Téma: srovnání Z750S vs FZS1000
7.7.2015 v 10:38
Zdar,
kdo má zkušenost s oběma motorkami? Vybírám mezi kawasaki Z750S a Yamaha FZS 1000. Výkonostně každá jinde. Jedna karbec, druhá stříkačka .... Nepřemýšlím o trhání rychlostních rekordů. Spíš mi jde o jejich srovnání mezi sebou jak se chovají na normální silnici, při cestování, v zatáčkach, ergonomie atd.
Když si to půjdu vyzkoušet, tak ujedu max. 10-20km, při tom zjistím jen to, jestli to jede rovně, ale nezjistím jak je to při nájezdu 100km+

7.7.2015 v 11:08 | Nahoru | #1
Mám teda Z1000 a otec FZS1000 oboje r.v2003.Stříkačka nebo karbec je úplně jedno.Fazer je civilizovanější.Pár Kawin jsem už měl.Všechny měli oproti Fazeroj hrubší řazení.Z1000 vs.Fazer 1000.Fazer lepší brzdy,pohodlnější sedlo a ten motor je opravdu sametová raketa.Tak nějak ani nevíš za tím kusem plastu(prý kapotáž)netušíš kolik jedeš a motor se furt tváří stejně přiblble na pohodu a přitom už letíš jako píchlá svině a táhne i skvěle od nízkých otáček.Bohužel na Z750S jsem nikdy nejel.

Naposledy editováno 07.07.2015 11:21:37

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 12:18 | Nahoru | #2
Tak o káwě ti neporeferuju, o fazerovi možu.
Pokud chceš jezdit sám a hejbeš se za jízdy, je to v poho. Ve dvou při nehybném posezu tě začne po 50-100km (záleží na odolnosti jedince ) bolet prdel, což časem přechází do modlení "ať už tam jsme, nebo tu chcípnu". S originál zadní pružinou jde centrál ve dvou občas na doraz, v zatáčkách není problém zamáčknout kolo tak, že chytneš klínem (pokud je) o asfalt/ přimáčkneš blatníček do podsedláku. Se silnější pružinou vše v poho.

Kapota s originál plexi u vyšších postav, cca 180cm a více posílá proud vzduchu přímo na hubu, dle referencí od kamaráda lze řešit double bubble plexi.

Plyn je u karbce citlivej. Hodně. Pokud se dostaneš na hrbatou silnici, kde začne motorka poskakovat jak koza (odpružení mám dost natvrdo) a ještě do tebe občas drcne spolujezdec, nemáš skoro šanci udržet konstatní rychlost. Přičemž mašina ještě reaguje na sebemenší pohyb plynu znatelnou akcelerací/decelerací. Stříkačka na FZ1 je proti tomu totální tupej vergl, kde s tím můžeš zacházet jak s plynem na š120 - nedělá to prostě nic.

Motor, jak bylo výše řečeno je snad to nejlepší, na čem jsem kdy jel. Jede v jakýchkoli otáčkách, ve dvou se sbírá na šestku od volnoběhu i do kopce. Spotřeba na vyšší kvalty do 150km/h s přehledem kolem 5 litrů.

Tož, snad ti to trochu pomohlo

1 reakcí na tento příspěvek srovnání Z750S vs FZS1000

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 12:38 | Nahoru | #3
Měl jsem FZS1000, na Z750 jsem se párkrát svezl. Rozdíl nebetyčný - mnohem větší než by se na první pohled mohlo zdát:
Motor: Kawa se musí dost točit, když to konečně začne jet, tak seš v omezovači :) Fazer je lokomotiva, má perfektně vyladěnej motor, kterej táhne ve středních otáčkách jak bejk a ve vysokých ještě brutálně vystřelí (trochu přeháním, ale ten kontrast je tam fakt značnej, dokonce i proti Z1000)
Podvozek: Tady bude mít Kawa asi trochu navrch. Fazer je rychlostní parník, v technických úsecích a na horším asfaltu bude na Kawu asi trochu ztrácet kvůli vyšší váze a turisticky nastavenému odpružení + ergonomii jezdce. Plusem Yamahy je štelovatelnej předek, to Kawa myslím nemá.
Brzdy: Není co řešit, Yamaha ve své době naprostá špička, i na dnešek jsou ty brzdy hodně slušný. Kawa mi přišla brzdama jako podprůměr.
Ochranu před větrem hodnotit nebudu, protože jsem jezdil na "nahatý" kawě, Fazer ji má celkem slušnou
Pro jízdu ve dvou a delší cestování bych volil jednoznačně Yamahu, pro nějaký pojížďky kolem baráku bych už nehodnotil tak jednoznačně, ale stejně by Fazer vyhrál. Ale dost hraje roli, že je to kus motorky, což já mám rád a Kawa mi byla "malá".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) srovnání Z750S vs FZS1000

7.7.2015 v 12:56 | Nahoru | #4

7.7.2015 v 13:11 | Nahoru | #5

Pitbullterier píše: Dave81> Kolik měříš a vážíš?Mě přišel malej Fazer.Jinak motorově jede Fazer asi líp.Zed je zase vzteklejší a to já rád.

Měřím 187 cm, na kawě (Z750 i z1000) mi přišlo že mám ruce hodně pod sebou. To se asi nechá řešit částečně řidítkama. Kawa má posez bezpochyby sportovnější, ale ten motor (a to teď mluvím o litru) mi přišel bídnej. V porovnání s FZS1000 je to fakt slabota. Jak ty říkáš vzteklej - mě to přišlo že to furt nejede, nejede (tam kde Fazer táhne jak bejk) a pak se to na chvilku splaší (Fazer má ale ve stejných otáčkách výkonu pořád víc) a pak to utne omezovač.

(reakce na) srovnání Z750S vs FZS1000

7.7.2015 v 13:25 | Nahoru | #6
Dave81> Mám teda jen 175cm,ale 100kg a vejdu se skvěle.Pravda mám širší řídítka.Zed mi příjde divočejší a zábavnější motorově.Fazer má sice o cca 15-20 koní víc(je to sakra znát)ale přišlo mi to takové sterilní.Zed je zábavnější.Táta má na Fazeru ted pátou sezonu.Ale sám řekl,že Zed je víc divokej.Asi taky záleží kus od kusu(servis,naladění atd).

Skvělá odpověď, děkuji! 7.7.2015 v 14:25 | Nahoru | #7
Mam srovnani s odstupem dvou let, takze to nebude asi uplne presny (navic s FZS se teprve poradne seznamujem), ale za me takhle:

Z750s
+ prisla mi o neco hravejsi, minimalne v hodne utazenejch zatackach, tam imho FZS ztraci
+ lepsi ochrana jezdce (ale mel jsem tam o neco zvysene plexi oproti origo, takze muze hodne delat tohle)
+ do mesta v nizkejch otackach chod jak elektromotor... hrozne uhlazenej, nezacuka, nezaskoci. FZS zdatne sekunduje, ale prijde mi o chlup horsi.

mno a ve vsem ostatnim mi prijde lepsi Fazer :D
FZS1000
+ prostornejsi a pohodlnejsi pro ridice
+ vyrazne silnejsi a zajimavejsi stredni pasmo
+ prostor pro spolujezdce
+ centralni stojan (mozna prkotina, ale pro me osobne celkem dulezity)
+ brzdy... tady to je uplne bez debat

Za me je i na FZS vetsi sranda + jede dobre v celym pasmu. Na Zedovi jsem mel pocit, ze dole nejede skoro vubec a jakmile se rozmota, jede zas jak pichle prase, takove ON/OFF.

Naposledy editováno 07.07.2015 14:26:28

7.7.2015 v 14:42 | Nahoru | #8
obsahem a zátahem a zrychlením se ty motorky nedají srovnávat, to je jasné. Spíš mi jde o to jak se ty motorky chovají v cestovním tempu jestli z toho potom neslejzá rozlámanej. Kdysi jsem jezdil zx7r. S tou jsem neměl problém jet 300km v kuse a žádný problém jsem neměl, když jsem po 5hodinach sesednul. Ted jsem o pár let starší a už bolí kolena a záda. . Teď se občas projedu na FZ6 a z té jsem takovej nesvůj, bolí záda a kolena, možná je to jen zvykem, ale po 1500km žádný postup k lepšímu.
Další věc jak jsou na tom při malinko sportovnější jízdě v zatáčkách.
Srovnání fzs s dalšími podobnými kubaturami toho je tady spousta.
Nejsem si jist, zda z750 a Sko mají stejnou ergononimi. Na Zedovi je dle mě dost váha na ruce, u Ska nevím.

7.7.2015 v 14:47 | Nahoru | #9
Obe ty motorky mi prijdou pro ridice docela na pohodu, ale pohodlnejsi asi Fazer - mensi vaha na rukou, posez vic do cestovna. Pro spolujezdce je Fazer lepsi rozdilem tridy...

1 reakcí na tento příspěvek srovnání Z750S vs FZS1000

7.7.2015 v 14:51 | Nahoru | #10
Jak jsem tu psal - při sportovnější jízdě v zatáčkách bude mít asi navrch (z pohledu lepší ovladatelnosti) menší, lehčí a kratší Kawa. Nemá cenu spekulovat která motorka bude na stejném úseku rychlejší, obě umí být pekelně rychlé, to už je na řidiči. A čím se bude poloměr zatáček zvětšovat bude na tom lépe Fazer díky výkonu, kterej je k dispozici prakticky kdykoliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) srovnání Z750S vs FZS1000

7.7.2015 v 14:59 | Nahoru | #11

7.7.2015 v 15:05 | Nahoru | #12

PremeT_woe píše: Dave81> podle mě každá motorka umí jet pekelně rychle, když to porovnám se svým kombíkem. Tahat za plyn umí každý, o to mi nejde. Beru to z pohledu obyčejnýho cestovní s občasným provětráním zatáček. Projel jsem i zxr, tak se toho chci vyvarovat, protože na té jsem neuměl zatočit..

No to o tom tahání za plyn platí na rovině, řeč byla o zatáčkovitém úseku, a tam je to dané schopnostmi pilota víc než čímkoli jiným. Tím spíš v rámci motorek "jedné kategorie", takže se skutečně těžko odpovídá. Sama nebude zatáčet ani jedna, pokud chceš něco, kde nebudeš řidič, ale "cestující" (nemyslím to zle, přeháním pro obraznost), jdi do ještě "civilnějších" motorek. Místo "sportovních naháčů" bych volil "cestovní" naháče, nebo cest.enduro. Taková motorka tě nenutí přidávat a brousit slider a přesto je jízda dostatečně zábavná. To jsem udělal i já, prostě jsem měl v provozu strach pohybovat se rychlostma, který mi na FZS přišly celkem fajn.

(reakce na) srovnání Z750S vs FZS1000

7.7.2015 v 18:11 | Nahoru | #13
Dave81> myslel jsem to tak, že jsem měl hodně práce těžkou motorku trošku sklopit do zatáčky. Tenkrát jsem prodal rsv mille a zkoušel něco jiného, normálního. Jenže ta italka byla něco úplně jiného. Takže bych se rád vyvaroval něčeho, co bude těžký. Teď se mi naskytla z750s nebo fzs1000 za přibližně stejný peníze. Na cestovní enduro ještě nejsem tolik starej , ikdyž občas se přistihnu, že čučím i na TDM.

4.3.2016 v 17:54 | Nahoru | #14
Takže po skoro roce stále nic nevybráno. Z750 jsem vyloučil z výběru. Zůstal FZS1000, +ZRX, na okraji výběru FZ6 bandit1200.
Fazeru ve slušným stavu moc není a ZRX začíná být skoro nedosažitelná.

24.8.2016 v 19:48 | Nahoru | #15
Stále jsem si nevybral. Byl jsem dnes u p. melichara PIVRSMOTO, tam si nic nekoupím
Zná někdo tuhle moto, případně postřehy z fotek v inzerátu viz odkaz
http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/yamaha/yamaha-fzs-1000-fazer/yamaha-fzs-1000-fazer-2003-984187.html ?