a pustit si topení do sedaček je opravdu dobrá. Jízda perfektní, zážitky též. Mohla by být spokojenost.
Je zde však jeden problém. Co motorky?
Zatím to chudinky dost „odskákaly“, ale slíbili jsme si, že to příští rok zkusíme dohnat. Jak říkal kamarád motorkář – „je to těžké rozhodování“ – nyní už víme že NENÍ. Z pohledu pohodlí versus zážitek, bohužel autíčko vede. Po 40 letech v sedle je těžké si to přiznat, ale chce to zkusit.
Resumé: pokud už Vás opravdu nebaví moknout a klouzat se při delších cestách, kdy je počasí vždy nejisté, ale nechcete se vzdát ježdění a „větru ve vlasech“ může se stát kabrio rozumnou volbou.
Motorky zůstávají dále a doufáme, že bude dost času na obojí. I když „ laťka je nastavená dost vysoko“.
Roman www.valkyrieriders.cz
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
(reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
neznamyScooterD píše: Děda jel par let z5 v 85ti letech mx zavod veterany. Ten by Tě asi taky nepochopil...
Jsem to nejdriv pochopil tak, ze jel s BMW Z5 zavody MX. Tak jsem si rikal, ze si asi v tech letech spletl trat...:) To je ten vas sms-hipster-talk... Clovek je z toho pak zmaten.
EDIT: jinak ja par let jezdil VW Golf I v kabriu. Byla s tim sranda a clovek nezmoknul. Ale zazitkove to proste na sportovni masinu nema. U chopristu to asi i chapu.
Naposledy editováno 27.11.2017 11:25:09
1 reakcí na tento příspěvek Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
Spíše s přibývajícím věkem koketuji s myšlenkou plechovkový transport s moto na vozíku někam blíže k cílové destinaci. Zatím využívám kombinovanou přepravu silnice a trajekty..............Španělsko, Recko, Maroko..............většinou s nástupem v Itálii, kam to jsem ještě schopen za jeden den dotlačit.
Kabro asi až nezvládnu manipulaci s motorkou. Ale částečně i chápu. Klima při přesunu po dálnici, vítr ve vlasech při kochačkách a s windshottem bez pocitu chladu v 10°C se zapnutým topením a s výhřevem sedaček bylo příjemnější než na moto. Pořídili jsme ale moto s kapotáží, vyhřívaným zadkem a s mnoha cestovatelsky příjemnými zbytečnostmi ................takže takový půlkabriolet
Tak ať placka dělá radost - dělat si radost, o tom ten život je
(reakce na) Motorka nebo kabrio po "50" ? Zimní úvaha o porovnání.
je fakt, že je to asi na každém - jak praví klasik " dle vkusu každého soudruha" , jen jsem chtěl trochu popíchnout polemiku co po 50.
Jezdím v sedle 40 let, takže už nemusím nikomu nic dokazovat , zažil už jsem asi všechno co se dá - stálo to za to.
Motorky jsme neprodali, ale je fakt, že pohodlí je pohodlí. A speciálně v letním vedru na cestování po "hradech a zámcích" to autíčko není špatný.
Možná ten Jeep "bez dveří" je také řešení.
Jízdě zdar - i kdyby to bylo třeba na koze.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Doporučte servis Zlín [1, 2] Honda F6C Valkyrie | Petaksmetak | 31 | 11.5.2023 v 13:37 Pedl |
membrány karburátory F6C Honda F6C Valkyrie | zolik. | 2 | 16.2.2022 v 12:03 Konqui |
Bezklíčové zapalování [1, 2, 3] Honda F6C Valkyrie | Konqui | 67 | 18.1.2022 v 18:11 Kubák |
Batoh na plotnu Honda F6C Valkyrie | Konqui | 16 | 29.7.2020 v 10:43 VlČek67 |
Náplně Valkyrie F6C Honda F6C Valkyrie | matesxxx | 8 | 20.11.2019 v 08:11 matesxxx |