paolo_novy Přidat reklamu

Téma: XV750 - TCI zapalování
Zdravím všechny,
Abych to zkrátil, mám dlouhodobý problém s jedním válcem, po zahřátí za určitých okolností vynechává, po různých testech závada lokalizována na "někde před cívkami", tzn. sběrné cívky, TCI nebo kabely mezi. Vzhledem k tomu, že závada se chová jako vadná elektronika, typl jsem to na TCI.

Se starým TCI mašina chytá bezvadně studená i teplá a (dokud nenastane probém), v celém spektru otáček (cca 400-4000) se chová v pohodě (mám poměrně nízko volnoběh, někde kolem 400). Zkusil jsem TCI vyměnit za krabičku od Ignitechu, která údajně byla na Virago 1100. Malý konektor pro 4 dráty od sběrných cívek a velký konektor osmipinový, ale nemá to dráty od čidla tlaku, ty pozice jsou prázdné. Těch zbývajících 5 drátů má stejnou funkci jako u mé 750 - zem, 12V, blokování od stojánku, cívka 1 a cívka 2 (Žiju v domění, že tu základní krabičku dělají jen jednu pro obě mašiny a jen mají jiné konektory??). Jediné, co jsem udělal, bylo přeházení kabelů tak aby seděly na původní konektor od 750ky. zkoušel jsem to za studena a chovalo se to úplně bez problémů. Dnes jsem poprvé zkusil jednotky vyměnit na zahřáté mašině. Stará se chová pořád stejně, s tím novým mašina poměrně špatně startuje a při nízkých otáčkách chcípe. Startovat se musí s lehkýnm přidáním plynu. Když držím otáčky kolem 1000 nebo výš, jede v pohodě. Ale jak otáčky klesnou níž, má tendenci chcípat. Tušíte v čem to může být? má někdo zkušenost s TCIčkem od Ignitechu? Tušíte jestli ty jednotky jsou opravdu zaměnitelné, nebo dělám nějakou krávovinu?
Dík, Honza

Naposledy editováno 29.07.2015 01:15:54

XV750 - TCI zapalování

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2015 v 10:57 | Nahoru | #1
Jednotka od Ignitechu, i když je to detska hracka tak je programovatelna - tudiz se musi prizpusobit / naladit na kazdy stroj zvlast, respektive typ. Taktez si do ni muze kazdy nastavit co chce, tim padem je velkym otaznikem co tam mas vubec nastaveno a proc ti to tim padem funguje tak, jak ti to funguje.Pokud musis drzet pri volnobehu a startu plyn je dost realne, ze je tam nastaveny pro zacatek skoro nulovy predstih, ktery se nastavuje pouze pro startovaci otacky - vetsinou prave do tech 400, aby se zabranilo chcipnuti, pokud otacky znicehoznic padnou az k nule. Takze prvne zacni zvysenim volnobehui na normalni cislo a pak se uvidi. Pripadne si porid kabel a stahni krivku predstihu ze zapalovani a postni ji sem a ja uz ti zhruba povim co a jak.

XV750 - TCI zapalování

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2015 v 11:49 | Nahoru | #2
Jo, většina komponentů je shodná XV750 a XV1100, poznáš to podle objednacích čísel na partsdepot...

1 reakcí na tento příspěvek XV750 - TCI zapalování

5.7.2015 v 12:38 | Nahoru | #3
Dik oba
Hrnous: Ta jednotka od Ignitechu programovatelná pokud vím není - dělají dva typy (jeden základní který není programovatelný, stojíí cca trojku, má jen kabely ke konektoru na moto - to je tenhle případ. Druhý programovatelný je, stojí přes čtyrku a krom konektoru k moto ma i konektor k PC, dá se tam nastavit přesdtih a asi i nějaký další věci). Tahle pokud vím programovatelná není. Pokud se nepletu, píší, že tyhle jednotky by měly mít nastavený pevný předstih někde kolem 10° - je to možný? dává to smysl? Chtěl jsem to konzultovat přímo s nimi, ale bohužel zrušili telefon a na mail se mi taky nikdo neozývá. Jinak ten plyn je potřeba přidat je při teplém startu - ještě to pořádně odzkouším. Rozumím tomu správně že Ignitech nepovažuješ za rozumnou volbu?

ed. ještě poddotaz - tušíte jestli za normálních okolností ten předstih je stejný u 750 a 1100? (pokud tomu rozumím ty mašiny se liší v podstatě jen objemem a pár drobnostmi jako čerpadlo a čidlo tlaku, ale myslel jsem že po mechanické stránce jsou jinak stejné)

Dík

Naposledy editováno 05.07.2015 12:42:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV750 - TCI zapalování

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2015 v 12:49 | Nahoru | #4
Jakc: S ignitechem přímo zkušenost nemám, ale to podtlakové čidlo právě ovlivňuje předstih pro startování. Novější modely už mají TPS senzor na klapkách - nemá ten ignitech vstup pro něj?

Jestli ti staré zapalování za studena funguje, mělo by jít opravit. Dá se otevřít a nejspíš bude stačit propájet vyhřáté nebo zkorodované spoje.





edit: Průběh předstihu by měl být stejný nebo hodně podobný - ty motory mají stejný rozsah otáček a jedou na stejné palivo. Rotor s magnety i umístění čidel se taky shodují., takže úhel natočení klikovky v okamžiku zážehu by se neměl lišit.

Naposledy editováno 05.07.2015 12:52:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV750 - TCI zapalování

5.7.2015 v 13:56 | Nahoru | #5
1100Virago> Díky - ten od Ignitechu pravě vstup pro to čidlo na 1100 nemá, komentují to tam slovy že má jen naprosto minimální vliv na předstih při vysokých otáčkách a že to klidně může zůstat odpojené (jak to je opravdu nevím, jak jsem nakoupil tak prodávám). Ale konektory to má stejné (čtyř a osmi pinový, jen ty tři piny nejsou zapojené. Ta moje 750 má čtyř a šesti, zapojených jich je čtyři a pět, se stejnou funkcí jako ty na tom Ignitecháckém pro 1100.). Už jsem přemýšlel že zkusím to staré přepájet a vyměnit kondíky, ale netroufl jsem si aspoň dokud nemám nějakou zálohu, kdybych tomu dal na frak
Myslíš že je problém to běhat takhle jak to je? Může to něco ohrozit nebo poškodit? (myslím jezdit na to aspoň než opravím tu starou). Otevřenou jsem ji měl, vevnitř vypadá velice podobně jako ta Tvoje. Nic zjevně vadného tam není, ale ono to nemusí být vidět...Nechce se mi kupovat jinou starou abych narazil na podobný problém za měsíc nebo dva.









1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV750 - TCI zapalování

5.7.2015 v 19:36 | Nahoru | #6
Jakc: Podle mě ježděním na ten Ignitech nic nepoškodíš - jen to chce doladit ten volnoběh. U originálu to podtlakové čidlo nebo TPS jen přepínají mezi režimy "startování-volnoběh" a "provoz" (alespoň podle poznatků z amerických internetových fór - Yamaha ani Clymer/Haynes to přesně nijak nepopisují a nevysvětlují), Ignitech to nejspíš jen mění podle aktuálních otáček, takže to není tak přesné a vyžaduje to trošku přeladit karburátory.

(reakce na) XV750 - TCI zapalování

5.7.2015 v 20:28 | Nahoru | #7
1100Virago> Dík ještě jednou

XV750 - TCI zapalování

13.7.2015 v 21:10 | Nahoru | #8
Tak jen abych to uzavřel, teď jsem se vrátil ze Slovenska, najeto cca 1100 km, vypadá to, že problém je vyřešen (bylo to TCIčkem) a to od Ignitechu zdá se jezdí v pohodě. Spotřeba nově 5,2 Dík všem za opdpovědi!
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago Pepanek 7 Včera v 18:48 badyXV
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago Pepanek 1 17.6.2024 v 09:14 ja1
Potrubí okolo karburátoru Yamaha XV... Yamaha XV 750 Virago Milano52 2 10.6.2024 v 14:16 Milano52
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 27 29.4.2024 v 11:20 Weisner


TOPlist