globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co může být příčinou usazenin na pístech?
Co by mohlo způsobovat tuhle usazeninu na pístech všech čtyř válců? Není to spečený karbon, když do toho lehce rýpnu endoskopem tak je hned vidět píst, čili je to nějaký maglajz.

Svíčky nejsou úplně čisté, jde na nich vidět/nahmatat že jsou trochu mastné, ale žádná hrůza to taky není, měnil jsem je cca před týdnem a po vytažení jsou na tom podobně jako ty staré, žádný karbon ani černé usazeniny, jen lehce mastné při doteku. Olej nevypadá, že mi to nějak znatelně žere, je furt uprostřed rysky, ale najel jsem na ní zatím jen asi 2000km.

Teď jak je zima, tak to za studena se sytičem fakt vest kouří bílým kouřem (když ji zahřívám), ale po chvilce jízdy už z výfuku nejde vidět skoro nic, ani s přidaným plynem. Chladící kapalina neubývá.

Před výměnou vzduchového filtru jsem jezdil za 6l/100, po výmněně to kleslo na 5.3l/100. Ještě mě nepadalo jestli by to nemohl dělat hodně starý motorový olej, protože nemám info kdy byl naposledy v motorce měněn, tak jestli už není napytel a neprosakuje.







Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 12:58 | Nahoru | #1
přestaň tankovat mix

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 13:45 | Nahoru | #2
ako som ti písal aj v téme vedľa, čierne mastné usadeniny znamenajú olej. tak hľadaj odkiaľ ide.
a keď si kúpil jazdenú moto si hneď nevymenil olej? tak to urob čím skôr.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 14:36 | Nahoru | #3
Já už mám olej nakoupený, jen se nemůžu dostat s mým klíčem k olejovému filtru, je špatně přístupný, za svodama, takže jsem to chtěl nechat až do zimního servisu u profíka.

Zkoušel jsem motorku nastartovat a přiložit k výfuku na chvíli bílý papír, výsledek: ani minimální znečištění. Takže asi to vyloženě olej nepálí.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 14:57 | Nahoru | #4
mě motorka taky žere olej ale když dám za výfuk ruku tak jí mám čistou. žere podle stylu jízdy.
Bílí kouř po startu je pouze kondenzovaná voda ve výfuku, která se po ohřátí výfuku vypaří.
Podle mě to nic není, jenom bordel z těch sraček co tady tankujeme a možná i ten olej když ho máš mezi ryskama, olej se při výměně dolívá na horní rysku.

edit: ty nevíš jak je olej v motoru starej nebo kolik má nejeto a najel jsi na tom už 2000km ?

Naposledy editováno 14.10.2015 14:59:49

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 15:11 | Nahoru | #5
Jezdíš jen krátké trasy za studena na volnoběh a převážnou většinu se sytičem, ne? Jo a na ruce či papíru nepoznáš ani hovno, i kdyby byl motor po smrti, odzkoušeno. Si spočti kolik by to muselo žrát abys tam po chvilce držení papírku mohl něco pozorovat, uplná blbost.

Jediná rozumná možnost je změřit stav oleje, najet s tím významné množství kilometrů a změřit o kolik ubylo a kolik jsi dolíval. Pokud něco ubylo tak buďto že vyteklo nebo skutečně vylétlo komínem, tam pak není co okecat.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 15:29 | Nahoru | #6
Tak já to nějak extra netočím, říkal jsem si že jestli tam je už po smrti olej, tak těch 2000km už nic nezkazí, navíc jsem musel tu motorku vést 550km domů až z Klatov. Ale užuž chystám výměnu, klíč už jsem si objednal

dj_hroch: ano přesně tak, teď jak je zima tak jen zahřeju motor a dělám kolečka kolem baráku, řekněme tak po 40km. Nicméně sytič vypínám jen co vyjedu.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 15:34 | Nahoru | #7
Hele ja nevim, ale pri tech teplotach a rychlostech co ve spalovacim prostoru jsou se tam nic co by slo lehce z pistu sundat proste neudrzi. Podle meho je to trocha sazi s vodou, ktera tam kondenzuje pri vychladnuti. A karbon tam bude taky. Ja bych to vubec neresil, podle pravidla Dokud neco funguje, nevrtej se v tom...

1 reakcí na tento příspěvek Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 15:37 | Nahoru | #8
No vyměním teda olej, pořádně to zahřeju a pak tomu dám za uši na dálnici, protože to obvykle moc netočím, snad se ty usazeniny spálí.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 15:43 | Nahoru | #9
Jo čili je to normálně začazený, já bych to neřešil, popravdě funguje - nefunguje, jinak je to že akorát slyšíš trávu růst, rozhodně bych zbytečně nerozdělával motor kvůli nějaké trochu černotě, která tam stejně bude vždycky. Je to pracovní stroj v reálném provozu, ne klenot vystavený v galerii. Vyměň ten olej, projeď, dolej na horní risku abys viděl kolik ho ubyde a pokud chceš tak na to mrkni na jaře až budou normální teploty a budeš za to pořádně tahat ale pokud to nebude nic dělat tak až při dalším servisním intervalu.

(reakce na) Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 15:48 | Nahoru | #10

Mufiozo píše: No vyměním teda olej, pořádně to zahřeju a pak tomu dám za uši na dálnici, protože to obvykle moc netočím, snad se ty usazeniny spálí.



A nameleš si v tem marastu leda čumáček to hodně štěstí teda... Neřeš duchy, jezdi podle svýho pokud to jezdí, mašinu zahřeješ líp poklidnou jízdou postupně jak nechávat ji minuty hulit před barákem, co proto ji dej až na to budou podmínky. Jak povětrnostní tak jezdecké Snažit se bezdůvodně o něco, co normálně neděláš, je nejlepší cesta na zem. Fakt, srat na to, nestojí to za to.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 15:56 | Nahoru | #11
To kouření za studena je normální. Mě to na Hornetu taky dělalo. Spíš bych to viděl jestli to není moc krátkejma jízdama jak se tu psalo.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 15:59 | Nahoru | #12
Tak taky bych nevalil 200kmh, jen bych tam zařadil dvojku a chvíli jel na 12000ot.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 17:18 | Nahoru | #13
radsej do toho natankuj kvalitny benal (napr Verva 100) alebo nalej do nadrze nejaky slusnejsi cistic (Wynn`s, STP, ...) ako to nezmyselne tocit a dufat ze to zhori

1 reakcí na tento příspěvek Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 18:49 | Nahoru | #14
presne, nalej do paliva nejaky cleaner, napr. Pro-tec. Mozno to rozpusti po case.
Aj tak som nazoru, ze mastne usadeniny v motore nemaju byt, ale ok.
A ten filter mozes vykrutit pomocou remeňa do gatí, alebo ho skrz prepichni skrutkovacom a vykrut tak. Mozes stary prepichnut, uz ti bude na nic aj tak. Ja som to tak riesil na otcovom V-Strome, kde sa to nedalo ani bohovi povolit. Ale aj remenom celkom slusne zapeceny filter povolis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 19:09 | Nahoru | #15
kilix> No to je nápad, ten řemen zkusím. Jenže co pak utažení toho nového, tam je tak málo místa že se tam nedá pořádně dát ani ruka... co se stane když to utáhnu moc? V servisce píšou, že to má mít nějakých 10 N.m a vyznělo to opravdu důležitě

(reakce na) Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 19:30 | Nahoru | #16
Mufiozo> Kilix ti hovorí správne, ja dávam starý filter von blickami. Nový dotiahnuť len rukou, ruka sa ti tam v pohode zmestí, mám Horneta. Nepočul som o nikom, kto by používal momentový kľúč na filter, neviem si to ani technicky predstaviť.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 19:33 | Nahoru | #17
ja to len dotiahnem "tak akurát" rukami, bez nástroja. Tá guma je na filtri od toho, aby tesnila. Nechápem týpkov čo to zaťahujú totál na krv. A potom to treba šroubovákom prepichovať aby to človek dal dole
robím to tak na autách, na motorkách, žiadny problém.

Naposledy editováno 14.10.2015 19:34:39

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 19:40 | Nahoru | #18
Jinak k vymene filtru 2 poznamky. Vzdy ho povoluj na teplym motoru. Jako mlady a blby jsem to jednou delal zastudena a malem jsem u svyho exGSa vypustil dusi.
A druhak tesneni pred montazi lehce mazni olejem. Jinak ho poskodis. A pritahovat rukou, jak jiz bylo receno a s citem! 10Nm neni skoro nic.

Co může být příčinou usazenin na pístech?

14.10.2015 v 20:29 | Nahoru | #19
Tyhle úsady jsou z benzínu a jsou tam běžně. Nemají na nic vliv, maximálně máš možná trošku bohatší směs (tím myslím, že to může být příčina těchto úsad). Olej ti v motorovým prostoru nechá spíš tvrdý karbony, který se musí oškrábat, a nebo světlý, popelový úsady co jdou setřít (v místech s vyšší teplotou). Jestli máš přetaženej olej, dobře to není, ale na tohle to vliv nemá, pokud ho to nežere.

1 reakcí na tento příspěvek Co může být příčinou usazenin na pístech?

15.10.2015 v 07:03 | Nahoru | #20
Co se týká filtru používám KN s matkou na konci, nasadíš golu a povolíš a utáhneš v pohodě..tady

Co může být příčinou usazenin na pístech?

15.10.2015 v 20:47 | Nahoru | #21
Zajímavá by byla fotka svíčky po jízdě na záhřátém motoru (50km?).

Co může být příčinou usazenin na pístech?

15.10.2015 v 22:20 | Nahoru | #22
Hele, ty usazeniny - nebudou tam od toho, že jsi s tim jezdil??

1 reakcí na tento příspěvek Co může být příčinou usazenin na pístech?

16.10.2015 v 08:37 | Nahoru | #23
Ten olejový filtr povol sikovkama, ten plech filtru můžeš normálně zmáčknout sikovkama, stejně ho vyhazuješ.

(reakce na) Co může být příčinou usazenin na pístech?

16.10.2015 v 11:03 | Nahoru | #24

jardad píše: Co se týká filtru používám KN s matkou na konci, nasadíš golu a povolíš a utáhneš v pohodě..tady



Tak tak, ta matka je šikovná Ale rozhodně golu jen na povolování. Dotahovat namazané s citem a pouze rukou, jak už tu správně zaznělo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co může být příčinou usazenin na pístech?

16.10.2015 v 13:17 | Nahoru | #25

Danielos píše: Ten olejový filtr povol sikovkama, ten plech filtru můžeš normálně zmáčknout sikovkama, stejně ho vyhazuješ.


Tak presne takhle jsem ho na GSu urval Je totiz utopenej v motoru a je tam pristup jak k penezum. Takze jsem byl zasranej od voleje, pak jsem to zkousel sroubovakem a dalsima nastrojema. Jak rikam, nejdriv ohrat motor, jinak muze byt povoleni blbyho filtru porod

(reakce na) Co může být příčinou usazenin na pístech?

16.10.2015 v 18:12 | Nahoru | #26

Slávek-TDM píše: Tak presne takhle jsem ho na GSu urval Je totiz utopenej v motoru a je tam pristup jak k penezum. Takze jsem byl zasranej od voleje, pak jsem to zkousel sroubovakem a dalsima nastrojema. Jak rikam, nejdriv ohrat motor, jinak muze byt povoleni blbyho filtru porod



Já už jsem tak povolil nespočetně filtrů na všem možném. A to kolikrát to bylo tak tak že se tam dostalo kleštěma. Zahřátí beru automaticky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist