kdo má zkušenost s oběma motorkami? Vybírám mezi kawasaki Z750S a Yamaha FZS 1000. Výkonostně každá jinde. Jedna karbec, druhá stříkačka .... Nepřemýšlím o trhání rychlostních rekordů. Spíš mi jde o jejich srovnání mezi sebou jak se chovají na normální silnici, při cestování, v zatáčkach, ergonomie atd.
Když si to půjdu vyzkoušet, tak ujedu max. 10-20km, při tom zjistím jen to, jestli to jede rovně, ale nezjistím jak je to při nájezdu 100km+
Naposledy editováno 07.07.2015 11:21:37
Pokud chceš jezdit sám a hejbeš se za jízdy, je to v poho. Ve dvou při nehybném posezu tě začne po 50-100km (záleží na odolnosti jedince ) bolet prdel, což časem přechází do modlení "ať už tam jsme, nebo tu chcípnu". S originál zadní pružinou jde centrál ve dvou občas na doraz, v zatáčkách není problém zamáčknout kolo tak, že chytneš klínem (pokud je) o asfalt/ přimáčkneš blatníček do podsedláku. Se silnější pružinou vše v poho.
Kapota s originál plexi u vyšších postav, cca 180cm a více posílá proud vzduchu přímo na hubu, dle referencí od kamaráda lze řešit double bubble plexi.
Plyn je u karbce citlivej. Hodně. Pokud se dostaneš na hrbatou silnici, kde začne motorka poskakovat jak koza (odpružení mám dost natvrdo) a ještě do tebe občas drcne spolujezdec, nemáš skoro šanci udržet konstatní rychlost. Přičemž mašina ještě reaguje na sebemenší pohyb plynu znatelnou akcelerací/decelerací. Stříkačka na FZ1 je proti tomu totální tupej vergl, kde s tím můžeš zacházet jak s plynem na š120 - nedělá to prostě nic.
Motor, jak bylo výše řečeno je snad to nejlepší, na čem jsem kdy jel. Jede v jakýchkoli otáčkách, ve dvou se sbírá na šestku od volnoběhu i do kopce. Spotřeba na vyšší kvalty do 150km/h s přehledem kolem 5 litrů.
Tož, snad ti to trochu pomohlo
1 reakcí na tento příspěvek srovnání Z750S vs FZS1000
Motor: Kawa se musí dost točit, když to konečně začne jet, tak seš v omezovači :) Fazer je lokomotiva, má perfektně vyladěnej motor, kterej táhne ve středních otáčkách jak bejk a ve vysokých ještě brutálně vystřelí (trochu přeháním, ale ten kontrast je tam fakt značnej, dokonce i proti Z1000)
Podvozek: Tady bude mít Kawa asi trochu navrch. Fazer je rychlostní parník, v technických úsecích a na horším asfaltu bude na Kawu asi trochu ztrácet kvůli vyšší váze a turisticky nastavenému odpružení + ergonomii jezdce. Plusem Yamahy je štelovatelnej předek, to Kawa myslím nemá.
Brzdy: Není co řešit, Yamaha ve své době naprostá špička, i na dnešek jsou ty brzdy hodně slušný. Kawa mi přišla brzdama jako podprůměr.
Ochranu před větrem hodnotit nebudu, protože jsem jezdil na "nahatý" kawě, Fazer ji má celkem slušnou
Pro jízdu ve dvou a delší cestování bych volil jednoznačně Yamahu, pro nějaký pojížďky kolem baráku bych už nehodnotil tak jednoznačně, ale stejně by Fazer vyhrál. Ale dost hraje roli, že je to kus motorky, což já mám rád a Kawa mi byla "malá".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) srovnání Z750S vs FZS1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) srovnání Z750S vs FZS1000
Pitbullterier píše: Dave81> Kolik měříš a vážíš?Mě přišel malej Fazer.Jinak motorově jede Fazer asi líp.Zed je zase vzteklejší a to já rád.
Měřím 187 cm, na kawě (Z750 i z1000) mi přišlo že mám ruce hodně pod sebou. To se asi nechá řešit částečně řidítkama. Kawa má posez bezpochyby sportovnější, ale ten motor (a to teď mluvím o litru) mi přišel bídnej. V porovnání s FZS1000 je to fakt slabota. Jak ty říkáš vzteklej - mě to přišlo že to furt nejede, nejede (tam kde Fazer táhne jak bejk) a pak se to na chvilku splaší (Fazer má ale ve stejných otáčkách výkonu pořád víc) a pak to utne omezovač.
Z750s
+ prisla mi o neco hravejsi, minimalne v hodne utazenejch zatackach, tam imho FZS ztraci
+ lepsi ochrana jezdce (ale mel jsem tam o neco zvysene plexi oproti origo, takze muze hodne delat tohle)
+ do mesta v nizkejch otackach chod jak elektromotor... hrozne uhlazenej, nezacuka, nezaskoci. FZS zdatne sekunduje, ale prijde mi o chlup horsi.
mno a ve vsem ostatnim mi prijde lepsi Fazer :D
FZS1000
+ prostornejsi a pohodlnejsi pro ridice
+ vyrazne silnejsi a zajimavejsi stredni pasmo
+ prostor pro spolujezdce
+ centralni stojan (mozna prkotina, ale pro me osobne celkem dulezity)
+ brzdy... tady to je uplne bez debat
Za me je i na FZS vetsi sranda + jede dobre v celym pasmu. Na Zedovi jsem mel pocit, ze dole nejede skoro vubec a jakmile se rozmota, jede zas jak pichle prase, takove ON/OFF.
Naposledy editováno 07.07.2015 14:26:28
Další věc jak jsou na tom při malinko sportovnější jízdě v zatáčkách.
Srovnání fzs s dalšími podobnými kubaturami toho je tady spousta.
Nejsem si jist, zda z750 a Sko mají stejnou ergononimi. Na Zedovi je dle mě dost váha na ruce, u Ska nevím.
1 reakcí na tento příspěvek srovnání Z750S vs FZS1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) srovnání Z750S vs FZS1000
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) srovnání Z750S vs FZS1000
PremeT_woe píše: Dave81> podle mě každá motorka umí jet pekelně rychle, když to porovnám se svým kombíkem. Tahat za plyn umí každý, o to mi nejde. Beru to z pohledu obyčejnýho cestovní s občasným provětráním zatáček. Projel jsem i zxr, tak se toho chci vyvarovat, protože na té jsem neuměl zatočit..
No to o tom tahání za plyn platí na rovině, řeč byla o zatáčkovitém úseku, a tam je to dané schopnostmi pilota víc než čímkoli jiným. Tím spíš v rámci motorek "jedné kategorie", takže se skutečně těžko odpovídá. Sama nebude zatáčet ani jedna, pokud chceš něco, kde nebudeš řidič, ale "cestující" (nemyslím to zle, přeháním pro obraznost), jdi do ještě "civilnějších" motorek. Místo "sportovních naháčů" bych volil "cestovní" naháče, nebo cest.enduro. Taková motorka tě nenutí přidávat a brousit slider a přesto je jízda dostatečně zábavná. To jsem udělal i já, prostě jsem měl v provozu strach pohybovat se rychlostma, který mi na FZS přišly celkem fajn.
Zná někdo tuhle moto, případně postřehy z fotek v inzerátu viz odkaz
http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/yamaha/yamaha-fzs-1000-fazer/yamaha-fzs-1000-fazer-2003-984187.html ?
Naposledy editováno 24.08.2016 19:49:11