globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Svíčky odcházejí Jawa350/640
 
20.9.2007 v 17:53
Zdravíčko jawáci, mám problém a to delší dobu. Dám nové svíčky běží to jak švícary, ale po pár km se odjebe buď neháže jistkru (a háže jen když jí dám trošku dál od kostry, taky mi to nejde do hlavi) nebo háže hrozně špatnou a začne vynechávat. Na každý den jedny svíčky. Olejem to není, skusil sem ředit i 1:100. Když svíčky vyndám jsou sametově černé. Jednou se odkurví pravá jednou levá já už fakt nevim čim to je sakra. :mad:
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

20.9.2007 v 18:00 | Nahoru | #1
Bohatá směs. Nemáš starý vzduchový filtr nebo přicpané sání něčím pod sedlem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

20.9.2007 v 18:15 | Nahoru | #2
1100Virago> Mám tam spoustu nářadí :/ a filtr je jako novej a krber je dobře seřízenej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

20.9.2007 v 18:36 | Nahoru | #3
snack1: Zkus všechny věci okolo vstupu do airboxu vyházet. Filtr je "jako" novej? Kdy byl naposledy měněný? Každopádně sametově černá svíce znamená bohatou směs nebo má svíčka nesprávnou tepelnou hodnotu (studená) a nestačí se čistit. Jaké svíčky tam láduješ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

20.9.2007 v 20:17 | Nahoru | #4
1100Virago> Mno tak Brisk N15C nebo N14C a také sem skoušel NGK H8bs nebo tak nějak stačí když ty svíčky vyčistim uvnitř je vytřít něčím hodně tenkým a fungujou uplně normálně, ale jakmile se tam dostane benzít zaase nehází nechápu to i když jedu bez filtru tak to dělá stejně. =o dřív jsem na svíčky jezdil i 1000km pak jen 500km a teď to dělá furt kurva fix :/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

20.9.2007 v 22:35 | Nahoru | #5
snack1: Hm, svíčky jsou správné. Co plovák v karburátoru a zavírací ventil? Není plovák prasklý, zaseknutý nebo není ve ventilu svinstvo, které mu brání dovřít? A co sytič? Těsní správně? Nevalí tudy benzín navíc? Zkus za jízdy při prvních příznacích potíží zastavit benzín. Mělo by se to po pár vteřinách zlepšit - jestli jo,máš důkaz, že je to bohaté a uchlastává se to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 11:41 | Nahoru | #6
No já mam taky 350do, no dělá to to samý, pořád sem musel čistit svíčky, každej tejden seřizovat kladívka, tak sem se na to vysral a koupil sem si XV500 a pak ještě XV535 "Virážku", koukam že je tady taky někdo na Virážky co (1100Virago), no měl bych raději XVS1100 DragStar, ale No Money, No Honey...
ale k věci, nějaký sání, to u 350 nepřipadá v úvahu, tam to saje všude možně, podle mě to ani snad filtr nemá nebo sem si nevšiml, ale karbeci by to taky mohli být, ale podle mě to budou určitě symerinky nebo netěsnost karterů, a saje to olej z převodovky, kterej pak všechno zasere, to se mi stalo na jedný Jawě 353 z roku 1956, a symerinky poznáš tak že to bude hodně točit a na volnoběh se to samo vytáčí, to se mi zase stalo na péráku...
Jinak tyhle dvoutakty, pryč s tim, to se nedá, a navíc mě to žralo víc než XV500, a tá má 50 koní a krouták, tak fakt nevim jestli se ti to vyplatí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 11:59 | Nahoru | #7
DMC.motobiker>no já nevim, na svou 634 sem nemusel od loňský montáže vape šáhnout, asi záleží, jak kdo se o motorku stará, ne? :lol: :lol:
záleží, kdys ty svíčky vyndal, jestli to necháš na volnoběh a pak vyndáš, tak podle svíček poznáš jen to, že máš bohatou volnoběžnou směs. měl bys chvíli jet pod plynem, pak vymačkneš spojku, vypneš zapalování a teprve tehdy můžeš soudit, jakou máš směs v provozu :)
kdyby bylo špatný gufero vlevo, tak to přisává olej jen do levýho válce a ulejvá se jen jeden
kdyby pravý, tak se ochuzuje pravej válec a tam by byla svíčka bílá+ten zlobící volnoběh a pomalý padání otáček po vytočení

takže bych zkusil to, co radí Virago, bo se Ti to ulejvá :) N15C v pohodě
snack1-karb jsi seřizoval Ty nebo Ti seřizoval někdo jinej? otryskování jak má bejt? dělá to v celým rozsahu, tzn. na volnoběh i na plnej plyn?
ještě mě napadlo zapalko, ale většinou to zlobí jen na jeden válec, ne oba současně projevuje se to škubáním a "prskáním" prostě nepravidelným chodem..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 12:21 | Nahoru | #8
bukowski634> škubáním a "prskáním" prostě nepravidelným chodem se u tej mojí projevuje normální chod, a já že se o to špatně staram! Já se o to vůbec nestaram... :lol:

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 12:43 | Nahoru | #9
DMC.motobiker>jo a pak vznikaj fámy, že jawky sou je*ky :lol: :lol:

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 15:09 | Nahoru | #10
bukowski634> Karbec sem seřizoval já. Jakmile to začne dělat tak dojedu max 1hm pak to exne uplně. Dřív to dělalo jen při menších otáčkách furt se to horší. :marod: A nebo je to tim že tam leju M2T. Dřív sem jezdil na Castrola a nedělalo to, pak sem přešel na M2T a po delší době o začlo dělat mno. I když to trošku dělalo už před tím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 15:10 | Nahoru | #11
Ještě skontroluju olej jestli nějak ubývá. A kouknu na ten karbec ;)

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 15:48 | Nahoru | #12
snack1> No ještě zkus nastavit třeba předstih a odtrh, mě se jednou stalo že se mi to tak rozhodilo že i když jeli oba válce, tak to na rovince neutáhlo dvojku, ale hlavně svíčky u mě byli pořád takový sametově černý, ale jeli, olej jsem tam lil jakejkoli co byl po ruce a bylo to jedno, jinak já měl r.v.1986 ,možná že novější Jawy jsou na tom už jinak, tohle byl už skoro veterán...
Jinak nechci se nikoho dotknout, ale to co ti radí 1100Virago jsou rady, který jsou sice dobrý, ale pro normální moderní (ne zase moc) motorku, ale pro jawu platí jiný zákony než pro ostatní stroje, třeba já sem nikdy neměl problémy s karbecama, nebo vlastně tam je naštěstí jen jeden, ale nejhorší je když dvoutakt necháš dlouho běžet na volnoběh, pak se to zasere hned, ten se prostě musí proplachovat, ale já bych vsadil na ten převodák co protýká mezi karterama, už se mi to stalo, sice na Jawě 250, ale dělalo to přesně to samý, svíčka se zasrala tak po 15 minutách jízdy...
Ale jak říkam, nevim z jakýho je to roku, třeba to u nových nějak vychytaly, i když Jawa je už přez 50 let bez konstrukčních změn, to jakej je pérák, taková je i nová 350 byl řekl...

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 16:23 | Nahoru | #13
dmc. ty jsi asi fakt úplně blbej, tohle je dvouválec., druhak si rozeber motor péraka (350, když už), motor 634 a motor 638-640, a budeš se asi divit, stejnýho moc nenajdeš, jenom ty jsi hovado.....
50let beze změn? změn si přezdívku na virago-KOKOT!! místo abysporadil, meleš bludy a ptákoviny

jinak konkrétně, seřídit odrtrh a předstih, volnoběžnou směs nastavit podle příručky a jehlu dej o jeden zářez dolů... bude na věky pokoj...

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 19:13 | Nahoru | #14
pech.> Njn, já jen říkam to co se mi stalo, já mam Jawu 350 rv1986 a můžu ti říct že je to úplně stejný jako pérák rv1952, jasně že nemůžeš přehodit díly, ale myslim konstrukčně, takže princip je shodný, jako třeba Harley, taky už 50, možná 70 let beze změn, jenom je to předělaný do nový podoby, jinak předstih a odtrh sem říkal taky, a to s tim že se mi dostal do válců převodák, se mi stalo, sice na jednoválu, ale i dvouválu je to možný, možná? Jinak s tim že má posunout jehlu o jednu dolu, to neni moc přesná rada! Takže na kterej zářez? Asi na 2 od spoda ne? Jasně, nechci se nikoho dotknout, Jawa mi taky dala hodně zkušeností, ale já jen říkam to co se mi s tim stalo, a přez všechny problémy co s tim byli mi to vždycky dobře posloužilo...
Jinak nemůžu mluvit o novějších Jawách, já skončil u 1986, takže víc fakt nevim...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 20:44 | Nahoru | #15
Tak kluci, převodák to není, je to nejspíš elektrikou. jednou hezká jiskra a podruhé dobrá. Svíčky špatné nejsou, dnes sem zjistil že jsou všěechny OK akorát vyčistit uvnitř něčím tenkým to chtělo. Takže ta elektrika, jo a mám zapalování Wape bezkontakt jo. Přemýšlel sem o indučce, wape je wape no. :(

Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 20:54 | Nahoru | #16
M2T = parodie na mazivo *no* *no*

-
VAPE (jednoduchý V nejsme v Polsku )

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 21:00 | Nahoru | #17
snack1> No vidíš to, tak to jsem se spletl, ještě by to mohla být ta indučka, u péráku se mi jednou stalo že to byl takovej ten kondenzátor, či jak se to jmenuje, prostě váleček u kladívka, ale když ty máš to bezkontaktní zapalování, tak to ti fakt neporadim, to sem totiž ještě nikdy na Jawě neměl, mam to sice na XVčkách, ale tam sem to nikdy neřešil, s timhle ti může poradit jedině snad už "mistr mistrů světa a jawista", a to uživatel jménem "pech.", protože to jak mě sprcal vypovídá o tom že tomu asi bude rozumět, tak držim palce at ještě hodně kiláků na tom spolykáš... :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640

21.9.2007 v 23:05 | Nahoru | #18
nepíšeš jaký vape tam máš, ale tuším u MZ04 řešili na jawamanii už pár indukčních cívek, který prostě odešly. takže ta možnost tu je. vyměnit za jinou od někoho známýho asi nemáš moc možnost, co?
m2t 1:100 je docela sebevražda :)
lej tam cokoliv jinýho - mogul TSF sice dobře maže, ale příšerně hulí. nejvíc jawaři doporučujou olej do dvoutaktů z shellky, název bohužel nevím, a olej pro dvoutakty od Motulu, název opět nevzpomenu :)
zkus ještě jednu věc - svíčku vyndej po jízdě, než to začně škubat a hned bys měl zjistit, jestli je uchcaná a to je příčina, že přestane házet jiskru, nebo se to začne uchcávat ve chvíli, kdy to nehází jiskru
jinak jak píše pech. zkusit pustit jehlu dolů, a uvidíš, co to udělá
dmc.-prostě rozdělá karbec a jehlu posune o jednu pozici dolů-tzn. jehla bude níž a tím dojde k ochuzení směsi. u dvouválu když to saje olej přes gufero, tak se to nemá jak dostat do pravýho válce a bude hulit jen levej, toť můj názor
jestli motorka jede určitou dobu dobře, tak předstih bude nastavenej ok, odtrh tuším na bezkontaktu žádnej nebude :)

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 07:25 | Nahoru | #19
bukowski: o to mi taky šlo...

dmc: jehlu má někde, já nevím kde což ale nevadí, protože za účelem ochuzení směsi jí dá o jeden dolů než má nyní, když je směs evidentně bohatá.... jinak druhej zdola se dává pro záběh, což je směs pro normální provoz moc bohatá, dává se to kvůli chlazení motoru čerstvou směsí (skutečně to má vliv) a pokud není motor vybavenej oilmasterem, tak se tam dostane i víc oleje.... u oilmasterů se musí přenastavit základní poloha čerpadla, tak, aby mazalo víc.... tj nad rysku...

jinak díly jsou možná na pohled podobný, ale porměříš, si díly, kanály, velikost a ulkožení setrváků, typy ložiskek, uložení pístních a ojničních čepů, převodovka, spojka.... neblbni prosimtě už!!!

3 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 08:36 | Nahoru | #20
doufám šneku že tam neliješ natural 95 !! ten u 2taktu da pokouřit svíčkám okamžitě

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 09:22 | Nahoru | #21
pech.> Ale když dam jehlu na druhej zářez od zhora, tak bude přece níž a nemůže přece pak být moc bohatá směs, ale ty si říkal že že má dát o jeden žářes dolů, to jsem tě nepochopil, myslel sem že myslíš 2 od dola, ale to je jedno...
Jinak jasně že všechny díly jsou předělaný to nových podob, rozměrů a tvarů, ale kromě toho že je pístní čep ted z jehlama, a dřív byl třecí, pořád tam neni téměř žádnej jinej konstrukční pokrok, ale nikdy jsem neříkal že jsou to úplně stejný díly už 50 let...

No ale k Jawám se už raději vyjadřovat nebudu, nemáte mě tu rádi... :/
Jinak věř mi že kdyby byla Jawa tak spolehlivá jako třeba to blbý XVčko, tak proti Jawě neřeknu jediný špatný slovo, a všem jí doporučim, ale sklamala mě už hodněkrát...
Tolikrát jsem zatim netlačil žádnou jinou motorku, a kolikrát to byla pořádná ostuda, když jsem to tlačil kolem kámošů, který si tam ladily FZRko, a mě to ani nejelo, prostě mě to nevydrželo ani 14 dní bez nějakýho seřizování, taky mě to mrzí, ale je to tak...

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 12:04 | Nahoru | #22
spáč-a na tos přišel kde, že natural 95 je smrt pro svíčky? já že už druhej rok jezdím na natural 95 a svíčky pořád ok a to tam kydám oleje 1:40 ;) tohle je v lidech hodně zažraný, táta automechanik a taky pořád že do jawy special, že natural přece nejde..no a po roce už tam taky leje natural 95 a taky bez problémů..
dmc-spolehlivost motorky záleží jak na kvalitě materiálů, to u jawy dost pokulhávalo, o tom žádná, tak ve schopnostech majitele se s problémem vypořádat..u 2t jawy není moc věcí, který se můžou porouchat, a v tom je její výhoda-je schopna každodenního provozu i po 30ti letech, zatímco tvoje virago bude po 30ti letech dávno přetavený v hromádku šroubů :) cena oprav u jawy směšná, u 4T když se to sere, tak to stojí za to..ale to už sme trochu odbočili od dotazu.. :)

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 13:35 | Nahoru | #23
bukowski634> Mno ono to hází porostě slabou jiskru. Jen občas dobrou at sou tam svíčky nové, staré, kvalitní nebo obyčejné na všech to samé. :/

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 13:39 | Nahoru | #24
spáč> No jasně že tam leju Natural 95, už tu o tom byla debata vyskoušet a prý když to pojede lépa tak je to dobré, takže tam mám skusit Natural 91, ale ono to hází slabou jiskru :/

1 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 13:43 | Nahoru | #25
Nechte toho, se tu hádáte kdo má lepší mašinu a mě to nejede sakra, taky to není hezký :rolleyes:

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 14:52 | Nahoru | #26
snack1> No já sem taky jezdil celou dobu na Natural 95 a nějak to tomu nevadilo, spíš třeba u Nortona je to horší, protože olovnáč má lepší vlastnosti a líp se třeba mažou ventily, ale u žádný Jawy sem s benzínem problém neměl, akorát kámoš mě přesvědčoval že olovnáč je pro to lepší, těžko říct, ale to si nemyslim...

bukowski634> Jinak já mam jednu Yamahu XV500, předchůdce Viraga, rv1984, tzn starší než moje Jawa, má i víc najeto a zatim je pořád spolehlivější, a tak jak já s tim jezdim mi to vydrží klidně 50 let si myslim... Ale máš pravdu, že takovej pérák, ten je po 55 letech pořád ok a je to 250, a nikdy s tim ani problémy nebyly, když se to přetěsní a jednou za rok se seřídí elekrika, tak je to spolehlivý, akorát že ta nová 350 se mi pořád srala, ale Jawy maj něco co žádná jiná nová mašina, a to ze vnitř pocínovanou nádrž, která nerezne, na to třeba u XV kluci žlutý zapoměly, jinak ještě s tim olejem, já tam vždycky lil M2T, a ředil sem ho podle voka, a taky v poho, to sem ho tam dával 100% víc než by mělo bejt, a svíčkám to nevadilo...

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 16:51 | Nahoru | #27
spáč>hele spáč, jdi spát a neplácej tady takový kraviny o naturalu 95 *no* *no* *no* když o tom víš evidentně velký kuloví.

2 reakcí na tento příspěvek Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 16:55 | Nahoru | #28
Já sem kdysi jezdil na M6AD (lepší mazivo jak M2T) a taky podle voka a nikdy žádnej problém - natural special - podle ceny u benzinek. Já sem se o svoje mašiny staral a se svíčkama zadřením,.... sem nikdy problém neměl.
Zato znám pár kámošů, nevim jak ale jeden pořád propaloval písty a občas zadřel. Druhej taky občas zadřel,.............. prostě je to o tom, jak kdo má tu motorku "rád" :thmubup:

(reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 16:58 | Nahoru | #29
Jenom dodám, že už soudruzi za socializmu dělali výzkum - natural vs special ve 2T. Hádejte k čemu se dobrali?













































Překvapivě zvítězil natural - čistší spalovací prostor i svíčka a to sice o pár procent, ale prostě natural předehnal spécoš a ti co nevěděli nebo šířili fámy, tak těm sklaplo :thmubup: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jak vidno, fámy se mezi lidma udržely a šíří se stále *no* *no* a to většinou od lidí, který o tom ví vééélký kulowýýý *no*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Svíčky odcházejí Jawa350/640

22.9.2007 v 18:40 | Nahoru | #30
Dingo> Když propaloval písty, tak měl špatné svíčky.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist