Abych to zkrátil, mám dlouhodobý problém s jedním válcem, po zahřátí za určitých okolností vynechává, po různých testech závada lokalizována na "někde před cívkami", tzn. sběrné cívky, TCI nebo kabely mezi. Vzhledem k tomu, že závada se chová jako vadná elektronika, typl jsem to na TCI.
Se starým TCI mašina chytá bezvadně studená i teplá a (dokud nenastane probém), v celém spektru otáček (cca 400-4000) se chová v pohodě (mám poměrně nízko volnoběh, někde kolem 400). Zkusil jsem TCI vyměnit za krabičku od Ignitechu, která údajně byla na Virago 1100. Malý konektor pro 4 dráty od sběrných cívek a velký konektor osmipinový, ale nemá to dráty od čidla tlaku, ty pozice jsou prázdné. Těch zbývajících 5 drátů má stejnou funkci jako u mé 750 - zem, 12V, blokování od stojánku, cívka 1 a cívka 2 (Žiju v domění, že tu základní krabičku dělají jen jednu pro obě mašiny a jen mají jiné konektory??). Jediné, co jsem udělal, bylo přeházení kabelů tak aby seděly na původní konektor od 750ky. zkoušel jsem to za studena a chovalo se to úplně bez problémů. Dnes jsem poprvé zkusil jednotky vyměnit na zahřáté mašině. Stará se chová pořád stejně, s tím novým mašina poměrně špatně startuje a při nízkých otáčkách chcípe. Startovat se musí s lehkýnm přidáním plynu. Když držím otáčky kolem 1000 nebo výš, jede v pohodě. Ale jak otáčky klesnou níž, má tendenci chcípat. Tušíte v čem to může být? má někdo zkušenost s TCIčkem od Ignitechu? Tušíte jestli ty jednotky jsou opravdu zaměnitelné, nebo dělám nějakou krávovinu?
Dík, Honza
Naposledy editováno 29.07.2015 01:15:54
1 reakcí na tento příspěvek XV750 - TCI zapalování
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Hrnous: Ta jednotka od Ignitechu programovatelná pokud vím není - dělají dva typy (jeden základní který není programovatelný, stojíí cca trojku, má jen kabely ke konektoru na moto - to je tenhle případ. Druhý programovatelný je, stojí přes čtyrku a krom konektoru k moto ma i konektor k PC, dá se tam nastavit přesdtih a asi i nějaký další věci). Tahle pokud vím programovatelná není. Pokud se nepletu, píší, že tyhle jednotky by měly mít nastavený pevný předstih někde kolem 10° - je to možný? dává to smysl? Chtěl jsem to konzultovat přímo s nimi, ale bohužel zrušili telefon a na mail se mi taky nikdo neozývá. Jinak ten plyn je potřeba přidat je při teplém startu - ještě to pořádně odzkouším. Rozumím tomu správně že Ignitech nepovažuješ za rozumnou volbu?
ed. ještě poddotaz - tušíte jestli za normálních okolností ten předstih je stejný u 750 a 1100? (pokud tomu rozumím ty mašiny se liší v podstatě jen objemem a pár drobnostmi jako čerpadlo a čidlo tlaku, ale myslel jsem že po mechanické stránce jsou jinak stejné)
Dík
Naposledy editováno 05.07.2015 12:42:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV750 - TCI zapalování
Jestli ti staré zapalování za studena funguje, mělo by jít opravit. Dá se otevřít a nejspíš bude stačit propájet vyhřáté nebo zkorodované spoje.
![](http://www.commando1987.com/galerie/2012/2012-04-29-003.jpg)
![](http://www.commando1987.com/galerie/2012/2012-04-29-002.jpg)
edit: Průběh předstihu by měl být stejný nebo hodně podobný - ty motory mají stejný rozsah otáček a jedou na stejné palivo. Rotor s magnety i umístění čidel se taky shodují., takže úhel natočení klikovky v okamžiku zážehu by se neměl lišit.
Naposledy editováno 05.07.2015 12:52:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV750 - TCI zapalování
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Myslíš že je problém to běhat takhle jak to je? Může to něco ohrozit nebo poškodit? (myslím jezdit na to aspoň než opravím tu starou). Otevřenou jsem ji měl, vevnitř vypadá velice podobně jako ta Tvoje. Nic zjevně vadného tam není, ale ono to nemusí být vidět...Nechce se mi kupovat jinou starou abych narazil na podobný problém za měsíc nebo dva.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2015/27/299474_dscn4683.jpg)
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2015/27/299475_dscn4689.jpg)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV750 - TCI zapalování
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | Včera v 18:48 badyXV |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 1 | 17.6.2024 v 09:14 ja1 |
Potrubí okolo karburátoru Yamaha XV... Yamaha XV 750 Virago | Milano52 | 2 | 10.6.2024 v 14:16 Milano52 |
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10416 | 24.5.2024 v 16:52 rancher |
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago | LenkaLucka | 27 | 29.4.2024 v 11:20 Weisner |