globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Husqvarna TE610E oprava CDI
20.8.2015 v 00:57
Zdravím pánové,
v nedávné době se mnou vyj..alo CDI u moji Musoliniho pomsty. Samozřejmě jen a jen mou vlastní vinou...Většina lidí to v této situaci odpíská a vyzdvihuje do nebes Ignitech. Fajn, já nejsem ten případ, páč když mě něco rozhněvá, jsem nahněván. Řešilo se to už v mnoha fórech, leč zatím jsem nenašel článek, kde by to někdo konečně rozlousknul, nebo dořešil. Když jsem tu černou ku.vu začal pitvat, uzřel jsem nápis Kokusan Denki. V ten moment ve mě začla vříti moč, jelikož už by měl někdo těm všivým japancům ukázat, že delfíni se nežerou, a že až Myiazaki umře, nebude je mít už nikdo rád. Strávil jsem jedno vskutku kouzelné odpoledne zdlouhavým odlupováním šupinek nějaké karcinogení gumy, hustší než černá díra (věru podruhé bych radši zaplatil za jiné CDI, ale princip je princip). No a když už jsme u toho, nejsem takový záporák, abych se s Vámi o své zkušenosti nepodělil, neb věřím, že nějakému klukovi se těch pár ušetřených tisícovek bude na diskošce hodit.
Kdož má v rukách na.ráno - Ignitech, kdož nemá trpělivosti dostatek - Ignitech, kdož nedokáže pochopit tento návod, vůbec to nekuchejte, ušetříte si čas i nervy a běžte si vyvalit pekáč na koupák.
Nebudu tvrdit, že zrovna ta má závada je závadou všech těchhle blackboxů, ale jako elektrotechnicky vývojový pracovník jsem šel poměrně najisto. Schema se k tomu sehnat nedá, tak jsem to oškrábal celé (v tom vzteku jsem to chtěl pajcnout a prodávat za cenu materiálu jako mesiáš, ale nějak se mi nato nedostává času).
Je-li Tvou závadou jiskra tak nepatrně pomíjivá, že si nejsi jist, jestli jsi si jí v tom šeru pouze nevsugeroval a objeví se každých x otáček motoru a začneš si říkat, jestli nejsi debil, tohle bude tvůj případ...
Postup:
1.Vytáhni toho černého plastového hajzla z recyklovaných hajzlových prken a hoď ho někam nahřát (trouba, žárovka, stačí i fén, hlavně to neroztavit, nespěchej, motorka Ti neujede.
2.Nařízni okraje nožíkem, pilkou, laserem, odpiluj až do gumy...je to fuk, hlavně ty plasty otrhej a neposer to, šanci máš jednu...vlastně 2 Ignitech.
3.Teď začíná ta kouzelná fáze marnosti, vzteku, ale také sebezpytu. Vem si nástroj ostrý, ale né příliš do hrotu. Vystřídáš jich několik, páč se Ti bude zdát o čertech. Mě se nejvíce osvědčil konec zubního kartáčku zabroušen do pološpicara, ale každému z nás ty ruce narostly jinak. Loupej tu odpornou gumu po malých šupinkách jako perníček. Postupuj citlivěji,než při operaci vlastních varlat. jak zacítíš cokoliv tvrdého nepač, netlač, jdi jinou cestou.
Na fotkách máš zakroužkované místa, které chceš odkrýt, ať to martyrium nemusíš podstupovat v plné náloži jako já.
4.Pakliže si došel až do tohoto bodu, gratuluji, určitě hlady nechcípneš a o rodinu se postaráš! Člověk by na té desce čekal procesory a kdejaké vymoženosti, ale je to pouze plebejská elektronika let 80tých. Jde Ti o 2 podstatné součásti zapalovacího procesu - Tyristor, který nakládá cívcku a SMD dioda, která zkratuje opačnou polaritu napětí a indukcí kdovíjakých exkrementů, která by tu honosnou elektroniku mohla poškodit, při špatném ukostření motoru, ale nato už si dáš pozor nemám-li pravdu? Ten tyristor vypakuj ven a zahoď do kopřiv. Ten původní se nedá vygooglit, teda dá, ale ne datasheet. Pokus/omyl. Použil jsem běžně dostupný typ TIC106M za 16korun. Jistě to bude fungovat i s dostatečně proudově a napěťově dimenzovaným kouskem, který vyrveš ze šporáku po babině. Musí mít min 400V/4A. Ta dioda je taky nějaká šikmooká mr.ka, která se v civilizovaných zemích nevyskytuje. Že je špatná už víš, ale pro jistotu vem do rukou multimetr a přímo na té desce si ji pískni. Pokud bude při obou polaritách měření ve zkratu, dodá Ti to alespoň trochu toho sofistikovaného uspokojení. Já jsem použil první diodu, kterou jsem vyhrabal ze svých pokladnic, jenž měla stejný rozměr (je to buřt blokuje pouze opačnou polaritu napětí). Jelikož jsem o té původní nezjistil nic, odpájel jsem tu vedle, proměřil a je to klasická usměrňovací dioda, která otvírá v propustném směru cca 0,7V, jako každá jiná...Narvi tam co najdeš, horší už to nebude, ale rozhodně ji tam dej, bacha na polaritu, neb docílíš té jisté situace. Osobně jsem využil situace, kdy byla deska odhalena a vyměnil všechny elektrolytické kondenzátory, které po 20-ti letech úmorné lopoty také zažily hranice pekelné, ale pojede Ti to i bez toho.
5.Tááák a je to tu! Zapoj kaněktory, odříkej otčenáš, zapal cigáro, špeka, ulej plachetnice....každý na to máme své rituály žejo. Mě svíčka na první šťouch házela blesky jako při armagedonu, po našroubování první převalení a spokojenost, doplněná samolibým úsměvem a pohlazením ega.

Pokud Vám na tomhle není něco jasné, staňte se radši lacinou ženou Ignitechu, a nevyptávejte se na další podrobnosti, takový mesiáš zase nejsem. Pokud Vám to nebude šlapat, budete vědět že jste to alespoň zbaběle neodpískali, přičemž ale svědomí bude tušit, že spěchat se nevyplácí a rozloupnout smd součástku pod nánosem gumy, to je raz dva.

Hodně zdaru přátelé, doufám, že alespoň někomu jsem zachránil zbytek léta!













Husqvarna TE610E oprava CDI

20.8.2015 v 08:26 | Nahoru | #1
pekny zive jsem si vzpomel na pitvani elektroniky od bufika webasto

Husqvarna TE610E oprava CDI

20.8.2015 v 09:55 | Nahoru | #2
Pekne napsany

Husqvarna TE610E oprava CDI

20.8.2015 v 11:49 | Nahoru | #3
podobne jsem si uzil s opravou CDI DucatiEnergia na veteranske italske trojkolce.Kdyz jsem to za podobnych peripetii jako autor prispevku opravil, tak jsem zjistil se podobne CDI jsou za necele dve stovky v kazdem druhem skutru

1 reakcí na tento příspěvek Husqvarna TE610E oprava CDI

23.8.2015 v 18:41 | Nahoru | #4
Ještě jedno malé doplnění, které vzešlo z následujícího provozu tohoto vytuněného CDI. Možná těm Japoncům křivdím až moc, ale ta guma tam není proto, aby skryla tajemství vzniku života, ale aby ochráníla tu desku a komponenty na ní před vibracemi a vlhkostí. Minulého rána jsem se jal startovati a pouze střelba do výfuku. Po lehké diagnostice mi došlo, že zkondenzováním vzdušné vlhkosti na vývodech tyristoru, jenž pracuje s napětími řádově 100vek voltů nepovede k ničemu dobrému. Je potřeba to opětovně zalít nějakým sráčem, obalení molitanem a izolačkou se jeví jako nedostatečné....

Husqvarna TE610E oprava CDI

23.8.2015 v 19:00 | Nahoru | #5
Jo a ještě k těm CDI ze skůtrů. Je za pár šupů, to je nám všem jasné, možná to i pojede....Ale potřebuješ měnit předzápal dle daných charakteristik daného motoru, při měnících se otáčkách, teplotě, a vůbec... Nechceš ať Ti vypochoduje klika, protože méněcenný polomotocykl má nastaveno pro svůj titěrný, bezcenný odlitek kruhového tvaru jinou charakteristiku zapalování. On propálený píst, nebo podpálený ventil taky není taková výhra, a Ty chceš, ať směs shoří pouze ve spalovacím prostoru v přesně definovaný interval.

(reakce na) Husqvarna TE610E oprava CDI

23.8.2015 v 19:53 | Nahoru | #6
Napuram> K tomu ujenom dodam, nezalyvat silikonem. Pri dlouhodobem kontaktu s medenou dedko to vyleptava spoje !. (vlastni zkusennost).

Husqvarna TE610E oprava CDI

25.8.2015 v 13:29 | Nahoru | #7
Já zase dodám, použijte plastidip. Sprej, nebo lepší pixlu a namočit. Izolujem si takhle regulátory na rc modelech a je to čupr. A nechá se to kdykoli sloupnout. Více vstev= lepší izolace a lepší odstranění
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Řetězové kolco Husqvarna Husqvarna SMR 610S/TE 610E Ivaan 4 27.9.2023 v 20:31 Kohlstein
Husqvarna TE610E množství oleje Husqvarna SMR 610S/TE 610E PPKP 7 19.9.2023 v 16:44 Djpepe
Přehrávání motoru při volnoběhu Husqvarna SMR 610S/TE 610E Djpepe 5 15.9.2023 v 18:36 kawar125
prosim o pomoc Husqvarna SMR 610S/TE 610E karloss200 3 10.5.2022 v 08:14 puffybodie
Husqvarna TE610E - Zapalování Husqvarna SMR 610S/TE 610E HSQ610 13 16.2.2021 v 00:52 HSQ610


TOPlist