paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Úprava spojkového koše pro delší výdřž
27.1.2015 v 18:49
Zajímalo by mě něco okolo upravy spojek - spojkového koše.

Mám Jawu 21 normál výkon na ježdění z vesnice do vesnice
A starý spojkový koš s uvolněnýma a od provozu mírně ohlýma kolíkama díky kterým jsem měl nestejnoměrně sjeté lamely a plech.

Znám úpravy jako:
Zavařít zezeadu koše kolíky - to bych spíš udělal u nového koše pač jak jsem psal, vytahaný kolíky a ted tam pustit svar tak to nebude rovný.

Na kolíky vyřezat závit a doladit přítlak lamel pomocí matiček.

A ještě mě zaujala uprava koše v odkazu. Ví o tom někdo víc? Je to něco jako s vyřezaným závitem Ale místo původního kolíku je tam 6 mm zavitová kulatina nebo ten šroubek? O tom bych možná přemíšlem pač ty kolíky už nesrovnám přesně.
http://kordinaz.webg...t-motor/spojkovy-kos

Nebo ještě znáte někdo nějaké upravy?

Úprava spojkového koše pro delší výdřž

27.1.2015 v 19:00 | Nahoru | #1
Nejlépe výměna za jiný dobrý koš.To co je na odkaze,by jsi musel trochu seřizovat,aby ti spojka vypínala jak má.Aby měli pružiny správné předpětí a spojka neklouzala,nebo naopak,aby to nebylo moc utažené a spojka vůbec vypínala.Bylo by to na ladění systémem pokus-omyl.Na většině japonců je spojka na šrouby,ale je tam daný doraz,na který se to dotáhne.To by jsi musel na té šroubovici vyřešit,aby jsi dotáhl na správné přepětí pružin a opravdu dotáhl,aby se to nemohlo povolit.Na tom obrázku z odkazu jsou samojistící matky,ale nevěřím,že by se otáčkami pionýra nepovolili.

Úprava spojkového koše pro delší výdřž

27.1.2015 v 19:59 | Nahoru | #2
Ty uvolněné kolíky zezadu znova roznejtuj. Oni se vystředí.. pak je zezadu zavař. Už jsem to tak dělal a je to ok.

Úprava spojkového koše pro delší výdřž

27.1.2015 v 20:01 | Nahoru | #3
Takto upravenú spojku u pioniera mám už asi 10 rokov, len miesto M6 mám M5 skrutky s samozaisťovaciou maticou bez plastového kružku. Dá sa dokonale nadstaviť rovnomerné odtlačovanie prítlačného taniera od lamely a zároveň zvýšiť prítlak pružín. Odporúčam túto upravu.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava spojkového koše pro delší výdřž

27.1.2015 v 23:11 | Nahoru | #4
já bych to asi jen roznejtoval, protože ten svár stejně asi popraská

(reakce na) Úprava spojkového koše pro delší výdřž

28.1.2015 v 08:58 | Nahoru | #5

patt_01 píše: já bych to asi jen roznejtoval, protože ten svár stejně asi popraská


v tom místě ten svár prasknout nemůže, ta síla, co na něj bude působit je úplně zanedbatelná

Úprava spojkového koše pro delší výdřž

30.1.2015 v 15:42 | Nahoru | #6
Ono to na hovno vyšlo už z výroby a žádný úpravy nepomůžou,výrobce už tenkrát myslel na odbyt dílu co zbytečně odejdou. Můžu jít vyhodit 450 Kč za taiwanskou mrdku které se ,, koliky i tak se odporoučení." Nebo co tam ten kokot valí.
http://www.fichtlkra...j_kos_taiwan222.html

















Naposledy editováno 30.01.2015 15:48:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist