paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Crosstourer motor
23.6.2016 v 15:08
Ahoj, uvazuji o Crossovi jako nahrade za Varadero. Na Varanovi mi asi nejvic vadi ucukanost motoru pod 3000 otacek. Majitele - jak je na tom Crosstourer? Da se to srovnat treba se sametem ze Z1000/Versyse 1000?

(reakce na) Crosstourer motor

23.6.2016 v 16:04 | Nahoru | #2
seikos> Cetl, mnohokrat, nenasel. Cekam, ze tu nejaky z Varana prestoupivsi motorkar bude, proto pisu sem.

23.6.2016 v 17:09 | Nahoru | #3
Ahoj, přestupoval jsem z Varana loni na podzim. Nevím, jaký na to máš Ty názor, ale Varan to je těžký stroj (dlabanej ingot), dalšich 25 koníků by snesl, těžiště poměrně nahoře, ale motorka co má moc zajimavý dvouválec. Celkově jsem k němu měl docela vztah, projeli jsme toho spolu spoustu a vzdycky bez problémů. Ucukanej mi motor nepřišel (byla to první stříkačka, ročník 2003). Jestli jsem mu něco vyčital, tak to že to byl houpací kůň - tedy měkký podvozek, ale to bylo spíš opotřebením.

Motorku mám na cestování, okolo komína moc nejezdím, terénní ambice jen okrajově, když to nejde jinudy. Chtěl jsem něco, o čem bych si myslel, že je lepší (myšleno modernější), než Varan (koncepčně z roku cca 1997)

Do výběru se mi dostalo toto:
KTM 1190 Adventure
BMW R1200 GS Adventure
Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré
Honda Crosstourer
Crousstourera jsem si nechal nakonec jako nouzovku, protože jsem chtěl zůstat u dvouválce a navíc jsem měl pocit, že koupím všechny nevýhody (váha je dokonce vyšší) Varana plus čtyřválec. Bylo to i přes to, že i před Varanem jsem jezdil Hondu a vím, že dělají celkem poctivé motorky.

Rozhodl, že se na těch motorkách svezu, byť třeba jen tu hodinku dvě a 150 km co umožnuje půjčení od prodejce a zkusím si udělat názor.

První byla KTM. Subjektivní pocity :
- přijemnej motor, ve městě necuká, a není to žádný divočák, jde pěkně dávkovat výkon. Když mu ale dáš napít tak nad 7000 otáček je to raketa, a to doslova. Dal jsem cucnout šetce na dálnici ve 150 km/hod, v mžiku na mě mrkalo přes 230 (ty číslička tam lítaj fakt rychle) motor lehce nad 9000 otáček
- fantastická převodovka. krátký chod, přesná, kvalty tam padají úplně sami
- brzdy se mi zdály průměrné, ale krizovku jsem nezkoušel, určitě dobře davkovatelné
- podvozek velmi dobrý, s Varanem nesrovnatelné
- motorka na mě působila trošku jako laciná cetka - koukaj z toho všude drátečky, to nebudilo důvěru - něco se uklepe a seš v háji
- chování prodejce arogantní, otřesné, vratná kauce 30000,-

Pak šlo na řadu BMW:
- Motor trochu ucukanej dole, takovej syrovej, pocitově jako Varan + 25 koní. Točí trošku víc, Varan ve 150 točí 5000, tady je to 5500 otáček
- Kvalitní podvozek, bylo znát, že mu je jedno, jestli je pod koly dálnice nebo rozbitá okreska
- Proti Varanovi těžiště výrazně níže, působí lejčím dojmem a to i při manipulaci na místě
- Velmi dobře ovladatelné, podvozek zajistí přesné vedení stopy
- Mezi 4000 a 5000 otáčet motor trochu vibruje, bohužel je to pásmu velmi často použitelných otáček.
- Brzdy příkladné, dobře dávkovatelné
- chování prodejce příkladné, například v den plánovaného zapůjčení začalo pršet - zavolali sami, zda nechci termín přeložit, půjčování má nastarosti slečna tak 165 cm, žádná bílá košile + šátek, ale sportovní trčko, motorku sama přiveze/odveze - docela jsem čuměl. Bez kauce.

Takže si to vyzkoušej a neprohloupíš.

Dál jsem v testování nedošel a koupil jsem bramboru. Myslím si ale, že si za to mlžou u Hondy trochu sami.

28.6.2016 v 16:41 | Nahoru | #4
Ahoj nemuzu to srovnat s varaderem ale muzu rict pokud se na nem svezes nebudes litovat!
Motor taha plynule i v nizkych otackach....BMW GS nema sanci je to vyzkousene.
Rekl bych ze V4 od hondy je jeden z nejpovedenejsich motoru! Jen ta vaha je mensi problem.
Te vahy se neboj!Hned jak se rozjedes nebudes ji vnimat....

Naposledy editováno 28.06.2016 16:46:34

30.6.2016 v 11:48 | Nahoru | #5
pese: díky za super rozbor

eifel07: určitě zkusím, uvidím jak budu sdílet tvoje nadšení...

17.7.2016 v 21:26 | Nahoru | #6
dzejmsbond007 :
Přestoupil jsem z karburátorového Varadera 1999 na Crosstourera 2015 . Na CT více fouká i s vyšším plexi a ochrana při dešti oproti Varanovi mnohem nižší. Zvedl jsem si přepákováním zadek o tři centimetry, přidal nižší stupačky a vyšší plexi a udělal si z CT motorku na svých 197 cm . Jinak cestovní komfort je vyšší - nebolí mě kolena a mnohem méně zadek. To mluvím o nájezdech okolo 600 km denně. Podvozek je proti Váru o deset generací vpředu. Nekroutí se v zatáčkách, drží stopu, neuskakuje na nerovnostech. Už jsem několikrát šel s brzdama až do ABS a ten pocit jistoty mě úplně dostal. Motor je také úplně jiná liga. Zátah jako lokomotiva, nemá v celém rozsahu žádnou díru ve výkonu. Jezdit se s ním musí ale jinak, než s Várem - více točit. Převodovka má delší kvalty, někdy jsem při cestování Alpama za celý den nedal vůbec šestku a pětku jen několikrát. Utažené vracáky v horách, co jsem jezdil na Váru dvojkou, teď jezdím jedničkou. Jsou-li zatáčky otevřenější, lépe se projíždí pod plynem na CT. Celkově je CT takové hravější. Nádrž na 21 litrů, po najetí 4 tisíc km se ustálila spotřeba na 6,1 l/100 km. Na nádrž najedu přes 300 km, na Váru jsem dal tak 250 km. Původně jsem chtěl BMW, ale nakonec jsem kvůli ceně vzal Hondu - za čtyři kila mám motorku s kompletní výbavou na cesty s Touratech kuframa, padákama, přídavnýma světlama, hlavním stojanem a laďákem Leo Vince. U BMW bych v tom byl o kilopade víc.
Jestli potřebuješ něco více vědět, pak mi písni PM.

22.7.2016 v 20:08 | Nahoru | #7
Servus......motor skvělej stejně jako celá motorka. Asfalt i šotolinu zvládé skvěle. Letos jsem vyrazil na Alpské šotoliny a co tenhle parník vyšplhal a sešplhal i se zapnutou trakcí a ABS, snad ani není možný. Určitě by nová Afrika byla na šotolinu vhodnější, ale CT ve stupačkách zvládne víc než jezdec i na ojetejch metcelerkách NEXT . Určitě neváhej
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... Qvitko 34 29.11.2023 v 05:04 vaypor
Automat nebo manuál [1 ... 11, 12] Honda VFR 1200X Crosstourer, Honda NC 750X, Honda NC... art007 358 20.10.2023 v 20:46 Metric
Výška jezdce na Honda VFR 1200X Cro... Honda VFR 1200X Crosstourer poky.m 29 20.7.2023 v 14:01 jirkajira
výměna chladící kapaliny crosstoure... Honda VFR 1200X Crosstourer fantomaz 10 16.7.2023 v 09:32 JaroTA