globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vape vs. imsoft
 
6.9.2007 v 16:49
zdravim... zajimalo by mne jak to vidite vy.... celkem jsem to studoval a prijde mi ze imsoft pracuje trosku jinak nez vape, ale nepochopil jsem jak... jako pro mne lepsi varinata mi prijde mozna vape(mozna tim, ze jsem plne nepochopil imsoft).. ale IMSOFT stoji o pulku min... tak mi reknete jak to vidite vy.. s cim mate zkusenosti?? ma nekdo zkusenost s obojim¨?? aby porovnal?? nebo svezl se nekdo s obojim??

Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 18:02 | Nahoru | #1
Zdar, jednoznačně vape *yes* Vyrábí se už nějakej ten pátek, je to všechno prověřené, odzkoušené provozem. Zato IMF mi příjde jako takový garážový produkt. Sice si můžeš nastavit křivku a kdo-ví-co-ještě, ale smysl v tom moc nevidím. Jednak že těch křivek na netu moc nenajdeš(jestli vůbec), potom se dřívější modely docela hřály(dnes už možná ok) a hlavně nikdo neví(nebo možná jo) jakej to má odběr, dřívější modely prý velkej-nestíhalo dobíjet. A v případě zakoupení vape SZ17 získáš opravdu bezproblémovou elektriku vč. dobíjení, tohle imf nabídnout nemůže, jelikož řeší pouze zapalování. Zkráceně by se dalo tvrdit, že pokud chceš jistotu, tak VAPE, pokud hračku, se kterou si budeš po večerech hrát a na kompu nastavovat, pak IMF
Ale jak říkám, mám VAPE sz17 a bezproblému *yes* *yes* :)

1 reakcí na tento příspěvek Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 18:08 | Nahoru | #2
jj taky to tak vidim.. hlavne se ani nevyznam v tech krivkach a nedokazu ani rict zda bych to tim spis nepo..
Smrka639> davaj k vape manual??? fakt je to tak tezky zapojit, ze jsem na netu nasel celkem dost lidi co si s tim nevi rady....

Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 18:19 | Nahoru | #3
crteczech>Já se zase zastávám IMFSoft.Montoval jsem poslední jejich verzi na J350/632 (12V).Poslaly ho už naprogramovaný s křivkou na J 350,nemuselo se ladit.Funguje to fakt bezvadně,startuje krásně,klidnej chod motoru,znatelně vyšší tah od spoda.Na jawu s 12V elektrikou bych nedal nic jinýho.Pokud máš 6V,nebo IMFSoftu nerozumíš,doporučoval bych VAPE.Co čtu na netu tak u něj čas od času odchází regulátory (podle toho co píší ostatní)

(Nic není stoprocentně spolehlivý)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 18:21 | Nahoru | #4
fantomas> imsoftu nerozumim.. mam 12V.. tak mi to zkus nejak vysvetlit :shy:

Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 18:38 | Nahoru | #5
crteczech> Co konkrétně ? Zkusím nějak od začátku.Při objednání je dobré jim napsat že to chceš montovat na J350/638 (tipuju).Oni už naprogramují zapalko křivkou pro tu jawku (jinak jsou ještě křivky na dodaným CD).Sežeň si náhradní to plechový kolečko na kterém máš namontovaná kladívka (koukám na jejich web a už ho asi dávají k zapalováni).Takže asi nic.Jediný co je potřeba nechat si vytočit na soustruhu takový železo místo vačky.Možná se to dá u nich taky objednat (nevím,mám soustruh tak je to bez problému).Dá se na to údajně použít i origo vačka.Pokud je to namontovaný ,nastaví se první válec do horní úvrati a clonka se utáhne na rysce 30° před HÚ (je tam přesnej popis,už si to přesně nepamatuju) a doladit se to dá stroboskopem.Pak už jen jezdit.
koukni přímo na jejich stránky:
http://www.imfsoft.c...trabant-ignition.asp

Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 18:54 | Nahoru | #6
to je mi dezinformací
úprava vačky byla potřeba dřív, v tuhle chvíli už má zapalko dostatečnou díru, by se vešlo (první typy měly díru menší a proto bylo třeba po obvodu zbrousit vačku, aby prolezla tou dírou)
pokud nekupuje bazarovej, nemá smysl řešit, co bylo rok a půl zpět. příkon zapalování byl tehdy 6ampér, čili nějakých cca 36W u dvouválce, v případě jednoválce počítám polovic. šlo o to, že cívka se u klasickýho zapalka budí půl otáčky, tady šlo nastavit maximální buzení a tím se obě cívky budily dýl, než půl otáčky a tím zákonitě muselo dojít k většímu odběru. vtip byl ten, že např. můj motor na střední nebo minimální energii jiskry odmítal jet, takže jediná možná volba byla ta maximální energie jiskry.
křivka je hezká věc, ale v případě jawy si myslím je potřeba odladit kus od kusu.
na 6V elektriku jednoznačně vape - místo 75W dynama se dostana nákupem sady SZ 13 (dle typu moto) čistej výkon cca 130W tuším. a to už je hodně znát. vape teda vyřeší celkovou dobíjecí soustavu + zapalování, zatímco imfsoft je pouze náhrada klasických kladívek za bezkontakt.
vape funguje jednoduše, nastavení pouze jednorázový, předstih +- neměnnej (je tam nějaká změna s rostoucíma otáčkama, jako laik radši nebudu popisovat, bo nevím)
imfsoft nabízí regulovatelný předstih - v nízkých otáčkách nízkej předstih a s rostoucíma otáčkama předstih roste. vtip je ten, že odladit funkční křivku záleží na mnoha faktorech a nikdo to nijak extra nezkoušel, takže proto se ty křivky na netu moc nepohybujou. imfsot je složitější, je to destička osazená různejma udělátkama a na rozdíl od jednoduchýho vape funguje snímání polohy pístu přes optickou závoru.
co jde, je u imfsoft přepínání mezi dvěma křivkama - na řidítkách přepínač a máš dvě různý křivky - jednu např. pro svižnou jízdu, druhou pro popojíždění po městě, mezi těma křivkama můžeš za provozu normálně přepínat.
přehřívání sem taky slyšel, osobně sem problémy neměl (maximální vzádlenost na imfsoft v teple cca 120km, takže hodně dlouhý trasy a extrémní zahřátí nevyzkoušený)
imfsoft bych nezavrhoval a nemyslím, že je to garážovej výrobce, na jawě to působí jen trochu nepatřičně a ten tišťák u dost lidí nevyvolává dobrej dojem z hlediska odolnosti proti vibracím.
měl vape i imfsoft, oproti neseřízeným kladívkům obrovský rozdíl. vzájemný srovnání už takovej rozdíl nepřináší, motory se chovaj podobně - tzn. dobrá reakce na plyn, žádný cukání, při dobrým stavu motoru i jeho ochotný vytáčení.

Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 18:55 | Nahoru | #7
O Imsoftu máš pouze zapalování, od Vape máš zapalování i altík s reglerem.
Takže jedině Vape.
Návod na montáž ti s tím samozřejmě pošlou.
No a klidně si ji můžeš stáhnout už předem sám:
http://www.vape.cz/p...soupravy-zapalovani/
http://www.vape.cz/p...ni/navody-na-montaz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 18:57 | Nahoru | #8
fantomas>ok diky..vsechno dodavaji k tomu, nebo budu muset treba kabliky poridit zvlast??

bukowski634> takze kdyz nemam problem s dobijenim, ale jen s tim ze kdyz motorka dl stoji baterka se nejak zahadne vybije postaci mi IMsoft a Vape by bylo zbytecny(beru taky ohled na cenu...)mam to chapat tak ze mezi vape a imsoft neni v jizde az takovy rozdil??nebo zany?..

kdyz do toho ted vidim tak mi prijde fajn prepinat ty krivky primo za jizdy.. tak ted teda hosi nevim.. zacinam silne uvazovat o im...

Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 19:03 | Nahoru | #9
crteczech>Vodiče jsem kupoval zvlášť.Doporučoval bych větší průřez aby nedocházelo vlivem odporu vodiče k nedostatečnýmu sycení cívky.

(reakce na) Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 19:08 | Nahoru | #10
crteczech>Pokud myslíš to od Vape, tak tam by měla být elektrika - kabely v dodávce jen to namontovat a zapojit.

Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 19:21 | Nahoru | #11
crteczech> ještě jedna věc.Jestli by jsi chtěl vyzkoušet před koupí zapalka jak jede motorka s regulací předstihu,můžeš to vyzkoušet. Nastav předstih na 1.3 -1.5 mm a nastartuj a projeď.Motorka bude krásně startovat i rukou (pokud máš dobře seřízený karbec) a ve vysokejch otáčkách pojede špatně,možná vůbec.Pak nastav předstih na 4.5 mm , nastartuj (ne rukou,protože to nepůjde) a projeď.Motorka v nižších otáčkách bude málo táhnout a naopak ve vysokejch pojede velmi dobře.
A to je ono,IMFSoft si ten předstih nastavuje sám podle otáček motoru (a křivky).

Vape vs. imsoft

6.9.2007 v 20:03 | Nahoru | #12
no dost kluků, co maj jawy tvrděj, že regulovatelný předstih pro jawáckej motor s jejíma traktorovejma vůlema nemá žádnej efekt. fakt je, že když jsem měl čas a zkoušel ladit křivku případně i jen měnit předstih posouváním po stupni, tak efekt to mělo hlavně na volnoběh a v nízkejch otáčkách - plácnu s předstihem 25stupňů byl předstih např. 900otáček a po zmenšení na předstih 20stupňů stoupnul volnoběh bez jakýhokoliv šáhnutí na plyn o 100-150 otáček..za jízdy rozdíl moc nepozoroval, jen extrémy. motor jsem měl pár tis po výbrusu a klika taky po repasi.
a odpověděl sis sám - jestli nemáš problém s dobíjením, pak v pohodě ten imfsoft. pro jistotu můžeš vozit původní destičku i s kladívkama, kdyby zapalko cestou odešlo, tak jde bez problémů vrátit kladívkový.
s tou cenou -
http://old.vape.cz/v...a2bd8611a19b8659898f
tam si dáš katalog a jestli dobře koukám, tak pro Tvoji moto sada MZ 04. nějakých 1600 bez DPH. čili cena o pár set dražší, než imfsoft..vem vape, a budeš spokojenej. jednoduchý spolehlivý. bo platí zásada, že čím víc součástek, tím víc se jich může porouchat.
přepínání křivek a ladění předstihu zní hezky, ale věř tomu, že i s vape a konstantním předstihem to bude jezdit v pohodě :)
a jestli dobře koukám na web, tak u MZ 04 ani žádná kabeláž potřeba není? na MZ 04 Ti už napíše někdo jinej, případně hoď dotaz na www.jawamania.info do poradny, spokojený majitelé Ti řeknou
jízdu ovlivňuje spousta věcí na jawce, a ten rozdíl mezi vape a imfsoft pokud nějakej je, tak minimální a v běžným rozstahu otáček nepostřehneš. vždyť i moje křivka k imfsoft byla hezky konzervativní, rozsah předstihu pouze nějakých cca 2stupně. startování v zimě a jízda se studeným motorem vyzkoušená a s vape v pohodě, imfsoft taky.

Vape vs. imsoft

12.11.2007 v 21:48 | Nahoru | #13
Měl sem na 639 taky MZ 04, ale furt je tam starej altík s budícíma uhlíkama a tak jsem časem objednal s Kroměříže SZ 17, to je totální magneto s permanentníma magnetama který dává 200 W a bez problému, já osobně bych šel spátky do VAPE kdybych se vrátil k jawce, čus

Vape vs. imsoft

10.7.2012 v 09:21 | Nahoru | #14
Dobrý den,jáke máte zkušenosti se zápalkem IMSOFT po delší době používaní.Mám možnost koupit jawa 350-639 s tímto zápalkem a nevím..

Vape vs. imsoft

10.7.2012 v 10:54 | Nahoru | #15
Těch klasických imfsoftích bylo x verzí, které trpěly různýma neduhama, vyfoť tu desku která tam je a řeknu ti víc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist